Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sait nykyisen työpaikkasi?

Vierailija
05.11.2014 |

Suhteilla? Omalla aktiivisuudella? Vai oliko yleisessä haussa(missä?)

Omani:

1. Työpaikka laitoin avoimen hakemuksen ja soitin perään

2. Suhteilla

3. Soitin kiinnostavaan firmaan, pääsin sijaiseksi.

4. Yleinen haku, mutta vain oman alan rekrysivulla

5. Nykyinen pesti Linkedinin, verkostojen ja suositusten kautta

Yksikään paikka ei ole ollut MOL:issa.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein työpaikkani itse. Yrittäjänä siis jo vuosia ja tyytyväinen.

Vierailija
42/54 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainostoimistossa freelancerina olen ja ihan mollissa olleeseen ilmoitukseen laitoin hakemuksen. Sain työn heti haastattelussa. Toki ehkä palkallisena tekisin tätä mieluummin, mutta kyseessä on firma jossa kaikki ovat yrittäjiä ja työskentelevät ympäri maailmaa. 

Sitä ennen olin ollut puoli vuotta vailla kunnon työkeikkoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin työpaikkailmoituksen alani vakipaikkaan MOL:in kautta, hain mutten päässyt. Muutama kuukausi myöhemmin työpaikalta otettiin yhteyttä ja kysyttiin kiinnostaisiko tulla haastatteluun, etsivät kesäsijaista. Menin ja sain paikan.

Kesän jälkeen tein vuoden verran pätkiä ja sijaisuuksia samassa paikassa, kunnes tuli uusi vakipaikka hakuun. Hain ja tulin toiseksi, mutta ensimmäinen vaihtoehto saikin töitä toisaalta ja minut palkattiin vakkariksi.

Vierailija
44/54 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein opinnäytetyön yritykseen ja minua pyydettiin jäämään töihin. Siitä on nyt noin 500 000 €.

Vierailija
45/54 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mollissa oli ilmoitus ja hain paikkaa. Siitä on nyt seitsemän vuotta. Olen edelleen samassa työpaikassa.

Vierailija
46/54 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä harjoittelun päätteeksi päässyt töihin, kuten tälläkin hetkellä. Kerran tungin itseni haastatteluun joka ei ole alalla tyypillistä (vaan pelkkä soittaminen ja hakemuksien lähettäminen)

Vierailija
47/54 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mol:n sivuilta löysin, laitoin hakemuksen, kävin haastattelussa ja tulin valituksi.

Edellinen oli virka mutta kyllästyin, joten hain pois sieltä (vakkari on tämäkin).

Vierailija
48/54 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni kaikki, tai ainakin suurin osa löytynyt mol.fi, sosiaaliala ja terveysala.

Vierailija
49/54 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmat työt joko isän, äidin, veljen, kälyn, opettajan tai tutun kautta.

Nykyinen on eka työpaikka jonka sain googlettamalla: (x ammatti) etätyö.

Haun perusteella lähetin hakemuksen vain yhteen paikkaan, jossa viimeinen hakupäivä oli meneillään - olin onnekas kun minut valittiin. :)

Vierailija
50/54 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Näin ilmoituksen netissä. Laitoin itse hakemuksen ja pääsin haastatteluun ja valittiin. Ei ketään suosittelijaa.

2. Suhteilla. Oma samalla alalla oleva sukulaiseni oli ensin hakenut ja valittu, mutta sitten kieltäytynyt johtajan paikasta ko. firmassa, soitin sukulaiseni käskystä valtakunnalliselle pomolle ja kerroin, kuka suosittelee, kutsuttiin haastatteluun ja pääsin töihin. Oli lopulta aika ankea mesta, otin loparit koeajalla ja sanoin sukulaiselleni, että oikein teki muuttamalla mielensä.

3. Omalla aktiivisuudella tutun vinkkauksen kautta. (Ei ollut avointa hakua, firman asiakas vinkkasi, että täällä voisi olla työsauma, ja soitin TJ:lle ja kävin kahdesti tapaamassa ennen kuin allekirjoitettiin sopimus.)

Olen päässyt jatkoon aina, kun olen päässyt haastatteluun. Joko menee täysin plörinäksi tai hyvin. Kovin montaa työpaikkaa minulla nyt ei ole elämässäni ollutkaan, olen tuossa viimeisimmässä ollut tyytyväinen.

Vierailija
51/54 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme viimeisintä paikkaa. Kyseessä oli Helsingin sanomissa ollut ilmoitus. Hain, olin haastattelussa ja tulin valituksi.

Vierailija
52/54 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksy suhteilla työpaikan hankkimista.

Omani sain nettihaulla, nykyiseen toimipisteeseen siirryin sisäisellä siirrolla.

Vierailija
53/54 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähtävästi siis kuitenkin kysytään jokaista työpaikkaa eikä vaan viimeisintä? Tässä kaikki omani (vakituiset työtehtävät):

1.-3. Hain kesätöihin suhteiden avulla - jatkoinkin sitten vakituisena osa-aikaisena abivuoden ja päädyin olemaan samassa yrityksessä melkein 10v. Alussa osa-aikaisena opiskeluiden ajan, sen jälkeen kokoaikaisena. Yrityksen sisällä hain avoimia tehtäviä muutaman kerran jotka olivat vain sisäisessä haussa ja tulin valituksi.

4. Hain tehtävää hesarissa olleen ilmoituksen perusteella. Joo, oli kauan kauan sitten. Viihdyin ko. Yrityksessä 2 vuotta. Huono siirto, kamala paikka.

5.-7. Hain yhden yrityksen nettisivujen kautta tehtävää. Yrityksessä jo oleva kaveri suositteli minua. Olin ko. yrityksessä noin 10 vuotta ja kolmessa eri tehtävässä. Ensimmäiseen siis hain, toiseen pyydettiin, kolmanteen rooliin ilmaisin kiinnostukseni ja kun rooliin avautui paikka hieman myöhemmin minut pyydettiin siihen.

8. Sain suoraan viestin toisen yrityksen johtajalta LinkedIn:in kautta ja hän pyysi juttelemaan haluaisinko siirtyä heille töihin. Siirryin ja olin ko. yrityksessä 5 vuotta.

9. Sain viestin LinkedInin kautta headhunterilta joka kysyi olisinko kiinnostunut kuulemaan kiinnostavasta paikasta/yrityksestä. Minähän olin ja tulin headhuntatuksi uuteen yritykseen. Olen ollut nykyisessä työssäni 3v.

Vierailija
54/54 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MOL:ssa oli ilmoitus. Ei suhteita, ihan haastattelun kautta siis.