Äitini painostaa minua synnyttämään
Äitini on siis vl, itse olen 16v, harrastin nykyisen poikaystäväni kanssa seksiä ja ehkäisy petti. En halua ollenkaan lapsia (tai no enhän mä voi tietää jos mieli muuttuu mut..) ja haluaisin abortin. Äiti uhkaa heittää mut pihalle jos teen sen, auttakaa!!
Kommentit (57)
Tässä on hyvä esimerkki siitä, millaisesta syystä voi jättää lapsensa täysin laillisesti perinnöttömäksi. Siis lapsi elää äidin näkökulmasta kunniattomasti.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 17:20"]
Sisälläsi on vasta pieni solumöykky, ei vauva.
[/quote]
Olisipa tämä totta. Varmaan kaikista olisi kiva, että kohdussa olisi pelkkä "möykky", joka muuttuisi ihmiseksi vasta sitten jos äiti niin tahtoo. Harmi, että biologinen totuus on toinen. Lapsi on jo äidin kehosta erillinen, elävä yksilö, jolla on oma perimänsä. Mikään "möykky" tai kasvain ei muutu ihmiseksi.
Tätä asiaa voi pyöritellä mielinmäärin ja keksiä erilaisia syitä, millä oikeuttaa abortti itselleen. Hyvin voidaan filosofoida, että elämä alkaa vasta syntymässä 9 kuukautta hedelmöittymisen jälkeen, mutta biologinen totuus on toinen. Se, että Suomessa on vuodesta 1970 lähtien ollut (ainakin toistaiseksi) voimassa laki, joka abortoinnin sallii, ei muuta totuutta miksikään. Ei myöskään se, kuinka paljon omaa mieltänne rauhoittaaksenne alapeukutatte täällä "vääriä" mielipiteitä.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 17:58"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 17:20"]
Sisälläsi on vasta pieni solumöykky, ei vauva.
[/quote]
Olisipa tämä totta. Varmaan kaikista olisi kiva, että kohdussa olisi pelkkä "möykky", joka muuttuisi ihmiseksi vasta sitten jos äiti niin tahtoo. Harmi, että biologinen totuus on toinen. Lapsi on jo äidin kehosta erillinen, elävä yksilö, jolla on oma perimänsä. Mikään "möykky" tai kasvain ei muutu ihmiseksi.
Tätä asiaa voi pyöritellä mielinmäärin ja keksiä erilaisia syitä, millä oikeuttaa abortti itselleen. Hyvin voidaan filosofoida, että elämä alkaa vasta syntymässä 9 kuukautta hedelmöittymisen jälkeen, mutta biologinen totuus on toinen. Se, että Suomessa on vuodesta 1970 lähtien ollut (ainakin toistaiseksi) voimassa laki, joka abortoinnin sallii, ei muuta totuutta miksikään. Ei myöskään se, kuinka paljon omaa mieltänne rauhoittaaksenne alapeukutatte täällä "vääriä" mielipiteitä.
[/quote]
Lapsi kyllä, alkio ei. Äläs nyt anna oman propagandasi sekoittaa faktoja.
Jos olet täysin varma päätöksestä, teet abortit ja väität keskenmenoksi.
Sä olet 16 v, joten äitisi ei voi heittää sinua ulos. Sosiaaliviranomaiset puuttuisivat.
Teet abortin. Ei äitisi voi heittää sua pihalle kun oot alaikänen. Jos heittää, soita poliisit.
Jos olisin äitisi, todellakin antaisin ottaa sinut huostaan jos tapat lapsesi! Hänen lapsenlapsensa!!
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:57"]
Jos olisin äitisi, todellakin antaisin ottaa sinut huostaan jos tapat lapsesi! Hänen lapsenlapsensa!!
[/quote]
ei se kyllä ole lapsen tappo. Nyt menee yli hilseen tuollainen syyttely. Sikiö voi itsestäänkin abortoida, eikä sekään ole lapsen tappo,,,ettei äidin elimistö sitä kestänyt, tai että sikiö oli niin vaurioitunut, ettei kestänyt.
Miksi äiti painostaa tuollaseen? Onko hän aikoinaan itse tehnyt abortin ja on siitä huono omatunto?
16- v on pieni vielä. Voihan olla terveyden syistä parempi abortoida?
toivon, ettei ainakaan syyllistetä, jos nuori päätyy aborttiin.
Eihän sua kultapieni kukaan voi pakottaa synnyttämään! Nyt näytät äitilles närhen munat ja meet sit vaik turvakotiin jos ei omaan kotiin päästä.
Voi raukkaa.. <3 Voimia... <3
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:55"]Sä olet 16 v, joten äitisi ei voi heittää sinua ulos. Sosiaaliviranomaiset puuttuisivat.
[/quote]
En nyt tiedä olisiko tuossa tilanteessa kivempi päästä muualle asumaan. t. 16v, joka lähti kun välit vanhempiin tulehtuivat. En olisi takaisin tullut, jos olisin sattunut vielä kaiken muun lisäksi tulemaan raskaaksi ja äiti olisi pakottanut pitämään lapsen.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:16"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:55"]Sä olet 16 v, joten äitisi ei voi heittää sinua ulos. Sosiaaliviranomaiset puuttuisivat.
[/quote]
En nyt tiedä olisiko tuossa tilanteessa kivempi päästä muualle asumaan. t. 16v, joka lähti kun välit vanhempiin tulehtuivat. En olisi takaisin tullut, jos olisin sattunut vielä kaiken muun lisäksi tulemaan raskaaksi ja äiti olisi pakottanut pitämään lapsen.
[/quote]
Paremmin en osaa neuvoa, mutta voit käydä ainakin koulun terkkarilla/kuraattorilla juttelemassa, jos et tiedä nuorten ns. ''matalan kynnyksen paikkoja'', minne ei tarvitse aiempaa hoitosuhdetta tms. Sellaisen paikan kautta minä pääsin pois, vaikka piti odottaa joulupyhien alla 2,5kk laitospaikkaa.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:57"]Jos olisin äitisi, todellakin antaisin ottaa sinut huostaan jos tapat lapsesi! Hänen lapsenlapsensa!!
[/quote] Älä sinä siinä keuhkoa. Pahennat vaan ennestäänkin tulehtunutta tilannetta.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:49"]
Äitini on siis vl, itse olen 16v, harrastin nykyisen poikaystäväni kanssa seksiä ja ehkäisy petti. En halua ollenkaan lapsia (tai no enhän mä voi tietää jos mieli muuttuu mut..) ja haluaisin abortin. Äiti uhkaa heittää mut pihalle jos teen sen, auttakaa!!
[/quote]
Tietenkään et suostu synnyttämään vain koska äitisi painostaa. Jos abortti tuntuu oikealta ratkaisulta,teet sen. Täällä on jo sanottukin,että äitisi ei voi heittää sinua pihalle noin vain.Oletko harkinnut omillesi muuttoa? Ystäväni muutti sossun järjestämään asuntoon(en muista virallista sanaa) sinun ikäisenäsi,koska perhesuhteet olivat niin tulehtuneet ettei kotona voinut asua.
Et halua ollenkaan lapsia? Jos olet raskaana, niin silloin sinulla on jo lapsi. Pidätkö hänet, annatko pois vai tapatko abortilla? Millainen äiti tahdot olla tätä lastasi kohtaan? Apua kyllä saat lapsen kanssa ja voit opiskellakin. Keskustele myös poikaystäväsi kanssa, harva isäkään hylkää lastaan, vaikka olisikin ensin järkyttynyt.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:45"]
Et halua ollenkaan lapsia? Jos olet raskaana, niin silloin sinulla on jo lapsi. Pidätkö hänet, annatko pois vai tapatko abortilla? Millainen äiti tahdot olla tätä lastasi kohtaan? Apua kyllä saat lapsen kanssa ja voit opiskellakin. Keskustele myös poikaystäväsi kanssa, harva isäkään hylkää lastaan, vaikka olisikin ensin järkyttynyt.
[/quote]
AP taitaa kaivata ihan oikeasti hyödyllisiä neuvoja,tuota "abortti on lapsen murha"-paskaa kuulee varmasti riittävästi synnytykseen painostavalta äidiltään.
Älä ap välitä noista kiihkouskovaisista abortin vastustajista. Sisälläsi on vasta pieni solumöykky, ei vauva. Sinun elämä, sinun keho, sinun tulevaisuus. Tee viisas päätös ja juuri niinkuin itse haluat.
Hanki myös keskusteluapua. Varmaan abortin lisäksi omat traumansa jättää äidin sairas suhtautuminen. Kaipaat tukea.