Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6 000 SUOMALAISTA!! Vuodessa!! Ylipaino tappaa 10 kertaa enemmän kuin korona. :O Miksi ylipainosta ei pyritä eroon niin kuin koronasta?

Vierailija
20.09.2021 |

https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/b07d5c13-e83e-4a3c-b096-36aacdfcdc…

En tajua miksi 10 kertaa koronaa pahempi epidemia saa jyllätä rauhassa. Tarttuu usein vanhemmista lapsiin opittuina elintapoina.

Kommentit (379)

Vierailija
81/379 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokos ylipaino tappaa enemmän kuin tupakka?

Todennäköisesti, koska yhä useampi lopettaa ja moni turpoaa siinä vaiheessa kuin pullataikina.

Vierailija
82/379 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei tartu. Tappaa sitten vain sen joka itse ei tee asialle mitään, mutta ei vaaranna muita.

Totta kai vaarantaa muita, kun terveydenhoidon resursseja menee ihan turhaan itseaiheutetun lihavuuden ja sen haittavaikutusten hoitoon! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/379 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseään ei hoideta, liikkua ei viitsitä, mielihaluille annetaan periksi hyvin pienestä, mikään elämäntapamuutos ei pidä..... Olisin todella ylipainoinen, koska siihen on alttius, mutta liikun päivittäin ja rajoitan tietoisesti syömistäni. Koska siihenkin on riippuvuus. Olen tehnyt koko elämäni töitä ja isot elämäntapamuutokset ovat onneksi pitäneet päivän kerrallaan.

.... ihmeparannus luullaan tulevan lihavuusleikkauksen kautta? Turhaa hommaa! Mitä te valehtelette, että saatte sen leikkauksen?

Lihavuusleikkauksen maksakoon jokainen itse!

Ja kannatan lihavuuslaiskuuspassia.

Vierailija
84/379 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tiedän, kaikki eivät voi syödä samalla tavalla. Ruokavalio on räätälöitävä yksilön mukaan. Ns. lautasmalli ei ole kaikille ok, mutta näinhän ei saa tietenkäön sanoa.

Salasyönti on kuin alkoholismi. Sitä ei myönnetä ja siitä valehdellaan. Siihen saa apua, jos haluaa.

Vierailija
85/379 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään jälleen hesari toistaa tätä nykyajan mantraa, että lihavuudelle ei ihminen voi kertakaikkiaan mitään. Jos yrittää laihduttaa niin lihoo. Joku psykologi äänessä. 

Luuletko, että joku asia ei voi olla totta vain siksi, ettei sinulle ole käynyt niin?

Vierailija
86/379 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseään ei hoideta, liikkua ei viitsitä, mielihaluille annetaan periksi hyvin pienestä, mikään elämäntapamuutos ei pidä..... Olisin todella ylipainoinen, koska siihen on alttius, mutta liikun päivittäin ja rajoitan tietoisesti syömistäni. Koska siihenkin on riippuvuus. Olen tehnyt koko elämäni töitä ja isot elämäntapamuutokset ovat onneksi pitäneet päivän kerrallaan.

.... ihmeparannus luullaan tulevan lihavuusleikkauksen kautta? Turhaa hommaa! Mitä te valehtelette, että saatte sen leikkauksen?

Lihavuusleikkauksen maksakoon jokainen itse!

Ja kannatan lihavuuslaiskuuspassia.

Vau oletpa hyvä ihminen. Parempi kuin muut.

Vierailija
87/379 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suomalainen pyllerö nainen roikkuvine tisseineen on haluttava pakkaus😅

Tosin meillä pylleröillähän ei ole roikkuvat vaan täyteläiset.

Vierailija
88/379 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko on ylipainoinen (ei tosin sairaaloisen) eikä oo koskaan ollut sen takia sairaalassa, lääkärissä tai muualla.

Mä taas (mies) liikun kamalasti ja oon ties minkä krempan takia joutunut lääkäriin ja pitkiin fyssarijaksoihin.

Vierailija
89/379 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suomalainen pyllerö nainen roikkuvine tisseineen on haluttava pakkaus😅

Tässä ei ollut nyt kyse ulkonäöstä vaan terveydestä.

Menetkös muualle siitä typerine kommentteinesi, ja muistathan jatkossa tasa-arvon nimissä mainita, että myös suomalainen pyllerö mies roikkuvine tisseineen on haluttava pakkaus. Onneksemme heitä riittää enemmän kuin naisia.

Vierailija
90/379 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään jälleen hesari toistaa tätä nykyajan mantraa, että lihavuudelle ei ihminen voi kertakaikkiaan mitään. Jos yrittää laihduttaa niin lihoo. Joku psykologi äänessä. 

Laihduttaminen todellakin lihottaa, olen elävä esimerkki siitä. Olen ollut vauvasta asti ylipainoinen. Teininä lopulta väsyin jatkuvaan kiusaamiseen ja päätin laihduttaa ylimääräiset kilot pois. Olisi kannattanut antaa olla, olisin todennäköisesti huomattavasti terveempi, jos en olisi ruvennut laihduttamaan. Laihdutettuja kiloja on nyt keski-ikäisenä takana satoja ja yhtä paljon lihottuja kiloja. Terveys on pilalla ja syömisen hallinta täysin hukassa. Eikä kukaan voi väittää, että olisin laiskotellut elämäni läpi. Olen tehnyt niin paljon töitä laihtuakseni, että enempää ei voi vaatia ihmiseltä. Olen juossut läpi lääkärit ja ravitsemusterapeutit ja terveydenhoitajat ja viettänyt tunteja ja tunteja pururadalla. Olen syönyt lääkkeitä, lukenut kirjoja ja oppaita ja opetellut ihmisen biologiaa niin, että korvissa on sauhunnut. Olen ihan loppu sekä fyysisesti että henkisesti. Välttelen nykyisin lääkäreitä, enkä uskalla hakeutua valittamaan edes hammassärkyä, koska en jaksa ikuista leimaamista. Jään paitsi minulle kuuluvista lääkäripalveluista siitä syystä, että minut on opetettu häpeämään itseäni ja syyttämään itseäni kaikista vaivoista, joita minulla terveyden suhteen on. Putosin kerran portaita alas, enkä uskaltanut mennä hakemaan apua, vaikka ilmeisesti mursin sekä häntäluuni että varpaani. Jos laihduttaminen olisi helppoa, kaikki olisivat hoikkia. Laihduttaminen on erittäin vaikeaa ja lääkäreilläkään ei ole antaa toimivia ohjeita ja sen huomaa yksinkertaisesti siitä, että ihmiset eivät laihdu yrityksistä huolimatta. 

Vierailija
91/379 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonlopun kännivoi-karnevaali keräsi kyllä yhteen monta siideriläskiä. 

Vierailija
92/379 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni syö salaa?

Minä. En voi pitää pakasteessakaan mitään makeaa.

Vierailija
93/379 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kysymys laihdutuksesta, vaan totaalisesta elämäntapamuutoksesta. Ja totuus on, etteivät kaikki siihen pysty. Vika on aina muualla kuin itsessä, omien korvien välissä. On olemassa ongelmasyöjillekin oma ohjelma. Suosittelen. Tarvitaan vain oma halu muuttua.

Vierailija
94/379 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ylipaino on oma valinta. Se ei tartu,

Vierailija
95/379 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronarokote auttaa ylipainoon yhtä paljon kuin koronarokote vaikuttaa omikroniin. Koronarokote pitää laittaa pakolliseksi kerran viikossa kaikille joilla on edes lievästi ylipainoa ja niin kauan kuin ylipainoa henkilöllä esiintyy.

Vierailija
96/379 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta alkaa Revenge body ohjelma, siitä ottamaan oppia…

Vierailija
97/379 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino on valtaisa bisnes. Siksi.

Vierailija
98/379 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bisnestä sillä tehdään.

Vierailija
99/379 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

´Tämä on vaikea aihe, koska laihduttaminen voi olla oikeasti todella haastavaa ja se vaatii kokonaisen remontin elämäntavoille. Jos ei ole motivaatiota tai sitä on hankala pitää yllä niin eihän siitä mitään tule.

Olen itse aina ollut alipainoinen, mutta saatan ymmärtää hyvin sen, mitä monet ylipainoiset käyvät läpi. Itselläni koululiikunta pilasi liikunnan ilon ja koulu aiheutti myös syömishäiriön. Uskon, että monet ylipainoiset kärsivät samoista traumoista ..  Tiedän myös miltä tuntuu, kun saa jatkuvia arvosteluja osakseen omasta ulkonäöstä johtuen. Se on sellaista jatkuvaa kyttäämistä. Lopulta hermostuu ja tulee tunne, että nyt en ainakaan tee asialle mitään, kun jatkuvasti otatte asian esiin. Olen vasta nyt 23-vuotiaana löytänyt kuntoilusta jotain iloa. 

Voin vinkiksi antaa kaikille, että jos alatte liikkumaan niin tehkää se omilla ehdoilla ja omien voimien mukaan. Itse aloitin YouTuben kuntoiluvideoilla. Kuuntelin ja kuuntelen edelleen itseäni. En vaadi itseltäni liikaa enkä riko itseäni. Silloin siitä jää hyvä fiilis eikä huono ja väsynyt. Ennen, kun aloitin niin yritin pysyä videon tahdissa ja rääkkäsin itseäni. Ei siitä tullut hyvä olo ja olin rikki monta päivää. Silloin lähti motivaatio.

Vierailija
100/379 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

´Tämä on vaikea aihe, koska laihduttaminen voi olla oikeasti todella haastavaa ja se vaatii kokonaisen remontin elämäntavoille. Jos ei ole motivaatiota tai sitä on hankala pitää yllä niin eihän siitä mitään tule.

Olen itse aina ollut alipainoinen, mutta saatan ymmärtää hyvin sen, mitä monet ylipainoiset käyvät läpi. Itselläni koululiikunta pilasi liikunnan ilon ja koulu aiheutti myös syömishäiriön. Uskon, että monet ylipainoiset kärsivät samoista traumoista ..  Tiedän myös miltä tuntuu, kun saa jatkuvia arvosteluja osakseen omasta ulkonäöstä johtuen. Se on sellaista jatkuvaa kyttäämistä. Lopulta hermostuu ja tulee tunne, että nyt en ainakaan tee asialle mitään, kun jatkuvasti otatte asian esiin. Olen vasta nyt 23-vuotiaana löytänyt kuntoilusta jotain iloa. 

Voin vinkiksi antaa kaikille, että jos alatte liikkumaan niin tehkää se omilla ehdoilla ja omien voimien mukaan. Itse aloitin YouTuben kuntoiluvideoilla. Kuuntelin ja kuuntelen edelleen itseäni. En vaadi itseltäni liikaa enkä riko itseäni. Silloin siitä jää hyvä fiilis eikä huono ja väsynyt. Ennen, kun aloitin niin yritin pysyä videon tahdissa ja rääkkäsin itseäni. Ei siitä tullut hyvä olo ja olin rikki monta päivää. Silloin lähti motivaatio.

Lisään vielä sen, että älkää haukatko liian isoa palaa. Jos heti alussa täytyisi osata kaikki niin ei sitä jaksa. Ei alussa tarvitse tehdä mitään treeniaikataulua ja jättää kaikkia herkkuja heti pois. Ensin täytyy etsiä se ilo siitä liikunnasta jollain tapaa ja sitten vasta alkaa miettimään enemmän esim. ruokailuja ja aikatauluja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi