Mirena hormonikierukka
Onko teillä muilla ilmennyt mitään oireita tuosta kierukasta? Mietin tässä poistoa kun tuntuu että iho ei enään kestä. Voisko johtua siitä??! Auttakaa!
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 00:03"]
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 00:00"]Laitettiin runsaiden kuukautisten vuoksi. Aika pian vuodot yltyivät, lopulta 25 päivää / kk, täysin hallitsemattomasti. Lääkäri vaan sanoi, että johtuu kierukasta, tasaantuu vähintään vuodessa, ei tarvita toimenpiteitä. Yhden vuotokohtauksen aikana kierukka tuli ulos verihyytymän mukana. Muutama kuukausi myöhemmin kohtu poistettiin ison myoman vuoksi. [/quote] Voi ei:(! Olen pahoillani ! Ihan kamalaa!! Sanoivatko onko se kierukan aiheuttamaa ? Ihan järkyttävää :(
[/quote]
Mitään tutkimuksia ei tehty ennen asennusta, joten ei ole tietoa mistä runsaat kuukautiset sitten lopulta johtuivat. Lisäksi minulla oli tuossa vaiheessa jo anemia ja kaverini oli knyt uullut jälkitarkastuksessa ettei hormonikierukkaa suositella jos on anemia,ilmeisesti juuri jonkun kasvainriskin vuoksi.
Harmittaa kun lääkärille mainitsin muutaman kerran, että vuotaa vaan jatkuvasti ja lopulta sitten tosiaan sen 25 päivää / kk ja uskoin, että lääkäri tietää kun sanoo, että tilanne tasoittuu.
Kun hän lopulta uskoi, että tilanne ei tasoitu, myoma oli niin iso, että kohdunpoisto oli ainoa vaihtoehto.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:47"]
Onko teillä muilla ilmennyt mitään oireita tuosta kierukasta? Mietin tässä poistoa kun tuntuu että iho ei enään kestä. Voisko johtua siitä??! Auttakaa!
[/quote]
Ei sopinut mulle ollenkaan. Laittaminen tai poistaminen ei sattunut, mutta laittamisesta 2 vkoa mulla oli koko ajan vähän outo, sellainen vauhko olo. Tiputtelua oli jonkin verran, mutta se ei haitannut. Vei seksihalut, ja n. puolen vuoden päästä mulla alkoi tulla munsarjojen kohdalle kiputiloja, jotka paheni koko ajan. Lopulta menin yksityiselle katsastamaan onko kierukka oikeassa paikassa, tai onko mulla kystia tai jotain. Mitään ei ollut, kierukka oli oikeassa paikassa, mutta lääkäri sanoi, että joskus elimistö suhtautuu tuollaiseen vierasesineeseen siten, että se alkaa lähettää kipuaistimuksia. Kierukka poistettiin, ja seuraavana päivänä kivut olivat poissa.
Eli ei enää ikinä mulle kierukkaa tai mitään hormonaalista ehkäisyä.
No hyvä ettei muilla oo ollut mitään muita negatiivisia kokemuksia. Tiputtelua mullakin kesti aika kauan alussa, nyt ollut vuoden ja menkat edelleen tulee kerran kuussa. Kiitos kaikille ihanille kun vastaisitte! :) T. Ap
Laittaminen ei sattunut. Valitettavasti ihoni meni kamalaan kuntoon, sain teiniaknen. Poistatin sen ja sain pikkuhiljaa naamani kuntoon.
Alkuun tiputteli pari kuukautta, siitä asti ilman menkkoja 7 v, joka on yhtä juhlaa. Muuta en osaa yhdistää kierukkaan. Pillereiden kanssa oli paljon oireita, kuten vatsakivut, mielialavaihtelut, limakalvojen kuivuus ja himot lähti. Iho saattaa olla herkempi kukkimaan, mutta pysyy kurissa kun varoo paljoa sulkaan, juuston yms käyttöä.
Laittaminen sattui niin paljon, että meinasin pyörtyä. Synnyttämätön olen. Puoli vuotta vuosi ja tiputteli, sitten tasaantui. Joka kuukausi silti menkat. Ajoittain supisteluja aika paljon, ilmeisesti pienehkö kohtu kun synnyttämätön. Loppupeleissä supisteli alaspäin ja poistettiin. En ottaisi ihan heti uutta. Minipillereillä parempi olo. Alavatsakivut loppuivat heti kun Mirena poistettiin. Lisäksi selkäkivutkin loppuivat.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 09:58"]
Laittaminen ei sattunut. Valitettavasti ihoni meni kamalaan kuntoon, sain teiniaknen. Poistatin sen ja sain pikkuhiljaa naamani kuntoon.
[/quote]
Noistä rajuista iho-ongelmista olen kuullu, enkä oo siks uskaltanu kokeilla.´:(