Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sait nykyisen työpaikkasi?

Vierailija
05.11.2014 |

Suhteilla? Omalla aktiivisuudella? Vai oliko yleisessä haussa(missä?)

Omani:

1. Työpaikka laitoin avoimen hakemuksen ja soitin perään

2. Suhteilla

3. Soitin kiinnostavaan firmaan, pääsin sijaiseksi.

4. Yleinen haku, mutta vain oman alan rekrysivulla

5. Nykyinen pesti Linkedinin, verkostojen ja suositusten kautta

Yksikään paikka ei ole ollut MOL:issa.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 11:47"]

Olin jo talon sisällä eri tehtävissä, ja tunsin tehtävänkuvan. Tehtävä oli haettavana myös MOL:n kautta, ja laitoin hakemuksen ohjeitten mukaisesti.

[/quote]

Mulla sama, alunperin siihen eri tehtävään tulin ihan yleisen haun kautta.

Vierailija
2/54 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakituisen työn sain, kun tein reilu 2 vuotta sijaisuuksia. Sairaala. Ei tarvinnut erikseen hakea vaikipaikkaa, työsuhteeni vain vakinaistettiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kävelin sisään ja kysyin töitä
2. Soitin ensin, kävelin sisään ja kysyin töitä
3. Sama
4. MOL-ilmoitus ja soitto
5. Kaveri vinkkasi itseltään vapautuvasta paikasta
6. Jätin CV:n rekrytapahtumassa, jonka jälkeen kutsuttiin haastatteluun
7. Soitin ja lähetin CV:n, jonka jälkeen haastatteluun

Vierailija
4/54 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ekaa tutun kautta, joka kertoi että siellä olisi sellainen paikka tulossa auki, soitin firmaan ja kysyin, kutsuivat käymään ja pääsin töihin. Kolme sen jälkeen julkisen haun ja haastattelun kautta ja tämä viimeisin on talon sisäinen siirto eläkkeelle jääneen tilalle.

Vierailija
5/54 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 13:26"]1. Kävelin sisään ja kysyin töitä
2. Soitin ensin, kävelin sisään ja kysyin töitä
3. Sama
4. MOL-ilmoitus ja soitto
5. Kaveri vinkkasi itseltään vapautuvasta paikasta
6. Jätin CV:n rekrytapahtumassa, jonka jälkeen kutsuttiin haastatteluun
7. Soitin ja lähetin CV:n, jonka jälkeen haastatteluun
[/quote]
En muuten ole koskaan tehnyt varsinaista hakemusta. Voisikohan tästä ottaa joku oppia? Vrt. rustailla satoja hakemuksia vs. kävellä sisään...

Vierailija
6/54 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mol vaikuttaa aika tehokkaalta tämän perusteella.

Vierailija
7/54 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menemällä työharjoitteluun firmaan, eri osastolle kylläkin. Sain jalan ovenväliin ja sain tiedon, että toiselle osastolle haetaan työntekijää. Sinne menin pomon juttusille sitten, en mitään hakemuksia tarvinnut väsäillä

Vierailija
8/54 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mollin kautta, sekä toinen freelanceriuteni kautta.

Vierailija
9/54 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa olen ottanut vastaan just sen ärsyttävän tylsänkuuloisen parin kuukauden pestin vuokrafirman kautta ja saanutkin jäädä yrityksen omille palkkalistoille eikä työ olekaan ollut alun jälkeen mitään "kopiointia-arkistointia". Älkää siis väheksykö näitä vuokrafirmojen pikkupätkiä.

Kesätyöt sain suhteilla ja sukunimellä. Saattaa kirpaista kanssahakijoita, mutta se on tosiasia. Kesätöitä on niin vaikea saada ilman kokemusta eikä mikään firma tunnu enää kaipaavan kesäksi lisätyövoimaa.

Kaksi kertaa olen saanut ihan MOLlissa ilmoitetun paikan. Tuntui hienolta tulla valituksi 120 hakijan joukosta. Ja toisella kertaa taakse jäi kokeneempia, koska olin haastattelijan mielestä mukavin mahdollinen työpari.

Vierailija
10/54 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen työ löytyi Oikotieltä.

Vierailija
11/54 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen oikean työpaikkani sain sattumalta.

Loput onkin löytyneet oman aktiivisuuden perusteella, tai siis kaikki työt on olleet MOL:in sivuilla, joko suoraan tai rekryfirman kautta. Ai niin, yksi työnantaja löysi minut!

Vierailija
12/54 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttu pääsi firmaan töihin. Suuri suomalainen yritys. Antoi minullekin erään henkilöstöihmisen nimen. Laitoin suoraan hänelle avoimen hakemuksen. En siis tehnyt edes firman nettisivuillemitään. Kuukauden kuluttua haastattelu ja aloitin työt. Rivitoimistorotan työ tosin.

Vierailija
13/54 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteilla olen lähes kaikki työni saanut alkaen 14v kesäduuneista, valmistumisen jälkeen ekan duunin sain perushakemisella, oli määräikainen työ, ja kun jäin työttömäksi, työvoimatoimisto palkkasi mut. Muita töitä on ollut 7 eri työnanatajalla ja suhteilla näihin on menty. Tässä viimeisessä olen viihtynyt 15 vuotta.

N42v

Vierailija
14/54 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseen työpaikkaani pääsin kaverini tuuraajaksi ja sitä kautta sitten tekemään keikkoja silloin tällöin.

Kaksi muuta, joista toinen ihan vakituinen työni löysin ihan molin sivuilta, lähetin s-postilla hakemuksen, kävin haastattelussa ja sain paikan.

Vierailija
15/54 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molin sivuilta.

Vierailija
16/54 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin työhaastattelussa

Vierailija
17/54 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ilmoituksen, hain ja tulin valituksi. Hakijoita 150 eikä mulla ollut mitään suhteita. Ammattitaitoni ja miellyttävä persoonani teki valinnasta yksimielisen. Olen niin onnellinen ja ylpeä itsestäni :)

Vierailija
18/54 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiseen paikkaani mut on pyydetty, koska mut tiedettiin hyväksi.

Sitä edelliset työpaikat sain osallistumalla valtakunnalaajuiseen rahoituskilpailuun.

Niitä edeltävän sain suunittelemalla projektin ja tarjoamalla sitä toteutettavaksi eräälle yhtiölle, jolla tiesin suhdeverkoston kautta olevan sellaisia intressejä/suunnitelmia muutenkin.

TUota ennen mä olin oikeasti hieman aikaa työttömänä.

MIkään näistäkään ei ole ollut molin sivuilla, mutta nuo rahoituskilpailut on toki julkisessa haussa muuten - ne on vuosittaisia hakuja joissa haetaan rahoitusta 3-5 vuodeksi ja kilpailu on kova (rahoitusprosentti vaihtelee 4-8 välillä). Suhteilla ja verkoistoilla on suuri merkitys. Nykyistä tehtävääni minulla ei olisi, jos minua ei tiedettäisi tosi hyväksi. Rahoitukilpailuissa suhteilla on se merkitys, että kilpailuissa erikseen pyydetään selittämään, onko sellaisia verkostoja, joiden avulla projektin toteuttaminen on mahdollista - jos ei ole, ei projekti tietysti ole kovin uskottavakaan. Yksin on kenenkään turha kuvitella mitään merkittävää tekevänsä.

Vierailija
19/54 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen kyseisen firman sivuilta, toinen työharjoittelun kautta. 

Vierailija
20/54 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisen paikkani haastattelun kautta. Minulla oli ja on eniten kokemusta hakeneista ja sovellun työhöni hyvin. Ei myöskään ollut yleisessä haussa.