Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mirena hormonikierukka

Vierailija
06.11.2014 |

Onko teillä muilla ilmennyt mitään oireita tuosta kierukasta? Mietin tässä poistoa kun tuntuu että iho ei enään kestä. Voisko johtua siitä??! Auttakaa!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pliis, kokemuksia !:))

Vierailija
2/27 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat jäi pois, ja se oli hyvin toivottua. Ei muita "oireita".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin kohta kuukausi sitten, siitä lähtien oon vuotanut, en mitenkään runsaasti mutta koko ajan. Myös supistuksia päivittäin. Koskahan tää loppuu, ehkäiseehän tää näinkin :( Iho-ongelmia en oo huomannut.

Vierailija
4/27 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:57"]

Mulle laitettiin kohta kuukausi sitten, siitä lähtien oon vuotanut, en mitenkään runsaasti mutta koko ajan. Myös supistuksia päivittäin. Koskahan tää loppuu, ehkäiseehän tää näinkin :( Iho-ongelmia en oo huomannut.

[/quote]

Viitisen kuukautta kesti tiputteli, sitten loppuivat menkat kokonaan.

Vierailija
5/27 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo ollu oireita, pari vuotta ollut tuo.

Vierailija
6/27 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos taas! Hyvä kuulla mielipiteitä nimittäin varasin nyt ajan poistoon ja toivon että kaikki helpottaa sen myötä! Sanoivat että h. Kierukka tekee ihosta rasvaisemman ja siksi iho voi huonontua tai sitten voi parantua. Valitettavasti mulla huonontui.. Sattuuko paljon se poistaminen ? T. Ap

Vierailija
7/27 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa lisää kokemuksia vielä!!:)

Vierailija
8/27 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut 4kk. Menkat menee pikkuhousunsuojilla, niin niukasti vuotaa. Muuten ei tiputtele ym. Päänsärkyjä on ollut mutta voivat johtua muustakin. Iho kukkii välillä, mutta muutenkin taipumusta hormonaaliseen akneen. Resepti rasvoilla pysyy hyvänä. Olen kyllä tyytyväinen.

Vierailija
9/27 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuuko laittaminen kovasti? Esim. papa-kokeessa en tunne ikinä yhtään mitään, toki että jotain on sisällä mutta ei mitään nipistystä tai vastaavia tuntemuksia.

Vierailija
10/27 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kierukka vuoden. Tiputteluvuotoa oli melkein koko ajan ja päänsärkyä :/ Raskausoireitakin ilmeni puolen vuoden jälkeen vaikka en ollut raskaana. Kun otin kierukan pois kaikki oireet hävisi ja kuukatisetkin normalisoitui. Ei sopinut mulle ollenkaan.. Laittaminen ei mulle ainakaan sattunut, oli ehkä hieman epämiellyttävää vain. Särkylääkkeen olin ottanut ennen laittoa.

Vierailija
11/27 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 00:26"]Sattuuko laittaminen kovasti? Esim. papa-kokeessa en tunne ikinä yhtään mitään, toki että jotain on sisällä mutta ei mitään nipistystä tai vastaavia tuntemuksia.
[/quote]

Menin ihan itkukurkussa sinne ja odotin karmaisevaa kokemusta. En huomannut mitään, kysyin lääkäriltäkin että ihanko oikeasti laittoi se jo?! Papa omasta mielestäni epämiellyttävämpää.

Vierailija
12/27 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aika monesta asiasta sattuuko. Minulla laitettiin endometrioosin hoidoksi mirena. Lisäksi kohtuni in kiertynyt hieman hassuun asentoon, joten laittaminen sattui niin paljon, että minulta lähti taju. Muistan huutaneeni että koska tää loppuu ja sitten sumeni.. ja siis oli kipulääkkeitä paljon alla.. pois ottaminen on kuulemma inhottavampaa..
Onnekkaita te joita ei sattunut yhtään.. :)

Vierailija
13/27 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko vielä kokemuksia?

Vierailija
14/27 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut 9,5 vuotta sama Mirena. Ei menkkoja koko aikana. Alussa iho huononi hetkeksi, sittemmin ollut hyvässä kunnossa. Sain ohjeet että hormoniehkäisy kestää niin kauan kun ei tule kuukautisia ja senkin jälkeen toimii kuten tavallinen kierukka.

Mulle siis on sopinut tosi hyvin. Elämä on helppoa tämän kanssa.

Ehkä ensi kesänä vaihdan uuteen.

Vierailija
15/27 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttävä akne, tiputteluvuoto, alamahakipu, kystat, hiustenlähtö. En siis voi suositella kenellekään!

Poisottaminen ei sattunut yhtään, älä siis turhaan jännitä :)

Vierailija
16/27 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kolmas Mirena nyt, ollut 1,5v. Nyt on ollut tavallista enemmän päänsärkyjä (migreeniä), mutta en tiedä voisiko johtua Mirenasta, migreeniä on muutenkin ollut teinistä asti. Kuukautiset ei ole loppuneet, mutta edelleen joka kuukausi edellistä lyhyemmät ja pienemmät, viimeisimmät pärjäsin pikkuhousunsuojilla. Iho on ihan ok. Mielialan laskua ja haluttomuutta ehkä ollut hieman myös, mutta siihenkin voi olla toiset selitykset eikä välttämättä Mirena. Tekisi mieli poistattaa ja olla kokonaan ilman hormoneja, mutta jotenkin tuo ehkäisykin pitäisi saada hoidettua. Kuparikierukkaa en halua kun nytkin sain Mirenan reseptillä jossa luki että runsaiden kuukautisten hoitoon. E-pillerit ei ole ennen sopineet ja muutenkin unohdan helposti pillereitä. Kapselia en halua, rengasta olen myös kokeillut ja oli hankala. Minipillereillä oli tiputteluvuotoja kuukautisten välissä. Varmoihin päiviin en luota ja kortsua ei halua minä enkä mies. Kai se vaan täytyy sitten pitää tämä :/

Vierailija
17/27 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitettiin runsaiden kuukautisten vuoksi.

Aika pian vuodot yltyivät, lopulta 25 päivää / kk, täysin hallitsemattomasti. Lääkäri vaan sanoi, että johtuu kierukasta, tasaantuu vähintään vuodessa, ei tarvita toimenpiteitä.

Yhden vuotokohtauksen aikana kierukka tuli ulos verihyytymän mukana.

Muutama kuukausi myöhemmin kohtu poistettiin ison myoman vuoksi.

Vierailija
18/27 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 23:50"]Ihan järkyttävä akne, tiputteluvuoto, alamahakipu, kystat, hiustenlähtö. En siis voi suositella kenellekään!

Poisottaminen ei sattunut yhtään, älä siis turhaan jännitä :)

[/quote]

Eli en ole ainut onneksi kenelle tämä ei sovi. :/ Auttoiko sitten ihoon jne kun poistit kierukan ja kuinka nopeasti kaikki palautui ennalleen? Tuhannesti kiitos taas :)!

Vierailija
19/27 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 00:00"]Laitettiin runsaiden kuukautisten vuoksi.

Aika pian vuodot yltyivät, lopulta 25 päivää / kk, täysin hallitsemattomasti. Lääkäri vaan sanoi, että johtuu kierukasta, tasaantuu vähintään vuodessa, ei tarvita toimenpiteitä.

Yhden vuotokohtauksen aikana kierukka tuli ulos verihyytymän mukana.

Muutama kuukausi myöhemmin kohtu poistettiin ison myoman vuoksi.
[/quote]

Voi ei:(! Olen pahoillani ! Ihan kamalaa!! Sanoivatko onko se kierukan aiheuttamaa ? Ihan järkyttävää :(

Vierailija
20/27 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden ollut, alussa tiputtelua, nyt ei mitään ongelmia. Mieliala hyvä, haluja on, iho normaali itsensä, kuukautiset niin niukat, että niitä tuskin huomaa. Ja niin vaivatonta, että tämä on nyt tällä kunnossa vielä seuraavat 4 vuotta.Tosi positiivinen yllätys pillereiden jälkeen. Synnyttämätön olen ja laittaminen nipisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän