Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei sinä elitisti/snobi/parempi ihminen!

Vierailija
05.11.2014 |

Tykkäät panostaa laatuvaatteisiin ja -asusteisiin koko perheelle, pari ulkomaanmatkaa per vuosi, juustoja ja viinejä, lasketteluharrastus ja kesämökki, et kiroile, paheksut köyhiä ja sossupummeja ja omaat vain itsesi kaltaisia ystäviä. Hankit vain designia kotiisi ja asioit yleensä Stockmannin Herkussa.
Mitä ajattelet kun seinänaapuriksenne asettuu kolmelapsinen perhe, jossa vanhemmat matalapalkkaisissa töissä, lapsilla cittarin ja henkkamaukan vaatteet jotka kiertävät lapselta toiselle, vanhemmista toinen tupakoi ja kaljaakin otetaan ainakin kerran kuussa (lapset mummolaan!). Nauravat paljon ja mikään ei ole niin justiinsa, lapset kyllä pidetään kurissa mutta ei haittaa jos naapurin nähden kaivetaan nokkaa tai pieraistaan. Tai huudetaan että perkeleen kakara sisälle sieltä!

Miksi ette halua olla tekemisissä tällaisten ihmisten kanssa? Ovat normaaliälyisiä ihmisiä, eivät vaan jaksa nipottaa (lähinnä ulkoasustaan) eivätkä välitä pitää turhia kulisseja pystyssä.

Kertokaapa! Minä olen tämän kolmilapsisen perheen äiti joka ihmettelee miksi tuttavapiirin "paremmat ihmiset" eivät koskaan halua tutustua meihin lähemmin, vaikka oikeasti ollaan aika hauskaa ja mukavaa seuraa.

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 10:01"]Ja tuo: jos ei kiroile, ja ole rempseä, juo kaljaa/siideriä ja katso telkkaria ja syö pikäruokaa, niin pitää yllä kulisseja? Miten niin?!

Ap alentaa itsensä juntiksi ja sanoo että onneksi hänellä sentään on paljon ystäviä. Eli ajattelee, että rauhalllisella, tupakoimattomalla ja tyylikkäällä ihmisellä ei ole? Vai mitä ihmettä tämä vastakkainasettelu tarkoittaa? 

Me emme ole "akateemisia", emme elitistejä emmekä snobeja mutta ärsyynnyin tästä ihan äärettömästi, sillä tuo on ennakkoluulo johon helposti törmää jos vain on käytökseltään korrekti ja siististi pukeutunut. Meilläkin on nätti koti, emme kiroile, emme polta tupakkaa emmekä juo mallasjuomia. Auto on suht uusi. Lapset puettu kyllä ties mihin merkittömään merkkiin mutta siististi. Ja sitten ihmiset antavat itselleen luvan ajatella meistä ties mitä. 

Ja sitten vielä sekin, että jos lapsiperheen koti on siisti niin siellä on jotain vialla, on kulissit pystyssä. Minä vain satun olemaan siisti ihminen... hemmetti että ottaa päähän. Rempseä saa olla rempseä ja hups, sanoin kirosanan ja niin edellleen ja hänestä pitää ajatella että juuri HÄN on AITO ihminen. 
[/quote]

Hei, nyt sisälukutaitoa vähän kehiin. Luet sanomaani jo valmiiksi puolustuskannalla. Olen aiemmissa viesteissäni kuvaillut naapureitani, joista näkee heti että katsovat nenä pystyssä meitä "vähempiosaisia". Ja kuka on puhunut ettei koti saa olla siisti? Meidänkin junttien koti on AINA siisti, osaan sisustaa ilman kalliita designesineitä enkä kadehdi naapureita vaikka sellaisia ostavatkin.
Ap

Vierailija
22/104 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni toisten ihmisten käytös- ja elintavat ovat sata kertaa tärkeämpiä kuin perheen sohvan hinta. En todellakaan halua tutustua lähemmin ihmisiin, jotka polttavat tupakkaa tai kiroilevat, kaivavat nenää ja piereskelevät toisten ihmisten nähden. 

Terveisiä Ullanlinnasta. Asun 150-neliöisessä vanhassa jugend-asunnossani (peritty, en ole rikas) ja naapurissani asuu 15-neliöisessä yksiössä asuva pariskunta. Olemme hyvin paljon tekemisissä toistemme kanssa, koska olemme samanhenkisiä ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nytkö te ette sitten kuitenkaan kiroile, piere, ettekä kaiva nenää julkisesti? Vaikka aloituksessa juuri kerroit teidän niin tekevän.

Vierailija
24/104 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että sulla on jo lähtökohtaisesti oletuksena, että ne toiset luulee olevansa parempia, ovat nipoja, pitävät yllä kulisseja eivätkä osaa ottaa rennosti. Mun mielestä kiroilu on kauhean kuuloista, en ole yhtään sen epä aidompi tunteenilmaisussani, vaikken kiroile. Mä tykkään juoda sillointällöin lasin pari viiniä, mutta mistä sä sen tiedät, ja mistä mä tiedän, mitä sä juot? jos mä tiedän että naapurini juomiset, se juo sitten liikaa... oli juoma mikä vaan. En katsele toisten vaatteita, toki huomaan jos joku erityisen kivasti pukeutumut, mutta ei kiinnosta onko naapurin lapsella cirafin vai ticketin haalari.

Mutta päälimmäinen syy, miksi emme ole tekemisissä, on se, että kun kuljen ohi, te vaan tuijotatte, ettekä edes vastaa tervehdykseen.

Vierailija
25/104 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 10:06"]Itselleni toisten ihmisten käytös- ja elintavat ovat sata kertaa tärkeämpiä kuin perheen sohvan hinta. En todellakaan halua tutustua lähemmin ihmisiin, jotka polttavat tupakkaa tai kiroilevat, kaivavat nenää ja piereskelevät toisten ihmisten nähden. 

Terveisiä Ullanlinnasta. Asun 150-neliöisessä vanhassa jugend-asunnossani (peritty, en ole rikas) ja naapurissani asuu 15-neliöisessä yksiössä asuva pariskunta. Olemme hyvin paljon tekemisissä toistemme kanssa, koska olemme samanhenkisiä ihmisiä.
[/quote]

Aika hurjaa! Ajattelet varmaan samalla tavalla homoseksuaaleista tai tatuoiduista ihmisistä? Siis jos tupakointi tai piereskely tekee ihmisestä "ei sinun arvoisesi"?
Ap

Vierailija
26/104 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 10:08"]Ai nytkö te ette sitten kuitenkaan kiroile, piere, ettekä kaiva nenää julkisesti? Vaikka aloituksessa juuri kerroit teidän niin tekevän.
[/quote]

Missä kohtaa sanoin ettemme niin tee?
Ap

Vierailija
27/104 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 10:08"]Siksi, että sulla on jo lähtökohtaisesti oletuksena, että ne toiset luulee olevansa parempia, ovat nipoja, pitävät yllä kulisseja eivätkä osaa ottaa rennosti. Mun mielestä kiroilu on kauhean kuuloista, en ole yhtään sen epä aidompi tunteenilmaisussani, vaikken kiroile. Mä tykkään juoda sillointällöin lasin pari viiniä, mutta mistä sä sen tiedät, ja mistä mä tiedän, mitä sä juot? jos mä tiedän että naapurini juomiset, se juo sitten liikaa... oli juoma mikä vaan. En katsele toisten vaatteita, toki huomaan jos joku erityisen kivasti pukeutumut, mutta ei kiinnosta onko naapurin lapsella cirafin vai ticketin haalari.

Mutta päälimmäinen syy, miksi emme ole tekemisissä, on se, että kun kuljen ohi, te vaan tuijotatte, ettekä edes vastaa tervehdykseen.
[/quote]
Juuri toisinpäin. Me tervehdimme, naapurit kääntävät katseensa.
Ap

Vierailija
28/104 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 10:08"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 10:08"]Ai nytkö te ette sitten kuitenkaan kiroile, piere, ettekä kaiva nenää julkisesti? Vaikka aloituksessa juuri kerroit teidän niin tekevän. [/quote] Missä kohtaa sanoin ettemme niin tee? Ap

[/quote]

Tuossa ylempänä.

Vierailija
29/104 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 10:05"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 10:01"]Ja tuo: jos ei kiroile, ja ole rempseä, juo kaljaa/siideriä ja katso telkkaria ja syö pikäruokaa, niin pitää yllä kulisseja? Miten niin?!   Ap alentaa itsensä juntiksi ja sanoo että onneksi hänellä sentään on paljon ystäviä. Eli ajattelee, että rauhalllisella, tupakoimattomalla ja tyylikkäällä ihmisellä ei ole? Vai mitä ihmettä tämä vastakkainasettelu tarkoittaa?    Me emme ole "akateemisia", emme elitistejä emmekä snobeja mutta ärsyynnyin tästä ihan äärettömästi, sillä tuo on ennakkoluulo johon helposti törmää jos vain on käytökseltään korrekti ja siististi pukeutunut. Meilläkin on nätti koti, emme kiroile, emme polta tupakkaa emmekä juo mallasjuomia. Auto on suht uusi. Lapset puettu kyllä ties mihin merkittömään merkkiin mutta siististi. Ja sitten ihmiset antavat itselleen luvan ajatella meistä ties mitä.    Ja sitten vielä sekin, että jos lapsiperheen koti on siisti niin siellä on jotain vialla, on kulissit pystyssä. Minä vain satun olemaan siisti ihminen... hemmetti että ottaa päähän. Rempseä saa olla rempseä ja hups, sanoin kirosanan ja niin edellleen ja hänestä pitää ajatella että juuri HÄN on AITO ihminen.  [/quote] Hei, nyt sisälukutaitoa vähän kehiin. Luet sanomaani jo valmiiksi puolustuskannalla. Olen aiemmissa viesteissäni kuvaillut naapureitani, joista näkee heti että katsovat nenä pystyssä meitä "vähempiosaisia". Ja kuka on puhunut ettei koti saa olla siisti? Meidänkin junttien koti on AINA siisti, osaan sisustaa ilman kalliita designesineitä enkä kadehdi naapureita vaikka sellaisia ostavatkin. Ap

[/quote]

Itse sinä ajattelet noin, SINÄ olet se joka on muodostanut heistä negatiivisen kuvan. Mitä, jos te pidätte järkyttävää meteliä ja he eivät siksi pidä teistä? Mitä, jos sinä olet ensin katsonut heitä nenänvarttasi pitkin ja sitten ihmettelet, kun sinua katsotaan myös? 

Vierailija
30/104 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kiroilette lapsille, niinkuin kerrot aloituksessa, mutta lapsille olette kuitenkin opettaneet, ettei saa kiroilla (niinkuin snobien lapset.)Mistä te muuten tiedätte, keneltä ne snobien lapset on oppineet ne kirosanat, ja kiroileeko omanne silloin kuin te ette näe. Olet epälooginen, ja kuvittelet itse olevasi parempi kuin naapurisi. Siinä kaksi ärsyttävää piirrettä, joiden vuoksi en halua lähempää tuttavuutta :)

Vierailija
31/104 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 10:25"]Miksi kiroilette lapsille, niinkuin kerrot aloituksessa, mutta lapsille olette kuitenkin opettaneet, ettei saa kiroilla (niinkuin snobien lapset.)Mistä te muuten tiedätte, keneltä ne snobien lapset on oppineet ne kirosanat, ja kiroileeko omanne silloin kuin te ette näe. Olet epälooginen, ja kuvittelet itse olevasi parempi kuin naapurisi. Siinä kaksi ärsyttävää piirrettä, joiden vuoksi en halua lähempää tuttavuutta :)
[/quote]

Voi itku. Antaapa olla, ilmaisin itseni selvästi väärin kun kukaan ei pointtiani ymmärrä. Suutari pysyköön lestissään...
Mukavaa päivänjatkoa kaikille,
Ap.

Vierailija
32/104 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:05"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:02"]Miten voisitte olla seinänaapurimme, ihmettelen vaan? Oletteko perineet rahaa, kun olette voineet ostaa asunnon/talon naapuristamme? [/quote] Olemme töissä molemmat, joten oli ihan itsellä varat ostaa asunto naapuristanne. :) Ap

[/quote]

Matalapalkkaisilla EI ole varaa ostaa esim 350 neliön asuntoa/taloa esim Espoon Kultahammasrannikolta tai Kaivopuisto/Eira/Ullanlinna-alueella. Et taida oikein tietää mistä puhut...
[/quote]

No niitä elitistejä löytyy ihan täältä Itä-Suomen lähiöistäkin.
Ap
[/quote]

Meillä lienee hieman eri käsitys elitismistä. Romujen ostelu ei vielä tee kenestäkään elitistiä...

Vierailija
33/104 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 10:02"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 09:59"]En ole elitisti/snobi/parempi ihminen, mutta kuulostatte oikein perinteiseltä WT:ltä, joten kiitos ei.
[/quote]

Mistä kohdasta olemme WT:iä muuta kuin tupakointi, kiroilu, olut? Itselläni on kolme ammattia joista viimeisin AMK, tulot ovat pienet mutta hyvin pärjätään. Osaan pukeutua muihinkin kuin verkkareihin, tosin kotipäivinä en viitsi edes meikata.
Ap
[/quote]

Vastasitkin itse kysymykseesi

Vierailija
34/104 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moukkia on yhtä lailla varakkaissa kuin vähävaraisissakin, muistakaa: aina on kysymys yksistä ja samoista ihmisistä. Joitakin on fortuna potkinut paremmin perseelle kuin toisia; joskus johtuu tosin jopa henkilöstä itsestään. Sen sijaan, kaiken ryönän kuorruttaminen, kiitos ei!

Vierailija
35/104 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap veti herneen nenään kun ensin sanoi kiroilevansa ja sitten pyörsi puheensa. :D voin ap kertoa, että jos teillä kotona kiroillaan niin lapsesi kiroilevat aivan varmasti. Turha siitä on sitä paitsi "elitistien lapsia" syyttää, jos lapsenne ovat samaa porukkaa niin kiroilevat melko varmasti kaikki. Outoa muuten ryhmitellä lapsia tuolla tavoin vanhempien mukaan, varo vaan ettet lapsesi kuullen nyrpistele. Lapset oppivat tuollaiset epämiellyttävät ennakkoasenteet vanhemmiltaan.

Vierailija
36/104 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"lapsilla cittarin ja henkkamaukan vaatteet jotka kiertävät lapselta toiselle, vanhemmista toinen tupakoi ja kaljaakin otetaan ainakin kerran kuussa"

Halveksun tätä. Jos sulla on varaa tupakkia polttaa niin on sulla rahaa ostaa lapsillesi vaatteita. Ei, kierrättämisessä ei ole mitään pahaa, mutta itse ilmaiset asian niin, ettei ole varaa panostaa lasten vaatteisiin.

Vierailija
37/104 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 10:58"]

"lapsilla cittarin ja henkkamaukan vaatteet jotka kiertävät lapselta toiselle, vanhemmista toinen tupakoi ja kaljaakin otetaan ainakin kerran kuussa" Halveksun tätä. Jos sulla on varaa tupakkia polttaa niin on sulla rahaa ostaa lapsillesi vaatteita. Ei, kierrättämisessä ei ole mitään pahaa, mutta itse ilmaiset asian niin, ettei ole varaa panostaa lasten vaatteisiin.

[/quote]

Tuntuu olevan vielä matkaa nautinnon ja nirvanan sisäistämiseen!

Vierailija
38/104 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 20:59"]

Tykkäät panostaa laatuvaatteisiin ja -asusteisiin koko perheelle, pari ulkomaanmatkaa per vuosi, juustoja ja viinejä, lasketteluharrastus ja kesämökki, et kiroile, paheksut köyhiä ja sossupummeja ja omaat vain itsesi kaltaisia ystäviä. Hankit vain designia kotiisi ja asioit yleensä Stockmannin Herkussa. Mitä ajattelet kun seinänaapuriksenne asettuu kolmelapsinen perhe, jossa vanhemmat matalapalkkaisissa töissä, lapsilla cittarin ja henkkamaukan vaatteet jotka kiertävät lapselta toiselle, vanhemmista toinen tupakoi ja kaljaakin otetaan ainakin kerran kuussa (lapset mummolaan!). Nauravat paljon ja mikään ei ole niin justiinsa, lapset kyllä pidetään kurissa mutta ei haittaa jos naapurin nähden kaivetaan nokkaa tai pieraistaan. Tai huudetaan että perkeleen kakara sisälle sieltä! Miksi ette halua olla tekemisissä tällaisten ihmisten kanssa? Ovat normaaliälyisiä ihmisiä, eivät vaan jaksa nipottaa (lähinnä ulkoasustaan) eivätkä välitä pitää turhia kulisseja pystyssä. Kertokaapa! Minä olen tämän kolmilapsisen perheen äiti joka ihmettelee miksi tuttavapiirin "paremmat ihmiset" eivät koskaan halua tutustua meihin lähemmin, vaikka oikeasti ollaan aika hauskaa ja mukavaa seuraa.

[/quote]

En tiedä, miksi naapurisi eivät halua kaveerata kanssasi, mutta voisiko ennakkoluuloillasi ("snobi", "elitisti", "turhat kulissit", "nipottaminen") olla jotakin tekemistä asian kanssa?

Vierailija
39/104 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En paheksu köyhiä enkä sossupummeja, mutta en koe tarpeelliseksi heihin tutustuakaan. Jotain varallisuuttahan  teillä täytyisi olla, jotta pankki myöntäisi teille pienituloisina sellaisen lainan, että voisitte ostaa seinäni takana olevan asunnon. Minua ei haittaa, kuka seinän takana asuu, kunhan ei ole häiriöksi. 

Vierailija
40/104 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että teidän perheenne aiheuttaa möykkää ja muuta häiriötä, mutta naapurinne pitää parempana vaieta kuin aiheuttaa avointa konfliktia asiasta, jossa hän ei voi voittaa. Lasten möykkä, tömistely, pihalla kirkuminen ja kovaääninen kiroilu kun ovat "elämisen ääniä", joihin muiden täytyy vain sopeutua.?