Hei sinä elitisti/snobi/parempi ihminen!
Tykkäät panostaa laatuvaatteisiin ja -asusteisiin koko perheelle, pari ulkomaanmatkaa per vuosi, juustoja ja viinejä, lasketteluharrastus ja kesämökki, et kiroile, paheksut köyhiä ja sossupummeja ja omaat vain itsesi kaltaisia ystäviä. Hankit vain designia kotiisi ja asioit yleensä Stockmannin Herkussa.
Mitä ajattelet kun seinänaapuriksenne asettuu kolmelapsinen perhe, jossa vanhemmat matalapalkkaisissa töissä, lapsilla cittarin ja henkkamaukan vaatteet jotka kiertävät lapselta toiselle, vanhemmista toinen tupakoi ja kaljaakin otetaan ainakin kerran kuussa (lapset mummolaan!). Nauravat paljon ja mikään ei ole niin justiinsa, lapset kyllä pidetään kurissa mutta ei haittaa jos naapurin nähden kaivetaan nokkaa tai pieraistaan. Tai huudetaan että perkeleen kakara sisälle sieltä!
Miksi ette halua olla tekemisissä tällaisten ihmisten kanssa? Ovat normaaliälyisiä ihmisiä, eivät vaan jaksa nipottaa (lähinnä ulkoasustaan) eivätkä välitä pitää turhia kulisseja pystyssä.
Kertokaapa! Minä olen tämän kolmilapsisen perheen äiti joka ihmettelee miksi tuttavapiirin "paremmat ihmiset" eivät koskaan halua tutustua meihin lähemmin, vaikka oikeasti ollaan aika hauskaa ja mukavaa seuraa.
Kommentit (104)
Miten voisitte olla seinänaapurimme, ihmettelen vaan? Oletteko perineet rahaa, kun olette voineet ostaa asunnon/talon naapuristamme?
Varmaan ne on fiksuja mukavia ja hauskoja, mutta ei kovin samanhenkisiä. Yleensä lähemmin halutaan tutustua niihin samanhenkisiin. En jaksa uskoa, että nämä ihmisetkään haluaisivat viettää aikanasa meidän kanssa.
Miksi haluaisin tutustua teihin jos meillä ei ole muuta yhteistä kun makuuhuoneen seinä?
Nenänkaivajiin ja piereskelijöihin pidän etäisyyttä ihan reilusti.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:02"]Miksi haluaisin tutustua teihin jos meillä ei ole muuta yhteistä kun makuuhuoneen seinä?
Nenänkaivajiin ja piereskelijöihin pidän etäisyyttä ihan reilusti.
[/quote]
No vaikka siksi että rivitalossa asutaan ja väkisin aina pihalla kohdataan. Plus että lapsemme ovat toistensa parhaita kavereita.
Eivätkö sinun lapsesi pieraise tai kaiva nenää koskaan?
Ap
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:02"]Miten voisitte olla seinänaapurimme, ihmettelen vaan? Oletteko perineet rahaa, kun olette voineet ostaa asunnon/talon naapuristamme?
[/quote]
Olemme töissä molemmat, joten oli ihan itsellä varat ostaa asunto naapuristanne. :)
Ap
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:02"]Varmaan ne on fiksuja mukavia ja hauskoja, mutta ei kovin samanhenkisiä. Yleensä lähemmin halutaan tutustua niihin samanhenkisiin. En jaksa uskoa, että nämä ihmisetkään haluaisivat viettää aikanasa meidän kanssa.
[/quote]
Mutta mä haluaisin! En koskaan ole valinnut seuraani "samanhenkisyyden" perusteella. Pikemminkin on rikkaus viettää aikaa erilaisten ihmisten seurassa.
Ap
En ole tottunut, että kenellekään huudetaan tai kiroillaan. Jos joku huutaisi minulle "perkeleen ämmä" varmaan itku tulisi.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:05"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:02"]Miten voisitte olla seinänaapurimme, ihmettelen vaan? Oletteko perineet rahaa, kun olette voineet ostaa asunnon/talon naapuristamme? [/quote] Olemme töissä molemmat, joten oli ihan itsellä varat ostaa asunto naapuristanne. :) Ap
[/quote]
Matalapalkkaisilla EI ole varaa ostaa esim 350 neliön asuntoa/taloa esim Espoon Kultahammasrannikolta tai Kaivopuisto/Eira/Ullanlinna-alueella. Et taida oikein tietää mistä puhut...
Arvoisa AP, olen niin elitistinen, että teitittelen vieraita ihmisiä ja odotan, että minuakin teititellään.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:05"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:02"]Miten voisitte olla seinänaapurimme, ihmettelen vaan? Oletteko perineet rahaa, kun olette voineet ostaa asunnon/talon naapuristamme? [/quote] Olemme töissä molemmat, joten oli ihan itsellä varat ostaa asunto naapuristanne. :) Ap
[/quote]
Matalapalkkaisilla EI ole varaa ostaa esim 350 neliön asuntoa/taloa esim Espoon Kultahammasrannikolta tai Kaivopuisto/Eira/Ullanlinna-alueella. Et taida oikein tietää mistä puhut...
[/quote]
No niitä elitistejä löytyy ihan täältä Itä-Suomen lähiöistäkin.
Ap
Siellähän nuo kipristelee design-taloissaan kaiken krääsän ja turhuuden keskellä pää tyhjänä, suunnitelmia tasan nolla, ja vaisto vikisee: tarttis tehrä jotain! Mutta ei ole kuin vain se hömppämiljöö hienohelmoineen ja tyhjine sanoineen. Hankkikaa elämä!
Mikä mahtaa olla asuinpaikkakuntanne?
Minusta varallisuudella ei ole mitään väliä, eikä sillä onko koti sisustettu kirpparilöydöillä vai designilla. Vaatteiden kierrättämistä lapselta toiselle pidän suorastaan hyveenä. Vaikka olenkin varmaan monen määritelmän mukaan elitisti, en pidä tuhlailusta saati varallisuudella pröystäilystä (mikä on minusta moukkamaista). Ostan toki mielelläni laatua, mutta en katso pitkin nenänvartta "halpismerkkejä", jotka voivat muuten myös olla laadukkaita. Meilläkin on arvotaidetta ja ikeaa sulassa sovussa. :)
En edes kauhistu piereskelyä tai nenänkaivamista (joskaan en pidä kumpaakaan erityisen sivistyneenä julkisilla pakoilla), mutta tupakointi, runsas alkoholinkäyttö ja lapsille huutaminen pihassa sen sijaan olisivat sellaisia asioita, joista en pidä ollenkaan ja voisivat vaikuttaa haluuni tutustua teidän perheeseen paremmin.
Ensinnäkään teillä ei ole varaa ostaa asuntoa minun naapurista. Toisekseen, miksi ihmeessä haluaisin olla tekemisissä piereskelevien junttien kanssa? Mistä me muka puhuisimme, jos teistä laskettelukin on jotenkin poikkeuksellista luksusta?
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 20:59"]
Tykkäät panostaa laatuvaatteisiin ja -asusteisiin koko perheelle, pari ulkomaanmatkaa per vuosi, juustoja ja viinejä, lasketteluharrastus ja kesämökki, et kiroile, paheksut köyhiä ja sossupummeja ja omaat vain itsesi kaltaisia ystäviä. Hankit vain designia kotiisi ja asioit yleensä Stockmannin Herkussa. Mitä ajattelet kun seinänaapuriksenne asettuu kolmelapsinen perhe, jossa vanhemmat matalapalkkaisissa töissä, lapsilla cittarin ja henkkamaukan vaatteet jotka kiertävät lapselta toiselle, vanhemmista toinen tupakoi ja kaljaakin otetaan ainakin kerran kuussa (lapset mummolaan!). Nauravat paljon ja mikään ei ole niin justiinsa, lapset kyllä pidetään kurissa mutta ei haittaa jos naapurin nähden kaivetaan nokkaa tai pieraistaan. Tai huudetaan että perkeleen kakara sisälle sieltä! Miksi ette halua olla tekemisissä tällaisten ihmisten kanssa? Ovat normaaliälyisiä ihmisiä, eivät vaan jaksa nipottaa (lähinnä ulkoasustaan) eivätkä välitä pitää turhia kulisseja pystyssä. Kertokaapa! Minä olen tämän kolmilapsisen perheen äiti joka ihmettelee miksi tuttavapiirin "paremmat ihmiset" eivät koskaan halua tutustua meihin lähemmin, vaikka oikeasti ollaan aika hauskaa ja mukavaa seuraa.
[/quote]
Laatuvaatteisiin panostaminen säästää rahaa, koska ne kestävät paremmin, varsinkin kun ne hoitaa hyvin. Ulkomaille meidän 5-henkisellä perheellä on varaa matkustaa n. joka toinen vuosi. Juustoja ja viinejä, muutenkin hyvää ruokaa, joo. Kukapa sitä omasta mielestään pahaa ruokaa söisi? Kukaan meistä ei laskettele, mies ja lapset hiihtää murtsikkaa lähimaisemissa. Appivanhempien kesämökillä viihdytään. Kiroilen tarvittaessa.
Sossua väärinkäyttäviä ihmisiä on todella vähän, parempi jättää heidät omaan arvoonsa. Valtava enemmistö sossun asiakkaista on saamansa tuen tarpeessa. Ystäväpiiri koostuu kyllä samanmielisistä ihmisistä, niinkuin varmaan kaikilla. Stockan Herkku on yksi stadin kolmesta parhaasta ruokakaupasta, asioin siellä n. kerran kuussa.
En erota mistä kaupasta ihmisten vaatteet on ostettu. Lasten vaatteiden kierrättäminen on fiksua; minäkin käytin lapsena vanhempien sisarusteni vaatteita ja sama meininki on jatkunut omassa perheessäni. Mielestäni nenän kaivaminen, suu auki haukottelu tai röyhtäily päin toista on epäkohteliasta. Jos pieru pääsee, niin ei sille mitään voi, pääasia ettei sitä kommentoi. Jokaisella on joskus "perkeleen kakara", joten se siitä.
En ymmärrä miksi oletat, että en haluaisi olla tekemisissä ko. ihmisten kanssa. Tosin en ole snobi eli hienostelija eli nousukas. Olen eliittiä siinä mielessä että olen korkeasti koulutettu. Sisarukseni ja minä olemme sukumme ensimmäiset ylioppilaat, äitimme oli yh. Olen sivistynyt ja hyvin kasvatettu, suvaitsevainen. Tuloni ovat epäsäännölliset ja useimmiten pienet mutta riittävät, mieheni samoin. Olemme taiteen freelancereitä.
Minua kyllä rasittaa jos jollakin on niin vahva alemmuuskompleksi, että hän olettaa, että olen suvaitsematon ja ylenkatseellinen vain siksi, että elämäntapani ja arvoni ovat toisenlaiset kuin hänellä itsellään on. Jos luonteet natsaa, ei hauskaa naapurisuhdetta estä mikään.
Et kerro avauksessa mikä teitä kiinnostaa, mistä aiheista haluatte keskustella ja väitellä, mitä teette vapaa-aikananne. Eiköhän se ole oleellisempi asia kun muodostaa ihmissuhteita kuin se, mistä kaupoista lasten vaatteet on ostettu. Ai niin, meillä on kotona kalusteita molempien lapsuuden kodeista sekä Artekista, Skannosta, Ikeasta ja kierrätyskeskuksesta. Uusin mööpeli taitaa olla n. 5 v. vanha. :)
Miksi jonkun pitäisi olla tekemisissä joidenkin wt junttien kanssa? Juokaa keskenänne ne virosta kärrätyt juomat.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:20"]Minusta varallisuudella ei ole mitään väliä, eikä sillä onko koti sisustettu kirpparilöydöillä vai designilla. Vaatteiden kierrättämistä lapselta toiselle pidän suorastaan hyveenä. Vaikka olenkin varmaan monen määritelmän mukaan elitisti, en pidä tuhlailusta saati varallisuudella pröystäilystä (mikä on minusta moukkamaista). Ostan toki mielelläni laatua, mutta en katso pitkin nenänvartta "halpismerkkejä", jotka voivat muuten myös olla laadukkaita. Meilläkin on arvotaidetta ja ikeaa sulassa sovussa. :)
En edes kauhistu piereskelyä tai nenänkaivamista (joskaan en pidä kumpaakaan erityisen sivistyneenä julkisilla pakoilla), mutta tupakointi, runsas alkoholinkäyttö ja lapsille huutaminen pihassa sen sijaan olisivat sellaisia asioita, joista en pidä ollenkaan ja voisivat vaikuttaa haluuni tutustua teidän perheeseen paremmin.
[/quote]
Tismalleen samat sanat! Jos se tupakansavu vieläpä leviäisi meidän pihallemme, niin joutuisitte kyllä heti minun inhokkilistalleni, sori nyt vain.
No siksi, että ihmiset hakeutuvat yleensä omanlaistensa ihmisten seuraan!!!
Luettelet niin monta negatiivissävytteistä asiaa naapureistasi, että miksi sinä haluaisit niin kovin olla heidän kanssa tekemisisissä, jos kerran oman aloituksesikaan perusteella teillä ei ole mitään yhteistä. Kaipaatko hyväksyntää? Onko sinulla huono itsetunto?
Sitä paitsi monet valitsevat ihan tietoisesti, että eivät ala kaveeraamaan naapureiden kanssa sen enempää. Heillä on omat kaverinsa ja elämänsä. Hanki sinä ihmeessä oma!
Noh, tupakointia ja lapsille kiroilua en siedä, ja tämä ei tee minusta elitististä tai parempaa ihmistä, etten hyväksy niitä.
En välttele. Mutta paheksun sitä jos lapsille kiroillaan. Ei anna kovin hyvää vaikutelmaa.