Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

167kg nainen haluaa alle sadan

Vierailija
07.11.2014 |

Haluan laihtua. Painan nyt 167 kg. Onko ruoka vinkkejä? En ole erityisen innokas liikunnan suhteen.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liikuntaa, vaalea leipä, karkkia/makeaa lähes joka päivä. Siinäpä se. Ei hetkessä tullut, pikku hiljaa.

Vierailija
22/36 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ongelmana itsekurin puute. Vaikka aina päätän että pysyn ruokavaliossa niin aina sorrun kuin huomaamatta syömään jotain ylimääräistä koska hirveä kiire, nälkä, väsymys, paska päivä jne. Nyt otin pt:n jolle voin aina laittaa viestiä jos vaikka kaupassa meinaan suklaapatukan edessä sortua ja tsemppaa jättämään sen kauppaan. Minulla ei niinkään ole ongelma annoskoot vaan kaikki sokeriherkut. Ilman niitä varmaan laihtuisin helposti. Toi mun pt käy meillä kotona ja on tehnyt mulle sellasen kotona tehtävän ohjelman, koska en pienten lasten kanssa paljon pääse kodin ulkopuolelle liikkumaan. Toivottavasti saan tuloksia, mulla "vaan" 110kg paino, mutta koska olen aika lyhyt on tuo kuitenkin aika paljon. Mullakin aika normaali ruoka, mutta kalorit syötän kalorilaskuriin ja seuraan niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä hintaista tuommoinen pt palvelu on?

Vierailija
24/36 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin ensin itseltäni, mistä kilot ovat kerääntyneet. Karkista? Suklaasta? Pullasta? Sipseistä? Limusta? Hampurilaisista? Pizzasta? 

Vierailija
25/36 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta tuosta . Pois ne niin lähtee :)?

Vierailija
26/36 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi , että noilla painoilla jos vain menet lääkäriin pääset jonkun tehostetun avun pariin. oletko työelämässä?

Vierailija
27/36 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, mikä massa.

Vierailija
28/36 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alkoi jotenkin panettamaan, kun luin tätä ketjua.

Vierailija
29/36 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin kuukausi sitten vähempi on parempi-laihiksen, eli kaikki muut paitsi kasvikset ja marjat vähensin puoleen. Ennen jos otin vaikka kaksi perunaa, nykyään yhden jne. Herkuttelun suhteen olen armollinen, eli sallin pari kertaa viikossa, mutta siinäkin suklaalevyn tilalle otan patukan. Liikuntaa harrastan päivittäin (kevyttä), mutta sitä tein jo ennen laihduttamistakin. Nyt on paino pudonnut kuukaudessa 3 kiloa, eli ei paljon, mutta sopivan maltillisen määrän. Mulla tavoite olisi laihduttaa 20kg, ja eka asia mulla on vatsalaukun pienentäminen, eli annoskoot pienemmiksi. Haluan oppia kokonaan uudelle elämäntavalle. Vielä kun ahmimiskohtauksien ehkäisyyn löytäisi keinon..

Vierailija
30/36 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla pt:llä on tosi paljon hintaeroja ja erilaisia paketteja, että riippuu ihan siitäkin mitä maksaa. Kuinka usein haluaa tavata jne. Itse en reippaasti ylipainoisena ja epäliikunnallisena halunnut mitään fitness-tyyppiä vaan semmosen ihmisen joka ymmärtää miten vaikeeta voi olla sokerikoukusta irti pääseminen. En halunnut sellasta hirveetä moralisoivaa käskyttäjää :D Otin sellaisen paketin mikä on 300e/kk, tapaaminen kerran viikossa, mutta voin ottaa yhteyttä milloin vaan jos tarvin tukea. Ja tietenkin treeniohjelma ja ruokavalio kuuluu siihen myös. On niitä halvempiakin, tolla mun pt:lläkin, mutta ite halusin tommosen isomman tuen elämäntapamuutokseen että voin vaivata pt:ni vaikka yöllä ja vastaa jos on itse hereillä (välillä herään yöllä ja sit tekee mieli syödä jotain). Mun pt:llä on myös takuu, että jos ei päästä sovittuihin tuloksiin niin sitten saan rahat takaisin, mutta se edellyttää erttä oon tehnyt kaiken kuten pitääkin. T. 9

Vierailija
31/36 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi ihminen painaa noin paljon :o 167kg ?? Sairasta!

Vierailija
32/36 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda liikunta alkuun, ilmankin voi hyvin laihtua. Sitten kun energiatasot nousee, olo kevenee jne. sen tuominen ohjelmaan on mukavampaa. Oletko koskaan laihduttanut, mikä toimii sinulla? Entä mistä syystä nykyinen ruokavaliosi pitää yllä noinkin hurjaa ylipainoa?

Itse laihduin kolmekymmentä kiloa syömällä 5 kertaa päivässä. Ihan ensimmäisenä lisäisin kasvisten ja proteiinien määrää ja vähentäisin, jopa jättäisin pois sokerin ja muut nopeat hiilihydraatit.

Vierailija
33/36 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilyä ja kävelyä 3 krt viikossa ja talvella kuntosalia kevyesti aloitellen, ei kannat hävetä siellä kilojaan vaan teet säännöllisen ohjelman (siellä varmaan laaditaan) joka kerta. Sitten hitaasti vaativuutta ohjelmaan.

Makea + mättöruoka pois ja tilalle omenia ja porkkanaa, Liha vain kalaa, kanaa ja kalkkunaa. Leipä ruisleipää ilman levitettä ja esim. keittokinkkua päälle

Näillä lähti 20kg pois ja jatkuu. Ei mitään vaikeuksia soputua tähän.

Et tarvitse niitä paskaruokia enää.

Vierailija
34/36 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 13:03"]

Miten olette edes päässeet tuollaiseen kuntoon? Taitaa ruokavalio koostua pelkästään herkuista.

[/quote]

Mä voin ainakin kertoa, että ruokavalio on koostunut hyvin vapaalla kädellä annostellusta hyvästä ruoasta. Juustoja, pastaa, risottoa, salaatteja, thai-curryja, kreikkalaista, kiinalaista, korealaista, meksikolaista, karibialaista ja afrikkalaista ruokaa, ja tietenkin sitä suklaata.

Mä määrittelen kaiken hyvänmakuisen ruoan herkuksi, joten en voi ottaa kantaa siihen, mitä sinä pidät herkkuina. Sipsejä, keksejä, pullaa, leivoksia, viinereitä, hampurilaisia, kebabeja, pizzaa, vanukkaita ta karkkeja en ole syönyt oikeastaan koskaan. Enkä juonut sokerilimuja.

Voisin olettaa, että jos omien ruokailutottumuksieni päälle söisin vielä donitseja, sipsejä ja sokerilla makeutettua limsaa, olisi ollut täysin mahdollista kerätä vielä 50 kiloa lisää painoa esimerkiksi kymmenen vuoden aikana.

Terv. Se 125 ja matkalla alas

Vierailija
35/36 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 13:20"]Mua alkoi jotenkin panettamaan, kun luin tätä ketjua.
[/quote]

Miksi?

Vierailija
36/36 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä 125 kiloa ja tippuu.. Tiedätkö, olisin voinut vannoa ennenkö viestissä 21 kerroit mitä SYÖT koska kyllä tuokin on melkoista paskaa. On ihan eri juttu syödä terveellisesti kiinalaista, ne miljoonat hoikat kiinalaiset ei syö tätä "made in Finland"-kiinalaista ja ne kiinalaiset jotka syö noin -on niitä lihavia kiinalaisia!

Saat ruokavaliostasi ihan järkyttävän määrän suolaa. Se ihan alkuun.

Sitten tiedä nyt mitä niissä ravintoloissa joissa syöt, läträtään rasvan määrän kanssa. Uuuuu kun on hyvää. Mitä jos menisit ja paistaisit itsellesi kalan?

Tee itse ruokasi, älä käytä valmiskastikkeita. LUE vähintään paljonko niissä on esim. suolaa.

Ajattele mitä sinä teet itsellesi. Ei ollakseen läski tarvitse syödä sipsejä, suolaa voi saada enempi ruuassa jota syö.

Suosittelen että rytmitätte syömistänne, lisäätte heviä, näläntunteen kokeminen = HYVÄ!

Liikunnaksi perseen nostaminen penkistä on jo paljon. Oletteko koskaan miettineet miten epäaktiivisia olette? Tiedän tämän itsestäni: olen minäkin joskus lihonut ja tehnyt muutoksen. Mietin mikä arjessani on väärin, otin omaa aikaa itselleni ja sallin itsehemmottelun: muuten kuin syömällä. Kannattaa pohtia miten itselleen saa omaa aikaa ja miten saada hemmoteltua itseään kun on kiire, kun harmittaa tai vaikka juhlistaa perjantaita. Siihen joku muutos, eikä siihen välttämättä tarvita kuntosalia vaan se että ajattelee että nyt mennäänkin koko perhe nauttimaan uimahalliin tai rinteeseen ja sitten iltapalaksi etukäteen mietit jotain järkevää. Sitten nukkumaan. Aamulla uusi päivä ja uudet kujeet: MITEN KÄYTTÄÄ AJAN? ISTUMALLA?? Onko sinun tapa viettää illat/vapaat/lomat millainen? Väitän että jos vaan alkaa tekemään jotain, ei mussuta (mitä sitten syökään) ja kun riittää tekemistä, ei mutustele ruokien välilläkään.

Aktiivisuutta voi sitten lisätä mutta nyt on helppo lisätä vaan sitä että olisi pois penkiltä. Koita muuttaa valintojasi näin miten vietät aikaa -sanon tämän siis ihan jokaiselle suunnattuna. Minä tein näin, koskaan en ole liikunnasta välittänyt ja siihen on pitänyt kasvaa sisään. On niin helppoa sanoa että mene 3 kertaa viikossa harrastamaan liikuntaa mutta se kyllä jää jos 1) ulkona on pimeää/sataa/tuulee 2) mies sanoo että jäädään katsomaan leffa 3) on vähän väsy/vilu/ei nappaa 4) lapset sairastaa/mies sairastaa 5) on ylitöitä/töissä oli kiire.. Näitä riittää -ja sohva kutsuu mukavasti, silloin pitää olla se asenne että jääkö sohvalle vai nouseeko siitä ja tekee jotain.

Sitten kun alkaa olla aktiivinen, tuntee muutoksen niin voisi mennä kävelylle, ottaa ehkä muutaman juoksuaskeleen? Tai mennä pulkkamäkeen: vedä lapsia pulkassa ja siellä pyllistelet itsekin tunnin niin johan on kiva treeni!

Koita ajatella että hommaat jonkun välipalkinnon itsellesi kun olet ollut aktiivinen vaikka jouluun saakka.

Sitten katsot eteenpäin ja peilaat kroppaa vanhaan, näe muutoksia ja mene ottamaan vaikka kampaus tai käy hieronnassa/kuorinnassa tms.

Seuraavaksi onkin pian keväthanget ja aurinko paistaa, mahdutko ulkovaatteisiisi vai olisiko hyvä aika mennä ostamaan uudet?

Keväällä voi puhua perheen kanssa kesän suunnitelmista: jos laihdut/mahtuisit johonkin vanhaan mekkoosi niin menisittekö kesällä sen kunniaksi vaikka lappiin patikoimaan tai Puuhamaahan? Tässäkin voi inspiroida se että sielläkin mikä olisi palkintona voi kokea liikunnan mukavana tekemisenä.

Minusta ehdottomasti paras tapa laihtua on koittaa liikuttaa itseään, osallistua ja olla aktiivinen. Kyllä siinä läskit tippuu. Jossain vaiheessa voi olla hyvä harrastaa 3 kertaa viikossa liikuntaa salilla tms mutta et sinä joka olet reippaasti ylipainoinen sitä välttämättä sitten orjallisesti noudata ja laihdut vähemmälläkin.