Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Työpaikoilla varaudutaan etätyön loppumiseen ja kehitetään ryhmäytymistapoja ja -leikkejä yhteenkuuluvuuden edistämiseksi”

Vierailija
21.09.2021 |

Kivaa, kivaa!

Kommentit (117)

Vierailija
21/117 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

HV!!

Vierailija
22/117 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkinhan se on tutustuttava puolin ja toisin uusiin työkavereihin.

Minä olen tullut tutuiksi työkavereideni kanssa ihan vain töitä tekemällä ja etäkahvitauoilla. Enpä ole osannut kaivata siihen mitään tutustumisleikkejä tai illanviettoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/117 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pitiks mun tehä jotain työtäkin?

Vierailija
24/117 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulkekaas ne liian innokkaat kolmekymppiset HR-tädit johonkin etteivät pääse häiritsemään oikeita duuneja näillä ideoillaan.

T: viiskybäinen setämiesinssi joka saanut pidettyä tiiminsä tuottavana porukkana, oli koronaa/etää tai ei.

Tämä HR-täti inhoaa kaiken maailman tutustumisleikkejä. Eniten niistä meillä tykkää nimenomaan diplomi-insinöörimieht/-naiset, jotka opiskeluaikoinaan ovat kaikkea typerää teekkarileikkimistä harrastaneet.

Joo, ei tykkää. Meillä on myös kamerat kiinni palavereissa 🤣

HR toki ohjeistaa toisin 🙄

t. DI nainen

Vierailija
25/117 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako ottaa oman tamburiinin mukaan töihin?

🤣

Vierailija
26/117 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Toimialapäivillä muodostetaan naapuriosaston työntekijöiden kanssa parit, jotka ensin tutustuvat toisiinsa kolmella itse keksimällä kysymyksellä ja sen jälkeen muodostavat yhteisen ehdotuksen toimialan ensi vuoden strategisista tulostavoitteista.”

Vierailija
27/117 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Toimialapäivillä muodostetaan naapuriosaston työntekijöiden kanssa parit, jotka ensin tutustuvat toisiinsa kolmella itse keksimällä kysymyksellä ja sen jälkeen muodostavat yhteisen ehdotuksen toimialan ensi vuoden strategisista tulostavoitteista.”

Entä jos ei halua?

Vierailija
28/117 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulkekaas ne liian innokkaat kolmekymppiset HR-tädit johonkin etteivät pääse häiritsemään oikeita duuneja näillä ideoillaan.

T: viiskybäinen setämiesinssi joka saanut pidettyä tiiminsä tuottavana porukkana, oli koronaa/etää tai ei.

Onpas sulla vahvat sukupuolistereotypiat vielä. Luulisi, että työelämässä olevat ei olisi noin vanhanaikaisia.

Stereotypiat eivät synny tyhjästä, ne perustuvat aina johonkin. Näytä minulle miespuolinen HR-täti, en ole vielä nähnyt keski-ikään mennessä. Sukupuolten kiinnostuksessa eri ammatteja kohtaan on selkeästi eroja, eikä siinä ole mitään väärää.

-eri

Vierailija
29/117 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuollaista meillä ruvetaan tyrkyttämään, kävelen huoneesta ulos. Potkikoon vaikka pellolle.

Vierailija
30/117 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti korona ei koskaan lopu.

T: introvertti ihmisvihaaja

Täällä toinen, olen suunnattomasti nauttinut turvaväleistä ja smalltalkin puutteesta....lähityössä. Melkein tulee paha mieli etätyöläisten puolesta, duunarin ei tarvitse leikkiä työpaikalla. Kauheaa.

Vierailija
31/117 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas sulla vahvat sukupuolistereotypiat vielä. Luulisi, että työelämässä olevat ei olisi noin vanhanaikaisia.

Stereotypiat eivät synny tyhjästä, ne perustuvat aina johonkin. Näytä minulle miespuolinen HR-täti, en ole vielä nähnyt keski-ikään mennessä. Sukupuolten kiinnostuksessa eri ammatteja kohtaan on selkeästi eroja, eikä siinä ole mitään väärää.

-eri

Meidän viiden hengen HR-tiimissä niitä on kaksi.

Vierailija
32/117 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskien ja burkhan kanssa sitten. Ettei vaan pelon ilmapiiri katoa.

T: Kiuru

Vierailija
33/117 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kivoja leikkejä ryhmäytymispäivänä. Esim. nuoret naiset laitetaan syömään porkkanaa miesten haarojen välistä. Sitten sekasaunaan.

Vierailija
34/117 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on nyt ulistu monessa ketjussa. Opiskelkaa, niin ei tarvitse työskennellä avohoitolassa (anteeksi kaikki ammattilaiset, jotka sellaisessa työskentelette) vaan voi työskennellä ihan oikeassa työpaikassa työskennellen normaalilla järjellä varustettujen ihmisten kanssa.

Ei, meillä ei ole mitään tervetuliaisrituaaleja tiedossa, mutta lahjoja kyllä, kun niitä ei koronan aikana ole voinut jakaa.  

Vierailija
35/117 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai saatana kun tuli oikein kylmät väreet tuosta. Noita haistapaska-leikkejä on tullut leikittyä omallakin työpaikalla aivan riittämiin.

Vierailija
36/117 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Yhdessä aiemmassa työpaikassani on ollut miespuolinen HR-päällikkö. Hänestä muistan käytävillä raikuneen todella äänekkään naurunremakan päivänä, jolloin YT-neuvotteluissa potkut saaneita saateltiin toimitiloista ulos.

Vierailija
37/117 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osastoseminaareihin on aina sisällytettävä ”meillä on yhdessä kivaa”-osio!

Vierailija
38/117 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmäytymisiin osallistuvat kaikki, myös introvertit!

Vierailija
39/117 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan välittömästi saikkua jos meillä aletaan leikkimään ryhmäytymisleikkejä.

Vierailija
40/117 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkejä?

Voi hyvää päivää sentään. Aikuiset ihmiset orjuutetaan ja nöyryytetään panemalla heidät leikkimään jotakin leikkejä keskenään.