”Työpaikoilla varaudutaan etätyön loppumiseen ja kehitetään ryhmäytymistapoja ja -leikkejä yhteenkuuluvuuden edistämiseksi”
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Jotenkinhan se on tutustuttava puolin ja toisin uusiin työkavereihin.
Minä olen tullut tutuiksi työkavereideni kanssa ihan vain töitä tekemällä ja etäkahvitauoilla. Enpä ole osannut kaivata siihen mitään tutustumisleikkejä tai illanviettoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulkekaas ne liian innokkaat kolmekymppiset HR-tädit johonkin etteivät pääse häiritsemään oikeita duuneja näillä ideoillaan.
T: viiskybäinen setämiesinssi joka saanut pidettyä tiiminsä tuottavana porukkana, oli koronaa/etää tai ei.
Tämä HR-täti inhoaa kaiken maailman tutustumisleikkejä. Eniten niistä meillä tykkää nimenomaan diplomi-insinöörimieht/-naiset, jotka opiskeluaikoinaan ovat kaikkea typerää teekkarileikkimistä harrastaneet.
Joo, ei tykkää. Meillä on myös kamerat kiinni palavereissa 🤣
HR toki ohjeistaa toisin 🙄
t. DI nainen
Vierailija kirjoitti:
Saako ottaa oman tamburiinin mukaan töihin?
🤣
”Toimialapäivillä muodostetaan naapuriosaston työntekijöiden kanssa parit, jotka ensin tutustuvat toisiinsa kolmella itse keksimällä kysymyksellä ja sen jälkeen muodostavat yhteisen ehdotuksen toimialan ensi vuoden strategisista tulostavoitteista.”
Vierailija kirjoitti:
”Toimialapäivillä muodostetaan naapuriosaston työntekijöiden kanssa parit, jotka ensin tutustuvat toisiinsa kolmella itse keksimällä kysymyksellä ja sen jälkeen muodostavat yhteisen ehdotuksen toimialan ensi vuoden strategisista tulostavoitteista.”
Entä jos ei halua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulkekaas ne liian innokkaat kolmekymppiset HR-tädit johonkin etteivät pääse häiritsemään oikeita duuneja näillä ideoillaan.
T: viiskybäinen setämiesinssi joka saanut pidettyä tiiminsä tuottavana porukkana, oli koronaa/etää tai ei.
Onpas sulla vahvat sukupuolistereotypiat vielä. Luulisi, että työelämässä olevat ei olisi noin vanhanaikaisia.
Stereotypiat eivät synny tyhjästä, ne perustuvat aina johonkin. Näytä minulle miespuolinen HR-täti, en ole vielä nähnyt keski-ikään mennessä. Sukupuolten kiinnostuksessa eri ammatteja kohtaan on selkeästi eroja, eikä siinä ole mitään väärää.
-eri
Jos tuollaista meillä ruvetaan tyrkyttämään, kävelen huoneesta ulos. Potkikoon vaikka pellolle.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti korona ei koskaan lopu.
T: introvertti ihmisvihaaja
Täällä toinen, olen suunnattomasti nauttinut turvaväleistä ja smalltalkin puutteesta....lähityössä. Melkein tulee paha mieli etätyöläisten puolesta, duunarin ei tarvitse leikkiä työpaikalla. Kauheaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas sulla vahvat sukupuolistereotypiat vielä. Luulisi, että työelämässä olevat ei olisi noin vanhanaikaisia.
Stereotypiat eivät synny tyhjästä, ne perustuvat aina johonkin. Näytä minulle miespuolinen HR-täti, en ole vielä nähnyt keski-ikään mennessä. Sukupuolten kiinnostuksessa eri ammatteja kohtaan on selkeästi eroja, eikä siinä ole mitään väärää.
-eri
Meidän viiden hengen HR-tiimissä niitä on kaksi.
Maskien ja burkhan kanssa sitten. Ettei vaan pelon ilmapiiri katoa.
T: Kiuru
Meillä on kivoja leikkejä ryhmäytymispäivänä. Esim. nuoret naiset laitetaan syömään porkkanaa miesten haarojen välistä. Sitten sekasaunaan.
Tätä on nyt ulistu monessa ketjussa. Opiskelkaa, niin ei tarvitse työskennellä avohoitolassa (anteeksi kaikki ammattilaiset, jotka sellaisessa työskentelette) vaan voi työskennellä ihan oikeassa työpaikassa työskennellen normaalilla järjellä varustettujen ihmisten kanssa.
Ei, meillä ei ole mitään tervetuliaisrituaaleja tiedossa, mutta lahjoja kyllä, kun niitä ei koronan aikana ole voinut jakaa.
Vierailija kirjoitti:
Ai saatana kun tuli oikein kylmät väreet tuosta. Noita haistapaska-leikkejä on tullut leikittyä omallakin työpaikalla aivan riittämiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Yhdessä aiemmassa työpaikassani on ollut miespuolinen HR-päällikkö. Hänestä muistan käytävillä raikuneen todella äänekkään naurunremakan päivänä, jolloin YT-neuvotteluissa potkut saaneita saateltiin toimitiloista ulos.
Osastoseminaareihin on aina sisällytettävä ”meillä on yhdessä kivaa”-osio!
Otan välittömästi saikkua jos meillä aletaan leikkimään ryhmäytymisleikkejä.
Leikkejä?
Voi hyvää päivää sentään. Aikuiset ihmiset orjuutetaan ja nöyryytetään panemalla heidät leikkimään jotakin leikkejä keskenään.
HV!!