Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei suostu nukuttamaan lasta

Vierailija
07.11.2014 |

Tämä on meillä jokailtainen riita. Mies ei suostu nukuttamaan lasta kuin ehkä kerran puoleen vuoteen. Nyt olen raskaana ja maha ottaa tosi ikävästi sängyn laitaan, pyörryttää ja jalat kramppaa. Kun lapsi nukkuu, niin mies sanoo "joo joo, kyllä mä autan...ens kerralla". Kun ilta tulee, lapsi rupeaa kitisemään ja mies viivyttelee, viivyttelee ja lopulta suuttuu kun hoputan ja pidempää riitaa välttääkseni minä sen sitten nukutan. Lapsi nukahtaa huonosti (epäilemättä jokailtaisen sanakovun takia), minä olen nukuttaessa äreä, sattuu ja  voin huonosti, mies on huonolla tuulella kun olen taas "painostanut".

Miten ihmeessä saadaan tähän joku sopu!? Kun maha tästä kasvaa, niin nukuttaminen käy mulle koko ajan hankalammaksi!

Miehen selitys, kun rauhassa asiasta keskustellaan, että kun hän ei saa lasta kuitenkaan nukkumaan, minulta se muka käy niin helposti. Sitten kun hän yrittää, niin ei häneltä minusta mene sen kauempaa kuin minullakaan. Ilmeisesti kun minä sen teen, niin mies ei huomaa, että kyllä minullakin se puoli tuntia menee.

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta on ollut molempien haave, toinen tosin sai alkunsa vähän turhankin nopeasti ehkäisystä huolimatta. -ap

(ps. onpa tyypillistä av:ta, että halusin keskustella turhasta riidanaiheesta ja joudun samalla selvittelemään, että oliko lapset molempien halusta tehtyjä...)

Vierailija
42/78 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:10"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:03"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 21:58"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 21:54"]Miksi lapsi pitää nukuttaa?
[/quote]

Koska katsos, lapset kun eivät ole robotteja, toinen toistensa kopioita. Yksi nukahtaa tyytyväisenä itsekseen, toinen vaatii vanhemman läsnäoloa...
[/quote]

Lapse toimivat juuri siten mihin heidät on opetettu.
[/quote]

Kaikki eivät halua opettaa lasta yksinäisyyden ja hylkäämisen tunteisiin vauvaiästä lähtien. Ei minkään eläinlajin poikaselle ole luonnollista nukkus yksin. Ja ainakin meillä lapset ovat syntymästään lähtin huutaneet ihan hengenhädässä jos yrittää jättää yksin nukkumaan, aika julmaa opetusta olisi. Tv. se, joka silittelee lasta juuri sohvalla
[/quote]
Opettaa lasta yksinäisyyden ja hylkäämisen tunteisiin... Hitto mitä potaskaa. Päinvastoin. Lapsi, joka tuntee olonsa turvalliseksi, pystyy nukahtamaan itsekseen ilman mitään ongelmia.
Terv. psykologi
[/quote]

Vakuuttavaa ammattitaitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:04"]Miksi olet alunperin tehnyt yhtäkään lasta miehen kanssa joka ei voida lasta kanssasi tasapuolisesti?

Ja sitten vielä toista pukkaa. ..
[/quote]

Tätä toista lasta ihmettelen, mutta mistä ihmeestä sitä voi tietää tuleeko mies hoitamaan aivan oikeasti sitä ensimmäistä vai ei ennen kuin siinä tilanteessa ollaan.
[/quote]

Huoh. Valitsemalla miehen joka on järkevä. Jonka kanssa voi keskustella joka asiasta ja löytää yhdessä ratkaisu tilanteeseen kuin tilanteeseen.
Kyllähän puolisoa valitessa näitä tulee pohtia..
Tietysti jos valitsee vain ulkonäön perusteella tai auton merkin perusteella...

[/quote]

:D Nyt sitten katsos ihmiset muuttuu. En ole koskaan valinnut ulkoisten piirteiden takia miestä. Kyllä sitä enemmin tai myöhemmin on sieltä sisäisesti hienosta ihmisestä löytynyt moitteita. Aloittajan kohdalla se olikin sitten välittämättömyys.

Vierailija
44/78 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
45/78 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

40: sama täällä, ilman iltamaitoa lapsi herää yöllä itkemään nälkäänsä aamuyöstä. 180 ml menee ja sen avulla nukkuu seitsemään aamulla. -ap

Vierailija
46/78 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tuossa iässä molemmilla iltavelli ja unitutti.

Ensin iltavelli ja sitten hampipesu ja iltapisu pottalle. Unitutti odotti tyynyn alla ja suorastaan juosten menivät lapset nukkumaan kun tiesivät että saa tutin. (päivällä siis ei tuttia muuta kuin päikkäreillä)

Pieni iltasatu, hyvää yötä-halipusi, valot pois (pieni yövalo jäi päälle) ja uni tuli ja sen jälkeen kävin nappaamassa tutin pois. Ja nukkuivat aamuun asti.

Vierailija
47/78 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

V

Vierailija
48/78 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
49/78 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

47:n reilun vuoden ikäiset käy potalla ja menee omatoimisesti sänkyyn? Meniköhän ikä nyt varmasti oikein?

Vierailija
50/78 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nukutan niin että mennään lukemaan äitin kirjaa. Mä en siis lue ees ääneen, kunhan makoilen sängyssä. Sama ku nro 11 kirjoitti, ei haittaa yhtään nukuttaminen. Oon myös samaa mieltä että kannattaa ettiä sellanen tapa mitä mielellään tekee, jos vain mahdollista. Mulla lapsi jotenkin on vauvasta asti aistinut jos mulla ois jotain tekemistä, sillon se ei nukahtais millään. Toi kirja jotenkin rauhottaa mut itteni, ilman sitä tympäännyn touhuun puolessa minuutissa ja aika tuntuu venyvän ja venyvän eikä se lapsi ees nukahda, kun se oikeasti jotenkin tietää että äiti on lähdössä siitä. 

Toinen ehdotus on se, että yritä lanseerata miehelles tällanen toinen nukuttamistapa, niin se ehkä viittis paremmin tehdä sitä. Joku lehti tai kirja tai netti mukaan niin aika kuluu.

Vierailija
51/78 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin tiheää lapsensaantitahtia ei voi suositella kenellekään. Mutta kun tilanne nyt on tämä, tarvitaan suunnitelma, jotta selviydette. Ihan päiväsaikaan laadittu.

Vierailija
52/78 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos opettaa lapsensa nukutusrumbaan, niin ei kannata valittaa.

Vierailija
53/78 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:25"]47:n reilun vuoden ikäiset käy potalla ja menee omatoimisesti sänkyyn? Meniköhän ikä nyt varmasti oikein?
[/quote]
Lapset yleensä opetetaan käymään potalla. Voi olla, että teillä on toisin.

Vierailija
54/78 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:25"]47:n reilun vuoden ikäiset käy potalla ja menee omatoimisesti sänkyyn? Meniköhän ikä nyt varmasti oikein?
[/quote]

Meillä ei käydä omatoimisesti potalla, mutta kyllä pistetään istumaan sinne ennen nukkumaan menoa ja sänkyyn sen jälkeen lapsi juoksee sinne aijai iltamaidolle. Ikää on 1v3kk.

Vierailija
55/78 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysynpä nyt sitten, että minkä ikäisenä olette vaihtaneet pinnasängyn "ison lapsen" sängyksi? Kun tuo tosiaan nousee ihan sängyssä seisomaan tai lähtee päättömästi konttaamaan silmät vielä kiinni, eihän tuollaista uskalla edes laidalliseen sänkyyn laittaa?!

Voisin kyllä kuvitella, että miehelle passaisi hyvinkin se, että ottaisi lapsen sänkyyn kainaloon ja lukisivat yhdessä kirjaa tai vaan köllisivät. -ap

Vierailija
56/78 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi syö iltapalan, niin mihin ihmeeseen tarvitaan se iltamaito ja vielä tuttipullosta? Kysyppä nyt neuvolasta apua näihin asioihin. Meillä 1v3kk vanha poika, joka syö iltapalaksi puuroa. Ei kyllä nälkä pääse yllättämään yöllä.

Vierailija
57/78 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:06"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:03"]Lapsi on 1 v 2 kk. -ap

Myös nro 17 on ap:n.
[/quote]

Ja saa edelleen iltamaidon ja tutin???? Huh huh .Olette näköjään muissakin asioissa menneet siitä mistä aita on matalin.
[/quote]

Ap: JÄTÄ TÄMÄ ÄÄLIÖ HUOMIOIMATTA!!!

Vierailija
58/78 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi syö myös iltapuuronsa. Mutta tarvitsee myös maitonsa tai sitten heräillään yöllä. -ap

Vierailija
59/78 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:10"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:03"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 21:58"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 21:54"]Miksi lapsi pitää nukuttaa?
[/quote]

Koska katsos, lapset kun eivät ole robotteja, toinen toistensa kopioita. Yksi nukahtaa tyytyväisenä itsekseen, toinen vaatii vanhemman läsnäoloa...
[/quote]

Lapse toimivat juuri siten mihin heidät on opetettu.
[/quote]

Kaikki eivät halua opettaa lasta yksinäisyyden ja hylkäämisen tunteisiin vauvaiästä lähtien. Ei minkään eläinlajin poikaselle ole luonnollista nukkus yksin. Ja ainakin meillä lapset ovat syntymästään lähtin huutaneet ihan hengenhädässä jos yrittää jättää yksin nukkumaan, aika julmaa opetusta olisi. Tv. se, joka silittelee lasta juuri sohvalla
[/quote]
Opettaa lasta yksinäisyyden ja hylkäämisen tunteisiin... Hitto mitä potaskaa. Päinvastoin. Lapsi, joka tuntee olonsa turvalliseksi, pystyy nukahtamaan itsekseen ilman mitään ongelmia.
Terv. psykologi
[/quote]

Luulisi ammatti-ihmisen ymmärtävän, että lapset ovat erilaisia. Myös turvallisesti kiintynyt turvalliseksi olonsa kokeva lapsi voi reagoida yksin pimeydessä. Ja tosiaan: evoluutio-näkökulmasta yksin nukkuminen on aika uusi asia. Ja harva aikuinkaan sitä pitää parhaana vaihtoehtona.
T. Toinen psykologi

Vierailija
60/78 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

25, miesvastaaja: olet ihana! Ihan itku meinasi tulla kun tuon luin! -ap