Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sait nykyisen työpaikkasi?

Vierailija
05.11.2014 |

Suhteilla? Omalla aktiivisuudella? Vai oliko yleisessä haussa(missä?)

Omani:

1. Työpaikka laitoin avoimen hakemuksen ja soitin perään

2. Suhteilla

3. Soitin kiinnostavaan firmaan, pääsin sijaiseksi.

4. Yleinen haku, mutta vain oman alan rekrysivulla

5. Nykyinen pesti Linkedinin, verkostojen ja suositusten kautta

Yksikään paikka ei ole ollut MOL:issa.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka alaan liityvä oli MOLlissa.

Toiseen opiskelukaveri vinkkasi ennen yleistä hakua.

Toisen paikan muuttaessa toiseen kaupunkiin... kolmas työ löytyi lehti-ilmoituksessa.

Siellä en ollut pitkään kun neljänteen paikkaan minua pyydettiin.

Vierailija
22/54 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiseen ja tätä edelliseen työpaikkaani minua pyydettiin töihin. Sitä edellisen sain kävelemällä erääseen firmaan kysymään, olisiko osaamiselleni käyttöä. Sattui niin että oli, vaikka firma ei ollut juuri silloin aktiivisesti hakemassa ketään. Tiedän, olen ollut hyvin onnekas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan saanut yhtäkään työpaikkaa suhteilla vaan ihan hakemalla, haastattelut ym ja työpaikka tuli. Aika hieno asia mielestäni!

Vierailija
24/54 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekemällä ensin ahkerasti sijaisuuksia opiskeluaikana. Myöhemmin irtos vakipaikka, mutta väitän, että suurimmaksi osaksi suhteiden takia. Lähisukulainen samalla työpaikalla töissä.

Vierailija
25/54 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut noin 20 eri työpaikkaa, joista 3 olen päässyt niihin hakemalla. Ensimmäisen sain veljeni avulla. Varmaan 5-8 paikkaa olen saanut niin, että työnantaja on saanut yhteystietoni te-keskuksesta, ovat soittaneet ja olen mennyt töihin. Minulla ei ole ollut mitään cv-nettiä. Näin sain myös nykyisen paikkani. Yhden paikan sain vnhalla hakemuksella, jonka johtaja oli kaivanut esiin tuuraajaa tarvitessaan. Menin tekemään viikon sijaisuutta, olin kolme vuotta siellä, viimeiset 2,5 vuotta vakkarina (kuntatyönantaja).

Vierailija
26/54 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mollin kautta. Olin työttömänä, yrityksestä otettiin yhteyttä, menin haastatteluun ja sain paikan. Olen ollut samassa paikassa yli 10 vuotta, edennyt ja olen tyytyväinen.

Vierailija
27/54 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo talon sisällä eri tehtävissä, ja tunsin tehtävänkuvan. Tehtävä oli haettavana myös MOL:n kautta, ja laitoin hakemuksen ohjeitten mukaisesti.

Vierailija
28/54 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oon äitiyslomalla ja sitä ennen kerkes päättyä työsopimus mutta siis edellisen työpaikkani sain kun soitin suoraan työpaikalle pomolle ja kyselin olisko mahdollista saada töitä. Sitten pääsin työhaastatteluun ja sain töitä. Sitä edellisen työpaikan sain samalla tavalla.

Vierailija
29/54 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteilla ;)

t. kotiäitinä työskentelevä

Vierailija
30/54 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki työpaikkani olen saanut hakemalla avoinna olevaa tehtävää. Myös nykyisen työni, mistä olen erityisen ylpeä. Koska olen siirtynyt aloilta toisille, ei vanhoista suhteista ole ollut apua. Hyvästä ansioluettelosta ja ex-pomojen suosituksista tosin on :)

Kohdalleni on tosin sattunut hakuja, joissa valituksi on tullut tuttu tai sukulainen - nämä ovat paljastuneet siis hakujen jälkeen, joihin en tullut valituksi. Näistä muutamasta en-valituksi-tullut-tapauksesta olen ollut tyytyväinen, etten tullut valituksi, sillä valinnat kertovat esimiesten ammattitaidottomuudesta.

Vierailija
31/54 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen oli julkisessa haussa mol.fi:ssä, pääsin haastatteluun ja sain paikan. Tämä on omalla kohdallani ollut se yleisin tapa, mutta yhdessä paikassa olen ollut suhteiden takia (= olin ollut samassa paikassa eri yksikössä aikaisemmin).

Vierailija
32/54 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 ekaa hakemalla ilmoituksen perusteella, nykyisen loin itse.

Vierailija
33/54 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työpaikat (n. 10) ovat löytyneet mol.fi sivustolta ja ihan normaalilla kavaalla: Hakemus, haastattelu ja palkkaus

Vierailija
34/54 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen pomo oli vaihtamassa työpaikkaa. Pyysi käymään toimistossaan ja sanoi, että tietää myös mun lähtöhalut. Kertoikin siinä sitten, että hän tietää paikan, joka ei ole vielä auki ja sanoi, että hae sitä, hänellä on yhteystiedot. Hain, kävin kolmasti haistattelussa ja täällä ollaan oltu kolme vuotta

Vierailija
35/54 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin viimeiseen viiteen paikkaan on pyydetty.

Vierailija
36/54 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hyvin samankaltainen tausta kuin aloittajalla. Yksikään paikka ei ollu MOlissa, sen sijaan linkedinissa tulee nykyään tasaisesti kyselyitä siitä kiinnostaisiko tällainen ja tällainen positio. Nuorempana opiskelukaverit vinkkasi ja alan firmojen verkkosivuilla oli hakuilmoituksia.

Vierailija
37/54 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin työpaikalla kysymässä ottaisivatko töihin ja pääsin.

Vierailija
38/54 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimella hakemuksella 16 vuotta sitten. Talon sisällä olen vaihtanut vastuualueita noin neljän vuoden välein. 

Vierailija
39/54 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin haluamani työpaikan esimiehen numeron, jota hän itsekkin ihmetteli mistä sen sain. Sanoin tulevani teille töihin, milloin haastattelu. Kohta olen ollut siellä 6v ja vakkarisopimus.

Vierailija
40/54 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin 5 työhakemusta, 5 kutsua työhaastatteluun ja 4 työtarjousta. Työmatka 5 km, palkka inssille aika hyvä. Hyvä olla alalla, jossa on työvoimapulaa.