Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kapselikahvinkeitin.

Vierailija
07.11.2014 |

Onko järkeä ostaa? Olen ajatellut pauligin cupsoloa, siihen kun sais suomalaisen makuun olevia kapseleita ja ihan peruskahviakin. Mutta tuleeko tuota oikeasti käytettyä, vai jääkö vain tilaa viemään.

Kerro kokemuksesi.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zinzino coffee - Tällaista tarjottiin. Onko tuttu kenellekään?

Vierailija
42/60 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 13:15"]

Itselläni on DeLonghin täysautomaatti, johon heitetään sisään kokonaiset pavut, myös erikoiskahvit onnistuu. Olen tosi tyytyväinen!

[/quote]

Nuo masiinat on syvältä, koska hälyttävät vähän väliä että käytä puhdistusohjelmaa, ja sitten kun starttaat sen niin automaatti jyskyttää sitä pesua puoli tuntia ja kuluttaa sähköä ja vettä. Hävitin omani ja ostin Nespresson kapselimasiinan ja olen ollut tyytyväinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime jouluna tuli homattua Pauligin versio on on ollut kyllä kovassa käytössä. Arkiaamut on yleensä niin lennokkaita että käyttö jää viikonloppuun. Ihana laite. Toki pitää hiukan meteliä, mutta se kestää vain hetken. Espresso on kyllä se mun juttu. Yllätyin heti alkuun kuinka hyvää se oli! Kuten mainoksessakin sanottiin että tuo kotiisi aito kahvila :D Varsinkin se mainos, osuva ja hyvä! 

Kahvinkeitin on jäänyt käyttämättä. Siinä se vieressä pölyyntyy mutta kun niin harvoin kun vieraita eksyy niin kivahan se on kun voi kysyä että keitetäänkö kahveet ja mitä sorttia? :D 

Vierailija
44/60 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teitä häiritse, että siitä tulee niin paljon muoviroskaa?

Vierailija
45/60 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 12:49"]

Mutteripannulla mennään. :-)

[/quote]

no joo! Täähän se oliskin se oikea tapa nauttia. Oma on kellarissa. Ollu laatikossa jo yli 10vuotta. 

Vierailija
46/60 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 12:12"]

Kuulen tuulipukujen kahinaa

[/quote]

Kuulen kateellisen narinaa

Vierailija
47/60 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3

Vierailija
48/60 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4

Vierailija
49/60 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin tuon cupsolon, kun iutse en juo kahvia, mutta haluan kuitenkin vieraille tarjota hyvää kahvia. vanhan keittimen aikaan avattu kahvipaketti saattoi lojua kaapissa vuodenkin, joten nyt saa vieraat aina "tuoretta" kahvia, eivät ole valittaneet. Ja joskus teen pojalle tuollaisen kaakaonkin, mutta en usein, kapselit ovat aika kalliita. Vieraita varten mulla on myös niitä teekapseleita, mutta arkena keitän vedenkeittimellä veden ja teen siitä itselleni pussiteen. Koska en ole mikään kahvitietäjä, en tiedä onko tuo erityisen hyvä, mutta riittävä aikankin minun tarpeeseeni. Jopidenkin (liian matalien) kuppien kanssa tuo Cupsolo lorottaa siten että roiskuu pöydälle, mutta pääsin tästä ongelmasta kun tajusin mitä kuppeja tuon kanssa käytän.

Vierailija
50/60 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 10:59"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 10:51"]Mulla on Dolce Gusto. Eikä mitään muuta kahvinkeitintä olekaan.  Joka päivä tuota käytän. Mutta toisaalta minä en juo ollenkaan sellaista perus suodatinkahvia vaan vain espressoa, cappuccinoa ja latte macchiatoa, joskus kaakaotakin.  [/quote] Tuulipuvun laitteita. Maultaan ovat täyttä skeidaa laatukahveihin verrattuna :)

[/quote]

Minulle tuulipuvuistakin pitävälle tosiaan ihan riittävän hyviä. Olen sinkku eikä sen kotoisen arkikahvin tarvitse mikään suuri makuelämys olla, kunhan on juotavaa ja tulee helposti ja nopeasti. En tosiaan alkaisi esim. aamu-cappuccinoani varten tehdä kahvia mutteripannulla ja kuumentaa maitoa, vaikka se vähän parempaa onkin kuin kapseliversio, nopeus ja helppous pääasia. 

Vierailija
51/60 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin että joku heittää tänne tuon Zinzinon. Älkää vaan siihen haksahtako. Jotkut myy niitä epätoivoisena kun haluaa pihaan mustan unelma-auton, nyhtävät kavereilta ja sukulaisiltaan rahat ym. Tutkinnassa pyramidihuojauksen vuoksi. Jos tänne eksyy Zinzino-kauppias, paljon olet tienannut? Vai keräättekö jotain pisteitä? Buaaaahh..

Vierailija
52/60 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 13:36"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 13:15"]

Itselläni on DeLonghin täysautomaatti, johon heitetään sisään kokonaiset pavut, myös erikoiskahvit onnistuu. Olen tosi tyytyväinen!

[/quote]

Nuo masiinat on syvältä, koska hälyttävät vähän väliä että käytä puhdistusohjelmaa, ja sitten kun starttaat sen niin automaatti jyskyttää sitä pesua puoli tuntia ja kuluttaa sähköä ja vettä. Hävitin omani ja ostin Nespresson kapselimasiinan ja olen ollut tyytyväinen.

[/quote]

"Noissa masiinoissa" on kovasti eroa. Itsellänikin on DeLonghi ja olen siihen enemmän kuin tyytyväinen. Automaattinen puhdistusohjelma joka toimii koneen sammuessa ja kestää ehkä 15s.

Todella helppokäyttöinen ja kahvi on huippuhyvää, jauhaa itse pavut. Napin painalluksella, nopeasti. 

Huono puoli on hinta, eli maksoi melkein seitsemän hunttia. Jos hinta ei ole este, ehdoton hankinta kahvin ystäville.

Vierailija
53/60 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on delonghin nespresso lattissima, saa napin painalluksella maitovaahdonkin.

meteli on kova, mutta niin on konekin.

en antais pois.

Vierailija
54/60 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut Dolce Gusto pari vuotta ja alkuun käytin sitä päivittäin. Tykkään etenkin niistä maitokahveista.

Sitten alkuinnostuksen jälkeen käytin vähemmän ja nyt en ole tehnyt kupillista puoleen vuoteen. Hinta on yksi tekijä ja suurin syy miksen käytä on kyllä ne kalorit. Latte ja cappuccino on just ne mitä ilman laitetta on vaikea tehdä kotona, mutta niissä on eniten kaloreita. Ainakin yli 100kcal joka kupissa. Se on tosi paljon jos juo 1-2 kuppia päivässä. :(

Vierailija
55/60 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin hommasin Cupsolon sillä ajatuksella, että on tarjota vieraille vähän tuoreemman makuista kahvia. Itse en juonut kotona kahvia, joten kahvipaketti ei vain kulu. Laite on ollut silloin tällöin käytössä ja olen vieraitten lisäksi tehnyt sillä itsellenikin kaakaota ja noita erikoismakuja. Mielestäni se peruskahvi ei ole maailman parasta, mutta ihan hyvä kompromissiratkaisu. Cupsolon valinnassa on ehkä vähän harmittanut se, että muilla merkeillä näyttäisi olevan enemmän valikoimaa.

Jos haluaa kahvin makuun panostaa, niin sitten varmaan näiden laitteiden sijaan pitää hommata ihan muuta välineistöä.

Vierailija
56/60 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löytyy myös Nescafen Dolce Gusto. Käytän sitä hyvinkin aktiivisesti, erinomaista kahveeta sillä saa.

Vierailija
57/60 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain Dolce Gusto, en tarvitse tavallista kahvinkeitintä, koska perus-juhlamokat eivät maistu. Jos juo vain yhden kupillisen kerrallaan, ei tavalliset keittimet lämmitä edes vettä oikein siihen määrään.

Vierailija
58/60 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 14:01"]

Mulla on ollut Dolce Gusto pari vuotta ja alkuun käytin sitä päivittäin. Tykkään etenkin niistä maitokahveista. Sitten alkuinnostuksen jälkeen käytin vähemmän ja nyt en ole tehnyt kupillista puoleen vuoteen. Hinta on yksi tekijä ja suurin syy miksen käytä on kyllä ne kalorit. Latte ja cappuccino on just ne mitä ilman laitetta on vaikea tehdä kotona, mutta niissä on eniten kaloreita. Ainakin yli 100kcal joka kupissa. Se on tosi paljon jos juo 1-2 kuppia päivässä. :(

[/quote]

Öö, siinä cappuccinossa on 82 kcal per kuppi... Ja se käy tosiaan aamupalasta, koska sisältää reilusti täysmaitoa. Itselläni tuo + hedelmä on ainoa aamupalani, joten ei ole mitenkään liikaa kalorit.

Vierailija
59/60 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaha, mammat ei voi maitokahvia juoda kun tulee kaloreita.

pepsiä kyllä menee.

Vierailija
60/60 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin viime jouluna Cupsolo joululahjaksi. Tykätään tosi paljon ja on käytössä monta kertaa joka päivässä. Lapset tykkää Tazza- kaakaosta. Minä ja mieheni juodaan erikoiskahveja. Monesti laitetaan vieraillekin esim. latet. On meillä tavallinenkin kahvinkeitinkin ja sekin on ahkerassa käytössä. Taidetaan olla kahvikissoja. Meillä on mieheni kanssa eri aikataulut arkiaamuisin ja silloin Cupsolo tekee kummallekin tuoreen aamukahvin. Mun lemppari on Vanilla Latte. Suosittelen!

Viime jouluna Cupsoloon myytiin joulukalenteria, jossa on joka päivä eri maku. Näppärä, niin voi kokeilla kaikkia makuja.