Veli on perheineen tulossa kylään, eikä mulla ole mitään laittaa pöytään
Kommentit (17)
Jeps! Pyydä kiepsahtamaan leipomon kautta. ;-)
eikö sulla ole kaapissa yhtään mitään mistä mitään leipoa?
No kyllä itse ainakin sanoisin veljelle, että käypä kaupan kautta ja tuo maitoa ja pullaa. Veljen kanssa ei ainakaan minun tarvitse olla niin vieraskorea ☺
Ei ole kuin siemenpaahtoleipää ja pelkkää magariinia.. Vehnäjauhot on menneet vanhaksi maaliskuussa, sämpyläjauhoja ei oo. Puurohiutaleita on vähän ja yksi vajaa pussi makaroonia..
Minulla on talvitakki 2v kummitytölle ja tulevat sitä hakemaan. ap
Niin ja maitojauhetta on paketti edellisestä Eu- tukipussista, yksi vajaa Eu- hapankorppulaatikko! Kyllähän mä voin pyytää tulemaan kaupankautta, ei siinä. Mut silti se on noloa! =( ap
Siis eikö teillä ole mitään ruokaa? Ei edes leipää tai jauhoja tai kaurahiutaleita? Mitä ajattelit itse syödä tänään?
Paahtoleivästä, margariinistä, maidosta(jauhe) ja sokerista (jos sitä on) saat jo köyhiä ritareita. Aina parempi jos löytyy hilloa tai marjoja yms. :)
Kananmunasta, kaurahiutaleista ja rasvasta paistat äkkiä lautasellisen kauralastuja. Lapsetkin tykkää. ;-)
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 10:22"]
Niin ja maitojauhetta on paketti edellisestä Eu- tukipussista, yksi vajaa Eu- hapankorppulaatikko! Kyllähän mä voin pyytää tulemaan kaupankautta, ei siinä. Mut silti se on noloa! =( ap
[/quote]
Sisarusten kesken MIKÄÄN ei ole noloa. Puhelin käteen, soitto veljelle: "Mulla on muuten kaapit just nyt ihan tyhjät, joten tuopa tullessasi kahvimaidot ja -pullat."
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 10:20"]
Ei ole kuin siemenpaahtoleipää ja pelkkää magariinia.. Vehnäjauhot on menneet vanhaksi maaliskuussa, sämpyläjauhoja ei oo. Puurohiutaleita on vähän ja yksi vajaa pussi makaroonia..
Minulla on talvitakki 2v kummitytölle ja tulevat sitä hakemaan. ap
[/quote]
Onko se talvitakki menossa lahjaksi vai onko sille sovittu hintaa? Jos ei ole lahja vaan lahjoitus, niin pyydä "maksuksi" vaikka pullapitko :-)
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 10:27"][quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 10:22"]
[/quote]
Sisarusten kesken MIKÄÄN ei ole noloa. Puhelin käteen, soitto veljelle: "Mulla on muuten kaapit just nyt ihan tyhjät, joten tuopa tullessasi kahvimaidot ja -pullat."
[/quote]
No ei niin. Kyllämäkin kehtaisin pyytää siskoltani tai veljeltäni tällä tavalla. Jos tietäisin hänellä olevan rahasta tiukkaa, ehdottaisin maksavani ostokset hänelle takaisin. Näin oon myös tehnytkin. :-)
"En ehdi kauppaan ennen kuin tulette, tuotko kahvimaidon ja pullan tullessasi." Jo oli taas isot ongelmat!
Muuten ne vehnäjauhot on ap vielä täysin käyttökelpoisia, älä vaan heitä pois. Just oli Kuningaskuluttajassa (tms.) ohjelma, jossa harmiteltiin, että jauhoihin yleensä pannaan noita parasta ennen -päiväyksiä. Kun ne todellisuudessa säilyvät hyvinä vuosikausia sen päiväyksen jälkeen, jos niitä säilytetään kuivassa paikassa valolta suojattuina. Turhien päiväyksien takia käyttökelpoista ruokaa menee roskiin kammottavia määriä vuodessa.
Ja veljen pyydät tietysti tuomaan pullat mukanaan. Ihan normaalia sukulaisten ja ystävien kesken, niin kaikki tekevät, jos ei satu itsellä juuri silloin olemaan, kun joku tulee käymään.
Jos ap:lla on eu-apukassiruokaa kaapissa, kyse lienee ennemminkin vähävaraisuudesta kuin ehtinisestä. Mitä niloa siinä on, että pyydät veljä tuomaan kahvittelupullat mukanaan!
Kauralastuja uunissa, vehnäjauhot on hyviä ainakin pari vuotta vielä jos ne on tavallisessa kuivamuonakaapissa eikä ole tuholaisia. kaurahiutaleita, jauhoja ja rasvaa. Kananmunaakaan ei tarvi, tai fariinisokeria. googlaa resepti kananmunaton kauralastu :)
Toiseksi voit pyytää veljeä käymään kaupassa, maitoa ja vaikka jotain pullaa.
Pyydä tuomaan tarjottavat. Kuka heidät pyytäny? Tee itse peruskeksit varmaa löytyy aineet kaapista