Olenko pöljä, kun ruokin lintuja kalliilla pähkinöillä?
2kg pussi maksaa 8,3e. Näitä menee n. 6 pussia kuukaudessa. En ole kova tuloinen vaan pienehkö eläke.
Kommentit (18)
Jos kaikki menee linnuille et ole, jos osa menee rotille olet.
Toivottavasti et asu lähiössä ja tue rottayhteiskuntien lisääntymistä
Halvempaa kuin lemmikin pitäminen.
Ja tällaiset sitten valittaa ku ei oo rahaa. Pienellä eläkkeellä ostan kaviaaria kulkukoirille....
oletko miettinyt mikä on pähkinöiden hiilijälki linnut eivät tarvitse lisä ruokintaa.
Et ole pöljä jos muistat ruokkia koko talven kun tottuvat käymään ja eivät löydä ruokaa muualta.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki menee linnuille et ole, jos osa menee rotille olet.
Lasketaan oravakin tuohon rottien ryhmään. Kantaa ruokintapaikalta pois kaiken mitä sinne vie.
Ostan Lidlin pähkinöitä. Tulee halvemmaksi ja ovat ihmiselle kelpaavia.
Minusta lintuja ruokkiva ei voi olla pöljä. Saahan siinä itsekin viihdykettä ja sielullista ravintoa, kun seuraa pikku olentojen touhua
No ei jää rotille syötävää, kyllä mustarastaat nokkivat pähkinän murut maasta, suurinta herkkua. Kiitos kun autat lintuja!
Toivon ettei näitä laitettaisi ainakaan mihinkään leikkipuiston viereen. Pieni lapsi jolla anafylaksian vaara voi kuolla pähkinänmuruun hiekkalaatikossa.
Laita noita wasabilla maustettuja pähkinöitä, niin kuluu vähemmän?
Et ole pöljä, mutta tuohon menee n 50e/kk, niin onhan se tuntuva määrä rahaa jos rahat on tiukilla...
Hyvin teillä käy linnut syömässä! Meillä on tämä talvi ollut hiljaisempi lintulaudalla. Tasaista kulutusta, mutta todella vähän mennyt talipalloja ja pähkinäsiemen seosta.
Kannattaa tutkia kilohintoja! Isommissa säkeissä tulee halvemmaksi ja netistäkin voi tilata.
Sama täällä Keski-Uudellamaalla! Ihmeen vähän lintuja käy syömässä. Talipötköt menee nopeasti, kun tikat käyvät.
Minä syötän kans aina talvella lintuja ja juurikin pähkinöillä. Mikään muu noille ei edes kelpaa. Kerran laskin että noin 80-100e/kk menee noiden ruokkimiseen. Pienellä työkyvyttömyyseläkkeellä olen. Onhan se kallista mutta on niin kiva katella niitä ikkunasta kun käyvät syömässä ja tulee muutenki sellainen hyvä mieli itelle kun autan omalta osaltani lintuja selviytymään talven yli.
Liput löytää luonnosta ravintonsa. En syöttäisi.
Voihan siinä sivussa syödä niitä itsekin, yksi mulle, yksi linnulle, toinen mulle, toinen linnulle.