Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkärin pakollinen kurssi

Vierailija
07.11.2014 |

Mulla on ongelma, nimittäin ensi viikolla pitäisi osallistua pakolliseen työnhakuvalmennukseen joka kestää viikon. Ongelma on se, että mulla ei ole rahaa kulkea tälle kurssille. Bussimatkoihin menee enemmän mitä korvaukset ovat eikä ne korvaukset (9e/pv) auta tässä tilanteessa kun ne tulevat jälkikäteen. Saanko karenssia jos yksinkertaisesti ei ole varaa mennä sinne? Hain myös työpaikkaa ilman ko valmennusta. Mitä pitäisi tehdä?

Kommentit (496)

Vierailija
421/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:22"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:17"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:14"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:11"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:08"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:57"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:55"]

Miksi tutkia kaikkien tiedot, kun tietokantaan annetut rajaukset seuloo esille yhden ja ainoan.

[/quote]

Vaikka antaisi, sinulla ei ole oikeutta tutkia sellaisen henkilön tietoja, joka ei ole sinun tai edes sinun toimistosi asiakas!

[/quote]

Teisitkö, että aivan hyvin voin! Jos teen työtarjouksia tiettyyn työpaikkaan, saan katsoa kenen tahansa työttömän tiedot. Ei ole rajattu, että vain omille asiakkaille saa työtarjouksia tehdä. Joten siitä vaan, tee tutkintapyyntö, että vieras ihminen on yrittänyt sinut työllistää. Katsotaan, menetänkö virkani.

[/quote]

Öhöm.. Eriasia tehdä tarjouspyyntöjä kuin palstan perusteella tutkia toisen tietoja. Huomaatko eroa siinä? Jos aiot tosissasi viedä tämän palstan aloittajan asiaa eteenpäin, miettisin kaksi kertaa, koska loppupeleissä se olet sinä joka tässä kärsii. Kannattasko hankkia vaikka elämä?

[/quote]

tiesitkö, että lähihoitajille on tänäänkin runsaasti työpaikkoja tarjolla? Mistä kukaan tietää, miksi ap:n tiedoissa on käynyt tänäänkin vaikka 4-5 virkailijaa eri toimistoista? Ja voihan olla, että joku heistä on huomannut ap:n tiedoissa jotain kummallista :-)

[/quote]

Mut ethän sä tiedä kuka ap on :D Nyt tää kaikki syy menee sen niskaan ketä Riihimäellä on asioinut ja hän ei liity tähän keissiin mitenkään.

[/quote]

Mutta huomaa - myös ap on lähihoitaja ja myös hänen tietojaan on todennäköisesti käyty tänään katsomassa ja myös siellä voi olla jotain, mikä saa tarjouksentekijän mietteliääksi ja ottamaan yhteyttä omavirkailijaan. Pieni ristiriita, tietojen puute - työtarjouksen tekeminen on vakava juttu, silloin löytyy kaikenlaista sellaista, mistä joudutaan keskustelemaan laajemminkin. Mies voi siedä töihin, mutta ei työnhakuvalmennukseen.

[/quote]

Ehkä ap:n mies menee samaan suuntaan töihin. Ei kannata vetää johtopäätöksiä kun ei tiedä toisen asiasta mitään :) Nyt sä syyllistyt pahaan virkavirheeseen, tiedät sen itsekin. No, toivottavasti kerrot nyt tästä ap:sta ja vierität ne syyt jonkun tuntemattoman niskoille, saatpahan ansiosi mukaan ;)

Vierailija
422/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:21"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:19"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:15"]

Tietokone insinöörini (mieheni) koittaa selvittää tän tantan ip-osoitetta. Sitä kautta vielä kun löytyy puhelinnumero tai muita tietoja niin aijaijai.... ;)

[/quote]

Tuskin malta odottaa. Helpottaako miestäsi, jos kerron, että kyseessä on Soneran nettitikku? Ja ettei sen yhteyden maksajalla ole samalla nimellä puhelinliittymää. Mutta FB-profiili löytyy, sen kautta miehesi saa varmaan nopeammin selville, kuka olen.

[/quote]

Kerro vaikka nimesi samantien sitten :) Kyllä jotkut osaa penkoa tarpeeksi että saa selville tälläset huijarit. Että potkuja odotellessa kannattaa säästää viimesestä palkasta rahaa että saat jouluna ruokaa ;)

[/quote]

Ei, mieluummin odotan sun miehen soittoa. Insinöörit on siitä kivoja, että ne ei oikein osaa yllättää, mutta jos sun mies osaisi. Mulla on koko ilta aikaa rupatella, joten sano sille, että soittaa koska vaan. Lapsi katsoo kuitenkin tuon nenäpäiväkonsertin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:23"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:22"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:17"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:14"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:11"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:08"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:57"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:55"]

Miksi tutkia kaikkien tiedot, kun tietokantaan annetut rajaukset seuloo esille yhden ja ainoan.

[/quote]

Vaikka antaisi, sinulla ei ole oikeutta tutkia sellaisen henkilön tietoja, joka ei ole sinun tai edes sinun toimistosi asiakas!

[/quote]

Teisitkö, että aivan hyvin voin! Jos teen työtarjouksia tiettyyn työpaikkaan, saan katsoa kenen tahansa työttömän tiedot. Ei ole rajattu, että vain omille asiakkaille saa työtarjouksia tehdä. Joten siitä vaan, tee tutkintapyyntö, että vieras ihminen on yrittänyt sinut työllistää. Katsotaan, menetänkö virkani.

[/quote]

Öhöm.. Eriasia tehdä tarjouspyyntöjä kuin palstan perusteella tutkia toisen tietoja. Huomaatko eroa siinä? Jos aiot tosissasi viedä tämän palstan aloittajan asiaa eteenpäin, miettisin kaksi kertaa, koska loppupeleissä se olet sinä joka tässä kärsii. Kannattasko hankkia vaikka elämä?

[/quote]

tiesitkö, että lähihoitajille on tänäänkin runsaasti työpaikkoja tarjolla? Mistä kukaan tietää, miksi ap:n tiedoissa on käynyt tänäänkin vaikka 4-5 virkailijaa eri toimistoista? Ja voihan olla, että joku heistä on huomannut ap:n tiedoissa jotain kummallista :-)

[/quote]

Mut ethän sä tiedä kuka ap on :D Nyt tää kaikki syy menee sen niskaan ketä Riihimäellä on asioinut ja hän ei liity tähän keissiin mitenkään.

[/quote]

Mutta huomaa - myös ap on lähihoitaja ja myös hänen tietojaan on todennäköisesti käyty tänään katsomassa ja myös siellä voi olla jotain, mikä saa tarjouksentekijän mietteliääksi ja ottamaan yhteyttä omavirkailijaan. Pieni ristiriita, tietojen puute - työtarjouksen tekeminen on vakava juttu, silloin löytyy kaikenlaista sellaista, mistä joudutaan keskustelemaan laajemminkin. Mies voi siedä töihin, mutta ei työnhakuvalmennukseen.

[/quote]

Ehkä ap:n mies menee samaan suuntaan töihin. Ei kannata vetää johtopäätöksiä kun ei tiedä toisen asiasta mitään :) Nyt sä syyllistyt pahaan virkavirheeseen, tiedät sen itsekin. No, toivottavasti kerrot nyt tästä ap:sta ja vierität ne syyt jonkun tuntemattoman niskoille, saatpahan ansiosi mukaan ;)

[/quote]

Vielä kun tietäisi, että mikä se virkavirhe on, niin voisi mun esimiestäkin helpottaa. Kerro!

Vierailija
424/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:21"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:19"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:15"]

Tietokone insinöörini (mieheni) koittaa selvittää tän tantan ip-osoitetta. Sitä kautta vielä kun löytyy puhelinnumero tai muita tietoja niin aijaijai.... ;)

[/quote]

Tuskin malta odottaa. Helpottaako miestäsi, jos kerron, että kyseessä on Soneran nettitikku? Ja ettei sen yhteyden maksajalla ole samalla nimellä puhelinliittymää. Mutta FB-profiili löytyy, sen kautta miehesi saa varmaan nopeammin selville, kuka olen.

[/quote]

Kerro vaikka nimesi samantien sitten :) Kyllä jotkut osaa penkoa tarpeeksi että saa selville tälläset huijarit. Että potkuja odotellessa kannattaa säästää viimesestä palkasta rahaa että saat jouluna ruokaa ;)

[/quote]

Tuskin sieltä työkkäreistäkään niin kovin moni on juuri tänään hoitelemassa sairasta lasta (?). Vähiin käy ehdokkaat sitäkin kautta.

Vierailija
425/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää kurssit on niin naurettavia. Mut lähetettiin aikoinaan myös tälläselle työnhakukurssille. Kurssi alkoi niin että tämä vetäjä vai mikä lie, otti näppiksen käteensä ja sanoi "tämä on näppäimistö ja tietokoneen saatte päälle painamalla virtanäppäimestä. " Olin ihan et wtf, sitten se kerto yksityiskohtasesti miten käytetään nettiä ym. Kuitenkin kun olen tietokonetta käyttänyt vuosia niin oli aika turha fiilis siellä. Koko kurssin ajan oli tälläistä. Vietin sitten aikani sen jälkeen kun olin tehnyt taas uuden cv:n ja lähettänyt joitain työhakemuksia, netissä hengailuun. Okei nää on ehkä hyviä sellasille jotka ei ole ikinä tietokonetta nähnytkään tai ikinä hakenut töitä.

Vierailija
426/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 11:56"]

Tiedättekö muuten mitä; nuo työkkärin työnhakukurssit ei välttämättä ole mitään tympeetä pakkopullaa, josta kannattaa kieltäytyä keinolla millä hyvänsä. Olen ollut sellaisella, tosin vain yhdellä. Ja siellä oli ihan hauskaa! Mitään töitä se ei kyllä edesauttanut saamaan ja me opiskelijat jouduimme ennemminkin neuvoa kurssin vetäjää (olimme toimistoalan koulutuksen saaneita ja osasimme asiakirja-asettelut vaikka unissamme, kun kurssin vetäjä taas ei). Mutta kurssi oli kiva. Opiskelu on aina kivaa, varsinkin aikuisena, nuorena sitä ei niin osaa arvostaa vielä. Oli kiva tavata uusia tyyppejä ja päivään tuli jotain tekemistä. Mitään asiasisältöä sieltä ei tosin saanut. Kävimme lounaalla hesessä tai jossain ja kun meistä moni oli äiti, niin juttua riitti. Pidimme äitien päiväkerhon.

[/quote]

TEMin uusimman selvityksen mukaan työnhakuvalmennuksen käyminen vaikuttaa 6 kk kuluessa selkeästi työllistymistä edistävästi. Eikä siellä todellakaan ole tarkoitus opetella mitään asetuksia, työnhaku kun on nettilomakkeilla suurimmaksi osaksi. Työnhaku on myös enemmän oman itsensä markkinoimista puhelimessa ja haastatteluissa kuin papereiden lähettämistä.
[/quote]

Joo, mutta kato jotkut luulee, että hakemus on hyvä kun se on asiakirja-asettelun mukainen. Tää on niin tätä, kaikki on olevinaan helvetin hyviä hakemaan töitä ja silti niiden tiedot on jostain 80-luvulta.

Vierailija
427/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:32"]

Nää kurssit on niin naurettavia. Mut lähetettiin aikoinaan myös tälläselle työnhakukurssille. Kurssi alkoi niin että tämä vetäjä vai mikä lie, otti näppiksen käteensä ja sanoi "tämä on näppäimistö ja tietokoneen saatte päälle painamalla virtanäppäimestä. " Olin ihan et wtf, sitten se kerto yksityiskohtasesti miten käytetään nettiä ym. Kuitenkin kun olen tietokonetta käyttänyt vuosia niin oli aika turha fiilis siellä. Koko kurssin ajan oli tälläistä. Vietin sitten aikani sen jälkeen kun olin tehnyt taas uuden cv:n ja lähettänyt joitain työhakemuksia, netissä hengailuun. Okei nää on ehkä hyviä sellasille jotka ei ole ikinä tietokonetta nähnytkään tai ikinä hakenut töitä.

[/quote]

Minä itse asiassa olin tyytyväinen työkkärin tarjoamaan kurssiin - nimenomaan siis virtuaalikurssiin. Kun sai tehdä ja tutkia itsenäisesti, sai paljon ainakin minulle tarpeellista informaatiota nuorena ja kokemattomana työnhakijana. :) Tiedän ja ymmärrän kyllä, että tämä Suomenmaa tarjoaa pilipalikursseja enemmän kuin kylliksi. Sitä tyytyväisempi sitten olen, että kerrankin itseni kohdalle tulee jotakin hyvää. 

No, yhtä kaikki: kiva jos ap:n ongelma ratkesi, innokkaasta ja taatusti partaansa naureskelevasta trollista huolimatta. :)

Vierailija
428/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kanssasi ei ole toimittu väärin :) Mulla on oma suunnitelma jonka myöten toimitaan. Mun puolesta voitte soitella sinne toimistoon niin paljon kun lystäätte :)  Nyt kävi näin ja sillä sipuli :) Joskus täytyy joustaa että jokin on mahdollista, molemmin puolin.

Kuukausikortilla en tee mitään (hinta 70e) jos kulkisin vain 5 kertaa.

Vierailija
429/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehhe, sain kaksi sijaisuutta kyseiselle viikolle jolloin kurssi alkaa, soitin taas työkkäriin ja sieltä sanoivat että työ menee kurssin edelle, ei tarvitse osallistua! Ja mikä parasta, sijaisuudet osu vuoroihin joihin pääsen vielä miehen kyydillä kulkemaan. Loppu hyvin kaikki hyvin :D

Eli voitte nyt katkerat ämmät vetää herneet pois nenusta ;)

Vierailija
430/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mistähän tämä "työkkärin tantta" tietää onko ap edes oikeasti työtön vai vaan provo ja toisekseen tiedätkö edes kenestä puhutaan? Sinuthan pannaan hourulaan jos alat soittelemaan :D

Vierailija
431/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 12:03"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 11:56"]

Tiedättekö muuten mitä; nuo työkkärin työnhakukurssit ei välttämättä ole mitään tympeetä pakkopullaa, josta kannattaa kieltäytyä keinolla millä hyvänsä. Olen ollut sellaisella, tosin vain yhdellä. Ja siellä oli ihan hauskaa! Mitään töitä se ei kyllä edesauttanut saamaan ja me opiskelijat jouduimme ennemminkin neuvoa kurssin vetäjää (olimme toimistoalan koulutuksen saaneita ja osasimme asiakirja-asettelut vaikka unissamme, kun kurssin vetäjä taas ei). Mutta kurssi oli kiva. Opiskelu on aina kivaa, varsinkin aikuisena, nuorena sitä ei niin osaa arvostaa vielä. Oli kiva tavata uusia tyyppejä ja päivään tuli jotain tekemistä. Mitään asiasisältöä sieltä ei tosin saanut. Kävimme lounaalla hesessä tai jossain ja kun meistä moni oli äiti, niin juttua riitti. Pidimme äitien päiväkerhon.

[/quote]

TEMin uusimman selvityksen mukaan työnhakuvalmennuksen käyminen vaikuttaa 6 kk kuluessa selkeästi työllistymistä edistävästi. Eikä siellä todellakaan ole tarkoitus opetella mitään asetuksia, työnhaku kun on nettilomakkeilla suurimmaksi osaksi. Työnhaku on myös enemmän oman itsensä markkinoimista puhelimessa ja haastatteluissa kuin papereiden lähettämistä.

[/quote]

Paskat :D Noi kurssit on sitä varten että saadaan siloitettua tilastoja yms. Noista kursseista ei ole kaikilla hyötyä, ehkä idiooteille on, mutta ei muille.

Vierailija
432/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 13:29"]

Hehhe, sain kaksi sijaisuutta kyseiselle viikolle jolloin kurssi alkaa, soitin taas työkkäriin ja sieltä sanoivat että työ menee kurssin edelle, ei tarvitse osallistua! Ja mikä parasta, sijaisuudet osu vuoroihin joihin pääsen vielä miehen kyydillä kulkemaan. Loppu hyvin kaikki hyvin :D

[/quote]

Loppu ei ole vielä tässä, koska asiasi otetaan esille maanantain palaverissa. Ensinnäkin TE-toimistossa ei sanota, että ei tarvitse osallistua. Sieltä sanotaan, että selvä, menet sitten seuraan valmennukseen. Olet alle 25v työtön nuori, joten vaihtoehtona on työnhakuvalmennus tai töihinmeno. Karenssin osalta keskustelu käydään läpi seuraavan työnhakuvalmennuksen yhteydessä, mitään verkkokurssia sinulle ei tulla enää tarjoamaan.

PS. tiedoissasi ei ole mitään tietoa sijaisuuksista, joten keksi parempi valhe

Vierailija
433/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 13:43"]

[/quote]

Loppu ei ole vielä tässä, koska asiasi otetaan esille maanantain palaverissa. Ensinnäkin TE-toimistossa ei sanota, että ei tarvitse osallistua. Sieltä sanotaan, että selvä, menet sitten seuraan valmennukseen. Olet alle 25v työtön nuori, joten vaihtoehtona on työnhakuvalmennus tai töihinmeno. Karenssin osalta keskustelu käydään läpi seuraavan työnhakuvalmennuksen yhteydessä, mitään verkkokurssia sinulle ei tulla enää tarjoamaan.

[/quote]

Ei tarvitse mennä seuraavaan kun olen keikkatyössä :) Teen vain harvoin keikkaa, koska en voi tehdä kuin aamuvuoroja. Mistä tiedät kuka mä olen, missä mä asun jne. :D  Ootko nyt ihan oikeella lääkityksellä? Kaikkea sitä täällä palstoillakin pyörii...

Vierailija
434/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuten itsekin totesit, vain vuoden loppuun on tuo nettikurssi ja omista henkoht. syistä en voisi aloittaa sitä kun vasta joulun jälkeen. Siksi minulle sanottiin että osallistu tohon vapaahetoiskurssiin, koska se ajaa saman asian. Työkkärin täti myös sanoi että en tee ko. kurssilla mitään, kun osaan hakea töitä ilmankin ja sen olen todistanut, ainoa ongelma on kulkeminen. Nyt en osallistu tohonkaan kurssiin, koska sain pari sijaisvuoroa, onneksi. Näin käy harvoin, sillä yleensä tarjolla on iltatyötä.

Meneppäs tantta nyt muualle ja jätä mut rauhaan makaamaan perse homeessa :D

Vierailija
435/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään osallistunut tuohon kurssiin. Ei niihin ole pakko osallistua kun löytää keinot ;)

Vierailija
436/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai muuten tiedät että työttömän ammattisuoja on 3 kk eli kun olet ollut 3 kk työttömänä niin sulle voidaan laittaa minkä vaan homman työhönosoituksia jos sun omalla alalla ei oo työpaikkoja?

Vierailija
437/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 14:04"]

Kai muuten tiedät että työttömän ammattisuoja on 3 kk eli kun olet ollut 3 kk työttömänä niin sulle voidaan laittaa minkä vaan homman työhönosoituksia jos sun omalla alalla ei oo työpaikkoja?

[/quote]

Tiedän, mutta luojan kiitos eivät laita :) Kysyin asiaa kun oli tapaaminen työkkärissä ja ne sieltä sanoivat etteivät mua mihinkään rakennuspuuhiin ole laittamassa, vaan etsivät pääsääntöisesti sitä työtä mihin olen valmistunutkin.

Vierailija
438/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mun alalla on paikkoja, en vain pääse kulkemaan niihin montako kertaa se pitää tänne kirjottaa!

Vierailija
439/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 13:43"]

[/quote]

[/quote]

"Tiedoissasi ei ole mitään tietoa sijaisuuksista, joten keksi parempi valhe"

Äskön olit kipeen lapsen kanssa kotona, nyt ilmeisesti töissä tutkimassa ap:n tietoja? Tällä tosiaan on väärä lääkitys :DDDD

Vierailija
440/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää, että AP sai 8 minuutissa selvitettyä työkkärin kanssa kurssi asian. Ja tuossa ajassa siis AP selitti oman asiansa ja työkkäri selitti juurta jaksain oman näkemyksensä ja nettikurssin ohjeineen. Pikapuhujia molemmat. Juupa juu...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän