”Työpaikoilla varaudutaan etätyön loppumiseen ja kehitetään ryhmäytymistapoja ja -leikkejä yhteenkuuluvuuden edistämiseksi”
Kommentit (117)
Meillä firma karsii toimitiloja rankasti. Ei taida mahtua kuin noin 40% porukasta yhtäaikaa paikalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä HR jo julisti, että marraskuun pikkujoulujen asukoodi on etätyöasu.
Että semmoista.
Mun alalla HR on aina tarkoittanut irtisanomisia ja konkurssia. Aina kun taloon palkattiin HR-päällikkö, siitä tiesi, että nyt aiotaan irtisanoa duunareita, ehkä jopa kokonaisia tytäryhtiöitä. Hyvinä aikoina ei tarvittu HR-väkeä.
Että ihan mielellään olisin ottanut tuommoisen puolipöhkön HR:n.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan työpaikoilla on ollut hupsuttelupäiviä.
En ole koskaan ymmärtänyt tuota että pitää olla joku erityinen päivä milloin ”vähän hupsutellaan”. Meillä ainakin vitsaillaan ja höpötellään töissä ihan joka päivä, oltiin sitten toimistolla tai etänä. Ja tämä riittää kaikille ja hyvä porukkahenki on. Vapaa-ajalla sitten kaikki hupsuttelee tai on hupsuttelematta ihan kenen kanssa haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa HR?
Human Resource.
Henkilöstöosasto siis.
Mutta hyi helevetti nuo ryhmäytymisleikit.
Onneksi ei ole ikinä tarvinnut osallistua moiseen hoopoiluun.
Tänään tuli hyvä uutinen eikä lopu etätyöt, mutta ehkä muutama lähipäivä tulee väliin silloin tällöin piristykseksi.
Kerran osallistuin kun en vielä tiennyt mitä on luvassa. Nyt tiedän ja toista kertaa ei tule.
Työkaverit olivat kaikki reilusti minua vanhempia ja avautuivat oikein olan takaa. Kaksi jopa itki kun oli sellainen leikki missä piti kertoa omasta elämäntilanteesta ja mistä nyt olikaan. Oli ihan älyttömän kiusallinen kokemus.
Työpaikka on työpaikka eikä mikään kaverikerho.
Täytyy sanoa että tuntuu hyvältä koska olen omissa hommissa eikä koskaan tarvitse "leikkiä" asiakkaiden kanssa. Saati työtovereiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulkekaas ne liian innokkaat kolmekymppiset HR-tädit johonkin etteivät pääse häiritsemään oikeita duuneja näillä ideoillaan.
T: viiskybäinen setämiesinssi joka saanut pidettyä tiiminsä tuottavana porukkana, oli koronaa/etää tai ei.
Samaa mieltä.
mies53v
Omalla työpaikallani ne oli 53-vuotiaat setämiehet, jotka eivät halunneet että minä, samanikäinen täti, työskentelisin etänä.
Meidän työpaikalla sama juttu, tai no se yksi 50v setämiespomo ei halunnut että kukaan työskentelee etänä, koska hän ei henkilökohtaisesti tykkää etätöistä ja -palavereista.
Meidän työhyvinvointipäivänä oli kiertävä puheenvuoro, jossa jokaisen piti kertoa jotain henkilökohtaista.
Ensimmäinen kertoi, että hän kipuilee tyttärensä syömishäiriön kanssa.
Toinen kertoi jääneensä juuri leskeksi.
Minä olin kolmantena ja koin tilanteen todella ahdistavaksi. En muista, mitä yritin sanoa. Joka tapauksessa en ole osallistunut sen jälkeen tyhy-päiville.
Täytyy tunnustaa, että itse valitsin normaalin työpäivän mielummin kuin yhteisen työhyvinvointipäivän, onneksi se oli mahdollista. Meillä oli sellainen elokuun lopussa. Olen ollut uudessa työpaikkassani nyt 1v+8kk, eli pitkälti vain tätä korona aikaa. Ehkä kun itsellä työelämää takana 32 vuotta (olen 48v) niin itselläni ei ole tarvetta minkäänlaisiin ylimääräisiin kontakteihin tai ystävystymisiin työpaikkani ihmisten kanssa. Ovat ihan mukavia kyllä.
Totta kai tarvitaan vapaamuotoisia tilaisuuksia työkavereiden tutustumiseen. Ainahan niitä on ollut.
Mulla oli kiinalainen työkaveri toisella puolella maapalloa. Liki vuoden teimme töitä yhdessä ennen kuin edes tapasimme - ja teimme töitä yhdessä kunnon aikaerollakin. Mutta niin vaan toiseen tutustui sähköposteilla ja pikaviesteillä. Tiesin hänen luonteensa. Tarkka, luotettava, aina paikalla eli siis ahkera, mutta kuitenkin hieman huumorintajuinen - onneksi.