Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskovainen - oletko menossa taivaaseen?

Vierailija
07.11.2014 |

Oletko mielestäsi elänyt niin synnittömästi, että sinua odottaa taivas? Tunnetko kohdelleesi ihmisiä hyvin sekä tosielämässä että nettikeskusteluissa?

Niin uskomatonta sontaa olen täältä lukenut uskovien suusta (koskien mm. naisia ja homoja), että kiinnostaapa vaan tietää.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi Jeesus, kuten tältäkin palstalta näet, nämä "uskovaisesi" ovat kaikki vajakkeja. Varaa jo nyt hiililapio heille ja työnjohtaja ruoskan kanssa paikalle.

Todella kuivaa sakkia olet sinne taivaaseen ottamassa jos nämä raamatun tulitsijat sinne päästät. Aamen.

Vierailija
42/77 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 21:50"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 21:39"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 20:51"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 20:42"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 20:37"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 20:32"]

Jeesus antoi syntiselle naiselle synnit anteeksi Sykarin kaivolle. Hän sanoi tälle: "Mene, äläkä enää syntiä tee". Oliko se mielestäni lupalappu kohdella muita miten haluaa?

[/quote]

En tiedä, sano sinä. Osa uskonveljistäsi eivät kenties ole lukeneet tuota kohtaa.

[/quote]

Uskonveljeni ovat syntisiä, kuten tuo nainen Sykarin kaivolla, ja syntisiä kuten minä tai sinä. Kaikkien meidän tulee tehdä parannusta synneistämme joka päivä.

[/quote]

Mutta vain minä joudun helvettiin, sinä et. Kiitos.

[/quote]

Se on oma valintasi. Samalla lailla kun myyt huumeita ja jäät kiinni. " tuomio tulee "

[/quote]

No kun ei kuulemma uskoville tule mitään tuomiota, vaikka kuinka tekisivät väärin. Reilu kerho. :D

[/quote]

Niinhän se on. Koko viikko synnissä ryvetään, jopa pe-la ryypätään ja rellestetään ja sunnuntaina pyydetään syntejä anteeksi.

Ja tollaisia otetaan taivaaseen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te nyt taidatte tahallanne haluta ymmärtää väärin ja vääristellä saamianne vastauksia, ainakin joitain. Ja yrittää herättää riitaa.

Vierailija
44/77 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 21:54"]

Jeesus antoi syntiselle naiselle synnit anteeksi Sykarin kaivolle. Hän sanoi tälle: "Mene, äläkä enää syntiä tee". Oliko se mielestäni lupalappu kohdella muita miten haluaa?

[/quote]

En tiedä, sano sinä. Osa uskonveljistäsi eivät kenties ole lukeneet tuota kohtaa.

[/quote]

Uskonveljeni ovat syntisiä, kuten tuo nainen Sykarin kaivolla, ja syntisiä kuten minä tai sinä. Kaikkien meidän tulee tehdä parannusta synneistämme joka päivä.

[/quote]

[/quote]

Se on oma valintasi. Samalla lailla kun myyt huumeita ja jäät kiinni. " tuomio tulee "

[/quote]

No kun ei kuulemma uskoville tule mitään tuomiota, vaikka kuinka tekisivät väärin. Reilu kerho. :D

[/quote]

Niinhän se on. Koko viikko synnissä ryvetään, jopa pe-la ryypätään ja rellestetään ja sunnuntaina pyydetään syntejä anteeksi.

[/quote]Kuvaamasi kaltainen ihminen ei kuulosta kristityltä, elävässä uskossa olevalta. Syntiä ja sen tekoa ei pysty kukaan välttämään mutta uskovan tulee tunnustaa syntinsä itselleen ja jumalalle ja katua sitä aidosti ja luopua siitä. Ei noin että muka mitä tahansa saa tehdä kun sunnuntaina tunnustaa ja taas sama meno jatkukoon. Kuinkahan monta aidosti uskovaa tunnet jos mielikuvasi on tuollainen?

Vierailija
45/77 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uskovat eivät tekisi syntiä olisi vaara että he olisivat ylimielisiä "syntisiä" kohtaan. Yhtä heikkoja ovat kuin muutkin mutta tietoisia mikä on oikein mikä väärin ja kuinka tulisi elää elämää kunnioittaen. Onneksi heillä on Jeesus jolta saa tukea ja langetessa armahduksen. Kaikillahan se Jeesus on mutta he ottavat hänet vastaan.

Vierailija
46/77 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:08"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]Kuvaamasi kaltainen ihminen ei kuulosta kristityltä, elävässä uskossa olevalta. Syntiä ja sen tekoa ei pysty kukaan välttämään mutta uskovan tulee tunnustaa syntinsä itselleen ja jumalalle ja katua sitä aidosti ja luopua siitä. Ei noin että muka mitä tahansa saa tehdä kun sunnuntaina tunnustaa ja taas sama meno jatkukoon. Kuinkahan monta aidosti uskovaa tunnet jos mielikuvasi on tuollainen?

[/quote] Vain usko pelastaa, niinhän se oli? Muusta viis.

Vierailija
47/77 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta helvetissä mä olen syntinen. En ole koskaan muuta ollutkaan. Ja juu, olen menossa taivaaseen. Koska uskon. Mutta sitä ennen mulla on tämä yksi ja ainoa elämä tässä elettävänä, ja en viiti sitä tuhlata tämmöiseen jonninjoutavaan paskanjauhantaan.

Vierailija
48/77 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menevätkö sarjamurhaajatkin taivaaseen?

Vierailija
49/77 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:12"]

Totta helvetissä mä olen syntinen. En ole koskaan muuta ollutkaan. Ja juu, olen menossa taivaaseen. Koska uskon. Mutta sitä ennen mulla on tämä yksi ja ainoa elämä tässä elettävänä, ja en viiti sitä tuhlata tämmöiseen jonninjoutavaan paskanjauhantaan.

[/quote]

Miksi edes elät; eikö jo pitäisi taivaaseen päästä?

Vierailija
50/77 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:11"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]Usko palstaa, kyllä. Mutta ei todellakaan muusta viis. Jeesus armahti maan(kin) päällä syntiset  MUTTA sanoi "mene, äläkä enää syntiä tee".

Eiköhän se nyt ole jo monessa viestissä teillekin kerrottu että uskovien etuoikeuksiin ei kuulu välinpitämättömyys tai julmuus tai mikä tahansa huono kohtelu muita elollisia ja maapalloa kohtaan. Älkää viitsikö jättää lukematta vastauksia kokonaisuuksina tai vääristellä niitä. Minun osaltani tämä jankuttaminen loppuu nyt. Olen yrittänyt olla selkeä mutta mikäli olen täysin epäonnistunut siinä, on turha jatkaa kun en osaa sen paremmin ja yksinkertaisemmin asiaa enää selittää. Ellei sitten ole kyse jonkun/joidenkin ei-uskovien väittelyn- ja riidanhalusta. Kumpi tahansa, viisaampi lopettaa kuin jatkaa.

Mukavaa viikonlopun jatkoa itse kullekin :)

Vierailija
51/77 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:15"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:12"]

[/quote]

Miksi edes elät; eikö jo pitäisi taivaaseen päästä?

[/quote]

Elän, koska tämä elämä on lahja. ja olen onnellinen täällä juuri nyt. Mulla on rakkautta, perhe, mielenkiintoinen työ, harrastuksia. peruskamaa, mutta niin hyvää. Kyllä se taivas siellä odottaa, mihin se nyt tässä mun eläessä katoais?

Vierailija
52/77 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei uskovien etuoikeuksiin kuulu julmuus ja muiden huono kohtelu, niin miksi sitä tapahtuu niin tällä palstalla kuin muualla netissä ja ulkomaailmassakin? Se oli alkuperäinen kysymys, mutta siihen ei vielä ole tullut vastausta.

Vierailija
53/77 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:27"]

Jos ei uskovien etuoikeuksiin kuulu julmuus ja muiden huono kohtelu, niin miksi sitä tapahtuu niin tällä palstalla kuin muualla netissä ja ulkomaailmassakin? Se oli alkuperäinen kysymys, mutta siihen ei vielä ole tullut vastausta.

[/quote]Ensinnäkin: kaikki uskovaksi itseään nimittävät eivät ole sitä. Toiseksi, hekin ovat syntisiä ja vajavaisia. Virheitä ja väärinkäytöksiä tapahtuu, uskovakin voi sokaistua ja tulkita väärin Jumalan tahtoa tai alkaa ajaa omia etujaan. Mutta se ei suinkaan ole Jumalan tahto. Omien tekojen perusteella kukaan ei Jumalalle kelpaisi. Parhaimman ja hyvimmänkin oloisen ihmisen sisimmästä ja sydämestä löytyy saastaa.

Tarkoitus olisi että uskova viettäisi aikaa Jeesuksen kanssa Pyhässä Hengessä ja Jeesuksen olemus saisi alaa hänen sisimmässään ja hän alkaisi nähdä ympäristöään ja muita ihmisiä ja itsensä Jumalan rakkauden ja oikeudenmukaisin silmin.

Persoona ei välttämättä totaalisesti muutu vaikka ihminen tulisikin uskoon, jos joku on ollut vaikka päällepäsmäri hän voi olla sitä edelleen. Ihmiset myös ymmärtävät eri tavoin mitä se uskossa olo on. Joillekin riittä oma pelastusvarmuus, jotkut tahtovat toteuttaa Jumalan hyvää tahtoa ja tarkoitusta elämässänsä- Siunaukseksi muille.

Kuitenkin, on olemassa myös lempeitä ja hyväntahtoisia uskovia. Surullista jos sinä et ole koskaan sellaiseen törmännyt.

Ja muuten; oletko kuullut esim Äiti Teresasta?

Vierailija
54/77 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Ei se ollut alkuperäinen kysymys. Ja eikös tuohonkin ole ainakin yritetty vastata?

Vierailija
55/77 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:11"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei, vaan Mene, äläkä enää syntiä tee. Kilvoittele uskon kilvoitus.

1. Tim. 6:
"11 Mutta sinä, Jumalan ihminen, pakene semmoista, ja tavoita vanhurskautta, jumalisuutta, uskoa, rakkautta, kärsivällisyyttä, hiljaisuutta.

12 Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, tartu kiinni iankaikkiseen elämään, johon olet kutsuttu ja johon hyvällä tunnustuksella olet tunnustautunut monen todistajan edessä.

13 Jumalan edessä, joka kaikki eläväksi tekee, ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka Pontius Pilatuksen edessä todisti, tunnustaen hyvän tunnustuksen, minä kehoitan sinua,

14 että tahrattomasti ja moitteettomasti pidät käskyn meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestymiseen saakka,

15 jonka aikanansa on antava meidän nähdä se autuas ja ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra,

16 jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen."

Vierailija
56/77 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kyllä tällä palstalla ne ovat ateistit, jotka rienaavat uskovaisia. Harvemmin kukaan aloittelee ketjuja ateistien tyhmyydestä, mutta näitä uskovia pilkkaavia ketjuja, joissa halutaan "keskustella", mutta ei lainkaan ymmärtää oikeasti, aloitetaan harva se päivä. No, Raamatussakin sanotaan, että lopun aikojen alussa uskovia koetellaan ja heidän rivinsä tiivistyvät. 

Vierailija
57/77 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 20:11"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 20:02"]

Uskovat eivät mene tekojensa kautta "taivaaseen" vaan uskomalla Jeesukseen Kristukseen. Toki varsinkin uskovan ihmisen tulisi osoittaa rakkautta ja kunnioitusta muita ihmisiä, eläimiä ja koko luomakuntaa kohtaan. Pelastmiskysymys se kuitnekaan ole. Tilille joutuu silti teoistansa ja tekemättä jättämisistänsä. Jopa jokaisesta sanasta.

[/quote]

Häh? En tajunnut tuosta sanaakaan. Eli pelkkä usko riittää, mutta teoistaan joutuu vastaamaan? Millä tavalla niistä sitten joutuu vastaamaan, jos pelkkä usko riittää pelastukseen?

Eikö tuo anna vain lupaa kohdella muita ("vääräuskoisia") tasan miten haluaa (eli huonosti). Onpa kiva.

[/quote]

Vaikeuksia ymmärtämisessä syntyy, kun on käsitteet hukassa. Jokainen, joka uskoo Jeesukseen pelastuu. Pelastuu miltä? Kadotukselta. Uskon kautta ihminen liitetään seurakuntaa, joka on Kristuksen ruumis, ja morsian. Jeesus on tie, totuus ja elämä. Kadotus tarkoittaa osattomuusta tästä Kristuksen ruumiin ykseydestä. Myös uskovien vaellus tutkitaan, ja Jumala asettaa hänet sen mukaan oikeaan asemaan iankaikkisuudessa. Sielläkään kaikki eivät siis ole tasapaksuna rivinä, vaikka kaikki ovatkin pelastettuja. Sanoohan Raamattu, että se mikä kylvetään katoavaisuudessa, nousee katoamattomuudessa. Seuraava pätkä kannattaa myös lukea:

1 Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhuminen teille niinkuin hengellisille, vaan niinkuin lihallisille, niinkuin pienille lapsille Kristuksessa.

2 Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä;

3 olettehan vielä lihallisia. Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin?

4 Kun toinen sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", ja toinen: "Minä olen Apolloksen", ettekö silloin ole niinkuin ihmiset ainakin?

5 Mikä Apollos sitten on? Ja mikä Paavali on? Palvelijoita, joiden kautta te olette tulleet uskoviksi, palvelijoita sen kykynsä mukaan, minkä Herra on heille kullekin antanut.

6 Minä istutin, Apollos kasteli, mutta Jumala on antanut kasvun.

7 Niin ei siis istuttaja ole mitään, eikä kastelijakaan, vaan Jumala, joka kasvun antaa.

8 Mutta istuttaja ja kastelija ovat yhtä; kuitenkin on kumpikin saava oman palkkansa oman työnsä mukaan.

9 Sillä me olemme Jumalan työtovereita; te olette Jumalan viljelysmaa, olette Jumalan rakennus.

10 Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa.

11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.

12 Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista,

13 niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.

14 Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan;

15 mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi.

16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?

17 Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette.

18 Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas.

19 Sillä tämän maailman viisaus on hullutus Jumalan silmissä. Sillä kirjoitettu on: "Hän vangitsee viisaat heidän viekkauteensa";

20 ja vielä: "Herra tuntee viisasten ajatukset, hän tietää ne turhiksi".

21 Älköön siis kukaan kerskatko ihmisistä; sillä kaikki on teidän,

22 teidän on Paavali ja Apollos ja Keefas, teidän on maailma ja elämä ja kuolema, nykyiset ja tulevaiset, kaikki on teidän.

23 Mutta te olette Kristuksen, ja Kristus on Jumalan. 1. Kor. 1:3

Vierailija
58/77 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:36"]

[/quote]Ensinnäkin: kaikki uskovaksi itseään nimittävät eivät ole sitä. Toiseksi, hekin ovat syntisiä ja vajavaisia. Virheitä ja väärinkäytöksiä tapahtuu, uskovakin voi sokaistua ja tulkita väärin Jumalan tahtoa tai alkaa ajaa omia etujaan. Mutta se ei suinkaan ole Jumalan tahto. Omien tekojen perusteella kukaan ei Jumalalle kelpaisi. Parhaimman ja hyvimmänkin oloisen ihmisen sisimmästä ja sydämestä löytyy saastaa.

Tarkoitus olisi että uskova viettäisi aikaa Jeesuksen kanssa Pyhässä Hengessä ja Jeesuksen olemus saisi alaa hänen sisimmässään ja hän alkaisi nähdä ympäristöään ja muita ihmisiä ja itsensä Jumalan rakkauden ja oikeudenmukaisin silmin.

Persoona ei välttämättä totaalisesti muutu vaikka ihminen tulisikin uskoon, jos joku on ollut vaikka päällepäsmäri hän voi olla sitä edelleen. Ihmiset myös ymmärtävät eri tavoin mitä se uskossa olo on. Joillekin riittä oma pelastusvarmuus, jotkut tahtovat toteuttaa Jumalan hyvää tahtoa ja tarkoitusta elämässänsä- Siunaukseksi muille.

Kuitenkin, on olemassa myös lempeitä ja hyväntahtoisia uskovia. Surullista jos sinä et ole koskaan sellaiseen törmännyt.

Ja muuten; oletko kuullut esim Äiti Teresasta?

[/quote]

Kiitos vastauksestasi. Tulkitsen vastauksesi niin, että uskovien pitäisi pyrkiä toteuttamaan elämässään hyviä tekoja, mutta heidän ei ole pakko (esim. nyt sen pelastuksen kannalta). Minusta vain on täysin mahdoton ajatella niin, että toisille väärät teot ovat Jumalan nimessä sallitumpia kuin toisille. Mutta se onkin ehkä yksi syy, miksi minulle on henkilökohtaisesti mahdotonta uskoa kristinuskon oppien mukaisesti. Minusta kukaan ei ole toista parempi.

Vierailija
59/77 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:37"]

[/quote]Ei se ollut alkuperäinen kysymys. Ja eikös tuohonkin ole ainakin yritetty vastata?

[/quote]

Siksi, koska luomakunta on syntiinlangennut, ja paha saa vielä hetken aikaa vaikuttaa keskuudessamme. Mutta sitten tulee loppu, ja saatana enkeleineen heitetään tuliseen järveen.

... mutta jos kysyt, miksi Jumala sallii sen, että paha saa vielä vaikuttaa, niin siihen minä vastaan, että En tiedä. Sitä pitää kysyä Jumalalta, kun pääset taivaaseen.

Vierailija
60/77 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spoileri:

Kun kuolet, filmi vain yksinkertaisesti menee poikki, mitään taivasta tai helvettiä ei ole. :)