*** MARRASKUISTEN LA-SU ***
Aurinkoista aamupäivää marrasmammat ja -mussukat! Laitetaas pientä, kevyttä galluppia viikonlopun iloksi jos se houkuttelisi vähän useampia palstoille. ;-)
1. Mikä on vauvanne suosikkipaikka kotona tällä hetkellä? (äidin syliä ei lasketa mukaan ;-)
2. Mikä on tämän hetken lemppariäänne / -ääni?
Jessen suosikkipaikka on parina viime päivänä ollut vessa ja sieltä erityisesti vessanpytty. On oppinut avaamaan pöntön kannet, niitä sitten innoissaan nostaa ylös ja alas. Tänä aamuna yllätin pojan kurottelemasta käsiään vessanpönttöön, olisi kai halunnut vedellä läträtä. Voi yäk! Onneksi tulee kohtuullisen usein pestyä vessoja. :-)
Tämän viikon lemppariääni on ollut pirinä. Jotenkin hellyyttävää kun melkein joka tilanteessa suusta kuuluu aina " prrrrrrr, prrrrrrr" . Meillä mentiin siis pärinästä pirinään, eipähän ainakaan sylki roisku enää niin paljoa. :-)
Nyt menen laittamaan pyykkejä kuivumaan. Tulen vielä kirjoittelemaan jotain pientä jos Jesselle vielä uni maittaa.
Kommentit (26)
Täytyy tunnustaa, että kyllä toi gallup mutkin nyt houkutteli tänne kirjoittamaan. Huomaan, että musta on tullut hirveen laiska kirjoittamaan, luen kyllä lähes joka päivä. No niin:
Lempipaikkaa pojalla ei oikein ole, kun on vasta just oppinut hiljalleen ryömimään eikä vielä etene monia metrejä. On siis suurinpiirtein aina siellä, mihin äiti hänet laittaa. Mieluiten kuitenkin tutkisi roskista, johtoja ja kännykkää.
Lempiääntely tai paremminkin lempiäänne on tällähetkellä g-äänne eli " gigigaga" jne. Mä luulen, että kun poju ääntelee välillä " äigi" , se tarkoittaa äitiä. Samoin hän ääntelee " igi" , joka vois olla isi, vaikkei me kyllä isää isiksi sanotakaan.
Polkupyöräistuin me ollaan hankittu ja sitä kokeiltukin. Homma oli muuten ihan jees, mutta kaveri veti kauheet pultit siitä pyöräilykypärästä. Itki ja raivosi ihan kauheesti, kun laitettiin kypärää päähän. Ei kiva juttu!
Ostin viikolla pojalle Name it-merkkisen ulkoilupuvun, joka on veden kestävä. Ajattelin, etten hommaa erikseen sadevaatteita, vaan kokeillaan, jos pärjättäis tällä yhdellä puvulla. Saappaita tai muitakaan kenkiä meillä ei ole vielä ollenkaan, kun poika ei edes konttaa, joten on ollut aina ulkoillessa sylissä. Kesällä nyt ei kenkiä olisi edes tarvittukaan.
Nyt taidan suunnistaa jo yöpuulle. Oltiin viikonloppuna Seinäjoella kavereiden synttäreillä ja poika oli ekaa kertaa mummilla hoidossa yön yli. Hyvin oli mennyt. Itse en kyllä meinannut millään saada nukuttua, joten nyt väsyttää ihan kauheasti. Eipä siis muuta kun öitä!
T. A-Ä
Tultiin mökkiviikonlopun vietosta vähä aika sitten ja piti tulla osallistumaan galluppiin kanssa. Eli lempipaikka on kaikki kielletty, tällä hetkellä on kiva mennä takkaa vasten ja maistella sitä, tai yrittää saada irti siitä jotain mököjä. Takka kun on vasta muurattu eikä sitä ole vielä kaakeloitu, niin on sellainen harmaa mötikkä tuossa. Kaiken lainen kiljuminen on nyt in. Varsinaisesti tyttö ei koskaan jokella, mutta tykkää sanoa aika usein vauvvva ja sitten taputtaa onnessaan perään. Meillä kanssa osataan vilkuttaa ja suukottamista harjoitellaan.
Sitten me ostettii tollanen Fisher Pricen monitoimivekotin jossa on ratti ja kuuluu musiikkia, laulua, ja vaikka mitä. Se on niin kuin auto jonka tuella voi kävellä mut sit sen saa myös sellaiseksi että sen päällä voi istuakin. Se on tällä hetkellä tosi mieleinen.
Tsemppiä Jonskulle huomisen suhteen. Se on kauheeta viedä vauva hoitoon, mutta uskon että kuukauden kuluttua sitä on jo rutinoitunut koko hommaan. Nuhanenän voit viedä jos muuten on vireä.
Ja Tamatulle plussaonnea. Tuuppa heti kertomaan kuin kävi.
Enpä muista nyt mitä muuta piti kommentoida. On jotenki mieli maassa, kun esikosta on tullut aivan mahdoton nyt kun toi pikkanen liikkuun. Ei uskois että 5 v tyttö voi olla niin pirun mustasukkainen ja ärsyttävä ja tottelematon. Joka mun vanhemmilla palo päreet viikonlopun aikana siihen. No ehkä tämä tästä. Hermo vaan pettää itellä. Niin että ei nämä meidän ihanat kullannuput aina niin ihania olekkaan :)
Öitä!
moi, mä olen syntynyt 1979 , saatan aavistella kuka olet ja todennäköisesti tunnetaan
t.nia
Ollaankohan me oltu samalla luokalla?? Vai mistä aavistelet?
nimeni on Erja, luokat oli 7-9c r2
täs ois varulta sähköpostiosoitteeni juvenius@luukku.com
mulla on e-pillerit. mä voisin vaikka mennä sterilisaatioon, mut mies ei vielä suostu. Kierukkaa mä en oo koskaan suostunu ottaan, tuttavapiirissä liian monta tapausta, et se on lähteny liikkeelle ja sit onkin niitä " kierukkavauvoja" tullu..Toisethan kyllä hehkuttaa hormoonikierukan puolesta et se on niin hyvä, kun menkatkin jää kokonaan sit pois. En tiedä, mulle sopii pilleritkin ihan hyvin.