Miksi kaikki kuvittelevat amisten olevan tyhmiä?
Ei se tee minusta sen tyhmempää ihmistä, etten ole käynyt lukiota vaan ammattikoulun. Ja yliopiston sijasta kävin ammattikorkeakoulun. Osaan yhdyssanat ja muun kieliopin suhteellisen hyvin. Olen myös tarpeeksi sivistynyt. Miksi siis pidätte minua ja muita amiksia tyhmempinä kuin lukion käyneitä?
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 19:50"]Kun ne amikset nyt vaan ovat tyhmempiä. Jos olisivat viisaampia, eivät olisi amiksessa.
[/quote]
Mutta minä juuri halusin amikseen. Todistuksen numeroissa oli pelkkiä ysejä ja kymppejä. Kuitenkin, toivealalleni pääsy ns. "vaati" amikseen menon. AP
Kyllä lukiossa oppi todella paljon kaikkea yleissivistävää ja hyödyllistä. Mun mielestä se olis jokaiselle hyvä, sillä ei yläasteen aikana paljon viisastu ja ammattikoulussa opetellaan lähinnä niitä oman alan juttuja.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:03"]Kyllä lukiossa oppi todella paljon kaikkea yleissivistävää ja hyödyllistä. Mun mielestä se olis jokaiselle hyvä, sillä ei yläasteen aikana paljon viisastu ja ammattikoulussa opetellaan lähinnä niitä oman alan juttuja.
[/quote]
Esimerkiksi??
Oikeastaan minua ihmetyttää sekin, että miksi ei saisi olla tyhmä? Kuulunee samaan ryhmään kuin kysymys, että miksi ei saisi olla ruma.
Itse aiheeseen ei ole mitään lisättävää, koska en kuvittele amisten olevan tyhmempiä.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 19:28"]No olisikohan siitä, että yleensä ne luokan fiksut kympin oppilaat jatkavat lukioon ja, yleistäen, sieltä ne parhaat jatkavat taas yliopistoon? Omasta koulustani amikseen päätyivät ne, jotka repivät nelosia kokeista ja kuluttivat vapaa-aikansa kotipolttoisia keittelemällä ja parkkipaikoilla notkumalla.
[/quote]Minun keskiarvoni oli 9.8 ja kävin toki lukion. Mutta sitten menin amikseen haluamalleni linjalle. Kotiviiniä tehtiin molemmissa kouluissa ja käytiin festareilla sekoilemassa.