Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulisitko toimeen 2 000 e/kk nettotuloilla?

Vierailija
21.09.2021 |

Vai paljon minimi?

Kommentit (142)

Vierailija
41/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa mainita myös saamanne asumistuen määrä…

Ei 2000e tuloilla saa mitään tukia.

Täällä moni on maininnut tonnin tulot, enpä usko että siitä kaikki maksetaan ml. asumiskulut ilman tukia. On nimittäin turha verrata tuloja, joista maksetaan kaikki itse ja tuloja, joiden lisäksi saa tukia.

Vierailija
42/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyesti. Nyt saan n. 950 € kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevyesti. Nyt saan n. 950 € kk.

Mites asumistuki?

Vierailija
44/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi mun ja miehen yhteenlasketut nettotulot niin karsia pitäisi ja rajusti. En tiedä olisiko edes mahdollista. Ainakin lasten harrastuksista pitäisi karsia. Jos niiden lisäksi luopuisi autosta niin voisi ehkä onnistuakkin. Jos olis vaan mun nettotulot niin helposti. En minä nytkään niin hirveän paljon enempää saa.

Vierailija
45/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En.

Ei ne tulot ole ainoa määrittävä tekijä, paljon riippuu menoista. Minulla on kaksi aikuista lasta, jotka opiskelevat ja vievät aika lailla rahaa - esikoinen muutti esimerkiksi juuri omaan kämppään ja vaatii opiskelumaksun ohella 300 e kuussa vuokraan plus ruokarahaa - kulut kuussa yksistään häneen ovat 900 e. Lisäksi yhtiövastikkeemme, ruokakulut noin 800 e kuussa (kolme aikuista), bensaa noin 100 e, mökkilaina 700 e jne.

Ok, mies ansaitsee myös, mutta noista tulee mulle jo menoja 2200 e. Eikä siinä ole omia kulujani lainkaan mukana: lounasruokailua, vaatteita, hygieniaa jne. 

Mitä ihmettä? VAATII rahaa vuokraan ja ruokarahaa?? Siis oikeasti, MITÄ?

Minä muutin 18-vuotiaana omilleni, ja maksoin oman vuokrani ja ruokani. Vanhemmat hyvää hyvyyttään joskus avustivat, mutta miten niin lapsi VAATII että maksatte hänen menonsa???

Vierailija
46/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläisin herroiksi. Nyt bruttotulot vaihtelevat 1200-1500 välillä.

Vierailija
47/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina pitäisi pyrkiä sellaisiin elinkustannuksiin, että pystyy myös itse vastaamaan kustannuksista kokonaan. Jos se isomman siivun maksava puoliso ylläpitää tasoa, niin sitten jos/kun kuolee tai tulee ero, niin aikamoinen opettelu alkaa sitten elämään kittuuttamalla. Ja kyllähän se vaikuttaa lapsiin, kun elättää rahallisesti(kin) aikuiset lapset ja joku kaunis päivä ei olekaan enää puoliso mahdollistamassa sitä, että mamma voi laittaa tyttären taskuun oman tilin.

Tämä on asia, joka itselläni on koko ajan takaraivossa. Jo siitä asti kun lapsemme oli vasta pieni, olen tehnyt Excelissä laskelmia erilaisista kauhuskenaarioista, ihan vain hahmottaakseni mitä ne merkitsisivät taloudellisesti ja ihan käytännössä. Onko lapsella riittävästi rahaa perintöveroihin jos mies kuolee? Pystytäänkö jäämään asumaan tähän asuntoon? Kuinka kauan menee, että säästöt loppuu jos en löydä töitä? 

Ajan myötä taloudellinen tilanne on parantunut ja nyt ollaan jo siinä pisteessä, että pärjäisin vaikka tulisi ero tai jos mies kuolisi. Downshiftausta olisi edessä, mutta ei perikatoa.

Vierailija
48/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti! Katsoin että yksin asuvana menot ovat viimeisen 12kk ajalta olleet 1500€/kk. Säästöön menisi siis mukavat 500€/kk.

Toki se olisi vähemmän kuin nyt saan mutta aivan riittävästi.

Vierailija
49/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkera ja fiksu pärjää tuolla, jos ei ole lainaa, elämänhallintansa menettänyt ei. Noilla nettotuloilla ei saa enää asumistukea vaan kaikki on oikeasti maksettava itse.

Vierailija
50/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä moni on maininnut tonnin tulot, enpä usko että siitä kaikki maksetaan ml. asumiskulut ilman tukia. On nimittäin turha verrata tuloja, joista maksetaan kaikki itse ja tuloja, joiden lisäksi saa tukia.

En puhunutkaan tonnin tuloista vaan kahden.

Vierailija
51/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahkera ja fiksu pärjää tuolla, jos ei ole lainaa, elämänhallintansa menettänyt ei. Noilla nettotuloilla ei saa enää asumistukea vaan kaikki on oikeasti maksettava itse.

Kyllähän 2 000e netolla asuntolainaakin lyhentelee ihan mukavasti. Ellei sitten ole joku yh 8 kakaralle

Vierailija
52/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole ikinä ollut läheskään noin suuria tuloja, joten varmasti tulisin toimeen.

Vierailija
53/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, kuinka siinä pää menisi sekaisin, jos saisi peräti 2000 e/kk, kun nykyisin saa n. 900 e. 

Vierailija
54/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Suomessa kukaan tienaa alle 2000e

Vierailija
55/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En puhunutkaan tonnin tuloista vaan kahden.

Silti täällä on mainittu tonnin tuloja ja 850 eläkkeitä. Eivät pärjää ilman tukia, joten miksi osallistuvat keskusteluun?

Vierailija
56/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti riittäisi, en kuluta tuollaista määrää kuukaudessa. Realistinen "minimi" olisi ehkä 1200-1300 euron paikkeilla, kun maksan vielä opintolainaa. Vaikka kyllähän sitä vähemmälläkin eläisi, jos aivan pakko olisi. (Lapseton pariskunta, erilliset rahat)

Vierailija
57/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin mä ainakin pärjään 1900e netolla vaikka lainaa onkin. Yhtälailla se asuntolaina+korot on asumiskulu kuin vuokra. Eikä tee edes tiukkaa.

Vierailija
58/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna liikevoittoni oli 33 000€ ja tuosta lyhentelin kymppitonnilla firman lainoja.

Juu, kyllä 2000€ nettotuloilla eläisin hyvinkin.

Vierailija
59/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin mä ainakin pärjään 1900e netolla vaikka lainaa onkin. Yhtälailla se asuntolaina+korot on asumiskulu kuin vuokra. Eikä tee edes tiukkaa.

Ok, no sinulla ei ole ehkä kauhean kallis laina.

Vierailija
60/142 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisin, se on itseasiassa kuukausibudjettini. Kaikki sen yli menevä laitetaan sijoituksiin ja säästoon ja tuostakin jää usein yli muutama satanen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän