Onko sinusta outoa jos parisuhteessa mies tekee ruuat
Meillä oli tästä keskustelu työpaikalla. Itse kerroin, että meillä mieheni tekee pääsääntöisesti ruuan. Itse en osaa laittaa ruokaa tai leipoa, enkä edes pidä siitä. Tämä herätti ihmetystä ja hilpeyttä työkavereissani. He kaikki kertoivat tekevänsä ruuat perheessä (kaikki siis naisia). Toki he ovat minua reippaasti vanhempia eli saattanee johtua siitäkin.
Kommentit (55)
Meillä mies tekee ruoan ja leipoo leivät. Mä teen silloin tällöin jotain herkkuja. Rakastan leipomista, mutta ruoan laitto ei innosta.
Meilläkin mies tekee melkein päivittäin ruoan. Minä silloin, kun mies on matkalla tai menee pitkään töissä. Itse leivon mielummin. Kun tulee vieraita, niin minä vastaan jälkkäristä. Käyn myös usein kaupassa, mutta mies sitten loihtii ostoksistani jotain syötävää.
Mun mies tekee valtaosin ruuat. Tosin minä tein tänään ->Ranskalaisia, makkaraa ja herne-maissi-paprikaa. :P
Mun mies ihan tosissaan kokkaa! Tekee ihan mielettömän hyviä pataruokia, lihat osaa valmistaa viimeisen päälle, savustaa kalaa ja tekee salaatit ja lisukkeet. Kaikenmaailman maustevoit ym. tekee aina itse. Kysyy: - Kulta, mitä sää haluaisit syödä huomenna? Ja minä vain tilaan. :)
Ja se on muutenkin hemmotellut minut pilalle. Täytyy tunnustaa että esimerkiksi vessaa en ole pessyt moneen vuoteen. Viimeksi jouduin kysymään mihin lokeroon laitan pyykinpesuaineen. :D
Kyllä minä teen paljonkin mutta siivous ja ruoanlaitto ei ole mua varten. Ja minä osaan kyllä leipoa ja leivonkin paljon mutta ruokaa en osaa laittaa sitten alkuunkaan.
Ei ole outoa. Meillä minä kylläkin teen ruuat, koska tykkään siitä hommasta. Mies puolestaan siivoaa, en edes muista koska olen viimeksi koskenut imuriin tai pölyrättiin. Näin on ollut sunnilleen aina. Ollaan yli nelikymppisiä (jos on ikäkysymys, niinkuin ap epäili).
Onko sinusta outoa jos perheessä mies siivoaa?
Ei ole outoa. Se olisi ihanaa! Harmi vaan, että minä olen koulutukseltani kokki ja mieheni ruuanlaittotaidot eivät ole edes 7 vuotiaan lapsen tasolla. Jos siis haluan saada jotain syötäväksi kelpaavaa nenäni eteen ja mielellään vielä herkullista sellaista niin minun tehtäväksihän se ruuanlaitto koituu. ja tämä ottaa kyllä päähän välillä kovastikin.
Voit siis onnitella itseäsi moisesta löydöstä! Ruokaa laittava mies on aarre.
Meidän taloudessa mies tekee sisäfileet / pihvit / riistat ja minä aamupalat / kasvisruuat / kevyemmät ruuat. Se kumpi kokkaa riippuu työajoista.
Meillä mies tekee aina arkiruuat, mä teen viikonloppuna jotain ööh, haasteellisempaa ;-)
Olen kyllä itse opettanut miehelle kokkaamista, tavatessamme hän ei osannut muuta kuin paistaa ranskikset uunissa. Hyvin on oppinut. Itse olen oppinut lähinnä katsomalla, lapsuudenperheessäni vain äiti teki ruokaa, kukaan muu siihen ei koskaan osallistunut.
Mun isä teki aina meidän perheen ruuat, joten mulle toi ajatusmalli ettei miehet kokkaa on ihan toisesta maailmasta. Etenkin kun äidin ruuanlaittotaidot oli sitä luokkaa että isän ylityöpäivinä syötiin aina pakastekalapuikkoja ja iskän safkat oli ihan ravintelitasoa lähes aina.
Mun eksä halusi aina tehdä ruokaa eikä halunnut että minä teen, ehkä oon vaan niin huono kokki :D
Se tekee kumpi paremmin ehtii. Tämä siis arkena. Mutta kun ollaan yhtäaikaa vapaalla/lomalla niin silloin tekee aina mies. Meillä mies tykkää paljon enemmän ruuanlaitosta ja on parempi siinä.
Sun työpaikan naisia varmaan naurattaisi sekin, että minä teen meidän perheessä mm. lumityöt ja nurmikon leikkuun. Mies taas vastaa meillä vaatteiden silittämisestä.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 21:59"]
Meillä oli tästä keskustelu työpaikalla. Itse kerroin, että meillä mieheni tekee pääsääntöisesti ruuan. Itse en osaa laittaa ruokaa tai leipoa, enkä edes pidä siitä. Tämä herätti ihmetystä ja hilpeyttä työkavereissani. He kaikki kertoivat tekevänsä ruuat perheessä (kaikki siis naisia). Toki he ovat minua reippaasti vanhempia eli saattanee johtua siitäkin.
[/quote]
minä, m45, tykkään paljon kokkailusta. koko ajan tuntuu oppivansa lisää ja kokeilen viikottain ainakin jotain uutta.
juuri tänään tein ekaa kertaa itse puolukkahilloa. kaapissa odottaa paljon tomaatteja, ja aionkin tehdä itse ketsuppia lähipäivinä.
vähän aikaa sitten tein ekaa kertaa chutneytä, kun oli paljon omenoita ja päärynöitä ja hieman muita marjoja.
munkkeja tein ekaa kertaa viime viikonloppuna. ja joku viikko sitten kotijäätelöä ihan käsin tehtynä ilman koneita... kinuskikastikkeen kanssa.
pian aion tehdä karjalanpiirakoita ekaa kertaa. sukumme on karjalasta ja muistan edelleen kun ihailin mummon karjalanpiirakoiden tekoa... olin siinä 5-10v ikäinen kun sain ihailla lukemattomia kertoja karjalanpiirakoiden tekoa... ihme että tekniikat tuntuvat edelleen olevat muistissa :)
Meillä tehdään yleensä yhdessä ruoat (ei ole vielä lapsia joten on aikaa puuhata keittiössä). Jos ei molemmat ehditä osallistua mies tekee useammin. Minä teen sitten vastaavasti enemmän jotain muita kotitöitä.
Meillä tekee molemmat ruokaa, siivoaa ja hoitaa lasta. Älä välitä niistä työkavereista, ne on tainnut jämähtää 50-luvulle. Salaa ne on kateellisia :)
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:14"]Meiiläkin tekee mies useammin ruokaa kuin minä. Tykkää puuhastella keittiössä ja on kekseliäämpi kokki. Molempien lapsuudenperheissäkin ovat isät kokanneet. Itse tykkään leipomisesta ja jälkiruokien tekemisestä.
Meillä ikää 35 ja molempien vanhemmat ovat jo reilusti yli 60.
[/quote]
Vähän kuin meillä. Mutta lisää ikiin 15 v. Toinen vaareista ei ole mikään ruoanlaittaja, mutta toinen tekee lähes kaiken ruoan.
Meillä mies tekee ruoat päivittäin. Hoitaa myös siivoamisen,pyykit ja hoitaa lapset.
On kotona tapaturman takia ja minä käyn töissä.
Ei. Mieheni laittaa useimmiten ruoat.
Hän on mahtava kokki. Minä taas leivon mielelläni.
Meillä mies tekee pääosin ruuat. Hän osaa paremmin laittaa ruokaa kuin minä ja on kiinnostuneempi ruuanlaitosta. Minä sitten taas yleensä siivoan, mutta teen myös kotonamme perinteiset miehekkäinä pidetyt työt, kuten asennan laitteet ja nikkaroin sahan ja vasaran kanssa.
Meillä taas menee niin päin, että mies tekee arkiruuat, minä taas enemmän vapaalla jotain "gurmeeta". Molemmat ollaan oikein tyytyväisiä järjestelyyn.