Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten suhtautua 7 vuotta sitten tapahtuneeseen pettämiseen?

Vierailija
05.11.2014 |

Olen ollut mieheni kanssa tänään päivälleen 8 vuotta yhdessä. Olemme olleet jo neljä vuotta naimisissa ja meillä on vuoden ikäinen lapsi. Muistelimme eilen ystäväpariskunnan kanssa yhteistä ulkomaanreissuamme, joka oli silloin kun olimme viettämässä vuosipäiväämme, eli 7 vuotta sitten. Tuon toisen pariskunnan mies rupesi eilen muistelemaan miesten baarireissua. Monen mutkan kautta sain nyt tietää, että mieheni oli lähtenyt tuolloin jonkun toisen suomalaisen muijan mukaan. Minä ja kaverini olimme luultavasti juuri tuon yön yli retkellä.
Mies myönsi minulle lopulta kaiken ja vakuutti, että tuo oli ainut kerta kun on pettänyt minua. Miehestä se on jo vanha juttu ja kun se paljastui vasta nyt, sillä ei mukamas ole mitään väliä. Olen luullut, että juuri minulla on sellainen mies joka ei ikinä pettäisi minua, mutta kuinkas onkaan käynyt... Itse tunnen oloni erittäin loukatuksi ja laitoin miehen nukkumaan viime yöksi sohvalle. Miehen mielestä taas ylireagoin, sillä kyseessä on jo niin vanha juttu. En todellakaan tiedä mitä teen. Tuntuu, että koko suhde on perustunut valheelle, vaikka kyseessä olikin vain yksi kerta suhteen alkuaikoina. Kai.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkkinen tilanne. Sinun asemassasi kokisin varmasti hyvin voimakkaasti miehen huijanneen minut kanssaan naimisiin ja minulta lapsen. Koska en itse olisi koskaan jatkanut suhdetta pettäjän kanssa (jos asia olisi tullut julki heti), saati sitten perustanut perhettä pettäjän kanssa, joten mies on sen tiedon pimittämällä riistänyt kumppaniltaan oikeuden tehdä päätöksiä elämästään ja parisuhteestaan oikeiden tietojen perusteella. Täällä pyörii useita ketjuja siitä isäksi huijatusta Simosta, mutta tällainen huijaus miehen puolelta on mielestäni ihan yhtä paha.

En tilanteessasi katkaisisi suhdetta heti, mutta haluaisin rakentaa pitkään luottamusta uudestaan pariterapian avulla ja katsoisin mihin suuntaan asiat alkavat kehittyä. 

Vierailija
22/27 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tarinassa on mun mielestä sellainen opetus, että jos tuo kaveripariskunnan mies olisi kertonut sulle, että miehesi on pettäjä, et olisi nyt hänen lapsensa äiti varmankaan. Joten kertokaa niistä pettäjistä puolisolle!

Ja tsemppiä Ap, ikävä homma, mutta jos teillä muuten hyvin menee, kannattaisiko jatkaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no itse näkisin asian niin että eikö tuollainen ole vielä 100 kertaa paskemmin tehty kuin jäädä kiinni tuoreeltaan pettämisestä ?`kummassakaan tapauksessa en antaisi anteeksi. ja vielä yhteisellä lomamatkalla. voiko nöyryyttäväämpää ollakkaan ? jotain itsekunnioitusta nyt nainen.

Vierailija
24/27 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotto olisi mennyt toistaiseksi ihan varmasti ja jos mies ei edes ole katuvainen, niin huonosti olisivat asiat. Mitä muuta mies on salannut ja jättänyt kertomatta kun kerran tuokaan ei kaduta ollenkaan? Ihan taatusti siellä on muutakin jos tuokin juttu on tehty noin helposti ilman omantunnon vaivoja. Mutta et varmasti ap saa miehestä enempää irti vaikka miten yrittäisit, joten jo pelkän luottamuspulan takia mies saisi etsiä toistaiseksi itselleen majapaikan jostakin muualta. Miestä ei ole tässäkään tapauksessa raiskattu, vaan hän on ihan itse naisen haarojen väliin mennyt, täysin tietoisesti ja sinut muistaen varmasti. En pystyisi sellaista miestä enää katsomaan tai luottamaan.

Vierailija
25/27 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavaa.

Vierailija
26/27 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 14:52"]

Olen ollut mieheni kanssa tänään päivälleen 8 vuotta yhdessä. Olemme olleet jo neljä vuotta naimisissa ja meillä on vuoden ikäinen lapsi. Muistelimme eilen ystäväpariskunnan kanssa yhteistä ulkomaanreissuamme, joka oli silloin kun olimme viettämässä vuosipäiväämme, eli 7 vuotta sitten. Tuon toisen pariskunnan mies rupesi eilen muistelemaan miesten baarireissua. Monen mutkan kautta sain nyt tietää, että mieheni oli lähtenyt tuolloin jonkun toisen suomalaisen muijan mukaan. Minä ja kaverini olimme luultavasti juuri tuon yön yli retkellä. Mies myönsi minulle lopulta kaiken ja vakuutti, että tuo oli ainut kerta kun on pettänyt minua. Miehestä se on jo vanha juttu ja kun se paljastui vasta nyt, sillä ei mukamas ole mitään väliä. Olen luullut, että juuri minulla on sellainen mies joka ei ikinä pettäisi minua, mutta kuinkas onkaan käynyt... Itse tunnen oloni erittäin loukatuksi ja laitoin miehen nukkumaan viime yöksi sohvalle. Miehen mielestä taas ylireagoin, sillä kyseessä on jo niin vanha juttu. En todellakaan tiedä mitä teen. Tuntuu, että koko suhde on perustunut valheelle, vaikka kyseessä olikin vain yksi kerta suhteen alkuaikoina. Kai.

[/quote]

pettäminen ei ole niinkään paha kuin 7 vuotta (!!!!!) jatkunut salailu! jotenkin todella kylmäveristä. 

Vierailija
27/27 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä oon sanonut mun miehelle että jätä kertomatta jos käy niin että pettää kerran kännissä tuntemattoman kanssa. Mutta mistä mäkään tietäisin jos saisinkin joskus selville. Ehkä sun mies on ajatellut sen olleen niin merkityksetöntä ettei kertonut ja mielummin kantoi syyllisyyden itsellään.