Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkärin pakollinen kurssi

Vierailija
07.11.2014 |

Mulla on ongelma, nimittäin ensi viikolla pitäisi osallistua pakolliseen työnhakuvalmennukseen joka kestää viikon. Ongelma on se, että mulla ei ole rahaa kulkea tälle kurssille. Bussimatkoihin menee enemmän mitä korvaukset ovat eikä ne korvaukset (9e/pv) auta tässä tilanteessa kun ne tulevat jälkikäteen. Saanko karenssia jos yksinkertaisesti ei ole varaa mennä sinne? Hain myös työpaikkaa ilman ko valmennusta. Mitä pitäisi tehdä?

Kommentit (496)

Vierailija
21/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:37"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:19"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:13"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:04"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 18:53"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:11"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:05"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 07:51"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 07:46"] Sossusta en saa mitään, koska miehellä on tuloja, mutta hänkin saa palkan vasta viimeinen päivä :( Lainaan tuskin saan yli 50 euroa. Kaiken huipuksi tää työkkärin täti itse sanoi että kurssi on turha minulle, kun olen valmis lähihoitaja ja ainoa ongelma työnsaantiin on kulkemin (ei ajokorttia tai autoa ja asun pienellä paikkakunnalla).   Uskallankohan vaan soittaa ja selittää tilanteen ja kysyä voinko tehdä kurssin netissä. Samalla voisin sanoa että hain työpaikkaa johon kutsutaan haastatteluun viimeistään parin viikon päästä. Eli osasin hakea töitä ilman tätä kurssia.   ap [/quote] Kokeile nyt ainakin soittaa, sittenhän sen tiedät :) Mä olen ainakin saanut nuo kurssit skipattua ihan sanomalla heti etten ala kulkemaan, koska matkat olis niin kalliit (enemmän kuin se 9e/päivä). Lisäksi kun olen sanonut että varsin hyvin osaan työpaikkaa hakea ilman kurssiakin, niin ei siitä aiheesta ole koskaan sen kummemmin tarvinut edes keskustella, eikä millään karenssilla ole uhkailtu edes. [/quote]

Juu en jaksanut selata kokoketjua läpi anteeksi.. Mutta jos työkkärissä ei olla ymmärtäväisiä (mikä voi olla mahdollista) niin soita sinne kurssin järjestäjille ja sovi asia heidän kanssaan. Ainakin turussa take-off kurssin järjestää täysin työkkäriin liittymätön yksityinen yritys jolta työkkäri palvelut ostaa. Uskoisin, että heidän kanssaan pystyisit sopimaan asian. Siellä kurssilla tosiaan vaan tutustutaan työnhakuun ja tehdään cv cv-nettiin. Itse en olin kaksi päivää poissa kurssilta, mutta ilmoitin vaan aamulla että en pääse tänään kurssille. Taisin saada sen 9e kaikilta päiviltä jopa. Ja jälkikäteen kun työkkärissä mainittu kurssista olen vain sanonut, että on vielä tuoreessa muistissa se kurssi. Ovat sen jälkeen toivottaneet vain onnea työnhakuun ja hyvää päivän jatkoa. Jos vaikka ensimmäiseksi päiväksi pääset paikalle niin sitten ainakin on varma nakki. [/quote] Kiitos tästäkin tiedosta. Kyseinen yritys toimii sopimuksenvastaisesti, joten otan yhteyttä Turkuun, saavat selvittää täysin laittoman toimintatavan perusteet. [/quote] Olin myös kyseisellä kurssilla ja he eivät tee mitään väärin. Sieltä saa olla poissa, jos on kipeä tai lapsi on kipeä tai on jokin tärkeä meno. Siitä vain täytyy pistää ennen yhdeksää viesti heille miksi ei paikalle tule. Poissa olleista päivistä tehdään selvitys työkkärille, minkä asiakas ja kurssin vetäjä allekirjoittavat. Näin toimittiin kun olin kaksi päivää poissa lapseni sairauden takia. Menepäs nyt "työkkärin täti" muualle. Take off kurssilla on myös yksi työkkärin entinen karensseista päättävä työntekijä, joten eiköhän hänellä ole tiedossa mitä he saavat tehdä ja mitä ei. Oli muuten mukava täti tämä :) [/quote] Yksikään yritys ei voi myöntää vapautusta TE-toimiston ostamasta valmennuksesta siksi, että asiakas sanoo, että ei ole rahaa tulla paikalle. Lapsen sairaus, oma sairaus, työhaastattelu ovat lainkin mukaan perusteltuja syitä olla pois valmennuksesta, mutta järjestäjän kanssa ei sovita, että ei tarvitse tulla, koska et viitsi, mutta 9 euron korvauksen me silti haluamme sinun saavan, joten ei kerrota tätä työkkärille. Työnhakuvalmennukseen osallistuminen ei ole järjestäjän kanssa sovittava asia! [/quote] Mutta mitään tälläistähän take offissa ei ole tapahtunut joku vain sanoi, että voi koittaa sopia asiat työnhakuvalmennuksen järjestäjän kanssa. Mainitsi take offin, koska oli siellä itse ollut ja kokenut heidät ymmärtäväisinä. Sisäänlukutaitoa sulla ei ainakaan näköjään ole. Mä haluaisin nähdä kun soitat Turkuun te-toimistoon ja luet tuon viestin pätkän niille ja ne toteavat mitä sitten, eihän tässä ollut mitään tapahtunut. Kertoja kertoi heidän vain olevan ymmärtäväisiä asioiden suhteen :D [/quote] En turhaan soita, laitoin sinne jo linkin viestiketjuun ja pyysin, että tarkistavat asian. Saavat itse lukea, mikä on sanamuoto ja miten sen haluaa ymmärtää. [/quote] Et ole tosissasi :DDD Jos mä olisin se kuka vastaan ottaa sen viestin niin en muuta kuin purskahtaisi nauruun niin, että housuun lirahtaa kun vatsalihakset kramppaa. Oi, että sinä nolaat itsesi.

[/quote] Onko tarpeellista noudattaa eduskunnan säätämiä lakeja ja ministeriön ohjeita vai tehdäänkö niin kuin työtön haluaa eli annetaan ilmaista rahaa, jos työttömän mielestä hänellä on parempaakin tekemistä kuin työllistyminen.
[/quote]

Ei jumalauta nyt. Kyse oli siitä, että aloittajan matkoihin menisi enemmän rahaa kuin hän saisi työmatkakorvausta siellä kurssilla olosta. Ei siitä, että ei halua kurssille. Kaikki muu oli vain löylyn heittämistä lisää kiukaaseen, koska joku "työkkärin täti" ei voinut olla pätemättä. Provolla on parhainta vastata provoon kun ei kärsivällisyys enää jaksa riittää.

Vierailija
22/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No eipä sun työnhakutaidot kummoiset ole jos 4 vuotta olet ollut asiakkaana, etkä pätkätyötä kummempaa ole tuossa ajassa löytänyt."

No eikös se ole näiden työkkärin tanttojen palkkatehtävä avustaa siinä työnhaussa? Vai mitä he siellä puuhastelevat? Kertaakaan ei ole minkäänlaista ehdotelmaa työpaikasta tullut. Ja kuvitteletko todella, että Suomessa kaikki työ on nykyisin vakituista, eläkeikään asti kestävää? Olenpahan kuitenkin itseni ja perheeni elättänyt suurimmaksi osaksi ihan omilla palkkatuloillani. Valitettavasti vakinaistamistani vaikeuttaa varmasti ikänikin, olen 45.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 10:08"]Minkä ihmeen takia asut peräkylässä jos töihin kulkeminen on hirveä ongelma. Tai vaihtoehtoisesti: Mikset hanki ajokorttia niin pääsisit sinne töihin? Sen voi maksaa monessa autokoulussa osamaksulla. Aivan hullun hommaa muuttaa johonkin korpeen jos ei omista autoa ja ajokorttia. Miehen kyytien varassako sä siellä olet? Ja kyllä varmasti saat karenssia, suosittelen ottamaan vaikka sitä paheksuttua pikavippiä jos ei muu auta. Parempi maksaa pikavippifirmalle 20 euroa korkoa kuin menettää työttömyystukia 2000 euron verran, vai?
[/quot

TRÖÖÖÖT MIKÄ AIVOPIERU!!

Vierailija
24/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tää  työkkäritäti on tehnyt tänäpäivänä muutakuin palstaillut? Eikö sulla ollut niitä kipeitä lapsia kotona?

Vierailija
25/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua :D Vieläkö te jaksatte? Tullu neljä sivua ainakin lisää tekstiä mun lähdettyä...

T. AP

Vierailija
26/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, toi hullu stalkkeritäti sai porukan hiiltymään kunnolla...

Vierailija
27/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:57"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:37"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:19"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:13"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:04"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 18:53"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:11"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:05"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 07:51"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 07:46"] Sossusta en saa mitään, koska miehellä on tuloja, mutta hänkin saa palkan vasta viimeinen päivä :( Lainaan tuskin saan yli 50 euroa. Kaiken huipuksi tää työkkärin täti itse sanoi että kurssi on turha minulle, kun olen valmis lähihoitaja ja ainoa ongelma työnsaantiin on kulkemin (ei ajokorttia tai autoa ja asun pienellä paikkakunnalla).   Uskallankohan vaan soittaa ja selittää tilanteen ja kysyä voinko tehdä kurssin netissä. Samalla voisin sanoa että hain työpaikkaa johon kutsutaan haastatteluun viimeistään parin viikon päästä. Eli osasin hakea töitä ilman tätä kurssia.   ap [/quote] Kokeile nyt ainakin soittaa, sittenhän sen tiedät :) Mä olen ainakin saanut nuo kurssit skipattua ihan sanomalla heti etten ala kulkemaan, koska matkat olis niin kalliit (enemmän kuin se 9e/päivä). Lisäksi kun olen sanonut että varsin hyvin osaan työpaikkaa hakea ilman kurssiakin, niin ei siitä aiheesta ole koskaan sen kummemmin tarvinut edes keskustella, eikä millään karenssilla ole uhkailtu edes. [/quote]

Juu en jaksanut selata kokoketjua läpi anteeksi.. Mutta jos työkkärissä ei olla ymmärtäväisiä (mikä voi olla mahdollista) niin soita sinne kurssin järjestäjille ja sovi asia heidän kanssaan. Ainakin turussa take-off kurssin järjestää täysin työkkäriin liittymätön yksityinen yritys jolta työkkäri palvelut ostaa. Uskoisin, että heidän kanssaan pystyisit sopimaan asian. Siellä kurssilla tosiaan vaan tutustutaan työnhakuun ja tehdään cv cv-nettiin. Itse en olin kaksi päivää poissa kurssilta, mutta ilmoitin vaan aamulla että en pääse tänään kurssille. Taisin saada sen 9e kaikilta päiviltä jopa. Ja jälkikäteen kun työkkärissä mainittu kurssista olen vain sanonut, että on vielä tuoreessa muistissa se kurssi. Ovat sen jälkeen toivottaneet vain onnea työnhakuun ja hyvää päivän jatkoa. Jos vaikka ensimmäiseksi päiväksi pääset paikalle niin sitten ainakin on varma nakki. [/quote] Kiitos tästäkin tiedosta. Kyseinen yritys toimii sopimuksenvastaisesti, joten otan yhteyttä Turkuun, saavat selvittää täysin laittoman toimintatavan perusteet. [/quote] Olin myös kyseisellä kurssilla ja he eivät tee mitään väärin. Sieltä saa olla poissa, jos on kipeä tai lapsi on kipeä tai on jokin tärkeä meno. Siitä vain täytyy pistää ennen yhdeksää viesti heille miksi ei paikalle tule. Poissa olleista päivistä tehdään selvitys työkkärille, minkä asiakas ja kurssin vetäjä allekirjoittavat. Näin toimittiin kun olin kaksi päivää poissa lapseni sairauden takia. Menepäs nyt "työkkärin täti" muualle. Take off kurssilla on myös yksi työkkärin entinen karensseista päättävä työntekijä, joten eiköhän hänellä ole tiedossa mitä he saavat tehdä ja mitä ei. Oli muuten mukava täti tämä :) [/quote] Yksikään yritys ei voi myöntää vapautusta TE-toimiston ostamasta valmennuksesta siksi, että asiakas sanoo, että ei ole rahaa tulla paikalle. Lapsen sairaus, oma sairaus, työhaastattelu ovat lainkin mukaan perusteltuja syitä olla pois valmennuksesta, mutta järjestäjän kanssa ei sovita, että ei tarvitse tulla, koska et viitsi, mutta 9 euron korvauksen me silti haluamme sinun saavan, joten ei kerrota tätä työkkärille. Työnhakuvalmennukseen osallistuminen ei ole järjestäjän kanssa sovittava asia! [/quote] Mutta mitään tälläistähän take offissa ei ole tapahtunut joku vain sanoi, että voi koittaa sopia asiat työnhakuvalmennuksen järjestäjän kanssa. Mainitsi take offin, koska oli siellä itse ollut ja kokenut heidät ymmärtäväisinä. Sisäänlukutaitoa sulla ei ainakaan näköjään ole. Mä haluaisin nähdä kun soitat Turkuun te-toimistoon ja luet tuon viestin pätkän niille ja ne toteavat mitä sitten, eihän tässä ollut mitään tapahtunut. Kertoja kertoi heidän vain olevan ymmärtäväisiä asioiden suhteen :D [/quote] En turhaan soita, laitoin sinne jo linkin viestiketjuun ja pyysin, että tarkistavat asian. Saavat itse lukea, mikä on sanamuoto ja miten sen haluaa ymmärtää. [/quote] Et ole tosissasi :DDD Jos mä olisin se kuka vastaan ottaa sen viestin niin en muuta kuin purskahtaisi nauruun niin, että housuun lirahtaa kun vatsalihakset kramppaa. Oi, että sinä nolaat itsesi. [/quote] Onko tarpeellista noudattaa eduskunnan säätämiä lakeja ja ministeriön ohjeita vai tehdäänkö niin kuin työtön haluaa eli annetaan ilmaista rahaa, jos työttömän mielestä hänellä on parempaakin tekemistä kuin työllistyminen. [/quote] Ei jumalauta nyt. Kyse oli siitä, että aloittajan matkoihin menisi enemmän rahaa kuin hän saisi työmatkakorvausta siellä kurssilla olosta. Ei siitä, että ei halua kurssille. Kaikki muu oli vain löylyn heittämistä lisää kiukaaseen, koska joku "työkkärin täti" ei voinut olla pätemättä. Provolla on parhainta vastata provoon kun ei kärsivällisyys enää jaksa riittää.

[/quote]

Mutta kun säädöksissä ei sanota, että jos kulut on suuremmat kuin korvaus, niin ei tarvitse valmennukseen mennä. Siksi ap:lla ei ole mitään aitoa syytä sille, etteikö voisi valmennukseen mennä. Siksi karenssi.

Vierailija
28/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 20:49"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:57"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:37"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:19"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:13"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:04"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 18:53"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:11"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:05"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 07:51"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 07:46"] Sossusta en saa mitään, koska miehellä on tuloja, mutta hänkin saa palkan vasta viimeinen päivä :( Lainaan tuskin saan yli 50 euroa. Kaiken huipuksi tää työkkärin täti itse sanoi että kurssi on turha minulle, kun olen valmis lähihoitaja ja ainoa ongelma työnsaantiin on kulkemin (ei ajokorttia tai autoa ja asun pienellä paikkakunnalla).   Uskallankohan vaan soittaa ja selittää tilanteen ja kysyä voinko tehdä kurssin netissä. Samalla voisin sanoa että hain työpaikkaa johon kutsutaan haastatteluun viimeistään parin viikon päästä. Eli osasin hakea töitä ilman tätä kurssia.   ap [/quote] Kokeile nyt ainakin soittaa, sittenhän sen tiedät :) Mä olen ainakin saanut nuo kurssit skipattua ihan sanomalla heti etten ala kulkemaan, koska matkat olis niin kalliit (enemmän kuin se 9e/päivä). Lisäksi kun olen sanonut että varsin hyvin osaan työpaikkaa hakea ilman kurssiakin, niin ei siitä aiheesta ole koskaan sen kummemmin tarvinut edes keskustella, eikä millään karenssilla ole uhkailtu edes. [/quote]

Juu en jaksanut selata kokoketjua läpi anteeksi.. Mutta jos työkkärissä ei olla ymmärtäväisiä (mikä voi olla mahdollista) niin soita sinne kurssin järjestäjille ja sovi asia heidän kanssaan. Ainakin turussa take-off kurssin järjestää täysin työkkäriin liittymätön yksityinen yritys jolta työkkäri palvelut ostaa. Uskoisin, että heidän kanssaan pystyisit sopimaan asian. Siellä kurssilla tosiaan vaan tutustutaan työnhakuun ja tehdään cv cv-nettiin. Itse en olin kaksi päivää poissa kurssilta, mutta ilmoitin vaan aamulla että en pääse tänään kurssille. Taisin saada sen 9e kaikilta päiviltä jopa. Ja jälkikäteen kun työkkärissä mainittu kurssista olen vain sanonut, että on vielä tuoreessa muistissa se kurssi. Ovat sen jälkeen toivottaneet vain onnea työnhakuun ja hyvää päivän jatkoa. Jos vaikka ensimmäiseksi päiväksi pääset paikalle niin sitten ainakin on varma nakki. [/quote] Kiitos tästäkin tiedosta. Kyseinen yritys toimii sopimuksenvastaisesti, joten otan yhteyttä Turkuun, saavat selvittää täysin laittoman toimintatavan perusteet. [/quote] Olin myös kyseisellä kurssilla ja he eivät tee mitään väärin. Sieltä saa olla poissa, jos on kipeä tai lapsi on kipeä tai on jokin tärkeä meno. Siitä vain täytyy pistää ennen yhdeksää viesti heille miksi ei paikalle tule. Poissa olleista päivistä tehdään selvitys työkkärille, minkä asiakas ja kurssin vetäjä allekirjoittavat. Näin toimittiin kun olin kaksi päivää poissa lapseni sairauden takia. Menepäs nyt "työkkärin täti" muualle. Take off kurssilla on myös yksi työkkärin entinen karensseista päättävä työntekijä, joten eiköhän hänellä ole tiedossa mitä he saavat tehdä ja mitä ei. Oli muuten mukava täti tämä :) [/quote] Yksikään yritys ei voi myöntää vapautusta TE-toimiston ostamasta valmennuksesta siksi, että asiakas sanoo, että ei ole rahaa tulla paikalle. Lapsen sairaus, oma sairaus, työhaastattelu ovat lainkin mukaan perusteltuja syitä olla pois valmennuksesta, mutta järjestäjän kanssa ei sovita, että ei tarvitse tulla, koska et viitsi, mutta 9 euron korvauksen me silti haluamme sinun saavan, joten ei kerrota tätä työkkärille. Työnhakuvalmennukseen osallistuminen ei ole järjestäjän kanssa sovittava asia! [/quote] Mutta mitään tälläistähän take offissa ei ole tapahtunut joku vain sanoi, että voi koittaa sopia asiat työnhakuvalmennuksen järjestäjän kanssa. Mainitsi take offin, koska oli siellä itse ollut ja kokenut heidät ymmärtäväisinä. Sisäänlukutaitoa sulla ei ainakaan näköjään ole. Mä haluaisin nähdä kun soitat Turkuun te-toimistoon ja luet tuon viestin pätkän niille ja ne toteavat mitä sitten, eihän tässä ollut mitään tapahtunut. Kertoja kertoi heidän vain olevan ymmärtäväisiä asioiden suhteen :D [/quote] En turhaan soita, laitoin sinne jo linkin viestiketjuun ja pyysin, että tarkistavat asian. Saavat itse lukea, mikä on sanamuoto ja miten sen haluaa ymmärtää. [/quote] Et ole tosissasi :DDD Jos mä olisin se kuka vastaan ottaa sen viestin niin en muuta kuin purskahtaisi nauruun niin, että housuun lirahtaa kun vatsalihakset kramppaa. Oi, että sinä nolaat itsesi. [/quote] Onko tarpeellista noudattaa eduskunnan säätämiä lakeja ja ministeriön ohjeita vai tehdäänkö niin kuin työtön haluaa eli annetaan ilmaista rahaa, jos työttömän mielestä hänellä on parempaakin tekemistä kuin työllistyminen. [/quote] Ei jumalauta nyt. Kyse oli siitä, että aloittajan matkoihin menisi enemmän rahaa kuin hän saisi työmatkakorvausta siellä kurssilla olosta. Ei siitä, että ei halua kurssille. Kaikki muu oli vain löylyn heittämistä lisää kiukaaseen, koska joku "työkkärin täti" ei voinut olla pätemättä. Provolla on parhainta vastata provoon kun ei kärsivällisyys enää jaksa riittää.

[/quote]

Mutta kun säädöksissä ei sanota, että jos kulut on suuremmat kuin korvaus, niin ei tarvitse valmennukseen mennä. Siksi ap:lla ei ole mitään aitoa syytä sille, etteikö voisi valmennukseen mennä. Siksi karenssi.
[/quote]

Mikä sun ongelma on sä vaan jaksat jauhaa ja jauhaa. Aloittajahan sai töitäkin jo. Onko sulla nyt näin suuri perse kipu siitä, että joku ei saanutkaan karenssia. Niin, että pakko laittaa jokaiseen maan te-toimistoon viestiä kun siellä ja täällä on jotain väärin tehty (viittaus Take Off juttuun) Työkkärin täti pelastaa Suomen, jippii!

Vierailija
29/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 20:55"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 20:49"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:57"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:37"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:19"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:13"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:04"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 18:53"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:11"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:05"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 07:51"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 07:46"] Sossusta en saa mitään, koska miehellä on tuloja, mutta hänkin saa palkan vasta viimeinen päivä :( Lainaan tuskin saan yli 50 euroa. Kaiken huipuksi tää työkkärin täti itse sanoi että kurssi on turha minulle, kun olen valmis lähihoitaja ja ainoa ongelma työnsaantiin on kulkemin (ei ajokorttia tai autoa ja asun pienellä paikkakunnalla).   Uskallankohan vaan soittaa ja selittää tilanteen ja kysyä voinko tehdä kurssin netissä. Samalla voisin sanoa että hain työpaikkaa johon kutsutaan haastatteluun viimeistään parin viikon päästä. Eli osasin hakea töitä ilman tätä kurssia.   ap [/quote] Kokeile nyt ainakin soittaa, sittenhän sen tiedät :) Mä olen ainakin saanut nuo kurssit skipattua ihan sanomalla heti etten ala kulkemaan, koska matkat olis niin kalliit (enemmän kuin se 9e/päivä). Lisäksi kun olen sanonut että varsin hyvin osaan työpaikkaa hakea ilman kurssiakin, niin ei siitä aiheesta ole koskaan sen kummemmin tarvinut edes keskustella, eikä millään karenssilla ole uhkailtu edes. [/quote]

Juu en jaksanut selata kokoketjua läpi anteeksi.. Mutta jos työkkärissä ei olla ymmärtäväisiä (mikä voi olla mahdollista) niin soita sinne kurssin järjestäjille ja sovi asia heidän kanssaan. Ainakin turussa take-off kurssin järjestää täysin työkkäriin liittymätön yksityinen yritys jolta työkkäri palvelut ostaa. Uskoisin, että heidän kanssaan pystyisit sopimaan asian. Siellä kurssilla tosiaan vaan tutustutaan työnhakuun ja tehdään cv cv-nettiin. Itse en olin kaksi päivää poissa kurssilta, mutta ilmoitin vaan aamulla että en pääse tänään kurssille. Taisin saada sen 9e kaikilta päiviltä jopa. Ja jälkikäteen kun työkkärissä mainittu kurssista olen vain sanonut, että on vielä tuoreessa muistissa se kurssi. Ovat sen jälkeen toivottaneet vain onnea työnhakuun ja hyvää päivän jatkoa. Jos vaikka ensimmäiseksi päiväksi pääset paikalle niin sitten ainakin on varma nakki. [/quote] Kiitos tästäkin tiedosta. Kyseinen yritys toimii sopimuksenvastaisesti, joten otan yhteyttä Turkuun, saavat selvittää täysin laittoman toimintatavan perusteet. [/quote] Olin myös kyseisellä kurssilla ja he eivät tee mitään väärin. Sieltä saa olla poissa, jos on kipeä tai lapsi on kipeä tai on jokin tärkeä meno. Siitä vain täytyy pistää ennen yhdeksää viesti heille miksi ei paikalle tule. Poissa olleista päivistä tehdään selvitys työkkärille, minkä asiakas ja kurssin vetäjä allekirjoittavat. Näin toimittiin kun olin kaksi päivää poissa lapseni sairauden takia. Menepäs nyt "työkkärin täti" muualle. Take off kurssilla on myös yksi työkkärin entinen karensseista päättävä työntekijä, joten eiköhän hänellä ole tiedossa mitä he saavat tehdä ja mitä ei. Oli muuten mukava täti tämä :) [/quote] Yksikään yritys ei voi myöntää vapautusta TE-toimiston ostamasta valmennuksesta siksi, että asiakas sanoo, että ei ole rahaa tulla paikalle. Lapsen sairaus, oma sairaus, työhaastattelu ovat lainkin mukaan perusteltuja syitä olla pois valmennuksesta, mutta järjestäjän kanssa ei sovita, että ei tarvitse tulla, koska et viitsi, mutta 9 euron korvauksen me silti haluamme sinun saavan, joten ei kerrota tätä työkkärille. Työnhakuvalmennukseen osallistuminen ei ole järjestäjän kanssa sovittava asia! [/quote] Mutta mitään tälläistähän take offissa ei ole tapahtunut joku vain sanoi, että voi koittaa sopia asiat työnhakuvalmennuksen järjestäjän kanssa. Mainitsi take offin, koska oli siellä itse ollut ja kokenut heidät ymmärtäväisinä. Sisäänlukutaitoa sulla ei ainakaan näköjään ole. Mä haluaisin nähdä kun soitat Turkuun te-toimistoon ja luet tuon viestin pätkän niille ja ne toteavat mitä sitten, eihän tässä ollut mitään tapahtunut. Kertoja kertoi heidän vain olevan ymmärtäväisiä asioiden suhteen :D [/quote] En turhaan soita, laitoin sinne jo linkin viestiketjuun ja pyysin, että tarkistavat asian. Saavat itse lukea, mikä on sanamuoto ja miten sen haluaa ymmärtää. [/quote] Et ole tosissasi :DDD Jos mä olisin se kuka vastaan ottaa sen viestin niin en muuta kuin purskahtaisi nauruun niin, että housuun lirahtaa kun vatsalihakset kramppaa. Oi, että sinä nolaat itsesi. [/quote] Onko tarpeellista noudattaa eduskunnan säätämiä lakeja ja ministeriön ohjeita vai tehdäänkö niin kuin työtön haluaa eli annetaan ilmaista rahaa, jos työttömän mielestä hänellä on parempaakin tekemistä kuin työllistyminen. [/quote] Ei jumalauta nyt. Kyse oli siitä, että aloittajan matkoihin menisi enemmän rahaa kuin hän saisi työmatkakorvausta siellä kurssilla olosta. Ei siitä, että ei halua kurssille. Kaikki muu oli vain löylyn heittämistä lisää kiukaaseen, koska joku "työkkärin täti" ei voinut olla pätemättä. Provolla on parhainta vastata provoon kun ei kärsivällisyys enää jaksa riittää. [/quote] Mutta kun säädöksissä ei sanota, että jos kulut on suuremmat kuin korvaus, niin ei tarvitse valmennukseen mennä. Siksi ap:lla ei ole mitään aitoa syytä sille, etteikö voisi valmennukseen mennä. Siksi karenssi. [/quote] Mikä sun ongelma on sä vaan jaksat jauhaa ja jauhaa. Aloittajahan sai töitäkin jo. Onko sulla nyt näin suuri perse kipu siitä, että joku ei saanutkaan karenssia. Niin, että pakko laittaa jokaiseen maan te-toimistoon viestiä kun siellä ja täällä on jotain väärin tehty (viittaus Take Off juttuun) Työkkärin täti pelastaa Suomen, jippii!

[/quote]

Miksi sinusta on niin kamalaa, jos toimitaan oikein? Ap on sanonut saaneensa pari päivää töitä ensi viikolla, mutta jos ilmenee, että töitä ei oikeasti ole, seuraa siitä automaattisesti karenssi, koska valmennuksesta kieltäydytty. Kyse ei ole virkailijan v....umaisuudesta vaan siitä, että kaikille pitää olla sama kohtelu.

Vierailija
30/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ketään ihmetytä tuon pimeän virkaintoisen, olkoon kuvitteellisesti kotona tai oikea tantta, hoitovapaa sairaan lapsen kanssa? Koko päivän tuo ämmä on notkunut netissä, jättänyt vastaamatta miten se lapsenhoito onnistuu ja kaivellut oman kertomuksensa mukaan tietoja sekä välillisesti uhkailee toimenpiteillä joihin hänellä ei ole oikeutta.

Tuotako se hoitovapaa sitten on, ollaan kotona mutta lapsi heitteillä? Tiedätkös sinä muikkeli mitä siitä napsahtaa kun selviää, että hoitovapaalla selaat tietokantaa rekisterissä johon ei liity asiakkaasi?
Sinulla EI ole asiakkaita kun olet lapsen kanssa kotona. Syyllistyt vakavaan tietosuojarikkomukseen joten kannattaiskohan nostaa se pää pepulista.
Toisekseen, sinusta voidaan tehdä sosiaalityöntekijälle ja perhett ilmoitus kun et lasta hoida vaan epäilys vakavasta mt-oireesta. Toivottavasti jäät kiinni. Mikäli et niin hyvää yön jatkoa trolli. Keksi elämälle jotain muuta kuin katkeroituminen ventovieraiden aloituksista sillä tyylisi kirjoittaa alkaa olla tuttu :-)

Vierailija
31/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 20:30"]

Apua :D Vieläkö te jaksatte? Tullu neljä sivua ainakin lisää tekstiä mun lähdettyä...

T. AP

[/quote]

Itse aloitit. Nyt tässä vasta päästiin alkuun.

Vierailija
32/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole vieläkään vastannut kysymykseeni siitä, että MITÄ te työkkärin lehmät siellä töissä teette kahvinjuonnin, kyykytyksen ja kyttäyksen lisäksi? Tarkoitan, että onko teillä oikeasti mitään halua auttaa ihmisä löytämään työtä, vai saatteko salaista nautintoa ihmisten nöyryyttämisestä ja karenssiuhkailuista? Millä perusteella teidät valitaan työhön? Onko kriteereinä empatiakyvyttömyys, sairaalloinen kyttäyshalu ja narsistiset luonteenpiirteet? Siinä tapauksessa tässä ketjussa esiintynyt TE-toimiston ASIAKASPALVELIJA on löytänyt kutsumusammattinsa.

Vierailija
33/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko työkkärintäti nyt vielä kertoa, että mitä ap teki väärin, kun otti työtä vastaan? Olisiko ap:n pitänyt vastata: "Sori, en voi tulla palkkatyöhön, koska työkkärin kurssi"? Mikä se TE-toimistojen tarkoitus olikaan?

Vierailija
34/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan ilmiselvä trolli eikä mikään työkkärintäti...

Vierailija
35/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:12"]

Voisitko työkkärintäti nyt vielä kertoa, että mitä ap teki väärin, kun otti työtä vastaan? Olisiko ap:n pitänyt vastata: "Sori, en voi tulla palkkatyöhön, koska työkkärin kurssi"? Mikä se TE-toimistojen tarkoitus olikaan?

[/quote]

Yllättäen se keikkatyö löytyi siinä vaiheessa, kun ap oli jo perunut kurssin ja saanut ohjeet nettikurssista (omien kirjoitustensa mukaan). Miksi siis kertoa asia työkkärille, koska sillä ei ole mitään merkitystä ja asian olisi voinut kuitata netissä.

Työllistyminen on hieno asia. Tärkeä asia. Työkkärin huijaaminen väittämällä työllistyneensä, jotta voi perua työnhakusuunnitelmassa sovitun toimen on joko petos tai maan tapa. Palstalla se ainakin tulkitaan hienoksi vaihtoehdoksi, koska eihän työkkäri koskaan ikinä tarjoa mitään apua työnhakuun. Ei esimerkiksi työnhakuvalmennusta. Ei kun... pahus, nythän ne tarjosi, ap ei vaan huolinut sitä.

Vierailija
36/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 21:07"]

Eikö ketään ihmetytä tuon pimeän virkaintoisen, olkoon kuvitteellisesti kotona tai oikea tantta, hoitovapaa sairaan lapsen kanssa? Koko päivän tuo ämmä on notkunut netissä, jättänyt vastaamatta miten se lapsenhoito onnistuu ja kaivellut oman kertomuksensa mukaan tietoja sekä välillisesti uhkailee toimenpiteillä joihin hänellä ei ole oikeutta. Tuotako se hoitovapaa sitten on, ollaan kotona mutta lapsi heitteillä? Tiedätkös sinä muikkeli mitä siitä napsahtaa kun selviää, että hoitovapaalla selaat tietokantaa rekisterissä johon ei liity asiakkaasi? Sinulla EI ole asiakkaita kun olet lapsen kanssa kotona. Syyllistyt vakavaan tietosuojarikkomukseen joten kannattaiskohan nostaa se pää pepulista. Toisekseen, sinusta voidaan tehdä sosiaalityöntekijälle ja perhett ilmoitus kun et lasta hoida vaan epäilys vakavasta mt-oireesta. Toivottavasti jäät kiinni. Mikäli et niin hyvää yön jatkoa trolli. Keksi elämälle jotain muuta kuin katkeroituminen ventovieraiden aloituksista sillä tyylisi kirjoittaa alkaa olla tuttu :-)

[/quote]

Moneeko kertaan täytyy kertoa, että yksittäisellä työkkärin virkailijalla ei ole omia asiakkaita, joille kukaan muu ei saa tarjota töitä? Eikä kukaan muu voi katsoa tietoja etsiessään ehdokkaita työpaikkoihin ja esittelyihin? Vakava tietosuojarikkomus = asiakkaan sopimusrikkomuksen jälkeen tekemän selvityspyynnön lähettäminen?

Olisipa hienoa, kun kaikki maan TE-toimistojen virkailijat joutuvat oikeuteen, koska ovat etsineet asiakkaita projekteihin, valmennuksiin, koulutuksiin ja töihin. Sama juttu kaikissa maan henkilövuokrayrityksissä.

Ensin itketään, että työkkärissä on vain turhaa väkeä ja sitten kun järjestetään asiakkaalle palvelu, niin olla laiskoja lehmiä kahvitauoillaan.

Sosiaalityöntekijä on koska tahansa tervetullut meille. Lapsellani on  - toisin kuin av-mammoje lapsilla - sellainenkin ihme kuin isä.

Vierailija
37/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:43"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:28"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:22"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:04"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 18:53"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:11"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:05"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 07:51"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 07:46"] Sossusta en saa mitään, koska miehellä on tuloja, mutta hänkin saa palkan vasta viimeinen päivä :( Lainaan tuskin saan yli 50 euroa. Kaiken huipuksi tää työkkärin täti itse sanoi että kurssi on turha minulle, kun olen valmis lähihoitaja ja ainoa ongelma työnsaantiin on kulkemin (ei ajokorttia tai autoa ja asun pienellä paikkakunnalla).   Uskallankohan vaan soittaa ja selittää tilanteen ja kysyä voinko tehdä kurssin netissä. Samalla voisin sanoa että hain työpaikkaa johon kutsutaan haastatteluun viimeistään parin viikon päästä. Eli osasin hakea töitä ilman tätä kurssia.   ap [/quote] Kokeile nyt ainakin soittaa, sittenhän sen tiedät :) Mä olen ainakin saanut nuo kurssit skipattua ihan sanomalla heti etten ala kulkemaan, koska matkat olis niin kalliit (enemmän kuin se 9e/päivä). Lisäksi kun olen sanonut että varsin hyvin osaan työpaikkaa hakea ilman kurssiakin, niin ei siitä aiheesta ole koskaan sen kummemmin tarvinut edes keskustella, eikä millään karenssilla ole uhkailtu edes. [/quote]

Juu en jaksanut selata kokoketjua läpi anteeksi.. Mutta jos työkkärissä ei olla ymmärtäväisiä (mikä voi olla mahdollista) niin soita sinne kurssin järjestäjille ja sovi asia heidän kanssaan. Ainakin turussa take-off kurssin järjestää täysin työkkäriin liittymätön yksityinen yritys jolta työkkäri palvelut ostaa. Uskoisin, että heidän kanssaan pystyisit sopimaan asian. Siellä kurssilla tosiaan vaan tutustutaan työnhakuun ja tehdään cv cv-nettiin. Itse en olin kaksi päivää poissa kurssilta, mutta ilmoitin vaan aamulla että en pääse tänään kurssille. Taisin saada sen 9e kaikilta päiviltä jopa. Ja jälkikäteen kun työkkärissä mainittu kurssista olen vain sanonut, että on vielä tuoreessa muistissa se kurssi. Ovat sen jälkeen toivottaneet vain onnea työnhakuun ja hyvää päivän jatkoa. Jos vaikka ensimmäiseksi päiväksi pääset paikalle niin sitten ainakin on varma nakki. [/quote] Kiitos tästäkin tiedosta. Kyseinen yritys toimii sopimuksenvastaisesti, joten otan yhteyttä Turkuun, saavat selvittää täysin laittoman toimintatavan perusteet. [/quote] Olin myös kyseisellä kurssilla ja he eivät tee mitään väärin. Sieltä saa olla poissa, jos on kipeä tai lapsi on kipeä tai on jokin tärkeä meno. Siitä vain täytyy pistää ennen yhdeksää viesti heille miksi ei paikalle tule. Poissa olleista päivistä tehdään selvitys työkkärille, minkä asiakas ja kurssin vetäjä allekirjoittavat. Näin toimittiin kun olin kaksi päivää poissa lapseni sairauden takia. Menepäs nyt "työkkärin täti" muualle. Take off kurssilla on myös yksi työkkärin entinen karensseista päättävä työntekijä, joten eiköhän hänellä ole tiedossa mitä he saavat tehdä ja mitä ei. Oli muuten mukava täti tämä :)

[/quote]

Yksikään yritys ei voi myöntää vapautusta TE-toimiston ostamasta valmennuksesta siksi, että asiakas sanoo, että ei ole rahaa tulla paikalle. Lapsen sairaus, oma sairaus, työhaastattelu ovat lainkin mukaan perusteltuja syitä olla pois valmennuksesta, mutta järjestäjän kanssa ei sovita, että ei tarvitse tulla, koska et viitsi, mutta 9 euron korvauksen me silti haluamme sinun saavan, joten ei kerrota tätä työkkärille.

Työnhakuvalmennukseen osallistuminen ei ole järjestäjän kanssa sovittava asia!

[/quote]

Eihän tässä ole kukaan siltä yritykseltä mitään vapautusta pyytänytkään. Mitä sä sekoilet? Ap:han sopi asiasta työkkärin virkailijan kanssa. Ja tämä toinen oli poissa koska lapsi oli kipeä. Tässä on meillä oikein sekoileva työkkärin täti. 

[/quote]

Ei, kukaan ei ole pyytänyt mitään vapautusta.

Ap kirjoittaa:  Sossusta en saa mitään, koska miehellä on tuloja, mutta hänkin saa palkan vasta viimeinen päivä

seuraava: Mä olen ainakin saanut nuo kurssit skipattua ihan sanomalla heti etten ala kulkemaan

seuraava: Mutta jos työkkärissä ei olla ymmärtäväisiä (mikä voi olla mahdollista) niin soita sinne kurssin järjestäjille ja sovi asia heidän kanssaan. Ainakin turussa take-off kurssin järjestää täysin työkkäriin liittymätön yksityinen yritys jolta työkkäri palvelut ostaa. Uskoisin, että heidän kanssaan pystyisit sopimaan asian

Joo, kukaan ei ole pyytänyt mitään vapautusta eikä kenellekään ole ehdotettu, että sovi kurssin järjestäjän kanssa, jos ei työkkäri jousta.

[/quote]

Ap on siis huijari koska jotkut anonyymit antaa ehdotuksia siitä miten kiertää kurssi? Onko se työkkärin huijaamista? Sä ihan oikeesti olet seko...

[/quote]

Sinä olet työkkärin 3-linjan asiakas eli lukutaidoton ja moniammatillisen avun tarpeessa. Et näköjään erota, koska kirjoitetaan ap:sta, koska palveluntuottajasta.

Vierailija
38/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, jos tuo tantta tietäisi minusta yhden asian...

Sepä ei tiiä!

Vierailija
39/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:23"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:12"]

[/quote]

Yllättäen se keikkatyö löytyi siinä vaiheessa, kun ap oli jo perunut kurssin ja saanut ohjeet nettikurssista (omien kirjoitustensa mukaan). Miksi siis kertoa asia työkkärille, koska sillä ei ole mitään merkitystä ja asian olisi voinut kuitata netissä.

Työllistyminen on hieno asia. Tärkeä asia. Työkkärin huijaaminen väittämällä työllistyneensä, jotta voi perua työnhakusuunnitelmassa sovitun toimen on joko petos tai maan tapa. Palstalla se ainakin tulkitaan hienoksi vaihtoehdoksi, koska eihän työkkäri koskaan ikinä tarjoa mitään apua työnhakuun. Ei esimerkiksi työnhakuvalmennusta. Ei kun... pahus, nythän ne tarjosi, ap ei vaan huolinut sitä.
[/quote]

Mutta ap:han saa palkkaa tuolta sijaisuutensa ajalta. Tällöinhän ei saa mitään työttömyyskorvauksia. Noin persaukinen ihminen tuskin kusettaisi itseltään pois puolen kuun työttömyyskorvaukset, vai mitä olet mieltä?

Vierailija
40/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:31"]

Sinä olet työkkärin 3-linjan asiakas eli lukutaidoton ja moniammatillisen avun tarpeessa. Et näköjään erota, koska kirjoitetaan ap:sta, koska palveluntuottajasta.

[/quote]

Vähän niin kuin sinä, joka et edes osaa lainata oikein.

Ei ihmetytä yhtään, ettei TE-toimiston työntekijä osaa käyttää tietokonetta kuin kirjoituskoneena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi