Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaatko nukahtaa selkouneen? Mitä teet silloin?

Vierailija
05.11.2014 |

Itse osaan toisinaan. Se on tavallaan terapeuttista. Kuin olisi pienesti jonkun päihteen vaikutuksen alaisena, mutta hoksaa kuitenkin olevansa unessa. Yleensä lennän, syön jotain hyvää ruokaa (yleensä jostain syystä pizzaa), harrastan seksiä haluamani tyyppien kanssa ja tapaan kuollutta entistä miesystävääni. Välillä taas tuntuu jotenkin vaikealta päästä siitä miljööstä pois, jossa "herää" selkouneen ja tulee se ahaa-elämys, että jaa jaa olenkin unessa.

Teettekö todellisuustestejä? Tuntuvatko nämä unet teistä koskaan ahdistavilta? Osaatteko herättää itsenne halutessanne? Minä kyllä osaan, mutta joskus se on työlästä ja vaatii kamalaa "riuhtomista" fyysisesti. Tai siis että saa konkreettisesti edes vähän liikutettua jotain jäsentä ja pääsee unesta valvetilaan.

Kiinnostaisi kuulla muiden kokemuksia! :)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka yö kokeiltu. Ei selkounta, mutta ensi kertaa muistan yön aikana ajatelleeni useamman kerran, että "tämä taitaa olla unta". Kokeilu jatkuu! T 14

Vierailija
2/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä on vissiin aivan liian paljon vapaa-aikaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 09:37"]Eka yö kokeiltu. Ei selkounta, mutta ensi kertaa muistan yön aikana ajatelleeni useamman kerran, että "tämä taitaa olla unta". Kokeilu jatkuu! T 14
[/quote]

Oho, siis nr 10 olen. Ei ole liikaa vapaata, nyt kipeänä. Yleensäkin tykkään nukkumisesta, joten selkounet olisivat siihen mahtava lisä.

Vierailija
4/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennän ja harrastan seksiä. Hauskoja unia. :D yleensä päiväunilla näen selkounia. Joskus on vaikea herätä, kun näkee heräämisestä unta, mutta sitten taas harrastaakin seksiä ja tajuaa, että täähän on vieläkin unta ja sitten taas mukamas herää ja tapahtuu jotain omituista ja taas pyrkii heräämään...

Vierailija
5/14 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh?

Vierailija
6/14 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nähnyt selkounia ihan lapsesta asti, lähes joka yö. En oikein tiedä miten, jostain syystä vaan unessa tajuan yhtäkkiä näkeväni unta :) Yleensä hyökkään heti estottomasti seksihommiin jonkun kanssa.

Vierailija
7/14 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan. Opein sen taikasienikokeilujen seurauksena. 

En tee todellisuustestejä. En itse asiassa pidä tätä todellisuudeksi kutsuttua muuna kuin joukkohallusinaationa, enkä pidä subjektiivisia maailmoja sen epätodellisempana kuin useimpien objektiiviseksi kutsumaakaan. Unessa voin seikkailla toisilla todellisuuden tasoilla ja luoda subjektiivisia todellisuuksia. Usein unielämä on minulla kiinnostavampaa kuin valve-elämä.

Vierailija
8/14 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus harvoin tsjuan et olen unessa ja toki teen kaikkea "kiellettyä". Vaikeus pysyä tilassa tai sitten joku aina estää että asiat menisi miten haluan.

Vierailija
9/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau! Miten tuon voisi oppia?

Vierailija
10/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 00:00"]

Vau! Miten tuon voisi oppia?

[/quote]

http://www.selkouni.fi/askel-askeleelta-opas

Vierailija
11/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa, mutta toisinaan näen niitä. Yleensä lennän. Ja kattelen random misujen tisuja. Niiden näkemiseen on aika monta tapaa unessa :P

Vierailija
12/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näin lapsena niin paljon ja jatkuvasti painajaisia, että jossain vaiheessa sitten opin tajuamaan unessa ne uneksi.
Pahimmassa kohdasta painajaista toistin itselleni "tämä on unta, herää!" Ja pystyin herättämään itseni.
Jossain vaiheessa sitten jäi painajaiset kokonaan pois, enkä nyt aikuisena nää painajaisia enää ollenkaan :)

Mutta, että voisin tehdä unissa mitä huvittaa, tai nähdä unta, mitä haluan, ei kyllä onnistu.

Vierailija
13/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin juuri lisää selkounista ja tajusi että a. Muistan uniani hyvinkin paljon, jopa useamman yössä ja b. Kykenen herättämään itseni tietoisesti painajaisesti, edellytykset selkounille siis ilmeisen kohdallaan. Aion nyt kokeilla netistä lukemiani tekniikoita, koska olisivathan selkojnet nyt aivan uskomattoman upeita kokemuksia.

Vierailija
14/14 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään nukkumisesta ihan liikaa jo nyt, että jos opettelusin tuon taidon, niin jäisi kyllä työt tekemättä :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan