Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulisitko toimeen 2 000 e/kk nettotuloilla?

Vierailija
21.09.2021 |

Vai paljon minimi?

Kommentit (142)

Vierailija
21/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tienaan nettona noin 2200e kuussa, mutta toki nykyinen elintaso edellyttää miehen 3000e nettotuloja. En siis voisi elää juuri tällaista elämää pelkillä omilla tuloilla mutta tulisin hyvin kyllä toimeen.

Linnassa 500km päässä korvessako asutte ja syötte hanhenmaksapalleroja ja pyyhitte pärseenne vain lehtikultaan, jos nykyinen elintaso vaatii 5200e nettotuloja?

Vierailija
22/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Ei ne tulot ole ainoa määrittävä tekijä, paljon riippuu menoista. Minulla on kaksi aikuista lasta, jotka opiskelevat ja vievät aika lailla rahaa - esikoinen muutti esimerkiksi juuri omaan kämppään ja vaatii opiskelumaksun ohella 300 e kuussa vuokraan plus ruokarahaa - kulut kuussa yksistään häneen ovat 900 e. Lisäksi yhtiövastikkeemme, ruokakulut noin 800 e kuussa (kolme aikuista), bensaa noin 100 e, mökkilaina 700 e jne.

Ok, mies ansaitsee myös, mutta noista tulee mulle jo menoja 2200 e. Eikä siinä ole omia kulujani lainkaan mukana: lounasruokailua, vaatteita, hygieniaa jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen kanssa nettotulot yhteensä 2000e, tässä mukana lapsilisät.

Hyvin ollaan tultu toimeen vuosia, saatu laina ja autot maksettua.

Vierailija
24/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvin. Saan tällä hetkellä 1350€ nettona ja sekin riittää, toki mulla on (ihan omasta haluastani) melko vaatimaton elämäntyyli.

Vierailija
25/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tullut viimeiset 20 vuotta toimeen alle 1000 € nettotuloilla. 2000 € olisi jo luksusta.

Vierailija
26/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin tulisin, mutta tuo on melkein minimi minkä haluan käteen kokopäivätyöstä eikä se saisi olla ihan hirveää hommaa. Ihan ähän allekin kävisi jos työ olisi aivan mahtavaa, työajoiltaan vapaata ja mielekästä.

Vierailija
27/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisin kyllä sinkkuna toimeen, mutta en voisi elää tällä tyylillä kuin nykyisin elän miehen kanssa. Mutta sinkkuna pystyisin valitsemaan sen elämäntyylin niin että nuo rahat riittäisivät. 

Jos joutuisin starttaamaan tuollaisen elämän ilman säästöjä, niin sitten alkaisi varmaan alaleuka väpättää. Jos saisin pitää nykyisen omaisuuteni (220000€ asuntovarallisuutta, 80000€ sijoituksissa ja 110000€ eläkesijoituksissa), niin kyllä pärjäisin ihan kivasti tuolla 2000€/kk netolla.

Vierailija
28/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alalla, johon vaaditaan akateeminen loppututkinto: kirjastossa. Netto on jotain 1500, mutta pienellä paikkakunnalla sillä pärjää.

Vierailija
29/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa iso netto tulo. Itse on pärjättävä tonnilla kuussa ja siinä on maksettava kaikki menot. 

Vierailija
30/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisin.

Kaikki tarpeellinen on jo hankittu ja maksettu ja sukan varressakin on jo riittävästi.

Vierailija
31/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa mainita myös saamanne asumistuen määrä…

Vierailija
32/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tulen toimeen 2 tonnilla. Pystyn muun muassa säästämään, matkustelemaan ja syömään ravintoloissa.

Vierailija
33/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin tulisin mainiosti ja 3 henkilöä pärjäisi just.

Vierailija
34/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pitäisi pyrkiä sellaisiin elinkustannuksiin, että pystyy myös itse vastaamaan kustannuksista kokonaan. Jos se isomman siivun maksava puoliso ylläpitää tasoa, niin sitten jos/kun kuolee tai tulee ero, niin aikamoinen opettelu alkaa sitten elämään kittuuttamalla. Ja kyllähän se vaikuttaa lapsiin, kun elättää rahallisesti(kin) aikuiset lapset ja joku kaunis päivä ei olekaan enää puoliso mahdollistamassa sitä, että mamma voi laittaa tyttären taskuun oman tilin.

Vierailija
35/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa mainita myös saamanne asumistuen määrä…

Ei 2000e tuloilla saa mitään tukia.

Vierailija
36/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tuon verran ja Espoossa asutaan. Olen kylläkin alipalkattu, mutta en ole toistaiseksi löytänyt parempaa työpaikkaa. Ihan hyvin kylläkin pärjätään ja säästöönkin jää. Miehellä on suunnilleen samat tulot.

Niin lisään vielä, että ollaan siis kahdestaan. Jos lapsia olisi, voisi tehdä vähän tiukempaa. Ja alipalkattu olen siksi, että olen viestinnän asiantuntija; monessa firmassa palkkani olisi vähintään tonnin enemmän.

Vierailija
37/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti, jäisi sijoituksiinkin.

Vierailija
38/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisin, mutta sellainen elämäntyyli olisi masentavaa kituuttamista.

Nykyinen korkea elintasoni vaatii vähintään 4000e neton, enkä ole valmis luopumaan saavutetusta elintasosta.

Vierailija
39/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen yhteiset budjetoidut menot on kutakuinkin tuon... eli mulle jäis tonni autoon, vaatteisiin, harvinaisempiin hankintoihin, huveihin. Eli jos pakko, niin tulisin toimeen, mutta karsintaa pitää tehdä jotta saa säästöönkin.

Vierailija
40/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En.

Ei ne tulot ole ainoa määrittävä tekijä, paljon riippuu menoista. Minulla on kaksi aikuista lasta, jotka opiskelevat ja vievät aika lailla rahaa - esikoinen muutti esimerkiksi juuri omaan kämppään ja vaatii opiskelumaksun ohella 300 e kuussa vuokraan plus ruokarahaa - kulut kuussa yksistään häneen ovat 900 e. Lisäksi yhtiövastikkeemme, ruokakulut noin 800 e kuussa (kolme aikuista), bensaa noin 100 e, mökkilaina 700 e jne.

Ok, mies ansaitsee myös, mutta noista tulee mulle jo menoja 2200 e. Eikä siinä ole omia kulujani lainkaan mukana: lounasruokailua, vaatteita, hygieniaa jne. 

Ai oikein vaatii? Kyllä mekin tuettiin meidän lasta opintojen alussa, juurikin ruokarahalla (250€/kk) ja vuokrasta annoimme hänelle alennusta markkinavuokraan verrattuna. Mutta ylimääräistä rahaa saadakseen (esim. neulelankoja varten) hän kävi meillä siivoamassa viikon tai kahden välein. Siitä maksettiin 15€/h ja meille oli iso apu, kun hän kävi siivoamassa (sain itsekin siivottua siinä samaan aikaan). Ekan opintovuoden huhtikuusta hän pääsi sitten osa-aikatöihin niin loppui nämä siivoushommat ja ruokarahaa ei maksettu enää ensimmäisen opiskeluvuoden jälkeen. 

Satunnaisesti on autettu muutenkin, mutta mistään lapsen vaatimisesta ei todellakaan ole kyse, vaan ihan omasta halustamme olemme auttaneet. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi