Kapselikahvinkeitin.
Onko järkeä ostaa? Olen ajatellut pauligin cupsoloa, siihen kun sais suomalaisen makuun olevia kapseleita ja ihan peruskahviakin. Mutta tuleeko tuota oikeasti käytettyä, vai jääkö vain tilaa viemään.
Kerro kokemuksesi.
Kommentit (60)
Joulupukki toi viime vuonna Dolce Guston karvalakkimallin. Käyttöä sillä on lähes joka päivä. Näppärä, kun illalla en juo kuin kupin kahvia, jota ei viitsi Moccamasterilla keittää. Cappuccinon teen oikeasta maidosta ja käytän siihen kapseli espressoa. Irish coffeesta tulee myös hyvää.
Meillä on ollut Cupsolo reilun vuoden ja tyytyväisiä ollaan. Kahden ihmisen talous ja arkisin ollaan eri aikoihin kotona, joten tuo on paljon kätevämpi kuin tavallinen kahvinkeitin. Ja Tazza on ihan ylimaallisen hyvää. Juuri sillä valittiin Cuprolo kun sillä saa perus Juhla Mokkaa, ei kaivata mitään erikoiskahveja.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 12:04"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 11:31"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 11:09"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 10:50"] Itsellä oli se mutta vaihdoin siihen toiseen (en osaa kirjoittaa sen nimeä). Pauligiin saa niin tylsiä makuja. Sillä toisella saa tehtyä niin kuumia kuin kylmiäkin juomia :) olen käyttänytmutten nyt hetkeen koska kapselit loppu [/quote] Mä olen tylsä kahvinjuoja. Siksi tuo cupsolo vaikuttais olevan mun keitin :) En hirveästi edes juo kahvia ja mun kahvini on aika peruskahvia. Mutta tolla cupsololla vois kokeilla erilaisia kahveja, ehkä niistä löytyis joku uusi suosikki. Niitä kapseleita näkyy saavan cittarista irtomyynnistä eli vois niillä kokeilla mikä on hyvää ja mikä ei, ei tarvis ostaa koko pakettia testailuun. Ja lapsille kaakao ja glögi. Mutta mietityttää, että meneekö siinä lopulta rahat hukkaan. Ja tosiaan dolce guston sais puolet halvemmalla, mutta ne maut mietityttää. Löytyykö niistä omaan makuun sopivia. Onko niissä sellaista peruskahvia lainkaan? Vai onko kaikki jotain erikoismakuja? ap [/quote] Rahan haaskausta tuo keitin on, jos aiot tavallista kahvia juoda + glögit ja kaakaot, joita saat samalla hinnalla monin kertaisen määrän kaupasta. Käy kahvilassa juomassa erikoiskahveja ja jos tykkäät, niin harkitse sitten vasta ostoa. [/quote] Kyllä mä joisin niitä erikoiskahvejakin, nekin siis kiinnostaa, ei pelkästään se juhlamokka :) Mutta tykkään että toi peruskahvimahdollisuuskin on hyvä, tarvittaessa sais sen juhlamokkansa nopeasti. Sitä kun ei aina viitsis keittää vain yhtä-kahta kuppia tavallisella keittimellä. Ja joskus on aamusella kiire, jolloin vois turvautua tuohon. No, pitää vielä miettiä, kiitos kaikille vastaajille :) ap [/quote]Olet vaan laiska ämmä !
[/quote]
Ajattele, mun ei yleensä tarvi edes keittää kahvia, mies kun meillä tekee sen :) ja silti mä mietin kapselikahvinkeittimen ostoa. Laiska mikä laiska.
ap
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 11:04"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 11:02"]Saatiin lahjaksi tuollainen laitos ja kesällä mies nakkasi roskiin. Joku Dolce Custo tjsp taisi olla.
[/quote]
Ette sitten voineet myydä/antaa eteenpäin? En ymmärrä tällaisia ihmisiä..
[/quote]
Idiootteja piisaa..
Minä sain joululahjaksi pari vuotta sitten tuon Dolce Guston ja oon tykänny. Teen sillä nimenomaan erikoiskahveja, koska en normikahvia juo. Ja erikoiskahviakin teen herkuttelhetkiin, eli en joka päivä. Omat suosikkini on Mocha, Caramel Latte Machiato, Chai Tea Latte ja Ice Cappucino.
Minä sain ehkä kolme-neljä vuotta sitten anopilta joululahjaksi jonkun kapselikeittimen, olisiko joku Nespresso. Hyvää kahvia se tekee. Olen esporesson ystävä, ja tuolla saa kätevästi ja nopeasti tehtyä. Olen perheen ainoa kahvinjuoja, ja siksi tuo on kätevä, kun yhden kupin keittäminen Moccamasterilla on vähän hankalaa.
Ostin sellaisen pienen pari vuotta sitten (dolce gusto), ei ole ollut enää puoleen vuoteen käytössä, sitäkin ennen puoli vuotta tein sillä pelkkää jääteetä ja kaakaota. :D Ei ole riittävän laadukkaita ne kapselit (esim espresso). Paitsi muistaakseni cappucino oli aika hyvä!
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 12:12"]
Kuulen tuulipukujen kahinaa
[/quote]
Tuulipuvun kahinaa minäkin kuulen..marimekkoverhot läpättää kun ikkunan avaa...
Zinzinosta päivää!
Koulukaverini jonka kanssa kouluaikanakin oltiin lähinnä moikkaamisasteella, soitti ja lässytti, että olisi niin kiva tavata! Olin että TÄH? No asia olikin että tuletko maistelemaan maailman parasta kahvia. Totesin että mulla on maailman paras kahvinkeitin omasta takaa. Eikä se siihen jäänyt. Pommitti vielä että HÄN voisi tulla piipahtamaan luonani kun on ohikulkumatkalla. En ymmärrä että fiksu ja koulutettu henkilö lähtee tuohon huijaukseen mukaan! Facebook sivuilla hehkuttaa että kohta mulla on se musta auto. On tainnu jo omansa myydä.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 12:46"]
[/quote]
[/quote]
Ihanaa, kun sivistyneistö nostaa keskustelun tasoa. Valitettavasti näistä kommenteista saa vain sen kuvan, että tuulipukukansakommenttien esittäjät tietävät kahvista kaksi asiaa, Moccamasterin ja Juhla-Mokan.
Mutta kiitos konrtibuutiosta, maailma olisi köyhempi ilman teitä.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 12:55"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 12:46"]
[/quote]
[/quote]
Ihanaa, kun sivistyneistö nostaa keskustelun tasoa. Valitettavasti näistä kommenteista saa vain sen kuvan, että tuulipukukansakommenttien esittäjät tietävät kahvista kaksi asiaa, Moccamasterin ja Juhla-Mokan.
Mutta kiitos konrtibuutiosta, maailma olisi köyhempi ilman teitä.
[/quote]
konrtibuutiosta..sivistyssanat on sitten vaikeita:(
Tarkoittaako sivistyssana sitä, että vain sivistynyt, ellei peräti hienolta kalskahtava sivistyneistö osaa käyttää sitä - oikeassa kirjoitusasussa ja oikeassa merkityksessä;) No eipä kannattane tällaisia pohtia: ajanhukkaa..
Minulla on Nespresson Lattissima, siitä saa espressot, normikahvit, cappuccinot ja lattet yhdellä napinpainalluksella, ja koska kahvit ovat alumiinisten kapseleiden sisällä niin säilyvät todella tuoreina ja herkullisina. Mauissa löytyy jokaiselle jotain. Alumiiniroskat voi laittaa metallikierrtätykseen. Laitteessa on viiden vuoden takuu.
Minulla oli aiemmin Dolce-Gusto mutta ne kapselit oli liian kömpelöitä ja menivät äkkiä huonoiksi.
Maistoin Cupsolo-kahveja kaverin luona, ne maistuivat palaneelle puulle. Valitettavasti.
En kyllä suosittele kenellekään noita kapselikoneita. Kaikista vähiten niille, jotka juovat paljon kahvia, kapselikahvi käy nimittäin kalliiksi. Eikä maistu erityiselle... Itselläni on DeLonghin täysautomaatti, johon heitetään sisään kokonaiset pavut, myös erikoiskahvit onnistuu. Olen tosi tyytyväinen!
Meillä on tuo Cupsolo.. Ostettiin kaikki maut, mitä sillon oli kaupassa, oli aika pettymys se, että valikoima on paljon pienempi kuin Nescafen.. Mautkaan ei ole mitään huippua, tosin kofeiinittomasta opin tykkäämään, kun keitin maitoa kupin pohjalle ja sitten laitoin koneeseen. Tazza on tosi hyvää.
Mutta siis tuli käytettyä aika lailla, se on sellaista arjen pikku luksusta :)
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 11:31"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 11:09"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 10:50"] Itsellä oli se mutta vaihdoin siihen toiseen (en osaa kirjoittaa sen nimeä). Pauligiin saa niin tylsiä makuja. Sillä toisella saa tehtyä niin kuumia kuin kylmiäkin juomia :) olen käyttänytmutten nyt hetkeen koska kapselit loppu [/quote] Mä olen tylsä kahvinjuoja. Siksi tuo cupsolo vaikuttais olevan mun keitin :) En hirveästi edes juo kahvia ja mun kahvini on aika peruskahvia. Mutta tolla cupsololla vois kokeilla erilaisia kahveja, ehkä niistä löytyis joku uusi suosikki. Niitä kapseleita näkyy saavan cittarista irtomyynnistä eli vois niillä kokeilla mikä on hyvää ja mikä ei, ei tarvis ostaa koko pakettia testailuun. Ja lapsille kaakao ja glögi. Mutta mietityttää, että meneekö siinä lopulta rahat hukkaan. Ja tosiaan dolce guston sais puolet halvemmalla, mutta ne maut mietityttää. Löytyykö niistä omaan makuun sopivia. Onko niissä sellaista peruskahvia lainkaan? Vai onko kaikki jotain erikoismakuja? ap [/quote] Rahan haaskausta tuo keitin on, jos aiot tavallista kahvia juoda + glögit ja kaakaot, joita saat samalla hinnalla monin kertaisen määrän kaupasta. Käy kahvilassa juomassa erikoiskahveja ja jos tykkäät, niin harkitse sitten vasta ostoa.
[/quote]
Kyllä mä joisin niitä erikoiskahvejakin, nekin siis kiinnostaa, ei pelkästään se juhlamokka :) Mutta tykkään että toi peruskahvimahdollisuuskin on hyvä, tarvittaessa sais sen juhlamokkansa nopeasti. Sitä kun ei aina viitsis keittää vain yhtä-kahta kuppia tavallisella keittimellä. Ja joskus on aamusella kiire, jolloin vois turvautua tuohon.
No, pitää vielä miettiä, kiitos kaikille vastaajille :)
ap