Itku pääsi kun näin taas seitsemän vuoden takaisen todistukseni :'(
Olin jo unohtanut miksi tykkään niin kotimammailla :( Miksi jäin heti ammattikorkeakoulusta valmistuttuani kotiäidiksi. Ja miksi olen sitä edelleenkin vaikka nuorimmainen on jo neljävuotias.
Minun todistukseni on niin huono :(((((
Näin taas ne arvosanat mitkä olin niin onnellisesti unohtanut! siivoilin sitä kaappia,ei olisi pitänyt.
Mieli on ihan maassa. Arvosanat ovat sellaiset että juuri ja juuri läpi :'(
Miten tuollaisella todistuksella voi edes saada työpaikan? :'( Eihän sitä kehtaa laittaa CV:seen.
Itkettää :'(
Kommentit (14)
Kukaan ei kysy todistustasi, eikä sitä tarvitse laittaa CV:hen.
Mutta 7 kotiäitivuotta suoraan valmistumisen jälkeen tarkoittaa tämän päivän työmarkkinoilla sitä, että et pääse kertaakaan edes haastatteluun.
Ainakaan minulta ei ole koskaan kysytty mitään arvosanoistani. Koita vain luottaa rohkeasti itseesi ja lähde yrittämään paikkoja jos haluat jossain vaiheessa koittaa työelämää.
Mulla on ihat surkeat arvosanat samaisessa todistuksessa. Hyvin olen töitä saanut, eikä työhaastatteluissa niitä arvosanoja ole katseltu :)
Jaaa. Ainakin minä katson työhakemuksen liitteet, joissa oletan valmistumistodistuksenkin tms. olevan. Jos ei ole, niin hakemus päätyy sinne kuuluisaan mappi ööhön.
jos ei näytä todistusta niin mistä ne tietää että olet opiskellut edes sitä alaa?
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 19:02"]
Jaaa. Ainakin minä katson työhakemuksen liitteet, joissa oletan valmistumistodistuksenkin tms. olevan. Jos ei ole, niin hakemus päätyy sinne kuuluisaan mappi ööhön.
[/quote]
No. Todistuksia ei todellakaan kuulu liittää hakemukseen, ellei niitä erikseen pyydetä.
Taidat olla aika surkea rekrytoija.
Jos ei ole työkokemusta, niin kyllä meillä se todistus katsotaan. Miksi palkata joku, joka ei ole selvinnyt kunnialla edes alan opinnoista?
Eihän täällä ihmiset saisi töitä jos todistuksen arvosanat olisi "se" juttu. Muut asiat painaa enemmän, näin siis useimmissa paikoissa. Joten rohkeasti vaan töitä hakemaan. Harvemmin niitä todistuksia edes pyydetään.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 19:05"]
[/quote]
No. Todistuksia ei todellakaan kuulu liittää hakemukseen, ellei niitä erikseen pyydetä.
[/quote]
Jahas. Mun alalla tietyt liitteet laitetaan aina hakemukseen mukaan. Jos niitä ei ole, niin se on stop välittömästi. Sori vaan.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:55"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 19:05"]
[/quote]
[/quote]
Jahas. Mun alalla tietyt liitteet laitetaan aina hakemukseen mukaan. Jos niitä ei ole, niin se on stop välittömästi. Sori vaan.
[/quote]
Ja useimmilla aloilla ei laiteta. Harvoin myös nettihakemukseen saa laitettua muuta kuin sen hakemuksen ja CV:n. Todistus voidaan noviisilta katsoa sitten haastattelussa. Ja tämä ihan laajalla kokemuksella eri ammattialojen hauista...
[/quote]
Ootko ihan pönttö? Ei todistuksia työhakmeukseen liitetä, ne esitetään pyynnöstä haastattelussa.
Täh? Mun AMK-inssin todistuksessa numerot nyt jotain todella käppäistä, enpä sitä availe katso. Mutta se haluttu nähdä ainoastaan yhdessä työhaastettelussa. Ja niitä on ollut muutama kymmentä. Ja tällöin sivut jo olivat takertuneet toisiinsa aika hyvin kiinni ja nolo tilannehan siitä syntyi. Nyt onneksi jo monta vuotta vakitöissä.
Äityli ilman osaamista ja kokemusta.
Hurmaat persoonallisuudellasi sitten, jos et papereilla.