Kapselikahvinkeitin.
Onko järkeä ostaa? Olen ajatellut pauligin cupsoloa, siihen kun sais suomalaisen makuun olevia kapseleita ja ihan peruskahviakin. Mutta tuleeko tuota oikeasti käytettyä, vai jääkö vain tilaa viemään.
Kerro kokemuksesi.
Kommentit (60)
Poikaystävällä on tuollainen ja ei sitä hirveästi tuu käytettyä. Kaiken lisäks pitää hirveää meteliä ja nykyään ei meinaa piikit mennä kapselista läpi. Kahvit ovat makuuni pääasiassa pahoja, mutta tazza, tazza mint ja moccachino on hyvää.
Mulla on Dolce Gusto. Eikä mitään muuta kahvinkeitintä olekaan. Joka päivä tuota käytän. Mutta toisaalta minä en juo ollenkaan sellaista perus suodatinkahvia vaan vain espressoa, cappuccinoa ja latte macchiatoa, joskus kaakaotakin.
Meillä tuo cupsolo. Ollaan tykätty, alkuun tuli käytettyä tietenkin enemmän, mutta kyllä kahden vuoden jälkeenkin vielä käyttöä on. Erityisesti lapset tykkää tehdä tuolla kaakaota ja glögiä.
Meille tuli Dolce Gusto MiniMe n. kuukausi sitten ja ainakin tähän mennessä sitä on tullut käytettyä, ja vaikea uskoa että se turhaksi jäisikään, kun tykkään noista erikoiskahveista. Nettikaupassa on hyviä tarjouksia ja muistaakseni hetki sitten tuo laite maksoi Citymarketissakin n. 30 euroa, joten hinnat laskeneet aika reippaasti viime aikoina. Pidän siitä että Dolce Guston kapselivalikoima on laaja. Karamellikaakao, tavislatte ja espressot hoituu ja kesällä saa jotain jääkahvejakin tehtyä jos haluaa.
Cupsoloa en hommannut koska se vaikutti vähän turhankin "tavikselta", ja halusin nimenomaan erikoiskahveja ja herkkukaakaoita varten tuon, suodatinkahvi sitten erikseen.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 10:51"]Mulla on Dolce Gusto. Eikä mitään muuta kahvinkeitintä olekaan. Joka päivä tuota käytän. Mutta toisaalta minä en juo ollenkaan sellaista perus suodatinkahvia vaan vain espressoa, cappuccinoa ja latte macchiatoa, joskus kaakaotakin.
[/quote]
Tuulipuvun laitteita. Maultaan ovat täyttä skeidaa laatukahveihin verrattuna :)
Sain vanhemmiltani käyttämättömäksi jääneen Dolce Guston ja silloin tuli muutama paketti ostettua noita kapseleita. Miinus puoli, jonka huomasin oli, että Dolce Guston kaikki "maitoa" sisältävät juomat ovat soijavalmisteita.
Saimme häälahjaksi espressokeittimen ja sillä keitetään lähes päivittäin hyviä erikoiskahveja. Suosittelen lämpimästi, jos kahvi maistuu enemmänkin, tavalliseen suodatinkahviin ei kannata kapselikeitintä hommata.
Dolce Gusto oli meillä noin vuoden. Alkuun tuli käytettyä päivittäin, sitten käyttö hiipui ja hiipui. Myytiin pois :-) Olin siis tyytyväinen laitteeseen, meillä ei vain tullut tarpeeksi käyttöä.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 10:59"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 10:51"]Mulla on Dolce Gusto. Eikä mitään muuta kahvinkeitintä olekaan. Joka päivä tuota käytän. Mutta toisaalta minä en juo ollenkaan sellaista perus suodatinkahvia vaan vain espressoa, cappuccinoa ja latte macchiatoa, joskus kaakaotakin.
[/quote]
Tuulipuvun laitteita. Maultaan ovat täyttä skeidaa laatukahveihin verrattuna :)
[/quote]
Niin, no sehän riippuu ihan juojan makutottumuksista ja -mieltymyksistä. Itsellä on tuo Pauligin oma, mutta myös Dolce Gustolla tulee mun mielestä ihan yhtä hyvää.
Saatiin lahjaksi tuollainen laitos ja kesällä mies nakkasi roskiin. Joku Dolce Custo tjsp taisi olla.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 10:57"]
Otsikkoon ei tule pistettä. Ihan for real siis.
[/quote]
Hieno juttu! Mites se keitin, onks tietoo?
En ole AP.,..
Meillä on cupsolo perus-kahvinkeittimen rinnalla, silloin tällöin tulee käytettyä. Välillä jos on kapseleita kaapissa ja on esim. joku "capuccino-vaihe" meneillään, saatan läyttää joka päivä, toisinaan menee viikkoja ettei käytetä. Ihan kiva härpäke, voisin tosin elää ilmankin. Nyt pari vuotta ollut.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 11:02"]Saatiin lahjaksi tuollainen laitos ja kesällä mies nakkasi roskiin. Joku Dolce Custo tjsp taisi olla.
[/quote]
Ette sitten voineet myydä/antaa eteenpäin? En ymmärrä tällaisia ihmisiä..
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 10:50"]
Itsellä oli se mutta vaihdoin siihen toiseen (en osaa kirjoittaa sen nimeä). Pauligiin saa niin tylsiä makuja. Sillä toisella saa tehtyä niin kuumia kuin kylmiäkin juomia :) olen käyttänytmutten nyt hetkeen koska kapselit loppu
[/quote]
Mä olen tylsä kahvinjuoja. Siksi tuo cupsolo vaikuttais olevan mun keitin :) En hirveästi edes juo kahvia ja mun kahvini on aika peruskahvia. Mutta tolla cupsololla vois kokeilla erilaisia kahveja, ehkä niistä löytyis joku uusi suosikki. Niitä kapseleita näkyy saavan cittarista irtomyynnistä eli vois niillä kokeilla mikä on hyvää ja mikä ei, ei tarvis ostaa koko pakettia testailuun. Ja lapsille kaakao ja glögi. Mutta mietityttää, että meneekö siinä lopulta rahat hukkaan. Ja tosiaan dolce guston sais puolet halvemmalla, mutta ne maut mietityttää. Löytyykö niistä omaan makuun sopivia. Onko niissä sellaista peruskahvia lainkaan? Vai onko kaikki jotain erikoismakuja?
ap
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 10:57"]
Otsikkoon ei tule pistettä. Ihan for real siis.
[/quote]
Suo anteeksi.
ap
Cupsolo ollut kolmisen vuotta, käytin aluks, nyt käytän kahta muuta vaihtelevasti. Ei mitään helmiä ekana mainitun mauissa, peruskahvit omissa kategorioissaan ihan ok, Juhla Mokan maku ihan peruskamaa. Vesikaakaosta en ole koskaan tykännyt, mutta sitä voi "maitokapselilla" tehostaa. Jos ainoaksi ostaa, niin kai sille käyttöä löytyy, nykyisinhän tuo ei maksa kuin satkunpuolikkaan.
Hyvä että avasin tän ketjun, päätäni särki ja mietin mikä ihme mahtaa olla kun tajusin etten ole juonut kahvia tänään!
Tulee käytettyä. Itsellä ollut se kohta vuoden. Ja päivittäin on käytössä, kun olen kotona. Tavalista kahvia en ole sillä tehnyt. Olen ostanut vain niitä muita.
Jos kahvista tykkää ja sitä juo paljon niin on hyvä ostos.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 11:09"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 10:50"]
Itsellä oli se mutta vaihdoin siihen toiseen (en osaa kirjoittaa sen nimeä). Pauligiin saa niin tylsiä makuja. Sillä toisella saa tehtyä niin kuumia kuin kylmiäkin juomia :) olen käyttänytmutten nyt hetkeen koska kapselit loppu
[/quote]
Mä olen tylsä kahvinjuoja. Siksi tuo cupsolo vaikuttais olevan mun keitin :) En hirveästi edes juo kahvia ja mun kahvini on aika peruskahvia. Mutta tolla cupsololla vois kokeilla erilaisia kahveja, ehkä niistä löytyis joku uusi suosikki. Niitä kapseleita näkyy saavan cittarista irtomyynnistä eli vois niillä kokeilla mikä on hyvää ja mikä ei, ei tarvis ostaa koko pakettia testailuun. Ja lapsille kaakao ja glögi. Mutta mietityttää, että meneekö siinä lopulta rahat hukkaan. Ja tosiaan dolce guston sais puolet halvemmalla, mutta ne maut mietityttää. Löytyykö niistä omaan makuun sopivia. Onko niissä sellaista peruskahvia lainkaan? Vai onko kaikki jotain erikoismakuja?
ap
[/quote]
Rahan haaskausta tuo keitin on, jos aiot tavallista kahvia juoda + glögit ja kaakaot, joita saat samalla hinnalla monin kertaisen määrän kaupasta. Käy kahvilassa juomassa erikoiskahveja ja jos tykkäät, niin harkitse sitten vasta ostoa.