Deittimaailmassa rehottaa painosyrjintä.
Hesari.
Jos ihmiset eivät deittaile sellaisten ihmisten kanssa joita eivät halua, se on syrjintää.
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Syrjintää ei ole se että yksilö valitsee tai torjuu mielihalujensa mukaan.
Syrjintää on se kun jokin joukko tai järjestelmä sulkee ulos tietyn tyyppisiä yksilöitä tai ryhmiä.
Ja tämä ymmärrys ihan kansakoulupohjalta.
Yhteiskunnan läskifobiallahan ei ole mitään tekemistä yksilöiden preferenssien muotoutumisen kanssa. Ei myöskään dieetti- ja elintarviketeollisuuden propagandalla tai sillä, millaisissa rooleissa lihavia esitetään populaarikulttuurissa. Preferenssi muotoutuvat tyhjiössä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni ylipaino ei varmaan ole kenellekään mikään kynnyskysymys, mutta onhan tuollainen monen kymmenen kilon ylipaino jo ihan terveysriski ja varmasti vaikeuttaa kaikenlaista aktiviteettia elämässä. Jos vaikka perhettä suunnittelee, olisi kiva jos puoliso ei kupsahtaisi heti nelikymppisenä johonkin kansantautiin.
Älä nyt vttu viitsi esittää. Sinä tai kukaan muukaan ei ajattele kumppanin terveyttä tuossa tilanteessa, vaan ihan puhtaasti ulkonäköä. Miksi sinä ja nuut ette vaan voi reilusti myöntää asiaa, sen sijaan aina nenette tämän terveys lällällää pskan taakse.
Tämä.
Tiedän täysin terveitä ja liikunnallisia naisia, joilla on ylipainoa. Jotenkin eivät kuitenkaan kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
En oikeasti ymmärrä sitä, että jos minä käytän vaivaa useitakin tunteja viikossa ulkonäköni ja kuntoni ylläpitämiseen ja rajoitan mielihalujani, niin joku luulee että hänellä on oikeus vain tulla elämääni näkemättä vuokseni yhtään vaivaa ja vaatia minua pitämään hänessä asioista joita en itsessänikään hyväksy enkä katso.
Teen kaikkia noita asioita taatusti sinua enemmän.
T. N110kg
Minusta oli aikoinaan kaunista kun joku sanoi että on ihanaa kun hyväksyt minut sellaisena kuin olen. Kunnes vähän aikaa sitten joku sanoi että se on kaunis tapa ilmaista, että ei aio panostaa mitenkään suhteeseen, ei muuttaa tapojaan jos ne tuottaa hankaluuksia tai vaikeuksia suhteelle. En halua elämääni mitään" low effort "ihmistä jonka mielestä minua ei kannata yhtään miellyttää, suhteen vuoksi joustaa tai jos tämä kieltäytyy kasvamasta ihmisenä ja suhteen mukana. Vaatimus hyväksyä ilmiselvä henkinen ja fyysinen laiskuus joka näkyy ylipainona on aikamoista narsismia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikeasti ymmärrä sitä, että jos minä käytän vaivaa useitakin tunteja viikossa ulkonäköni ja kuntoni ylläpitämiseen ja rajoitan mielihalujani, niin joku luulee että hänellä on oikeus vain tulla elämääni näkemättä vuokseni yhtään vaivaa ja vaatia minua pitämään hänessä asioista joita en itsessänikään hyväksy enkä katso.
T. N110kg
Varmasti teet. Painathan kahden keskimittaisen naisen verran.
Herranen aika. Tuota syyllistämistä ja voisi kuka tahansa käyttää seksin kiristämiseen. Miettikääpä niitä setämiehiä, jotka syyllistävät nuoria naisia ikäsyrjinnästä kun naiset eivät kiinnostu. Moniko symppaisi setää tässä tilanteessa ja olisi sitä mieltä että kyllä naisten nyt vaan pitäisi olla vähemmän pinnallisia ja antaa sedälle kun se vaan niin kovasti haluaa ja on jopa sen takia oikeutettu? Siitähän tuossa on kyse, henkilö kokee olevansa oikeutettu johonkin ja jos ei sitä saa, hän sanoo sitä syrjimiseksi.
syrjiminen on tässä kontekstissa todella ongelmallinen sana Ihan eri asia kuin vaikka se että vammainen tai transhenkilö saa huonoa asiakaspalvelua tai kiusaamista osakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. N110kg
No niin. Löihän siellä jollakin iskarit pohjaan ja voimaantumisen vastustajan kimppuun oli kertakaikkiaan päästävä, vaikka peukkumyrsky on murhaavaa kehopositiivisuuspaskaa kohtaan.
Get over it, sanois eräs pääministeri.
Noin räikeästi ylipainoinen ihminen ei pysty mitenkään kilpailemaan parisuhdemarkkinoilla, kaikkihan sen järjellä ymmärtävät.
Se että Hesari kirjoittaa tällaisen artikkelin, ei auta mitään koska eivät ihmiset voi rationaalisesti päättää että nyt minä alankin kokea ylipainoisen ihmisen viehättävänä. Ei seksuaalinen vetovoima toimi noin.
Miksi annatte itsenne lihoa kymmeniä kiloja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä artikkelin nainen oli kuulemma saanut paljon kommentteja kirjoituksiinsa lihavilta miehiltä, että heidänpä vasta on vaikea löytää treffiseuraa - etsivätkö siis sekö läskit miehet ettå naiset normaalipainoisia? Onko heillä siihen joku etuoikeus? Vai pitäisikö heidän nähdä toistensa läskien läpi, millainen kultakimpale sieltä sisältä löytyy??
Läskejä miehiä ja läskejä naisia kyllä riittää.
Kyllä tältä ihan oikeasti vaikuttaa.
Itse olen lihaksikas atleettinen mies ja varmaan 90% tykkäyksistä tulee ylipainoisilta ja sellaisilta jotka eivät urheilusta tykkää.
Siellä on siideri ja suklaapäissään voimaannuttu latinobanger -biisiä kuunnellen ja lähdetty vähän tinderiin hakemaan "se mitä mulle, vahvalle tiikerinaaraalle, kuuluu"?
Entäs rumat. Niitä on syrjitty ihmiskunnan alusta asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni ylipaino ei varmaan ole kenellekään mikään kynnyskysymys, mutta onhan tuollainen monen kymmenen kilon ylipaino jo ihan terveysriski ja varmasti vaikeuttaa kaikenlaista aktiviteettia elämässä. Jos vaikka perhettä suunnittelee, olisi kiva jos puoliso ei kupsahtaisi heti nelikymppisenä johonkin kansantautiin.
Älä nyt vttu viitsi esittää. Sinä tai kukaan muukaan ei ajattele kumppanin terveyttä tuossa tilanteessa, vaan ihan puhtaasti ulkonäköä. Miksi sinä ja nuut ette vaan voi reilusti myöntää asiaa, sen sijaan aina nenette tämän terveys lällällää pskan taakse.
Tämä.
Tiedän täysin terveitä ja liikunnallisia naisia, joilla on ylipainoa. Jotenkin eivät kuitenkaan kelpaa.
Viihdyin tosi hyvin erään pehmeän ja hieman pyöreän naisen kanssa, koska tehtiin aktiivisesti erilaisia asioita. Huomattavasti hankalampaa on ollut passiivisen hoikan naisen kanssa, jonka kanssa sai vaan katsoa telkkua. Voisin kuvitella, että tietämilläsi naisilla olisi vielä huonompi vienti mikäli passivoituisivat. Toki saattaisivat olla silloin vielä ylipainoisempia. Mutta ihminen, joka tekee, liikkuu ja innostuu kelpaa aina paremmin kuin passiivinen samankokoinen. Tai oikeammin pitää löytää kaltaisensa.
Vierailija kirjoitti:
Miten Hesari voi julkaista tuollaista paskaa? Tai no, ei pitäisi yllättää..
Täytyyhän sitä nyt vaikka pakosta tukea voimaantumista ettei joudu voimaantujien syyllistämis/leimaamiskampanjan kohteeksi?
Vierailija kirjoitti:
Miehethän saa naisia valkata painon ja iän perusterlla, sehän on vain biologiaa, nutta auta armias, jos nainen valkkaa miehiä ulkonäön perusteella, niin nainenhan on vain kranttu ja pinallinen.
Tämä! Tällä palstalla miesten suosituin aihe on tasoteoria, eli miksi he saavat vain jotain omaa taaoaan alempana( tarkoittaa ulkonäköä) olevia naisia,
Syrjintä on tottakai väärin, ja painon takia varmasti esim työelämässä kohtaa syrjintää. Mutta anteeksi nyt, ei deittikaverin valinta sillä perusteella mikä miellyttää itseä ole syrjintää. Aika typerä ajatus. Itse en ainakaan haluaisi treffailla jonkun kanssa, joka treffailisi minua "pakosta", vain siksi että pelkäisi muuten "syrjivänsä". Haluan treffailla ihmisten kanssa, jotka ovat aidosti kiinnostuneita minusta. Eikä sitä kiinnostusta voi pakottaa.
Kilttimiehelle syrjintä on arkipäivää. :(
Ihminen saa deittailla sellaista ihmistä, mikä viehättää. piste. Jos ihminen on kovin ylipainoinen, se kertoo ihmisestä monenlaista. Myös ikäsyrjintää harrastetaan. Viiskymppisille naisille tarjoillaa van kuuskymppisiä miehiä, kun itseasiassa nelikymppiset ovat parhaiten soveltuva ikä tuon ikäisille miehille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehethän saa naisia valkata painon ja iän perusterlla, sehän on vain biologiaa, nutta auta armias, jos nainen valkkaa miehiä ulkonäön perusteella, niin nainenhan on vain kranttu ja pinallinen.
Tämä! Tällä palstalla miesten suosituin aihe on tasoteoria, eli miksi he saavat vain jotain omaa taaoaan alempana( tarkoittaa ulkonäköä) olevia naisia,
Jotkut ihmiset ovat sellaisia että kokevat tarpeelliseksi hyvesignaloida jopa anonyyminä netissä. Nämä "minä katson luonnetta, en ulkonäköä" tyypit on yksi esimerkki tästä.
Todellisuus on se että sekä miehillä että naisilla kiinnostus pohjautuu erittäin vahvasti ulkonäköön, that's it. Ehkä on olemassa joku häviävän pieni vähemmistö ihmisiä jotka kokevat vetoa luonteeseen, mutta valtaosalla homma perustuu kyllä hyvinkin puhtaasti ulkonäköön.
Kun ei tässä keskustella siitä, voiko painolleen tehdä jotain vai ei. Aina näihin ketjuihin pesiytyy muutama lukutaidoton. Tässä keskustellaan siitä, onko ihmisellä oikeus etsiä haluamansa kaltaista kumppania vai onko velvollisuus antaa kaiken kokoisille samat mahdollisuudet. No ei tietenkään ole! Seuraavaksi voisi vaatia, että pitää sitten antaa mahdollisuus myös kaiken ikäisille ja kaiken sukupuolisille jne.
Tottakai ihminen saa etsiä kunnes löytää ihmisen, josta aidosti kiinnostuu ja jota haluaa. Ja on oikeus olla ottamatta ketään ellei sellaista osu kohdalle.
Nuo laihdutusvinkit voi laittaa ketjuun, jossa puhutaan lihavuudesta ja laihduttamisesta.