6 000 SUOMALAISTA!! Vuodessa!! Ylipaino tappaa 10 kertaa enemmän kuin korona. :O Miksi ylipainosta ei pyritä eroon niin kuin koronasta?
https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/b07d5c13-e83e-4a3c-b096-36aacdfcdc…
En tajua miksi 10 kertaa koronaa pahempi epidemia saa jyllätä rauhassa. Tarttuu usein vanhemmista lapsiin opittuina elintapoina.
Kommentit (379)
Ettei vaan tämä jankutus alkaisi kääntyä vihanlietsonnaksi kansanryhmää vastaan tai ainakin syrjintäyllytykseksi?
No, traumansa kullakin, tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän lihavuutta yritetään vähentää. Sekä lihavat itse, että terveydenhuolto, että kaikki muutkin.
Miksi se ei sitten onnistu vaan lihavuus lisääntyy?
Jos tiedät hyvät, toimivat keinot niin kerro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän lihavuutta yritetään vähentää. Sekä lihavat itse, että terveydenhuolto, että kaikki muutkin.
Miksi se ei sitten onnistu vaan lihavuus lisääntyy?
Kaikkeen tungetaan sokeria niin paljon. Sokeri on yhtä addiktoivaa kuin kokaiini ja erittäin lihottavaa.
työkaveri on rehellisesti sanottuna läski. herää yölläkin syömään ja nukkuu huonosti. päivät väsynyt ja tankkaa jatkuvasti sokeria ja makeaa. ei saa itsestään mitään irti, todella staattinen tapaus. lihonut talven aikana järkysti lisää. eli tällainen kierre monilla.
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole tarttuva tauti vaan koskee vain itseä. Itsensä on lupa tuhota.
Joka maksaa yhteiskunnalle vähintään 260 miljoonaa euroa, joista 190 miljoonaa rasittaa terveydenhuoltoa ja loput sosiaaliturvaa ja terveydenhuoltoa. Lähde Duodecim
Repikää siitä.
Tällä menollahan koronaankin kuolee yli 6000 vuodessa. Ja koronan leviäminen paljon helpompi välttää kuin ylipainoa.
Hallitus päätti uhrata iäkkäät jotta pääsee bilettämään.
Se, että tänne ylipäätään syntyy varmistaa myös sen, että kuolee. Elämä aiheuttaa 100% kuoleman. Olit ylipainoinen tai et.
Itsellä elopainoa enemmän kuin kahden edestä, eikä minua haittaa yhtään, että kuolen aikaisemmin. Tulis syöpä ja veisi nopeasti. En ole täällä koskaan viihtynyt, joten olemassaolon lakkaaminen olisi toivottua.
Vierailija kirjoitti:
Verovaroja kuluu melkoisesti lihavuudesta johtuvien oireiden hoitoon. Lohtusyöminen on lisääntynyt. Itsekuri vähentynyt.
Itsekurilla ei ole mitään tekemisti laihdutuksen kanssa. Lue uusimmat tutkimukset, niin ei tarvitse olla tyhmä!
Seuraavan kerran kun halua aloittaa lihavien mollaamisketjun, niin lue tämä ensin.: Ravitsemusasiantuntija Patrik Borg: Itsekuri ja syyllistyminen eivät auta laihtumaan. https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/01/08/ravitsemusasiantuntija-patrik-…
Onneksi Suomessa otetaan ahmimishäiriö vakavasti.... eiku....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne ruokailutottumukset aika tehokkaasti lapsuudenkodista tarttuu.
Meillä kotona syöty aina terveellisesti ja terveellistä kotiruokaa. Minä olen lihava siitä huolimatta.
Sama juttu. Ainut lihava sisaruksista. Sitten sitä ylipainoa ruvettiin poistamaan terveyden nimissä, kun kaikki terveydenhoitajat ja koululääkärit pudistelivat tuomitsevasti päätään. Tuloksena 30 vuotta jojolaihduttamista, 80 kg tällä hetkellä ylipainoa, täysin toivoton syömishäiriö ja sen myötä masennus.
Hoitoa ylipaino tarvitsee, mutta oman kokemukseni perusteella en päästäisi ketä tahansa ohjaamaan ylipainoisia. Jopa ravitsemusterapeutti on minua ohjeistanut väärin ja vahingollisesti. Kaiken päälle saa usein kuulla, ettei ole riittävän hoitomyönteinen, vaikka on elämänsä aikana laihduttanut satoja kiloja. Istun seuraavan viisastelijan päälle. Sieltäpähän alta piipittää viisauksiaan.
Mulle oli pettymys ja säikähdys kun Pippa Laukka ei saanut Sanna Ukkolaa laihtumaan eikä kommentoinut säästöliekkiä mitenkään. Olisko vaan pitänyt sinnitellä vuosi, pari liikkuen ja normaalisti syöden vai mikä siinä meni pieleen. Uskon kyllä että se olisi mahdollista mutta vaatisi todella kovaa päätä. Sanna on nykyään yhtä pullea tai pulleampi kuin silloin.
Vierailija kirjoitti:
Monikohan näistä lihaviin tympääntyneistä on tympääntyneitä siksi että saanut tarpeeksi kuulla jonkun leppoisan pullukan huulenheittoa pulkannarusta, vinkuheinästä ja milloin mistäkin. Minulla ainakin eräässä vaiheessa kuppi kaatui eikä oikein meinaa enää löytyä myötätuntoa ylipainoa kohtaan ja ärsyttää tää pullukoiden vinkuminen ja uhriutuminen. Niin se metsä yleensä nimittäin vastaa kun sinne huudetaan.
Minuakin on haukuttu laihaksi ja laudaksi kymmeniä kertoja. Nuorempana siis. Suurin osa haukkujista oli normaalipainoisia, pieni osa ylipainoisia. Jotkut ihmiset vaan on vittumaisia. Ai niin, oli muutamia jotka kehui siroksi ja hoikaksi, mutta vähemmän heitä oli kuin arvostelijoita. Miehet oli tässä painoasiassa paljon pahempia kuin naiset, heillä perusteet tietysti oli seksuaalisen viehättävyyden alhaisuus kun minussa ei olisi ollut mitä puristella, vaikka heillä ei olisi muutenkaan ollut asiaa tulla minua puristelemaan. Halusivat vaan ilmoittaa.
Alkoholi tappaa keskiarvolla 6 suomalaista joka päivä. Kun erityisen vaaralliseen huumeeseen kuoli 3-4 niin siitä oli uutisissa. Ikävistä totuuksista ollaan hiljaa. Pössyttely on rikos ja itsensä saa juoda hengiltä. Tosi suomalainen hölmölän logiikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne ruokailutottumukset aika tehokkaasti lapsuudenkodista tarttuu.
Meillä kotona syöty aina terveellisesti ja terveellistä kotiruokaa. Minä olen lihava siitä huolimatta.
Sama juttu. Ainut lihava sisaruksista. Sitten sitä ylipainoa ruvettiin poistamaan terveyden nimissä, kun kaikki terveydenhoitajat ja koululääkärit pudistelivat tuomitsevasti päätään. Tuloksena 30 vuotta jojolaihduttamista, 80 kg tällä hetkellä ylipainoa, täysin toivoton syömishäiriö ja sen myötä masennus.
Hoitoa ylipaino tarvitsee, mutta oman kokemukseni perusteella en päästäisi ketä tahansa ohjaamaan ylipainoisia. Jopa ravitsemusterapeutti on minua ohjeistanut väärin ja vahingollisesti. Kaiken päälle saa usein kuulla, ettei ole riittävän hoitomyönteinen, vaikka on elämänsä aikana laihduttanut satoja kiloja. Istun seuraavan viisastelijan päälle. Sieltäpähän alta piipittää viisauksiaan.
Mulle oli pettymys ja säikähdys kun Pippa Laukka ei saanut Sanna Ukkolaa laihtumaan eikä kommentoinut säästöliekkiä mitenkään. Olisko vaan pitänyt sinnitellä vuosi, pari liikkuen ja normaalisti syöden vai mikä siinä meni pieleen. Uskon kyllä että se olisi mahdollista mutta vaatisi todella kovaa päätä. Sanna on nykyään yhtä pullea tai pulleampi kuin silloin.
Tuskinpa ketään saa muuttamaan pelkällä TV-ohjelmalla, ellei itsellä ole kuria tai kiinnostusta. Säästöliekki on hieman erikoinen termi. Onko kukaan valvomassa alkoholin ja ruuan kulutusta missään ohjelmassa? Ei ole. Ja kyllä se energia jostain tulee. Kukaan ei liho yhdellä proteiinipirtelöllä päivässä.
Otan maskin pois naamani edestä, kun syön.
https://www.duodecimlehti.fi/duo95744
Tässä on kyseessä vakavasti otettava sekä kansanterveydellinen että yhteiskunnallinen ongelma.
Se ei muutu miksikään eikä poistu eikä sitä voi mitenkään vähätellä.
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino ei tartu.
Kyllä ylipaino tarttuu, koska kysymys on elämäntavasta ja yhteisön tavasta reagoida ja täyttää jotain muita tarpeita. Lohtusyöminen ja itsensä palkitseminen herkuilla on inhimillistä käyttäytymistä. Eikö meillä melkein kaikilla ole ollut isoäiti tai äiti joka tarjoaa lohturuokaa tai pikkunaposteltavaa?
Leffailta ilman sipsejä on kuin katsoisi akvaariota ilman kaloja?
Vierailija kirjoitti:
Koska valtio voi pakottaa ihmisen rokottautumaan, taas laihdutukseen pakottaminen olisi "ihmisoikeuksien" loukkaus.
Ei vaan, tulisi yhteiskunnalle liian kalliiksi. Ilmaiset lihavuuslääkkeet, leikkaukset, leirit, ohjaus, lääkärikontrollit yms. lihavuutta poistavat hoidot. Jos on pakko, niin on oltava myös keinot.
Verovaroja kuluu melkoisesti lihavuudesta johtuvien oireiden hoitoon. Lohtusyöminen on lisääntynyt. Itsekuri vähentynyt.