Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tällainen flunssakierre voi johtua?

Vierailija
20.09.2021 |

Elokuun alussa festareiden jälkeen sairastuin nuhaan. Siitä parannuttuani olin terveenä noin 2 viikkoa jonka jälkeen mulle tuli viikoksi lämpöä/kuumetta ja oli lihakset + pää kipeänä. Taas 1-2 viikkoa terveenä ja tuli kurkku kipeäksi + flunssainen olo pari päivää. Olen taas ollut kaksi viikkoa terveenä, mutta perjantain baarireissun jälkeen tuli kurkku kipeäksi ja nyt on pientä nuhaa ja vähän flunssainen olo.

Outoa että heti väkijoukosta tarttuu joku tauti. Korona on testattu useaan otteeseen eikä sitä ole ollut, nyt en pääse enää testiin koska oireet ovat lieviä ja olen ottanut toisenkin rokotteen yli viikko sitten. Normaalisti olen sairastanut flunssan korkeintaan kerran vuodessa, mutta nyt on ollut jo kuukauden sisällä 3-4 pientä flunssaa. Olen käynyt verikokeissa eikä sieltä selvinnyt mitään erikoista, ehkä pientä anemiaa mutta ei sen kummempaa. Pelottaa kauheasti että on joku vakava sairaus, olen muutenkin pelännyt aina sellaista ja mietin pitäisikö maksaa yksityisellä joku aivojen magneettikuvaus jos siellä esimerkiksi olisi joku kasvain joka oireilee tällä tavoin… Tiedän että tällainen pelko on ihan tyhmää, mutta alkaa kauhea ahdistus aina kun havaitsen että flunssa on jälleen tulossa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronarajoitusten takia varmaan itse kullakin vastustuskyky huonontunut ja siksi taudit tarttuu helpommin kun menee väkijoukkoon pitkästä aikaa. Jos olis jotain vakavaa niin en usko että olisit aina välissä terveenä. Koitappa vetäistä d-vitamiineja naamariin.

Vierailija
2/24 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin kannattaa lopettaa se nenän tikuttelu nyt ensin. Onkohan ne puikot edes teriilejä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko rauta-arvosi ja d-vitamiinitaso kunnossa? Oletko muuttanut uuteen kotiin tai vaihtanut työpaikkaa (sisäilmaoireilu). Itselläni oli vuosi sitten samanlainen flunssakierre ja syyksi paljastui uusi työpaikka, joka olikin hometalossa. Useampi sai oireita ja siirryimme talosta pois ja flunssat loppuivat.

Vierailija
4/24 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko koronapiikki heikentänyt immuniteettiäsi, siihen lisäksi vielä prc-tikut niin en hämmästele kierteitä

Vierailija
5/24 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko rauta-arvosi ja d-vitamiinitaso kunnossa? Oletko muuttanut uuteen kotiin tai vaihtanut työpaikkaa (sisäilmaoireilu). Itselläni oli vuosi sitten samanlainen flunssakierre ja syyksi paljastui uusi työpaikka, joka olikin hometalossa. Useampi sai oireita ja siirryimme talosta pois ja flunssat loppuivat.

En tiedä rauta-arvoista tai d-vitamiinitasosta. Minulla on ollut aina melko yksipuolinen ruokavalio enkä syö esimerkiksi kasviksia lähes ollenkaan, mutta ei aiemminkaan ole tullut mitään tällaisia oireita. Olen ollut samassa työpaikassa 3 vuotta ja siellä kyllä saattaa olla sisäilmaongelmia, mutta mietin miksei oireita olisi tullut aikaisemmin. Asunnossani olen asunut 1,5 vuotta, se on melko uusi joten en usko että on sisäilmaongelmia mutta mistäpä sitäkään tietää.

Ap

Vierailija
6/24 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudessakin asunnossa voi olla sisäilmaongelmia. Kokeile kuivuuko hyvin lingottu pyykki alle vuorokaudessa - jos ei, niin siinä tapauksessa ainakin on jotain.

Vierailija
7/24 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina tuollaista. Sairastan n. 10 flunssaa vuodessa, vaikka olen tarkka hygieniasta, syön vitamiineja, olen perusterve, jne. Lapsi tuo päiväkodista taudit ja sairastun niihin jokaiseen.

Vierailija
8/24 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

rtertree kirjoitti:

No ainakin kannattaa lopettaa se nenän tikuttelu nyt ensin. Onkohan ne puikot edes teriilejä

Ei ole kertaakaan nenääni työnnetty puikkoa enkä anna. Mikäli korona tulee niin se tulee ja sairastan sen. Ei sen kummempaa. En pelkää koronaa.

Vierailija
9/24 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa nyt ihan ensimmäiseksi lopettaisit itsesi ja vointisi tarkkailun, niin flunssatki ehkä heihtuisivat taivaan tuuliin. Miten on esim. vuodevaatteittesi laita? Ikuisuuksien ikäinen tyyny ja täkki, antiikkinen patja jne. Ne keräävät yllättävän paljon pölyä, mikä sitten ilmenee nuhana ja yskänä. Aloita tuulettamalla ja tamppaamalla vuodevaatteesi perusteellisesti. Samaan kyytiin myös sohvatyynyt ja sohvan irralliset istuintyynyt ym. Jos perusteellinen siivous ei auta, korjaa ruokavaliotasi terveellisempään suuntaan ja ota rautalääkeeitä (mainitsit enemiasta).

Vierailija
10/24 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Immuniteetti heikko

Vierailija
11/24 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Immuniteetti heikko

Niin varmasti, mietin vain että miksi.. Ja miksi sairastun aina johonkin kurkkukipuun tai pieneen nuhaan, mutta sellaista kunnon limaista flunssaa ei kuitenkaan ole tullut kolmeen vuoteen?

Ap

Vierailija
12/24 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotus pilannut immuniteettisi

Vierailija
13/24 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin toi viimeisin flunssa voi hyvin johtua vielä rokotteesta jos sen ottamisesta on vasta yli viikko aikaa. Ootko muuten sit juonut paljon alkoholia esimerkiksi baarissa ja huolehditko riittävästä nesteytyksestä, unesta ja syömisestä?

Vierailija
14/24 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin toi viimeisin flunssa voi hyvin johtua vielä rokotteesta jos sen ottamisesta on vasta yli viikko aikaa. Ootko muuten sit juonut paljon alkoholia esimerkiksi baarissa ja huolehditko riittävästä nesteytyksestä, unesta ja syömisestä?

Aika paljon joo. Tiedän itsekin etten juo tarpeeksi vettä jos olen ottanut alkoholia, enkä syö samalla. Unetkin jää vähiin. Tällaista on kuitenkin ollut jo vuosia, joten tuskin ne oireet yhtäkkiä alkaisi jos siitä johtuisi?

Ap

Vierailija
15/24 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltatko tupakkaa kun olet viihteellä? Pukeudutko silloin säähän nähden vilpoisiin vaatteisiin? Tähän lisäksi ne jo mainitut vähemmälle jääneet yöunet ja se, että lähikontakteja baareissa vaan tulee. Ei tarvii olla koronaa, vaan ihan tavisflunssat jyllää.

Vierailija
16/24 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä saat koittaa ja uskoa jos haluut, mutta mulla oli mitattu hälyttävän alhaiset d-vitamiinitasot. Sain oikein reseptin jota olen nyt joka päivä monivitamiinin lisäksi syöny sen kohta 2 vuotta. Tasot noussu pikkuhiljaa, eka puoli vuotta vedin 100 mikrogrammaa joka päivä, sen jälkeen 50.

Ei sitten yhden yhtä flunssaa ole ollut, syön sekaruokaa ja en minäkään riittävästi kasviksia syö.

En uskonu itse koko hommaan kun olin aina ties missä nuhassa ja jatkuvasti keuhkoputkentulehduksia.

Mut eipä oo enää.

Ya:sta saat edullisesti deetä ja monivitamiinin, nappaa säännöllisesti joka päivä ja ota se ruoan yhteydessä jossa rasvaa.

Vierailija
17/24 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne baarireissut ja muut väentungoksiin menot nyt ihan pakollisia? Jos sellaisia harrastelee paljon, niin kipeänä olemista ei tarvitse kauheasti ihmetellä.

Vierailija
18/24 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän immuniteetin saa kuntoilemalla.

Vierailija
19/24 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika varma, että sairastin koronan viime vuoden keväänä, kun testeihin ei päässyt. Yksi seuraus siitä oli, että seuraavan puolen vuoden ajan sain flunssantynkää joka viikko. Tulkitsen sen niin, että elimistöni ei jostain syystä onnistunut torjumaan koronaa kunnolla niin kuin normaalisti käy, ja se jäi kytemään. Voisikohan ap:lla olla sama? Tai sitten homeasunto?

Vierailija
20/24 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvän immuniteetin saa kuntoilemalla.

Se on terveellistä aina, mutta sairastumisalttius esim koronaan on myös geneettistä, eikä siihen voi vaikuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi