Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tällainen flunssakierre voi johtua?

Vierailija
20.09.2021 |

Elokuun alussa festareiden jälkeen sairastuin nuhaan. Siitä parannuttuani olin terveenä noin 2 viikkoa jonka jälkeen mulle tuli viikoksi lämpöä/kuumetta ja oli lihakset + pää kipeänä. Taas 1-2 viikkoa terveenä ja tuli kurkku kipeäksi + flunssainen olo pari päivää. Olen taas ollut kaksi viikkoa terveenä, mutta perjantain baarireissun jälkeen tuli kurkku kipeäksi ja nyt on pientä nuhaa ja vähän flunssainen olo.

Outoa että heti väkijoukosta tarttuu joku tauti. Korona on testattu useaan otteeseen eikä sitä ole ollut, nyt en pääse enää testiin koska oireet ovat lieviä ja olen ottanut toisenkin rokotteen yli viikko sitten. Normaalisti olen sairastanut flunssan korkeintaan kerran vuodessa, mutta nyt on ollut jo kuukauden sisällä 3-4 pientä flunssaa. Olen käynyt verikokeissa eikä sieltä selvinnyt mitään erikoista, ehkä pientä anemiaa mutta ei sen kummempaa. Pelottaa kauheasti että on joku vakava sairaus, olen muutenkin pelännyt aina sellaista ja mietin pitäisikö maksaa yksityisellä joku aivojen magneettikuvaus jos siellä esimerkiksi olisi joku kasvain joka oireilee tällä tavoin… Tiedän että tällainen pelko on ihan tyhmää, mutta alkaa kauhea ahdistus aina kun havaitsen että flunssa on jälleen tulossa.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aika varma, että sairastin koronan viime vuoden keväänä, kun testeihin ei päässyt. Yksi seuraus siitä oli, että seuraavan puolen vuoden ajan sain flunssantynkää joka viikko. Tulkitsen sen niin, että elimistöni ei jostain syystä onnistunut torjumaan koronaa kunnolla niin kuin normaalisti käy, ja se jäi kytemään. Voisikohan ap:lla olla sama? Tai sitten homeasunto?

Minulla kun oli kuukausi sitten se ihmeellinen kuume + lihassärkyä, jota kesti ainakin viikon, niin testi näytti negatiivista. Oireet olisivat kyllä sopineet ihan täysin koronaan. Jotenkin sen taudin jälkeen olo ei ole ollut pysyvästi täysin entisellään. Kävin silloin lääkärissä ja juuri sen takia sain lähetteen verikokeisiinkin. Ei selvinnyt mikä silloin vaivasi.

Ap

Vierailija
22/24 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko allergista? Itsellä nuhaa, kurkkukipua/kutinaa, yskää jne alati. Saneerasin vuodevaatteet uusilla. Tuuletan joka viikko ne. Tyynyn työnnän pakastimeen välillä, pysyy pölypunkit pois. Eikä ikinä höyhentyynyä. Tuuletan makkarin joka ilta ennen unille menoa.

Hiukset harjaan partsilla. Saan pvän.pölyt veks. Lämmityksen alettua ilmankostutin on pakollinen, limakalvojen kuivumista estävänä. Allergia lääkkeet joka pvä.

Ruokaa joudun seuraamaan, kun aina jokin laukaisee allergiaa. Ruoka-aineita jätän pois pariksi viikoksi ja saan aika hyvin selville mikä ärsyttää. Jotkin mausteet ja lisäaineet ovat laukaisseet allergia ja astmaoireitani. Onneksi siitepölyt alkavat olla ohi, mutta luonnon homeitiöt nyt kiusana. Ristiallergiani laukeaa aina, kun syön omenaa tai raakoja vihanneksia siitepölyaikana. Huonepöly kiusaa ja saan silmäoireita. Siisteys ja tavaroiden vähyys asunnossa on auttanut hiukan. Hyvät unet parasta.

Immuniteettia vahvistan syömällä paljon hedelmiä ja kasviksia. Elävää ravintoa jossa vitaaliaineita. Monipuolisesti marjoja. Nyt saa ilmaiseksi Aroniaa joka on marjoista terveellisin, keräsin myös pakkaseen Saskiaa eli Isotuomipihlajan marjoja. Niitäkin ilmaiseksi. Ei ne tehokasvatetut mansikat, vadelmat ole kuin haaleita varjoja vitamiinien osalta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä syysflunssa yrittää tulla monta kertaa eikä kuitenkaan ole päässyt kunnolla tarttumaan, jos on ollut vain kurkkukipua ja nuhaista oloa. Luulenpa että flunssat loppuisivat siihen jos sairastaisit kerran kunnon räkätaudin jossa nuhaa, yskää, kuumetta jne. Joku pöpö yrittää päästä elimistöön mutta ei kuitenkaan pääse kunnolla tarttumaan.

Vierailija
24/24 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonot yöunet,ruokavalio jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi