”Työpaikoilla varaudutaan etätyön loppumiseen ja kehitetään ryhmäytymistapoja ja -leikkejä yhteenkuuluvuuden edistämiseksi”
Kommentit (117)
Tuolta he saapuvat poneillansa, pienillä lihavilla poneillansa.......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulkekaas ne liian innokkaat kolmekymppiset HR-tädit johonkin etteivät pääse häiritsemään oikeita duuneja näillä ideoillaan.
T: viiskybäinen setämiesinssi joka saanut pidettyä tiiminsä tuottavana porukkana, oli koronaa/etää tai ei.
Samaa mieltä.
mies53v
Omalla työpaikallani ne oli 53-vuotiaat setämiehet, jotka eivät halunneet että minä, samanikäinen täti, työskentelisin etänä.
"Hei, olen Anne Aurinkoinen"
"Hei, Anne Aurinkoinen!!"
"Hei, olen Mirkku Mukava"
"Hei, Mirkku Mukava!!"
Vierailija kirjoitti:
Tätä on nyt ulistu monessa ketjussa. Opiskelkaa, niin ei tarvitse työskennellä avohoitolassa (anteeksi kaikki ammattilaiset, jotka sellaisessa työskentelette) vaan voi työskennellä ihan oikeassa työpaikassa työskennellen normaalilla järjellä varustettujen ihmisten kanssa.
Ei, meillä ei ole mitään tervetuliaisrituaaleja tiedossa, mutta lahjoja kyllä, kun niitä ei koronan aikana ole voinut jakaa.
Leikit koskevat myös opintoja.
Me aloitamme työhyvinvointipäivällä, joka järjestetään ulkona. Minusta oikeasti tosi kivaa, hirmu negatiivisia kommentteja palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Me aloitamme työhyvinvointipäivällä, joka järjestetään ulkona. Minusta oikeasti tosi kivaa, hirmu negatiivisia kommentteja palstalla.
Kiva jos tykkään leikkiä näitä
"No niin, nyt jokainen sanoo oman nimensä ja esittää jonkun liikkeen. Sitten kaikki toistavat sen nimen ja liikkeen." tyylisiä leikkejä. 99,999999999% aikuisista pitää noita vain ja ainoastaan kiusallisina/turhina.
Vierailija kirjoitti:
"Hei, olen Anne Aurinkoinen"
"Hei, Anne Aurinkoinen!!"
"Hei, olen Mirkku Mukava"
"Hei, Mirkku Mukava!!"
"Hei, olen Liisa ja olen alkoholisti.... Ei saakeli eihän tämä ollutkaan AA-kerhon kokous...."
Ehdotan casual fridayn tilalle etätyön kunniaksi, yöpuku perjantaita... ihan työpaikalla siis 🥳
Vierailija kirjoitti:
Ehdotan casual fridayn tilalle etätyön kunniaksi, yöpuku perjantaita... ihan työpaikalla siis 🥳
Kalsari Keskiviikko olisi rimmaavampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, otetaan lisäksi paituli perjantai 😊
Ja heeeeei.. jokainen voi sitten vuorollaan esitellä itsensä ja kertoa miten tämä 1,5 vuotta on mennyt 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, otetaan lisäksi paituli perjantai 😊
Kannatan! Haluan ehdottomasti nähdä esimieheni (M55 yli 190cm ja yli 100kg) paituli päällä :D
Vierailija kirjoitti:
Tätä on nyt ulistu monessa ketjussa. Opiskelkaa, niin ei tarvitse työskennellä avohoitolassa (anteeksi kaikki ammattilaiset, jotka sellaisessa työskentelette) vaan voi työskennellä ihan oikeassa työpaikassa työskennellen normaalilla järjellä varustettujen ihmisten kanssa.
Ei, meillä ei ole mitään tervetuliaisrituaaleja tiedossa, mutta lahjoja kyllä, kun niitä ei koronan aikana ole voinut jakaa.
Se on kuule sillä tavalla että näitä leikkejä leikkii juuri ne opiskelleet. Duunarit tekee töitä, eikä leiki piirileikkejä.
Miksi aloitus on muuten sitaatti, mutta missään ei ole lähdettä eikä linkkiä?
Terv. juhlien (ja ryhmäytymisleikkien) ilopilleri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kuule sillä tavalla että näitä leikkejä leikkii juuri ne opiskelleet. Duunarit tekee töitä, eikä leiki piirileikkejä.
Just näin. Meepä ehdottaan raksaäijälle, että nyt heitellään tätä pehmopupua ja kopin saanut keksii puputarinan itsestään samalla kun esittää jonkun itseään kuvaavan tanssin, missä esittelee harrastuksiaan.
Meillä vaihtuu porukka aika tiuhaan, kun irtisanomisia saattaa tulla pitkäänkin talossa olleille. Uusia palkataan koko ajan, osa lähtee koeajalla, osa pistetään pois koeajalla. Teamsissa kun nimilistaa selailee, 1.5 vuodessa on lista vaihtunut niin, että ehkä vaan puolet on sellaisia, jotka oon joskus nähnyt.
Paras tapa tutustumiseen on se perinteinen saunailta. Juodaan porukalla pari kolme ämpäriä boolia ja esittäydytään toisillemme.
Onneksi mitään piirileikkijuttuja ei ole ollut ees virkistyspäivinä, jotain asiallisia ryhmätöitä on kyllä yleensä ja sitten syöty ja juotu ja saunottu ja juotu. Ehkäpä tänä vuonna on taas pikkujoulu.
Olen harkinnut työpaikan vaihtoa, mutta en taida sittenkään. Nykytyössä voi olla puutteita, mutta ainakaan ei ole pelkoa mistään leikeistä. Tiedä mitä kaikkea vielä edestään löytäisikään.
Kirjaimellisesti se, mitä meinasin kirjoittaa.
Jos joudun yhteenkään ryhmäytymisleikkiin, se kyllä edistää vin erillisyyden tunnettani ja aiheuttaa halua poistua koko työpaikasta. Leikiskelkööt työyhteisökonsultit keskenään vain.