Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Deittimaailmassa rehottaa painosyrjintä.

Vierailija
20.09.2021 |

Hesari.
Jos ihmiset eivät deittaile sellaisten ihmisten kanssa joita eivät halua, se on syrjintää.

Kommentit (147)

Vierailija
121/147 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

</p>

<p>Miten tämä sepustuksesi liittyy keskusteltavana olevaan asiaan? Täällä puhutaan lihavien oletetusta syrjinnästä (?!?) deittailussa. [/quote kirjoitti:

Liittyy varsin selvällä syy-yhteydellä keskusteltavaan aiheeseen. Tunnen henkilökohtaisesti 2 erittäin puritaanisesti elävää sinkkumiestä, kenellä on vaikeuksia löytää itselleen treffikumppania. Jos ihan pikkuriikkisen olisivat valmiita nipistämään varsin ahtaista ulkonkökriteereistään niin tilanne voisi muuttua. Tunnen nimittäin myös erittäin aktiivisia, liikunnallisia naisia (harrastuksena mm seikkailu-urheilukilpailut tai pujottelu kilpatasolla), jotka eivät muotoineen sopisi heidän sapluunaansa.

Mutta jos ei saa ylös kuin tasan tarkkaan fitness-urheilijan näköiselle kropalle niin sitten ei pidä valittaa kun ei kumppania keski-ikään mennessä löytynyt.

Ihminen on muutakin kuin ulkonäkönsä ja henkilö kenelle alunperin vastasin kertoi, että vaalea tukka on hänelle vaan sellainen deal-breaker, että ei pysty kiinnostumaan, niin pidin tätä itselleni hieman vieraana ajatuksena. 

Olisi ehkä kannattanut lukea kirjoitukseni hieman tarkemmin. Olen se NAINEN, jolle alunperin vastasit. Kirjoituksessani sanoin selvästi, etten pystyisi lihavan MIEHEN kanssa deittailemaan. Se ei vain ole minun makuuni, ja makuasioista ei voi kiistellä. Vertauksena makuasioista kerroin MINUN olevan vaaleahiuksinen enkä suuttuisi, jos MIES olisikin kiinnostunut tummahiuksisista. Se olisi hänen oikeutensa. Samoin jatkoin, etten oleta tummahiuksistenkaan huutavan syrjintää, jos MIES olisi kiinnostunut vaaleahiuksisista.

Tämä oli siis yksinkertaistettu esimerkki eri makuasioista. Puhuin siis OMASTA vaaleahiuksisuudestani, en missään vaiheessa "deal-breakerista, josta en pysty kiinnostumaan", kuten asian ilmaisit. Taisi nyt sulla mennä hieman sekaisin, mitä oikeasti kirjoitin ja halusin sanoa. Kannattaisi ehkä lukea teksti kahteen kertaan ennen kuin lähtee kommentoimaan asioita, joista tekstissä ei edes mainita!

Miten edes pystyit vääntämään kirjoittajan eli MINUN OMAN vaaleahiuksisuuteni ja käyttämäni esimerkin makuasioista MINUN "deal-breakerikseen" muiden suhteen? Uskomatonta! Otapas silmä käteen ja katso, mitä kirjoitin!

Vierailija
122/147 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskit miehet kuvittelevat, että heillä on oikeus hoikkaan/normaalipainoiseen naiseen. Tunnen useita tälläisiä miehiä. Kyllä läskisyrjintä deittimarkkinoilla koskee vain naisia, kuten ikäsyrjintå myös.

Useimmat miehet menevät deittipalveluihin, kuin valintamyymälään, etsimään itselleen sopivaa tavaraa, käyttöesinettä: hoikkaa, nuorta ja kaunista naista, riippumatta siitä, mitä itse 8vat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/147 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun menette tapaamaan naista, otatte mukaan teidän asianajajanne, joka on sitten myös todistajana, jos tapaamistilanteessa tapahtuu laitonta syrjintää ja te viette tapahtuneen syrjinnän rikoksena oikeuteen, ja vaaditte teitä syrjinyttä naista tuomittavaksi Suomen lain mukaan.

Kyllä se asianajaja varmaan pitää ottaa mukaan nykyään myös sinne makuuhuoneeseen :D

Vierailija
124/147 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läskit miehet kuvittelevat, että heillä on oikeus hoikkaan/normaalipainoiseen naiseen. Tunnen useita tälläisiä miehiä. Kyllä läskisyrjintä deittimarkkinoilla koskee vain naisia, kuten ikäsyrjintå myös.

Useimmat miehet menevät deittipalveluihin, kuin valintamyymälään, etsimään itselleen sopivaa tavaraa, käyttöesinettä: hoikkaa, nuorta ja kaunista naista, riippumatta siitä, mitä itse 8vat.

En tiedä muista miehistä mutta kyllä mä ainakin oon päättänyt että hoidan itseni kuntoon ennenkuin menen Tinderiin yrittämään tosissani. Mitä järkeä siellä edes on ylipainoisena olla.

Vierailija
125/147 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ongelma tämån palstan mukaan on siinä, jos nainen asettaa miehille MINKÄÄNLAISIA kriteerejä! Se on aina verinen loukkaus miehiä k8htaan . Miehen, kuin miehen pitää kelvata kenelle tahansa naiselke, jos mies vain käy töissä ja suihkussa ja kohtelee naista hyvin.

Vierailija
126/147 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä tuon kokoinen nainen ei vaan kiinnosta. Minua ei haittaa alle 10 kilon ylipaino, mutta tuolla artikkelin naisella on ylipainoa monta kymmentä kiloa. Ei värähdä.

Vierailija
127/147 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä tuon kokoinen nainen ei vaan kiinnosta. Minua ei haittaa alle 10 kilon ylipaino, mutta tuolla artikkelin naisella on ylipainoa monta kymmentä kiloa. Ei värähdä.

Tuossa on yli 100 kiloa ylimääräistä, tuo tantta painaa lähemmäksi 200 kiloa, sanoisin jotain 180 kg vähintään.

Vierailija
128/147 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun menette tapaamaan naista, otatte mukaan teidän asianajajanne, joka on sitten myös todistajana, jos tapaamistilanteessa tapahtuu laitonta syrjintää ja te viette tapahtuneen syrjinnän rikoksena oikeuteen, ja vaaditte teitä syrjinyttä naista tuomittavaksi Suomen lain mukaan.

Kyllä se asianajaja varmaan pitää ottaa mukaan nykyään myös sinne makuuhuoneeseen :D

Nimi ja suostumus paperiin ensin.

Vierailija
129/147 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kyllä painon takia syrji. Ulkonäkö on sitten erikseen...

Vierailija
130/147 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin ongelma tämån palstan mukaan on siinä, jos nainen asettaa miehille MINKÄÄNLAISIA kriteerejä! Se on aina verinen loukkaus miehiä k8htaan . Miehen, kuin miehen pitää kelvata kenelle tahansa naiselke, jos mies vain käy töissä ja suihkussa ja kohtelee naista hyvin.

Tässä valtakunnallisessa lehdessä nainen parkuu, kun kaikki eivät häntä halua

Vierailija
131/147 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainolla ja lihavuudella on eroa.

Tunnen monta aktiivista, upeaa ja aivan järjettömän kuumaa ja kaunista naista, jotka ovat ylipainoisia, painoindeksin mukaan. Juuri se tekee usein heistä aivan vastustamattoman kauniita ja - muodokkaita.

Minun mielestäni juuri jonkin verran ylipainoiset naiset ovat kaikkein halutuimpia miesten silmissä.

Tilanne muuttuu, jos ylipainosta tulee lihavuutta ja lihavuudesta sairaalloista lihavuutta. Tunnen myös henkilöitä, jotka ovat aidosti sairaalloisesti lihavia, eli painoindeksi yli 40.

Heistä jokainen on kirjaimellisesti sairas. Vähintään fyysisesti, usein myös henkisesti. 

En ole vielä tavannut ketään noin vakavasti ylipainoista, jota voisi sanoa terveeksi. Useimmiten isoimmat ongelmat ovat siellä henkisellä puolella.

Jutun henkilön painoindeksiä on vaikeaa päätellä, mutta todennäköistä taitaa olla, että se ainakin jo lähentelee vaarallisia lukemia. Se on minusta surullista, ja tunnen pahaa oloa siitä, että noin nuori nainen on noin isoissa ongelmissa. Minusta hänen ylipainonsa kielii lähinnä pahasta olosta ja sairaudesta.

Vierailija
132/147 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tässä on kommentti, jossa ei ole oikeastaan yhtään paikaansa pitävää asiaa.

Miehet eivät mene deittipalveluihin kuin valintamyymälään. He eivät mene sinne tekemään valintoja, toisin kuin naiset, joihin vertaus sopii paremmin kuin hyvin.

Miehet menevät deittipalveluihin kuin Hurstin leipäjonoon.

Jonottamaan, jotta saisivat edes jotakin.

Vierailija
133/147 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ne lihavat olleet suosittuja ennen nettiäkään. Silloin toki lihavia oli vähemmän, niin  jokainen löysi halutessaan hoikemman.

Sitä en käsitä, miksi lihava haluaa hoikan kumppanin. Se hoikempi  on varsinainen ilonpilaaja nyrpistäessään nenäänsä leffaherkuille ja mäkkärin ruoalle. Netflix ilta sohvalla ei kiinnosta, kun hoikka haluaa salille ja lenkkipolulle.  

Jos joku osaa hallita sen verran syömisiään, että pysyy hoikkana / normaalipainoisena, niin tottahan hän on sitten ilonpilaaja, joka ei koskaan syö kuin porkkanaa ja urheilee pakkomielteisesti? Joopa joo. Kyllä meillä ainakin molemmat on hoikahkoja, ja siitä huolimatta myös herkutellaan. Sitä ei vaan tehdä koko ajan.

Vierailija
134/147 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieni ylipaino ei varmaan ole kenellekään mikään kynnyskysymys, mutta onhan tuollainen monen kymmenen kilon ylipaino jo ihan terveysriski ja varmasti vaikeuttaa kaikenlaista aktiviteettia elämässä. Jos vaikka perhettä suunnittelee, olisi kiva jos puoliso ei kupsahtaisi heti nelikymppisenä johonkin kansantautiin.

Ja mitenkäs perheen ruokailut järjestyvät jos toinen haluaa syödä superterveellisesti ja toinen pelkkää mättöruokaa. Kokkaako mollemat sitten omat ruuat ja miten päätetään siitä mitä lapset syö jos on noin erilaiset elämäntavat? 

Kokataan terveellistä ruokaa ja sitä tarjotaan myös lapsille. Jos ei toiselle aikuiselle kelpaa, niin hän voi itse tehdä tai hankkia muuten sitä epäterveellistä ruokaa.

Eikö se lapsi vähän ihmettele, että miksi se toinen vanhempi saa syödä koko ajan vaikkapa pizzaa ja muita herkkuja, mutta lapsen täytyy syödä jotain muuta?  Vai meneekö se toinen vanhempi piiloon aina syömään ne herkkunsa?

Vierailija
135/147 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipainolla ja lihavuudella on eroa.

Tunnen monta aktiivista, upeaa ja aivan järjettömän kuumaa ja kaunista naista, jotka ovat ylipainoisia, painoindeksin mukaan. Juuri se tekee usein heistä aivan vastustamattoman kauniita ja - muodokkaita.

Minun mielestäni juuri jonkin verran ylipainoiset naiset ovat kaikkein halutuimpia miesten silmissä.

Tilanne muuttuu, jos ylipainosta tulee lihavuutta ja lihavuudesta sairaalloista lihavuutta. Tunnen myös henkilöitä, jotka ovat aidosti sairaalloisesti lihavia, eli painoindeksi yli 40.

Heistä jokainen on kirjaimellisesti sairas. Vähintään fyysisesti, usein myös henkisesti. 

En ole vielä tavannut ketään noin vakavasti ylipainoista, jota voisi sanoa terveeksi. Useimmiten isoimmat ongelmat ovat siellä henkisellä puolella.

Jutun henkilön painoindeksiä on vaikeaa päätellä, mutta todennäköistä taitaa olla, että se ainakin jo lähentelee vaarallisia lukemia. Se on minusta surullista, ja tunnen pahaa oloa siitä, että noin nuori nainen on noin isoissa ongelmissa. Minusta hänen ylipainonsa kielii lähinnä pahasta olosta ja sairaudesta.

"Minun mielestäni juuri jonkin verran ylipainoiset naiset ovat kaikkein halutuimpia miesten silmissä." T'' ei kyllä ihan pidä paikkaansa. Kyllä pikkuisen ylipainoisillekin varmasti ottajia löytyy, mutta että olisivat KAIKKEIN halutuimpia on kyllä liiottelua. Itsellä ainakin riitti miehiä paljon enemmän kun olin hoikka ja normipainoinen kun lievästi ylipainoisena.

Vierailija
136/147 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ne lihavat olleet suosittuja ennen nettiäkään. Silloin toki lihavia oli vähemmän, niin  jokainen löysi halutessaan hoikemman.

Sitä en käsitä, miksi lihava haluaa hoikan kumppanin. Se hoikempi  on varsinainen ilonpilaaja nyrpistäessään nenäänsä leffaherkuille ja mäkkärin ruoalle. Netflix ilta sohvalla ei kiinnosta, kun hoikka haluaa salille ja lenkkipolulle.  

Jos joku osaa hallita sen verran syömisiään, että pysyy hoikkana / normaalipainoisena, niin tottahan hän on sitten ilonpilaaja, joka ei koskaan syö kuin porkkanaa ja urheilee pakkomielteisesti? Joopa joo. Kyllä meillä ainakin molemmat on hoikahkoja, ja siitä huolimatta myös herkutellaan. Sitä ei vaan tehdä koko ajan.

Sama. Olen hoikka. Urheilen ja arkena katson syömisteni perään vähän tarkemmin, mutta kyllä haen toisinaan roskaruokaa, suklaata ja irtokarkkeja ja mätän niitä sohvalla sarjoja katsellen. En tee sitä kuitenkaan joka päivä enkä edes joka toinen päivä.

Vierailija
137/147 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjintä deittimarkkinoilla on saatava loppumaan. Päämääränä tulee olla laki, jolla rajoitetaan yksilön vapautta valita kumppani fyysisten ominaisuuksien perusteella. Laitetaan lakialoite pystyyn. Varmasti löytyy 50000 ihmistä allekirjoittamaan ja tämä asia saadaan eduskunnan käsiteltäväksi.

Vierailija
138/147 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missikisat pitää lopettaa, koska ne syrjivät kehopositiivisia.

Tai missikisojen seuraksi pitää telkkariin saada Mammuttimarkkinat.

Vierailija
139/147 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos läski mies löytää hoikan naisen, niin kaikki OK. Varakkuus auttaa tässä toki.

Vierailija
140/147 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi molemmat sukupuolet on saanut valita deittinsä. Ihan en siihen toiseen ääripäähän lähtis. Eri asua toki on, että jos lähdet treffeille mielestäsi liian lihavan/lyhyen/köyhän kanssa, niin loukata ei tarvi tahallaan vaan voi olla kohtelias treffien loppuun, kertoa ettei kiinnosta tai poistua suorilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi