Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6 000 SUOMALAISTA!! Vuodessa!! Ylipaino tappaa 10 kertaa enemmän kuin korona. :O Miksi ylipainosta ei pyritä eroon niin kuin koronasta?

Vierailija
20.09.2021 |

https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/b07d5c13-e83e-4a3c-b096-36aacdfcdc…

En tajua miksi 10 kertaa koronaa pahempi epidemia saa jyllätä rauhassa. Tarttuu usein vanhemmista lapsiin opittuina elintapoina.

Kommentit (379)

Vierailija
121/379 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ylipainoon olisi rokotus, se olisi pakollinen.

Vierailija
122/379 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään jälleen hesari toistaa tätä nykyajan mantraa, että lihavuudelle ei ihminen voi kertakaikkiaan mitään. Jos yrittää laihduttaa niin lihoo. Joku psykologi äänessä. 

Laihduttaminen todellakin lihottaa, olen elävä esimerkki siitä. Olen ollut vauvasta asti ylipainoinen. Teininä lopulta väsyin jatkuvaan kiusaamiseen ja päätin laihduttaa ylimääräiset kilot pois. Olisi kannattanut antaa olla, olisin todennäköisesti huomattavasti terveempi, jos en olisi ruvennut laihduttamaan. Laihdutettuja kiloja on nyt keski-ikäisenä takana satoja ja yhtä paljon lihottuja kiloja. Terveys on pilalla ja syömisen hallinta täysin hukassa. Eikä kukaan voi väittää, että olisin laiskotellut elämäni läpi. Olen tehnyt niin paljon töitä laihtuakseni, että enempää ei voi vaatia ihmiseltä. Olen juossut läpi lääkärit ja ravitsemusterapeutit ja terveydenhoitajat ja viettänyt tunteja ja tunteja pururadalla. Olen syönyt lääkkeitä, lukenut kirjoja ja oppaita ja opetellut ihmisen biologiaa niin, että korvissa on sauhunnut. Olen ihan loppu sekä fyysisesti että henkisesti. Välttelen nykyisin lääkäreitä, enkä uskalla hakeutua valittamaan edes hammassärkyä, koska en jaksa ikuista leimaamista. Jään paitsi minulle kuuluvista lääkäripalveluista siitä syystä, että minut on opetettu häpeämään itseäni ja syyttämään itseäni kaikista vaivoista, joita minulla terveyden suhteen on. Putosin kerran portaita alas, enkä uskaltanut mennä hakemaan apua, vaikka ilmeisesti mursin sekä häntäluuni että varpaani. Jos laihduttaminen olisi helppoa, kaikki olisivat hoikkia. Laihduttaminen on erittäin vaikeaa ja lääkäreilläkään ei ole antaa toimivia ohjeita ja sen huomaa yksinkertaisesti siitä, että ihmiset eivät laihdu yrityksistä huolimatta. 

Mä voisin ruveta järjestämään kesällä leirejä, joilla kaikki taatusti laihtuvat.

Yksinkertainen periaate: suusta sisään menee vähemmän kaloreita kuin energiaa kuluu päivässä. Mitään muuta ei välttämättä edes tarvita, eli ei ohjelmapakkoa. Vapaaehtoisille voin kehitellä ajanvietteeksi hauskoja tehtäviä ja pikku retkiä.

Halpa konsepti mulle, mutta niinhän se aina menee, että parhaat asiat ovat yksinkertaisia ja ilmaisia. 👌🙏

Ylipainoisilla ei ole ongelmia laihtumisessa, vaan saavutetun painon ylläpitämisessä. Keho kuvittelee laihtumisen nälänhädäksi ja nostaa ihmisen näläntunnetta lisäävää hormonitasoa. Se voi olla ylhäällä laihtumisen jälkeen jopa pari vuotta. Sitä vastaan kamppailu on erittäin vaikeaa, siksi ihmiset lihovat lähes aina takaisin laihduttuaan. Tuollaisten läskileirivitsien heittely kertoo tietämättömyydestä ja toisten ongelmien vähättelystä. 

Kyse on terveydenhuollon kantokyvystä. Läskit tuhlaavat järkyttävän määrän veronmaksajien rahaa ruuhkauttamalla sairaanhoidon.

Ettekö te olekaan enää näistä asioista kiinnostuneita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/379 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ylipaino on oma valinta. Se ei tartu,

Ensinnäkin se todellakin tarttuu mutta kuten koronankin hoidossa, pääpaino ja suurin huoli on ollut ”terveydenhuollon kantokyvyn varmistamisessa”. Läskit kuormittaa sairaanhoitoa ja kuluttaa hirvittävät määrät yhteiskunnan resursseja ja veronmaksajien rahaa.

Eikö enää kiinnostakaan? Hyvä.

Vierailija
124/379 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palataan asiaan sitten kun ylipaino muuttuu herkästi tarttuvaksi kulkutaudiksi, jonka aiheuttamat haitat olisivat helposti minimoitavissa rokotteella.

Ei vaan me palataan asiaan nyt. Ylipaino kuormittaa terveydenhuoltoa ennennäkemättömällä tavalla. Maksaa yhteiskunnalle miljardeja euroja vuosittain.

Ihmettelen tätä väitettä ettei se olisi muka tarttuva kulkutauti, kun nykyihmiset vaan paisuu paisumistaan kun on helposti ruokaa saatavilla. Perheissäkin tuppaa olemaan kaikki vähän pulleita lapsista lähtien. Vaikuttaa aika taudinomaiselta minusta.

Vierailija
125/379 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja alkoholi taas tappaa Suomessa kuusi ihmistä päivässä ja tupakka viisitoista.

Vierailija
126/379 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kysymys laihdutuksesta, vaan totaalisesta elämäntapamuutoksesta. Ja totuus on, etteivät kaikki siihen pysty. Vika on aina muualla kuin itsessä, omien korvien välissä. On olemassa ongelmasyöjillekin oma ohjelma. Suosittelen. Tarvitaan vain oma halu muuttua.

Kaikki eivät halua mitään elämäntapamuutosta. Monet näyttävät luulevan että jokainen lihava haluaisi tehdä muutoksen mutta eivät pysty, vaikka tosiasiassa kaikki eivät vain halua.

Miksi pitäisi olla normaalipainoinen ja syödä terveellisesti? Tähän nyt varmasti aletaan jankata että tulee kalliiksi yhteiskunnalle. Ihan kuin se oikeasti ketään huolestuttaisi. Ei kukaan oikeasti murehdi sitä että voi voi kun stressaa niin hirveästi kun naapurin Leena saattaa aiheuttaa kuluja yhteiskunnalle.

Vierailija
127/379 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen on täysin laillista tuhota oma elämä ja terveys. Siksi. Mitä se kenellekään kuuluu tai miksi se ketään kiinnostaisi? Into laihtua tulee lähteä ihmisestä itsestään ja jos se ei ole laihtumisesta ja terveestä elämästä kiinnostunut, niin ei sille kukaan mitään voi.

Vierailija
128/379 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kysymys laihdutuksesta, vaan totaalisesta elämäntapamuutoksesta. Ja totuus on, etteivät kaikki siihen pysty. Vika on aina muualla kuin itsessä, omien korvien välissä. On olemassa ongelmasyöjillekin oma ohjelma. Suosittelen. Tarvitaan vain oma halu muuttua.

Kaikki eivät halua mitään elämäntapamuutosta. Monet näyttävät luulevan että jokainen lihava haluaisi tehdä muutoksen mutta eivät pysty, vaikka tosiasiassa kaikki eivät vain halua.

Miksi pitäisi olla normaalipainoinen ja syödä terveellisesti? Tähän nyt varmasti aletaan jankata että tulee kalliiksi yhteiskunnalle. Ihan kuin se oikeasti ketään huolestuttaisi. Ei kukaan oikeasti murehdi sitä että voi voi kun stressaa niin hirveästi kun naapurin Leena saattaa aiheuttaa kuluja yhteiskunnalle.

Ei pääse Pirkko sairaalaan, kun naapurin läskileena makaa letkuissa teholla ja vie Pirkon paikan.

Vai oliko nyt niin, että vain koronan kanssa sairaanhoitoa vaativat tapaukset lasketaan?

Vierailija
129/379 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen on täysin laillista tuhota oma elämä ja terveys. Siksi. Mitä se kenellekään kuuluu tai miksi se ketään kiinnostaisi? Into laihtua tulee lähteä ihmisestä itsestään ja jos se ei ole laihtumisesta ja terveestä elämästä kiinnostunut, niin ei sille kukaan mitään voi.

Jaa. Mitäpä se kenellekään kuuluu niin. Eikö ne verorahat olleetkaan yhteisiä? Rasittaako sairaanhoitoa enemmän yli- vai normaalipainoiset?

Vierailija
130/379 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BB-talo tyyppinen laihdutus formaatti?

Se on nimeltään Selviytyjät.

Läskiversiossa pois ei pääse, ennen kuin asetettu painotavoite on saavutettu.

Vierailija
131/379 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pois ei pääse ennen kuin viimeinenkin ylipainoinen on laihduttanut ympäri maailman. Huonot tavat leviää kuin virus.

Läskipassilla ei mitään asiaa ravintolaan, jos on ylipainoa. Kaupassa saa käydä valvotusti.

Kuulostaako järkevältä?

Vierailija
132/379 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mitäpä se kenellekään kuuluu niin. Eikö ne verorahat olleetkaan yhteisiä? Rasittaako sairaanhoitoa enemmän yli- vai normaalipainoiset?

Todennäköisesti normaalipainoiset, koska he elävät huomattavasti pidempään. Ylipainoinen elää suhteellisen terveenä aikansa, kunnes viisikymppisenä saa sydärin ja kuolee siihen. Ei tule sairaanhoitokuluja, ei vanhuudenvaivoja ja niihin liittyviä kuluja, eikä myöskään tarvitse maksaa eläkkeitä. 

Vierailija
133/379 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika provosoivaa aloittaa tämä keskustelu yh-mammojen palstalla kun varmasti yli 80% kuuluu genreen.

Vierailija
134/379 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään jälleen hesari toistaa tätä nykyajan mantraa, että lihavuudelle ei ihminen voi kertakaikkiaan mitään. Jos yrittää laihduttaa niin lihoo. Joku psykologi äänessä. 

Laihduttaminen todellakin lihottaa, olen elävä esimerkki siitä. Olen ollut vauvasta asti ylipainoinen. Teininä lopulta väsyin jatkuvaan kiusaamiseen ja päätin laihduttaa ylimääräiset kilot pois. Olisi kannattanut antaa olla, olisin todennäköisesti huomattavasti terveempi, jos en olisi ruvennut laihduttamaan. Laihdutettuja kiloja on nyt keski-ikäisenä takana satoja ja yhtä paljon lihottuja kiloja. Terveys on pilalla ja syömisen hallinta täysin hukassa. Eikä kukaan voi väittää, että olisin laiskotellut elämäni läpi. Olen tehnyt niin paljon töitä laihtuakseni, että enempää ei voi vaatia ihmiseltä. Olen juossut läpi lääkärit ja ravitsemusterapeutit ja terveydenhoitajat ja viettänyt tunteja ja tunteja pururadalla. Olen syönyt lääkkeitä, lukenut kirjoja ja oppaita ja opetellut ihmisen biologiaa niin, että korvissa on sauhunnut. Olen ihan loppu sekä fyysisesti että henkisesti. Välttelen nykyisin lääkäreitä, enkä uskalla hakeutua valittamaan edes hammassärkyä, koska en jaksa ikuista leimaamista. Jään paitsi minulle kuuluvista lääkäripalveluista siitä syystä, että minut on opetettu häpeämään itseäni ja syyttämään itseäni kaikista vaivoista, joita minulla terveyden suhteen on. Putosin kerran portaita alas, enkä uskaltanut mennä hakemaan apua, vaikka ilmeisesti mursin sekä häntäluuni että varpaani. Jos laihduttaminen olisi helppoa, kaikki olisivat hoikkia. Laihduttaminen on erittäin vaikeaa ja lääkäreilläkään ei ole antaa toimivia ohjeita ja sen huomaa yksinkertaisesti siitä, että ihmiset eivät laihdu yrityksistä huolimatta. 

Kaikki tämä vain sen vuoksi koska on vaikeaa syödä edes piirun verran vähemmän kuin kuluttaa eikä kestä näläntunnetta?

Et tiedä mistä puhut ja taatusti olen elämässäni kestänyt näläntunnetta enemmän kuin keskivertoaikuinen. 

Vierailija
135/379 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipaino ei ole ilmateitse leviävä yleisvaarallinen tartuntatauti. Ylipainoa enemmän olisin itse huolissani alkoholin suorista ja välillisistä vaikutuksista.

Jos läskit hillitsisivät syömistään alkuun pari viikkoa. Tiedättehän, ’2 weeks for flatten the curve’.

Sitten muutaman viikon eli parin kolmen vuoden päästä katsotaan tilannetta uudestaan.

"Tiedättehän, ’2 weeks for flatten the curve’."

Repesin tälle niin, että kuului varmaan naapuriin asti. 🤣🤣

Kirjaimellisesti: flatten the curve! 😁

Vierailija
136/379 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pois ei pääse ennen kuin viimeinenkin ylipainoinen on laihduttanut ympäri maailman. Huonot tavat leviää kuin virus.

Läskipassilla ei mitään asiaa ravintolaan, jos on ylipainoa. Kaupassa saa käydä valvotusti.

Kuulostaako järkevältä?

Laitetaanko vielä keltainen tähti hihaan?

Vierailija
137/379 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samahan se on koronarokotustenkin kanssa, niitähän otetaan vain lähinnä oman terveyden takia joten miksi niitä yritetään kuitenkin pakottaa ottamaan ja on huono ihminen jos ei ole ottanut? No koska rasittaa terveydenhuoltoa, sanovat. Miten se on lihavan kanssa muka eri. Lihavuus leviää taudinomaisesti kun antaudutaan liikaa helppoudelle ja houkutuksille ja lopulta ollaan lääkärissä kaikenlaisten lihavuusvaivojen takia.

Vierailija
138/379 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, suurempi ongelma on se kun siitä naapurin Leenasta ei voi mitään seksifantasioitakaan pyöritellä kun on niin lihava, hoikempana olisi pantavampi.

Vierailija
139/379 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siihen yrittää "kehittää" rokotetta ja sumplia hallituksen kanssa että ne tilaa isot määrät ja jaetaan rahat jää kiinni siitä ettei se toimi jos porukka ei laihdu. Sitä paitsi mihin kaikki isot vaatteet sitten myydään jos ei suomeen, englantiin ja usaan. (usa nääs yrittää ostaa itselleen ne kaikki rokotteet jos ne toimii)

Vierailija
140/379 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika provosoivaa aloittaa tämä keskustelu yh-mammojen palstalla kun varmasti yli 80% kuuluu genreen.

Miten niin yh-mammojen?

Ja varmasti ei ole 80% ylipainoisia täällä.

Oma BMI 22, mitä lihakset nostavat. Revi siitä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi