Miten ihmeessä rokotteesta kieltäytyneet voivat olla varmoja, että heille ei tule kova tauti? NÄIN KÄVI rokottamattomalle (blogi).
https://meningeooman.blogspot.com/2019/04/a-influenssa-varo-ettei-tartu…
Siinä yksi niin itsevarma tapaus sairaalassa.
Kommentit (13)
Tuo on ihan tavallinen influenssa, sen voi saada vaikka olisi rokotettu.
Dunning-kruger ilmiö psykologiassa. Eli vaikka tietoa olisi jostain asiasta vähän ja sekin saattaa olla väärää niin silti itse saattaa uskoa tietävänsä kaiken tarpeellisen tehdäkseen tuollaisia päätelmiä.
Ääritapaukset ei tarvitse asiasta mitään tietoa julistaakseen olevansa eksperttejä mutta tässä on kyseessä muitakin ongelmia kuin tuo harha. Esim. trumpin naurettavat vakuuttelut joistain asioista joista se ei selvästikään tajua yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
mutta rokotetulla influenssa on paljon lievempi. voi mennä viikon kuumeella ohi.
Minulla on 2 koronarokotetta ja sairastuin syyskuun alussa influenssaan (tämän syksyn rokotukset eivät vielä ole alkaneet) ja yllätykseni päädyin sairaalapotilaaksi. Koronarokotteet kuulemma heikentävät immunologista järjestelmää eli todennäköisyys sairastua vakavasti muihin virustauteihin kasvaa huimasti.
Mistä itse tiedät, ettet saa vakavaa haittaa rokotteesta? Molemmissa on riskinsä.
Suurin osa rokotevastaisista on näitä "jumala huolehtii"- tyyppejä. "Jos kuolen, se on jumalan tahto".
Ne ei kuitenkaan kysy teho-osaston hoitajilta, onko se niiden tahto joutua hoitamaan häntä.
Ei rokotetta ottanut kirjoitti:
Olen rokottomaton ja en ota rokotetta missään vaiheessa. Rokote hutkaistu nopeasti enkä tiedä mitä haittavaikutuksia voi saada pidemmän ajan kuluttua joten en ota sitä riskiä. Ja mitä koronaan tulee niin en pelkää sitä ja mikäli tauti tulee se sairastetaan. En ajattele sitä mitenkään ”mörkönä”.
Onko käynyt mielessä se, että rokottamattomien "ansiosta" korona tulee pyörimään forever, uusien varianttien syntyminen tulee todennäköisemmäksi jne? Ehkä tässä ei kiinnostakaan se millaisen koronan sinä tulet sairastamaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen rokottomaton ja en ota rokotetta missään vaiheessa. Rokote hutkaistu nopeasti enkä tiedä mitä haittavaikutuksia voi saada pidemmän ajan kuluttua joten en ota sitä riskiä. Ja mitä koronaan tulee niin en pelkää sitä ja mikäli tauti tulee se sairastetaan. En ajattele sitä mitenkään ”mörkönä”.
Onko käynyt mielessä se, että rokottamattomien "ansiosta" korona tulee pyörimään forever, uusien varianttien syntyminen tulee todennäköisemmäksi jne? Ehkä tässä ei kiinnostakaan se millaisen koronan sinä tulet sairastamaan.
Miksi rokotetut eivät usko rokotteiden tehoon vaan ovat rokottamattomien kimpussa? Eikö tuo ole vähän skitsofrenista?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 2 koronarokotetta ja sairastuin syyskuun alussa influenssaan (tämän syksyn rokotukset eivät vielä ole alkaneet) ja yllätykseni päädyin sairaalapotilaaksi. Koronarokotteet kuulemma heikentävät immunologista järjestelmää eli todennäköisyys sairastua vakavasti muihin virustauteihin kasvaa huimasti.
koronarokote ei suojaa influenssalta ja ei ole kovin ihmeellistä jos influenssa vie sairaalaan.
Itse olen 21-vuotias perusterve, en ole
rokotevastainen ihminen, on monia hyviä rokotteita olemassa.
Mutta miksi ihmeessä ottaisin korona rokotteen, koronaan kuoleminen on perus terveelle niin pieni riski.
Olen silti hyväksynyt senkin riskin, että korona harvinaisesti tappaisikin minut.
Mutta tosiaan varsinkin perus terveitten ei kannattaisi korona rokotetta ottaa, kyllä oma immuunijärjestelmä pitää huolen koronasta todella suurella osalla ihmisistä.
Vieläkin olen katkera, että 2009 kun olin lapsi niin minulle annettiin pandemrix rokote, silloinki oli uhkakuvat suuret mutta mites kävikään. Miten tommoseen asiaan voi lapsena vaikuttaa kun pelkoa lietsotaan pitkin poikin, sääliksi käy tämänkin pandemian lapsia.
Lukekaa virallisia tilastoja ja ynnäilkää lukuja ja miettikää hartaasti että kuinka pieni riski perus terveillä on tähän tautiin menehtyä.
Uutiset tykkää pelotella ja tahkoa rahaa otsikoilla ja rokotteissa se raha vasta pyöriikin.
Suosittelen käyttämään omaa järkeä kun semmoinen meille on luotu.
Tämä oli oma henkilökohtainen mielipide loppujen lopuksi silti ketään ei voi alkaa pakottaa olla ottamatta tai ottamaan rokotetta vaan kaikki saa päättää mitä tekee omalle kehollensa ja siittä päätös vallasta meidän kannattaa pitää kiinni! Peace, hyvää tulevaa syksyä kaikille.
Piikkiproteiini kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi rokotetut eivät usko rokotteiden tehoon vaan ovat rokottamattomien kimpussa? Eikö tuo ole vähän skitsofrenista?
Rokottamattomilla ei ole väliä mutta veronmaksajan ärsyttää maksaa teidän hoitokulut ja työkyvyttömyyseläke.
Vierailija kirjoitti:
Rokotus vain lieventäisi influenssaa. Kertaalleen influenssan sairastaneena pidän huolen, että voin ottaa rokotuksen joka syksy.