Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskovainen - oletko menossa taivaaseen?

Vierailija
07.11.2014 |

Oletko mielestäsi elänyt niin synnittömästi, että sinua odottaa taivas? Tunnetko kohdelleesi ihmisiä hyvin sekä tosielämässä että nettikeskusteluissa?

Niin uskomatonta sontaa olen täältä lukenut uskovien suusta (koskien mm. naisia ja homoja), että kiinnostaapa vaan tietää.

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa jääkaapille ottamaan iltapalaa, kiitos kysymästä. 

Vierailija
22/77 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 20:39"]

Roomalaiskirje 2:

"12 Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan;
13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.
14 Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
15 ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä-
16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan."

[/quote]

Saa korjata, mutta eikö tuossa ihan suoraan sanota, että kristitytkin tuomitaan tekojensa mukaan? Missä siellä sanotaan, että kuoleman hetkellä omilla pahoilla teoilla ei ole mitään merkitystä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 20:29"]

Taivaaseen pääsee kun Uskoo omat synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.Tämän evankeliumin voi saarnata uskovainen ihminen,jolla on sydämessä Pyhähenki. Tämän uskottuaan ihminen saa ilon ja rauhan sydämelleen.Parannuksen tekeminen voi tuntua vaikealta ja täysin mahdottomalta.Mutta Jumalalle on kaikki mahdollista ja hän antaa Voiman tulla Jumalanlapseksi.

[/quote]

Tämä on vanhoillislestadiolainen näkemys pelastustiestä. Se eroaa tavis luterilaisesta näkemyksestä siinä, että ihminen voi perus luterilaisen näkemyksen pelastua myös luettuaan itse Jumalan sanasta evankeliumin ja tunnustettuaan uskonsa. Vanhoillislestadiolainen pelastusnäkemyksen mukaan , että vain toinen vanhoillislestadiolaisessa uskossa oleva voi saarnata evankeliumin ja vain hänellä on tuo avainten valta.

Vierailija
24/77 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 20:42"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 20:37"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 20:32"]

Jeesus antoi syntiselle naiselle synnit anteeksi Sykarin kaivolle. Hän sanoi tälle: "Mene, äläkä enää syntiä tee". Oliko se mielestäni lupalappu kohdella muita miten haluaa?

[/quote]

En tiedä, sano sinä. Osa uskonveljistäsi eivät kenties ole lukeneet tuota kohtaa.

[/quote]

Uskonveljeni ovat syntisiä, kuten tuo nainen Sykarin kaivolla, ja syntisiä kuten minä tai sinä. Kaikkien meidän tulee tehdä parannusta synneistämme joka päivä.

[/quote]

Mutta vain minä joudun helvettiin, sinä et. Kiitos.

Vierailija
25/77 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 20:46"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 20:39"]

Roomalaiskirje 2:

"12 Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan;
13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.
14 Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
15 ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä-
16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan."

[/quote]

Saa korjata, mutta eikö tuossa ihan suoraan sanota, että kristitytkin tuomitaan tekojensa mukaan? Missä siellä sanotaan, että kuoleman hetkellä omilla pahoilla teoilla ei ole mitään merkitystä?

[/quote]

Heprealaiskirje 10

"17 Heidän syntejään ja vääriä tekojaan minä en enää koskaan muista.

18  Missä synnit on annettu anteeksi, siellä ei enää tarvita syntiuhria.

19 Veljet, meillä on siis täysi oikeus astua sisälle kaikkeinpyhimpään, koska Jeesus on uhrannut verensä

20 ja näin avannut meille uuden, elämään vievän tien, joka kulkee väliverhon -- hänen ruumiinsa -- kautta.

21  Meillä on suuri ylipappi, jonka haltuun on uskottu Jumalan koko huone. 

22 Astukaamme sen tähden Jumalan eteen vilpittömin sydämin ja varmoina uskossamme, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä. 

23 Pysykäämme horjumatta tunnustuksessa ja toivossa, sillä hän, joka on antanut meille lupauksensa, on luotettava. "

Vierailija
26/77 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 20:51"]

Jeesus antoi syntiselle naiselle synnit anteeksi Sykarin kaivolle. Hän sanoi tälle: "Mene, äläkä enää syntiä tee". Oliko se mielestäni lupalappu kohdella muita miten haluaa?

[/quote]

En tiedä, sano sinä. Osa uskonveljistäsi eivät kenties ole lukeneet tuota kohtaa.

[/quote]

Uskonveljeni ovat syntisiä, kuten tuo nainen Sykarin kaivolla, ja syntisiä kuten minä tai sinä. Kaikkien meidän tulee tehdä parannusta synneistämme joka päivä.

[/quote]

[/quote]

Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut. Minä haluan enemmän kuin mitään muuta, että sinä pelastut.

Vierailija
27/77 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 20:41"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 20:29"]Eli taivaaseen pääsee vaan kunhan uskoo? [/quote]Kyllä. Tämän evankeliumin uskominen riittää. Uskon elämää tulee hoitaa että säilyy uskomassa. Siksi seuroissa käyminen Rauhanyhdistyksellä on tärkeää. Seurapuheista saa voimaa uskomiseen ja kaikki uskovaiset ovat "yhtä perhettä". Uskovaisilla on yhtenäinen Rakkaus. Jeesus opetti että ; Rakkaudesta teidät tunnetaan ja kehotti pitämään Rakkauden kaikkien ihmisten kanssa.

[/quote]

No tätä lisäystä Rauhanyhdistyksestä ei Raamatussa onneksi ole. Ihan vain usko Jeesukseen riittää.

Vierailija
28/77 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 20:55"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut. Minä haluan enemmän kuin mitään muuta, että sinä pelastut.

[/quote]'

En vain sisäsyntyisten ominaisuuksieni suhteen millään tavalla sovi uskontosi normeihin. Huonompi juttu minulle.

Vierailija
29/77 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 21:00"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]'

En vain sisäsyntyisten ominaisuuksieni suhteen millään tavalla sovi uskontosi normeihin. Huonompi juttu minulle.

[/quote]Unohda uskonto ja normit. Tutustu Jeesukseen :) Kuka tahansa voi löytää henkilökohtaisen suhteen kanssaan.

Vierailija
30/77 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 21:03"]

Unohda uskonto ja normit. Tutustu Jeesukseen :) Kuka tahansa voi löytää henkilökohtaisen suhteen kanssaan.

[/quote]

No kun ei vaan voi. Niin se vaan menee.

Maailma olisi huomattavasti parempi paikka, jos voitaisiin ymmärtää, ettei kaikkien tarvitse uskoa samalla tavalla.

Vierailija
31/77 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 21:06"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 21:03"]

Unohda uskonto ja normit. Tutustu Jeesukseen :) Kuka tahansa voi löytää henkilökohtaisen suhteen kanssaan.

[/quote]

No kun ei vaan voi. Niin se vaan menee.

Maailma olisi huomattavasti parempi paikka, jos voitaisiin ymmärtää, ettei kaikkien tarvitse uskoa samalla tavalla.

[/quote]Ei tarvitsekaan ja ymmärrän sen kyllä. Ymmärsin vain vastauksestasi että haluaisit ("huonompi juttu minulle"). Minä en tuputa mitään enkä vaadi ketään uskomaan ja ajattelemaan samoin kuin itse teen.

Vapaus kaikille ja kunnioitus sekä samoin- että toisinajattelevia kohtaan :)

Vierailija
32/77 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 21:00"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]'

[/quote]

Luonnollinen, syntinen ihminen kokee uskon Jeesukseen mahdottomaksi omassa voimassaan. Ymmärrän, että siksi et voi nyt uskoa. Usko Jumalaan on lahja. Jumala kutsuu jokaista ihmistä ajallaan. Kun Jumala kutsuu sinua, älä vastaa kieltävästi.

Vierailija
33/77 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 21:20"]

Luonnollinen, syntinen ihminen kokee uskon Jeesukseen mahdottomaksi omassa voimassaan. Ymmärrän, että siksi et voi nyt uskoa. Usko Jumalaan on lahja. Jumala kutsuu jokaista ihmistä ajallaan. Kun Jumala kutsuu sinua, älä vastaa kieltävästi.

[/quote]

Kiitos vain, että sanot minua syntiseksi.

Vierailija
34/77 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 21:28"]

[/quote]

[/quote]Kaikki ovat. Myös uskovat.

Vierailija
35/77 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:07"]Oletko mielestäsi elänyt niin synnittömästi, että sinua odottaa taivas? Tunnetko kohdelleesi ihmisiä hyvin sekä tosielämässä että nettikeskusteluissa?

Niin uskomatonta sontaa olen täältä lukenut uskovien suusta (koskien mm. naisia ja homoja), että kiinnostaapa vaan tietää.
[/quote]

Kukaan meistä ei ole synnitön. Siksi on Jeesus <3

Vierailija
36/77 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 21:29"]

[/quote]

[/quote]Kaikki ovat. Myös uskovat.

[/quote]

Mutta minä olen perustavanlaatuisella tavalla syntyisempi ja huonompi sinä.

Vierailija
37/77 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Roomalaiskirje 3:

"22 Tämä Jumalan vanhurskaus tulee uskosta Jeesukseen Kristukseen, ja sen saavat omakseen kaikki, jotka uskovat. Kaikki ovat samassa asemassa,

23 sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta

24 mutta saavat hänen armostaan lahjaksi vanhurskauden, koska Kristus Jeesus on lunastanut heidät vapaiksi.

25 Hänet Jumala on asettanut sovitusuhriksi, hänen verensä tuo sovituksen uskossa vastaanotettavaksi. Näin Jumala on osoittanut vanhurskautensa. Pitkämielisyydessään hän jätti menneen ajan synnit rankaisematta,

26 mutta nyt meidän aikanamme hän osoittaa vanhurskautensa: hän on itse vanhurskas ja tekee vanhurskaaksi sen, joka uskoo Jeesukseen.

27 Onko siis syytä kerskailuun? Siltä on pohja pudonnut pois. Mikä laki on saanut tämän aikaan? Sekö, joka vaatii tekoja? Ei, vaan uskon laki.

28 Katsomme siis, että ihminen tulee vanhurskaaksi, kun hän uskoo, ilman lain vaatimia tekoja.

29 Vai onko Jumala pelkästään juutalaisten Jumala? Eikö hän ole myös muiden kansojen Jumala? On toki,

30 kun kerran Jumala on yksi ja ainoa. Hän tekee ympärileikatut vanhurskaiksi, jos he uskovat, ja ympärileikkaamattomat, kun he uskovat.

31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo. "

Vierailija
38/77 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Se on oma valintasi. Samalla lailla kun myyt huumeita ja jäät kiinni. " tuomio tulee "

Vierailija
39/77 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Lopettakaa nää usko-jutut, niistä tuu muuta,kuin tappelu/väittely.

Vierailija
40/77 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 21:39"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Se on oma valintasi. Samalla lailla kun myyt huumeita ja jäät kiinni. " tuomio tulee "

[/quote]

No kun ei kuulemma uskoville tule mitään tuomiota, vaikka kuinka tekisivät väärin. Reilu kerho. :D