Oletko käynyt tänä vuonna ttt:ssa?
Ote uusimmasta ohjeesta (korvaa eiemman 2013 vuodelta), se kuuluu näin:
"Monet terveysriskit lisääntyvät työttömyyden pitkittyessä. Useilla työttömillä ja muilla työelämän ulkopuolella olevilla on tarve terveyttä ja työkykyä edistäviin palveluihin. Mikäli sairaudet, toimintakyvyn vajeet ja kuntoutustarve jäävät työttömillä tunnistamatta, riski syrjäytyä työmarkkinoilta kasvaa.
Ohjeessa korostetaan työttömän terveyteen ja työkykyyn liittyvien tarpeiden yksilöllisyyttä ja monialaista yhteistyötä työttömän terveyden ja työkyvyn edistämisessä. Terveystarkastus toimii hyvin terveyden edistämisen välineenä ja työ- ja toimintakyvyn kartoittamisessa osana monialaista yhteistyötä. Hyvin toimivat palvelut edistävät alueen elinvoimaa ja työllisyyttä sekä yhdenvertaisuuden toteutumista. Terveystarkastusten järjestäminen on lakisääteinen tehtävä hyvinvointialueella.
Terveystarkastus on työttömälle maksuton ja vapaaehtoinen. Väestön työllistymiskyvyn ylläpitämiseksi on tärkeää, että työttömien terveystarkastukset ja terveysneuvonta kohdennetaan kaikille työttömille työttömyyden kestosta riippumatta. On tärkeää, että jo työttömyyden alkuvaiheessa sekä työttömyyden aikana sosiaali- ja terveyspalvelut sekä työttömien terveystarkastukset toimivat.
Ohjeessa on päivitetty kuvaus työttömän terveystarkastuksesta ja työ- ja toimintakyvyn arviointiprosessista sosiaali- ja terveydenhuollossa. Se auttaa hyvinvointialueita ja sen ammattilaisia huomioimaan terveystarkastukseen liittyviä toimintoja ja kehittämään palvelua.
Työttömille soveltuva terveystarkastus on TE-viranomaiselle ja työnhakijalle yksi keino arvioida työnhakijan kokonaistilannetta työ- ja toimintakyvyn osalta. Myös yhteistyö sosiaali- ja terveydenhuollonhuollon, Kelan ja kolmannen setorin kanssa on tärkeää."
-
Oletko itse käynyt ttt:ssa?
(Olen tätä "palvelua" hakenut, keväästä-18 lähtien.
Kahden eri kunnan kautta, kun ehdin muuttaa toiselle paikkakunnalle. Täällä olen nyt, "vain vasta" n.kahden vuoden kovan yrittämisen jälkeen, päässyt jo sinne..
..jonoon. (Luin Kanta.fi tiedoista, että '3kk sisällä' sitten voin ehkä.. saada tämän oman ttt-asian vielä maaliin?)
Kommentit (18)
en. kerran kävin mutta oli niin pelleilyä etten aio mennä enää. saivat valehtelulla menemään. jälkeenpäin sanoivat että se oli vapaaehtoista.
Vierailija kirjoitti:
Missä se on?
Etsi. SOTE:sta.. (suomessa 2024. pitääs"löytyy"..)
Vierailija kirjoitti:
en. kerran kävin mutta oli niin pelleilyä etten aio mennä enää. saivat valehtelulla menemään. jälkeenpäin sanoivat että se oli vapaaehtoista.
Selvä.
Mikä ' oli pelleilyä' kerroit. Mitä siellä tapahtui.. ok.
Vierailija kirjoitti:
Luulin että puhe on Tampereen Työväen teatterista.
joo kiva. (oon asunut Mansessa -03-10 ;)
mut.. HU - TI (vähä) meni sille sitte.. ;)))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvä.
Mä kävin joskus vuosia sitten. Mittasi verenpaineen. Siinä kaikki. Sitä varten matkustin kaupungin toiselle puolelle. Tuntui hieman hyödyttömältä. Verenpaine oli koholla mutta mitään muuta ei tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvä.
Mä kävin joskus vuosia sitten. Mittasi verenpaineen. Siinä kaikki. Sitä varten matkustin kaupungin toiselle puolelle. Tuntui hieman hyödyttömältä. Verenpaine oli koholla mutta mitään muuta ei tehty.
ei muuta. "ei kyllä kuulosta" ..todelta.
itseltä. jokuterkkarihoutsu jostaiterkkarista soitti. sanoi tehneensä lähetteen mulle labraan. jonnekin terkkariin.
kävin (alle kk saun kun, 'tiedustelin taas ko.asiaa uudessa' kunnassa,n.2v sisällä..)
verikokeet. labrassa ei mitään verenpaineita? vaan ne normaalit: verenkuvat(valkosolut.yms), rasva-arvot(hyvät/pahat kolesterolit). ja nytten oottanu, kohta kuukauden tuloksia niistä?
ennen kun pääsen, itse sinne lopulliseen ttt-asiaan, jonkunlekurin jonkunterkkarin pahnoille?
oli jotain. '3kk' tuol Kanta.fi:ssä maininta. en tiedä muuta.
mut. toi sun "ei kuulosta" ..todelta.sadulta vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvä.
itseltä. jokuterkkarihoutsu jostaiterkkarista soitti. sanoi tehneensä lähetteen mulle labraan. jonnekin terkkariin.
kävin (alle kk saun kun, 'tiedustelin taas ko.asiaa uudessa' kunnassa,n.2v sisällä.
Hirveän rasittavaa lukea sun tekstiä. Oletko jotenkin vajaaälyinen? Mittasi verenpaineen, muuta eivät tehneet, voit uskoa tai olla uskomatta mutta sun kannattaa palata peruskouluun ja suorittaa se loppuun. Voi olla että töitäkin löytyy sen jälkeen kun vähän aikaa jaksaa istua koulunpenkillä.
En. Mulle annettiin joku lappunen joskus viime talvena, että mene, mutta en. Miksi kun olen täysin terve? Evvk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvä.
kävin (alle kk saun kun, 'tiedustelin taas ko.asiaa uudessa' kunnassa,n.2v sisällä.
Pitikö tästä ymmärtää jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija
Selvä.
Olen eri kuin tuo yllä!
Kauan sitten kävin, ja painoni oli kirjattu 20kg suuremmaksi kuin oikeasti olin. En ole koskaan ollut niin painava. Tämä mm meni pieleen ja muutakin.
Vierailija kirjoitti
Selvä.
PalakuuleoelleTrollisiellä..Helvetissä! - ..Saitko? Hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija
Selvä.
Olen eri kuin tuo yllä!
Kauan sitten kävin, ja painoni oli kirjattu 20kg suuremmaksi kuin oikeasti olin. En ole koskaan ollut niin painava. Tämä mm meni pieleen ja muutakin.
Kiva. (KIITOS kun tarkensit..nääpirunpelleTrollit!!)
Ja vastasut. Että sellaista. Kävi.. juu. Eikiva..ei.
Vierailija kirjoitti:
Tampereen Työväen teatterissa? En.
Joo ( sama tänne..)
joo kiva. (oon asunut Mansessa -03-10 ;)
mut.. HU - TI (vähä) meni sille sitte.. ;)))
Missä se on?