Suuttuisitteko te tässä tilanteessa miehelle?
Mies ilmoitti menevänsä lauantaina illalla kaveinsa luokse johonkin "poikien iltaan" eli suomeksi ryyppäämään. Mä sitten tietysti suutuin, koska sunnuntaina on isänpäivä ja olisi ollut kiva viettää sitä jotenkin muuten kuin niin että isä on krapulassa. Lisäksi mies ITSE kutsui minun vanhempani ja omat vanhempansa sunnuntaina meille isänpäivälounaalle. Ärsyttää aika paljon, että kutsutaan vieraita ja ollaan itse krapulassa.... Suutunko mä teidän mielestä turhaan vai aiheesta?
Kommentit (55)
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:34"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:33"]On lapsia. Siksi onkin vähän ankeaa, että isä on isänpäivän aamuna krapulassa.... Mutta joo, ehkä mä sitten vaan olen kauhea nalkuttaja kun ilmeisesti kukaan muu ei suuttuisi. ap [/quote] kannattaako se suuttumunen? Muuttuuko asia sillä paremmaksi?
[/quote]
Kannattaa, koska puupäille ei muuten saa asioita jakeluun
Oho! Eikös av-mammat täällä aina mainosta, että perheessä käytetään alkoholia kohtuudella?
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:34"]
Jos se herää sitten laittamaan kaiken vieraille valmiiksi ja on täysin freesinä seuraavana päivänä satavarmasti, niin en suuttuisi. Muussa tapauksessa kyllä. Siksi miehen vastuulla tarjoilut, koska on itse kutsuja
[/quote]
Niin, kun se on tässä se pointti että monen vuoden kokemuksella TIEDÄN ettei se ole freesi eikä missään ruoanlaittokunnossa. Jos olisi, en tietenkään suuttuisi. Miksi kaikkien näiden vuosien jälkeen mun pitäisi sinisilmäisesti uskoa, että ehkä juuri tällä kertaa se maagisesti ei olekaan krapulahorroksessa koko päivää...
Meullä minä teen isänpäivätarjottavat, ei miehen tarvitse osallistua, äitienpäivänä toisinpäin. Hirveästi siinä nyt ei mielestäni ole edes höösättävää kahdelle. Miksi ette mene ulis syömään jos noin hankalaa on yksin kokata muutamalle ihmiselle?
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:39"]
Meullä minä teen isänpäivätarjottavat, ei miehen tarvitse osallistua, äitienpäivänä toisinpäin. Hirveästi siinä nyt ei mielestäni ole edes höösättävää kahdelle. Miksi ette mene ulis syömään jos noin hankalaa on yksin kokata muutamalle ihmiselle?
[/quote]
kahdelle?
Ok, saat suuttua, pitäkää ihan hiton kivaa isäinpäivää vaikka sitten ilman sitä krapulaista, sulla on sangen pska mies, joutais kiertoon jollekin
Esivalmistelette sunnuntailounaan mahdollisimman pitkälle lauantaina: jos tarjoat esim. perunoita jossain muodossa, pistät miehen kuorimaan ja pilkkomaan -> potut kylmään veteen astiaan ja jääkaappiin odottamaan. Kaikki mahdollisimman valmiiksi salaattia myöten! Vasta kun ruokailu on mietitty, kahvinkeitin aamua varten ladattu ja lapset nukkumassa, voi lähteä.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:41"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:39"]
[/quote]
kahdelle?
[/quote]
Niin, tarvitsetteko ruoanlaittoon kahta ihmistä? Yksin ei onnistu?
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:37"]
Oho! Eikös av-mammat täällä aina mainosta, että perheessä käytetään alkoholia kohtuudella?
[/quote]
Uutinen: Me emme ole homogeenistä massaa.
AP sopikaa yhdessä molempien vastuualua isänpäivän suhteen. Kuka kokkaa, kuka pesee kersojen perseet. Jos ehdot miellyttää sinua niin olo helpottuu? Näin meillä hoidetaan asia. Suuttuminen ei auta.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:46"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:41"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:39"] Meullä minä teen isänpäivätarjottavat, ei miehen tarvitse osallistua, äitienpäivänä toisinpäin. Hirveästi siinä nyt ei mielestäni ole edes höösättävää kahdelle. Miksi ette mene ulis syömään jos noin hankalaa on yksin kokata muutamalle ihmiselle? [/quote] kahdelle? [/quote] Niin, tarvitsetteko ruoanlaittoon kahta ihmistä? Yksin ei onnistu?
[/quote]
No jos itse kutsuu vieraita, niin ei voi olettaa että saa vain maata sängyssä ja toinen tekee ruoan, hoitaa lapset ja siivoaa...
olettavasti appivanhempasi sitten vielä pyörittelevät silmiään, ja jotenkin se heidän poikansa krapula on sinun syytäsi... sen jälkeen kun olet aamupäivän raatanut niitten lounastarjottavien kanssa. Olisiko mahdollista, että menisittekin jonnekin isänpäivälounaalle ravintolaan syömään?
Varaa miehelle muutama olut aamuksi. Lähtee loiventamalla aamu käyntiin, eikä pääse tulemaan tule krapulaa.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:41"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:39"] Meullä minä teen isänpäivätarjottavat, ei miehen tarvitse osallistua, äitienpäivänä toisinpäin. Hirveästi siinä nyt ei mielestäni ole edes höösättävää kahdelle. Miksi ette mene ulis syömään jos noin hankalaa on yksin kokata muutamalle ihmiselle? [/quote] kahdelle? [/quote] Niin, tarvitsetteko ruoanlaittoon kahta ihmistä? Yksin ei onnistu?
[/quote]
Niin voihan se mies tosiaan yksin sen hoitaa, kun kutsui vieraatkin. Jotenkin vain aattelin, että ap saataisi haluta auttaa, kun on isänpäiväkin.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:47"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:46"]
[/quote]
No jos itse kutsuu vieraita, niin ei voi olettaa että saa vain maata sängyssä ja toinen tekee ruoan, hoitaa lapset ja siivoaa...
[/quote]
No miksi ei voi mennä ulos syömään? Mä kokkaan mielelläni, en ymmärrä siis tuota ongelmaa.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:48"]
[/quote]
Niin voihan se mies tosiaan yksin sen hoitaa, kun kutsui vieraatkin. Jotenkin vain aattelin, että ap saataisi haluta auttaa, kun on isänpäiväkin.
[/quote]
auttaminen on eri asia kuin yksin tekeminen.
Eikä edes se kokkaaminen ole tässä kynnyskysymys, voitaisi mennäkin ravintolaan tai voisin kokata yksin, mutta se ärsyttää että mies on viinan hajuisena, silmät punaisena ja ihan muissa maailmoissa tässä sitten. Mies on muutenkin käyttänyt alkoa aika reippaasi ja olen esim. omille vanhemmilleni joutunut usein selittelemään ja valehtelemaankin asioita miehen alkoholinkäytön takia, joten nyt en vaan jaksaisi sitä että just kun kaikki on ollut hyvin niin taas tuo on krapulassa. Se krapula (joka on satavarmaa) on tässä se ongelma.
En suuttuis. Olen itsekin saanut löhötä pöivän ja mies on tehnyt hyvät ruoat. Miten tästäkin asiasta saadaan ongelma? Ihan kuin miehelle pitäisi päästä kostamaan yksi illanvietto.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:33"]
On lapsia. Siksi onkin vähän ankeaa, että isä on isänpäivän aamuna krapulassa.... Mutta joo, ehkä mä sitten vaan olen kauhea nalkuttaja kun ilmeisesti kukaan muu ei suuttuisi.
ap
[/quote]
Sanoinhan jo, että suuttuisin, jos mies todella olisi näkyvästi krapulassa. Sano, että klo8 aamulla on oltava valmistelemassa tarjottavia ja vastaanottamassa isänpäiväkorttia ja -aamiaista.