Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suuttuisitteko te tässä tilanteessa miehelle?

Vierailija
06.11.2014 |

Mies ilmoitti menevänsä lauantaina illalla kaveinsa luokse johonkin "poikien iltaan" eli suomeksi ryyppäämään. Mä sitten tietysti suutuin, koska sunnuntaina on isänpäivä ja olisi ollut kiva viettää sitä jotenkin muuten kuin niin että isä on krapulassa. Lisäksi mies ITSE kutsui minun vanhempani ja omat vanhempansa sunnuntaina meille isänpäivälounaalle. Ärsyttää aika paljon, että kutsutaan vieraita ja ollaan itse krapulassa.... Suutunko mä teidän mielestä turhaan vai aiheesta?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:29"]

Jos se nyt ees isänpäivänään saa maata? Mitä vaikuttaa suuttua? Syökää sunnuntaina hyvin ja maatkaa vieraiden lähdettyä koko oerhe ja katsokaa vaikka joku kiva leffa

[/quote]

Jos nyt edes?! Ap.n ukko ei varmaan saa koskaan maata eikä levätä, ei edes isänpäivänä. Ja tiesitkö juhlissa ei ole kyse ainostaan sankarista ja mitä hän haluaa vaan myös juhlaan osallistujat otetaan huomioon ja aika usein juhlasankari on myös isäntä tai emäntä juhlassa. Vai voiko joku muu mennä valmiiseen juhlaan kuin mies...

Vierailija
42/55 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä suuttuisin enkä laittaisi mitään ruokaa miehen kutsumille sukulaisille. Jos ihmettelisivät tarjoilun puutetta, sanoisin, että kysyvät mieheltä, miksi tämä ei ole kokannut.

Onneksi mieheni ei tekisi noin kuin sun miehesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:52"]Eikä edes se kokkaaminen ole tässä kynnyskysymys, voitaisi mennäkin ravintolaan tai voisin kokata yksin, mutta se ärsyttää että mies on viinan hajuisena, silmät punaisena ja ihan muissa maailmoissa tässä sitten. Mies on muutenkin käyttänyt alkoa aika reippaasi ja olen esim. omille vanhemmilleni joutunut usein selittelemään ja valehtelemaankin asioita miehen alkoholinkäytön takia, joten nyt en vaan jaksaisi sitä että just kun kaikki on ollut hyvin niin taas tuo on krapulassa. Se krapula (joka on satavarmaa) on tässä se ongelma.
[/quote]

Silloin kysymys on väärin asetettu. Ongelma on alkoholinkäyttö yleensä ja sitä et voi suuttumalla muuttaa.

Vierailija
44/55 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:52"]

Eikä edes se kokkaaminen ole tässä kynnyskysymys, voitaisi mennäkin ravintolaan tai voisin kokata yksin, mutta se ärsyttää että mies on viinan hajuisena, silmät punaisena ja ihan muissa maailmoissa tässä sitten. Mies on muutenkin käyttänyt alkoa aika reippaasi ja olen esim. omille vanhemmilleni joutunut usein selittelemään ja valehtelemaankin asioita miehen alkoholinkäytön takia, joten nyt en vaan jaksaisi sitä että just kun kaikki on ollut hyvin niin taas tuo on krapulassa. Se krapula (joka on satavarmaa) on tässä se ongelma.

[/quote]

No ymmärrät ap varmaan itsekin, että tuosta kuuluukin suuttua. Ehdota, että itse olet hirveässä krapulassa, kun miehesi vanhemmat tulevat teille seuraavan kerran?

Vierailija
45/55 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei voi keskustella

ja toinen tekee miten haluaa tajuamatta miten toiminta vaikuttaa toisiin

niin sitten jää vain jäljelle valita miten asiaan suhtautuu, haluaako olla sellaisen ihmisen kanssa

orastavalta alkoholismilta kuulostaa jos on pakko juoda krapulaan ja enneki menny pitkäksi mutta olenkin nipo enkä tajua sitä etteikö hauskaa voi pitää ilmanki viinaa saati sitä että viina menee ihmissuhteiden edelle

Vierailija
46/55 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
47/55 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:56"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:52"]

Eikä edes se kokkaaminen ole tässä kynnyskysymys, voitaisi mennäkin ravintolaan tai voisin kokata yksin, mutta se ärsyttää että mies on viinan hajuisena, silmät punaisena ja ihan muissa maailmoissa tässä sitten. Mies on muutenkin käyttänyt alkoa aika reippaasi ja olen esim. omille vanhemmilleni joutunut usein selittelemään ja valehtelemaankin asioita miehen alkoholinkäytön takia, joten nyt en vaan jaksaisi sitä että just kun kaikki on ollut hyvin niin taas tuo on krapulassa. Se krapula (joka on satavarmaa) on tässä se ongelma.

[/quote]

No ymmärrät ap varmaan itsekin, että tuosta kuuluukin suuttua. Ehdota, että itse olet hirveässä krapulassa, kun miehesi vanhemmat tulevat teille seuraavan kerran?

[/quote]

Aika varmasti mies vastaisi, että sen kun olet. Ei se häpeä mitään tuollaista eikä ymmärrä että siinä olisi jotain outoa...

Vierailija
48/55 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
49/55 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ryyppäämään, et tee mitään valmisteluita vieraita varten, kun vieraat saapuvat niin sanot että voivat käydä herättämässä miehen tekemään heille ruokaa ja viihdyttämään heitä, sinä lähdet OMAN ISÄSI kanssa kahden juhlimaan isänpäivää ravintolaan koska miehesi ei ole isäsi ja sinun ei kuulu häntä juhlia. Äitiäsi pyydät toki etukäteen katsomaan niiden lasten perään kun miehesi ja anoppisi väsäävät sitä ruokaa, appesi tekee mitä tekee.

Ei tuollaiseen auta muu kuin täysi nolaaminen. Sääli lapsia kun tuollaisen ääliöisän ovat saaneet =/

Vierailija
50/55 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei tarvi olla krapulassa isänpäivänä jos lapsia on.....

Vierailija
51/55 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suuttuisin kahdesta syystä. Ensiksi siitä, että lapset joutuvat oppimaan mitä on ryyppääminen ja siitä seuraava krapula, ennenkuin heidän tarvitsisi sellaista oppia. Toiseksi suuttuisin siitä, että mies on kutsunut vieraita juhlistamaan itseään, mutta sitten aikoo sälyttää kaiken homman vaimolle.

Kyllä isänpäivänä isä saa vaikka maata aamusta iltaan, mutta ei sentään krapulassa. Suomalaiset miehet ne keksii aina jonkun tekosyyn ryypätä turpa turvoksiin. En minä kehtaisi äitienpäiväaamuna hönkiä lapsen kasvoille rankkitynnyrin hajua. Oksettavaa.

Vierailija
52/55 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:37"]

Oho! Eikös av-mammat täällä aina mainosta, että perheessä käytetään alkoholia kohtuudella?

[/quote]

touché!

Vierailija
53/55 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suuttuisi, mutta (tai oikeastaan koska) mies tietää olla tolkuissaan ja vieraiden & lasten kanssa, oli krapula tai ei. uskoisin, että meilläpäin ei hirveeseen krapulaan juotaisi, tämä ulkona käynti kun ei ole 'harvinaista' herkkua niin siitä voi nautiskella ilman sen kummempia jälkipuinteja. Tai jos, menee enemmän, tietää mies silti 'isänpäivän vastuunsa' krapulasta huolimatta

Vierailija
54/55 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:11"]

Minä suuttuisin kahdesta syystä. Ensiksi siitä, että lapset joutuvat oppimaan mitä on ryyppääminen ja siitä seuraava krapula, ennenkuin heidän tarvitsisi sellaista oppia. Toiseksi suuttuisin siitä, että mies on kutsunut vieraita juhlistamaan itseään, mutta sitten aikoo sälyttää kaiken homman vaimolle.

Kyllä isänpäivänä isä saa vaikka maata aamusta iltaan, mutta ei sentään krapulassa. Suomalaiset miehet ne keksii aina jonkun tekosyyn ryypätä turpa turvoksiin. En minä kehtaisi äitienpäiväaamuna hönkiä lapsen kasvoille rankkitynnyrin hajua. Oksettavaa.

[/quote]

Teillä ei siis osata juoda ja opettaa oikeanlaista alkoholinkäyttöä jälkipolvelle?

Vierailija
55/55 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä harmittais, koska mies aina kömpii kavereiden kanssa ulkona ollessaan kotiin aamuyöstä ja ympäripäissään. Vaikka mitä sanois ja lupais. Sängystä ei nouse ennen puolta päivää ja haisee kuin rankkitynnyri. Jos on etukäteen sovittu asia, ja seuraavana päivänä ei ole mitään tähdellistä tehtävää, niin maatkoon haisevana krapuloissaan. 

Mutta jos mies itse olisi tuollaista mennyt sopimaan, vieraita klo 12 ja tarjoiluja, niin se satavarmasti tarkottaisi, että minä hoitaisin koko homman siivoukset ja tarjoilut niin jo etukäteen ketuttais. Ja hävettäis krapulainen haiseva mies.