*** MARRASKUISTEN LA-SU ***
Aurinkoista aamupäivää marrasmammat ja -mussukat! Laitetaas pientä, kevyttä galluppia viikonlopun iloksi jos se houkuttelisi vähän useampia palstoille. ;-)
1. Mikä on vauvanne suosikkipaikka kotona tällä hetkellä? (äidin syliä ei lasketa mukaan ;-)
2. Mikä on tämän hetken lemppariäänne / -ääni?
Jessen suosikkipaikka on parina viime päivänä ollut vessa ja sieltä erityisesti vessanpytty. On oppinut avaamaan pöntön kannet, niitä sitten innoissaan nostaa ylös ja alas. Tänä aamuna yllätin pojan kurottelemasta käsiään vessanpönttöön, olisi kai halunnut vedellä läträtä. Voi yäk! Onneksi tulee kohtuullisen usein pestyä vessoja. :-)
Tämän viikon lemppariääni on ollut pirinä. Jotenkin hellyyttävää kun melkein joka tilanteessa suusta kuuluu aina " prrrrrrr, prrrrrrr" . Meillä mentiin siis pärinästä pirinään, eipähän ainakaan sylki roisku enää niin paljoa. :-)
Nyt menen laittamaan pyykkejä kuivumaan. Tulen vielä kirjoittelemaan jotain pientä jos Jesselle vielä uni maittaa.
Kommentit (26)
Nyt on passailtu niin monta pvää,että olipahan oikein urakka(mieluinen) lukea koko viime pino läpi:)
Outo väsymys ollut loppuvkon,osasyynä voimme pitää BB:tä,vielä päätin etten siihen kelkkaan hyppää,siispä joka ilta on tullut tuijotettua nuorten riekkumista..ihan hauskaa iltasatuahan tuo.
Laitoin juuri uuniin pokon leivät,oon etsinyt kaupoista suolatonta tai hyvin vähäsuolaista leipää,eikä taaltä " maalta" löydy,
siispä sekoittelin sämpylä-ja ruisjauhoja,sekä leseitä ja pikkuisen hiivaa.
Katsotaan miten maistuu..noh,äiti syö sitten.
Ostettiin myös vihdoin eilen pyörään istuin,tänään illemmalla asennushommat ja testiajo,huisin kivaa,tykätään kovasti pyöräillä,toivottavasti poikakin.
Meillä myös pukeminen aika showta nykyään,pieni,vahva mato kiemurtelee,isot on voimat pojassa:)
Sitten tyhmä kysymys Tamatulle,tai kertokaa joku muukin mitä tarkoittaa kp 28/26?
Mulla on jotain outoja aukkoja tippaleivässä...
Kyllä nuo ovat karmaisevia läheltä piti-tilanteet,mutta onneksi niitä on runsaasti enemmän kuin tositilanteita,oppia vain voi ottaa,mitäänhän niille ei mahda.
Itkut on varmaan joka pesueella päässyt,säikähdyksestä.
Pokon suosikkipaikka on myös vessa ja ehkä piirun verran kivempi vielä kylppäri,kun on se iiihana pesukonekin.
Jos huomaa,että ovesta salaa yrittää livahtaa,alkaa kova komennus,että -minäkin tulen,haloooo!!!
Lempiäänne on pörinä ja edelleen äitä tai ätä(röyhistän rintaani!)
Nyt kakkarat pois uunista ja leppeää lauantain jatkoa kaikille!
Sapiina ja hurmurit
Kopioin tuon edelliseen pinoon kirjoittamani viestin tähän
Gerda: Nyt luin vasta viestisi ja lähetin kuvan Mintusta takaisin, oon unohtanut koko kotipostin olemassaolon. Oon ollut totaalisen väsynyt :( Jotenkin tuo kun Minttu herää 3 krt yössä on raskasta.
Oli tosi ihanaa kun sain nukkua kaksi yötä aivan yksin, tosin ensimmäisenä yönä jouduin herään jo neljältä, et kerkesin 5 bussiin Hki:n, mutta toisaalta en muista milloin oisin saanut nukkua 5 h putkeen :( Kuka olisis tosiaankin osannut arvata etukäteen, et voi mennä vielä runsas vuosikin ennenkuin Mintun nukkuminen rauhottuu :(
Puhihaa: Joo kyllä noita pieniä saappaita löytyy, mutta oon toivonut löytäväni sellaiset jossa on nilkan yläpuolelta katkaistu varsi. Pikkukengurun versiota maksavat 22 ¿, nonparellin 20 ¿. Ensi viikolla pitäisi tietää saanko pikkukengurusta, jos en, niin haen nuo tuolta nonparellista. Pitkävartisilla saappailla saattaisi olla hankalampaa Mintun kuljeksia, kun vasta kävelemistä harjoitellaan tukea vasten.
Mintulla on nuha toisen kerran sitten, räkää valuu nenusta koko ajan, eikä antaisi mun millään pyyhkiä. Toivottavasti korviin ei tule mitään sen kummenpaa.
Ihanaa Minttu on jo nukkunut 1 h putkeen päiväunia.
Palaillaan.
Sapiina: Meilläkin pukeminen on aivan järkyttävää showta. Minttu makaa yleensä poikittain mun sylissä kun puen ja karkaa aina kun mahdollista. Sellainen toukka täällä :)
Suosikki paikka Pertulla taitaa olla siskon huone. Ja jos vessan ovi jäänyt auki, niin heti on pöntön tutkija liikenteessä. Ja tiputtaa sinne jotain.
Nirinnarin poika edelleen meillä vierailulla.
Lääkärissä mies käytti to, mutta kaikki oli ok, nyt kyllä 37,5 lämpö vaihtunut kuumeesen 39,5. Väsynyt poika, kun yöllä heräilyä tunnin välein ja neljästä kuuteen yhtä kitinää. Pitää mennä uudestaan lääkäriin, jos ei muutamassa päivässä kuume mene ohi.
Kenkäostoille pitäisi meidänkin suunnata lähiaikoina. Yhdet ensikengät on, mutta just hiekkalaatikolla ei ole mitään. Kumpparit ei kuitenkaan ole helpoimmat kengät noin pienille.
Nyt pikkumies tarvitsee huomioni, joten moikat teille!! =)
ja ihan ensimmäiseksi sapiinalle kp 27/28 tarkottaa että normi kuukautiskierto on 28vrk ja nyt on menossa siitä kierrosta 27pv, näin olen ainakin asian ymmärtänyt, korjatkoon joku jos olen väärässä :)) eli siis meillä periaatteessa odotetaan huomenna tätiä saapuvaksi tai sitten vihdoin sitä isoa plussaa, ei tullu nimittäin ees haamua tänäänkään :(( eilen töissä alko herkkyshajuille ja oli vinkee juttu, olin haistavanani tosi vahvaasti partaveden tuoksun ja sitä ihmettelin työkaverille joka katteli mua hetken aikaa ja totes että taidat olla raskaana täällä mikään sen erikoisemmin tuoksu..nojoo teemua odottaessa ei ollu tämmöstä herkkyyttä...mutta siis edelleen jännityksessä meitä pidetään.
teemun lempipaikka on tätä nykyä siellä missä on koirat. koirat nimittäin kotiutuivat viikko sitten ja voi huoh ku toi ipana jaksaa kulkea niitten perässä. mikään muu ei nyt sit enää kiinnosta ja ääneen nauraa kikattaa ku koirat juoksee pihalla. ääniä en ole kyllä ajatellutkaan että päästeleekö muutaku narun kiljahduksia, täytyykin oikein ajatuksella kuunnella. ensimmäinen haavakin on täällä aikaan saatu, oli päivällä kaatunut pöytää vasten ja niskassa on verinaarmu, tästä tämäkin nyt sit alkaa...
nyt ei ehi enempää täytyy mennä pihatöihin
Nyt ku viel muistan...
Lempipaikka Mirol on pikku-eteinen ja kuris. Koska pikku-eteises on kenkii mitä voi maistel ja kurikses on sit kaikkee muut kiinnostavaa...
Sitte hän on keksiny semmosen äänen josta taitaa tykätä kovasti. En osaa sitä kuvata, se on jotai murinan ja komentamisen tapasta ja hän laittaa silmät kiinni samalla ku karjasee :) Se on jotai " äh" tai sellast mut hauskaa kuitenki :D
Talojen hinnoista joku kyseli... Meil " tääl maal" sais noil hinnoil niinku aiks montaki taloo :) Meil on nyt 320 neliöö, kolmes kerrokses, keskustaa on jotai 500m matkaa ja tonttia tähän kuuluu n.1600 neliöö. Hinta oli vajaa 60 000¿ :) Vaikka ei silti, ollaan me tätä rempattu. Mut me ollaa nii ronkelei, et ostetaa mitä vaa ni aina pitää rempata. Ja ihan hyväkuntosen ja kivan talon täält saa kyl alle 100 000¿.
Sitte mun piti mainostaa ku kävin torstaina shoppailees " vauval" vaattei. Rukkan henkseli-kurikset ja rukkaset, välikausihaalarin ja AIVAN IHANAT saappaat :) Cittarista, sellaset muumi-saappaat mis on karva sisällä ja kiristysnyöri saappaan suulla ja ne oli vaa 10¿!! Viel pitäs men kattoo talvihaalarii...
Nyt taas jo unohtelin loput mut palailen jos satun muistaan jotai " tosi" tärkeetä :) Mukavaa illanjatkoo ja lotto-onnee sitä haluaville :)
Koko päivän pyöräillyt Jonsku perheineen!
(Miro muuten rakasti istua pyörän takana :) taputti mua pyllylle, että kovempaa pitäs mennä!)
[color=green] jännät paikat teillä siellä!!
*tahtoo myös pikkukakkosen*
Voi olla että " näille kahelle" tulee ikäeroa 2-4v. a) mies ei ole innostunut asiasta b) Jereäkin saimme odotella reilun vuoden.
Mutta eiköhän tässä joskus se toinenkin meille.
Nyt en muista mitä piti kirjotella
Palaillaan, 10kaks
vähän liiankin jännät....yövuoroon pitäs töihin mennä ja sittenhän klo 24 tärähtää ruutuun 28/28 ja kierto on tähän asti ollu kellon tarkka, melkein minuutilleen on vonu ennustaa menkkojen alkamisen..että tsilleen..mutta jännätään edelleen :)))
Onnin lemppari paikka on kanssa vessa. Toinen suosikki on keittiö ja erityisesti roskiksen lähistö. Poika on saanut jo yhden keittiön oven rikki. Siitä irtosi toinen sarana. Aikas vahvoja ovat nämä pienet. Suosikkiääni on pörinän lisäksi murina. Murisee niin, että yskii lopuksi, kun kurkkua kutittaa niin paljon :) Äitiä sanoo aina kun haluaa syliin. Ihana.
Puhihaa, ei olla niin tarkasti valittu mitään hintaluokkaa, katsellaan, että mikä olisi Se Oikea juuri meille. Jos on huonossa kunnossa, niin sitten remontoidaan. Ei me kuitenkaan mitään luxuskämppää olla ostamassa, paitsi jos lotossa voitetaan ;D
Nyt poitsu on valmis iltapesuilta, eli mun vuoro jatkuu. Ei ku iltapuurolle siis!
Noema
pikkukiviä etsimässä että voisi suuhun sujauttaa äidin huomaamatta :) Myös kenkien syönti on lempipuuhaa. Oosa sanoo oh-hoh ja vielä oikealla painolla niin kuin päivittelisi jotain asiaa kunnolla ja toistelee sitä usein kun huomasi että me nauramme sille. Ihanaa.
Tuosta kävelystä vielä: Huisin nopsasti parista ensi askeleesta ollaan tultu jo tähän että kävely sujuu jo lelujenkin kanssa, pitkiä matkoja ja mikä minua jännitti niin lenkkareillakin se sujuu ulkosalla ihan hyvin. Kohta saakin ruveta pukemaan vaatetta niin paljon että taas saa harjoitella. Ostin muuten stokkalta reiman talvikengät 40e kun niissä oli irrotettava sisus.
Mulla on kans kauhee hinku saada pyörä ja Oosalle istuin kun ukko käy autolla töissä ja kun me muutettiin vähän kauemmas keskustasta niin pitäs päästä liikkumaan. Oletteko ostaneet pyöräilykypärän vauvalle? Nyt on menossa vaihe että rattaissa ei istuta vaan könytään pystyyn ja keikutaan miten sattuu. Onneksi valjaat on keksitty.
Ollaan muuten katseltu taloa jo kauan vaan ei ole löytynyt sopivaa. Nyt muutettiin rivariin vuokralle ja kyllä on luksusta kun saa nukuttaa tytön joko etu-tai takapihalle.
Lukiko kukaan kaksplussasta juttua viittomisesta vauvan kanssa? Olis kiva kuulla mielipiteitä. Musta se kuulosti aika hyvältä jos vauva saa sen avulla kerrottua asioita kun puhe ei vielä luonnista ja turhautumisitkuilta säästyisi.
Kertokaa mitä ehkäisyä käytätte, mä suunnittelen just kuparikierukan ottoa mutta oon vielä kahden vaiheilla. Mitään hormoonijuttuja en kyllä käytä enää.
Tulipa juttua taas kerrakseen,
katzuska & Oosa
Tai mikäs huomenta se nyt enään on :)
Meil oli jokseenki sukkela yö... Miro alotti perjantaina nuhasen nenun ja eilen se vaa ylty. Nukkumaa meni niiku yleensäki, mut heräili useesti itkemään ja sitte rohisi ja yski. Kahen aikaa en jaksanu enää ravata kahen huonee välii ja otin pojan meiän välii. Ite en saanu sit enää kunnol nukuttua ku koitin pitää poikaa siin jotenki pystymmäs, ettei menis nuha korviin. Mut hengis selvittiin ja hyvillä mielin heräsin seittemän mais ku poika jäi isänsä kans sänkyy ja mä sain kahvitel iha rauhas. Ja jotenki näyttää niiku Miron nuhanenäki ois jääny nukkumatin matkaan :)
Osasyynä mun huonoon nukkumisee on myös Miron huomenna alkava hoito :( Miten se pärjää? Muistanko viedä kaiken tarpeellisen? Mitä jos se tuleeki enempi kipeeks? Oonks iha puli ku vien sen jo noin pienenä hoitoon? Mä tuun hulluks :(
Mut purin energioitani siivoiluun heti aamu tuimaan, pikku-apulaisen kera tietty. Annettii iskän nukkuu ku seki valitteli kipeeks tulemist eilen. Nyt kello on kymppi ja me ollaa jo ehitty siivoo koko alakerta, puuroteltu ja kahviteltu, ruokittu ja siivottu rotat ja kissat... ja vaikka mitä. Mietin tässä että mitäköhä sitä seuraavaks tekis...
Josko lähtis vähä pyöräilemää ku poika siitä niin innostu! Mun äiti lupas tänää tehä meil ruokaa ja sinne vois fillaroida...
Onks muuten tietoo, et mitenkä kipee lapsi voi viel mennä hoitoo?? Tottakai mä tajuan, ettei kuumeessa tms voi viedä... Mut voinko mä Miron huomenna viedä vaik sen nenu vähä vuotaiski?? Jollei sil oo/tuu mitää muuta siihe lisäks... Auttakaa jos tiiätte :)
Nyt meen varmaa hakee pyykit ja sit yläkertaa siivoon. Muksaa sunnuntaita mamit ja murut :)
-Jonsku-
poika ottaa päikkäreitä ja mun pitäs nyt laskuttaa niitä pyykkejä mut tuli viel mielee...
Ootteks antanu jo jotai tavis-maito tuottei??
Me ollaa pari päivää maisteltu välipalaks viilii hedelmäsoseel maustettuna ja eilen ostin maustamatont jukurttii, ni tulee vähä jotai muutaki ku viilii. Sitte annon eilen tavis kevyt maitoo hiuka NaNin joukkoo ja hyvin näytti maistuvan, eikä tullu mitää masun väänteikää. Äsken ku syötii ruokaa ni laitin samal nokkamukii hiuka kevyt maitoo ja maistuihan se pelkästäänki. Tosin siin oli vaa 40ml eikä kaikkii ees juotu ja pullosta annon sitte NaNii ruuan jälkee.
Jos ootte maistellu jotai maitohässäköitä jo ni onko tullu jotai masun vääntei tai " poikkeavan laatusta" kakkaa? Tai jotai muit oireit?
Mut nyt noi pyykit ku eivät näytä millää laskostuvan itellää ;)
Meillä meni viime yö pitkästä aikaa oikein kivasti. Jesse nukkui heräämättä 20.05-05.15, hurjaa. Tutin laitto auttoi jatkamaan unia vielä puolella tunnilla ja varttia vaille kuusi siirsin muka-pirteän pojan meidän sänkyyn. Siinä sitten makoiltiin pari tuntia vierekkäin ja välillä vähän torkuttiinkin. Mies nousi Jessen kanssa ylös vähän ennen kahdeksaan ja itse sain nukkua yli yhdeksään. Iiiiiihanaaaa! Mieli on hyvä kuin heinäsirkalla. :-)
..... Tässä välissä äitini soitti maratonipuhelun ja sitten Jesse heräsi jo päikkäreiltä eli kirjoitusrauha meni siinä. Jatkanpa siis juttua myöhemmin. Hyvät pyhät kaikille!
[color=green] JonsQu: Kannattaa harkita sitä hoitoon viemistä, jos mennyt nuha pahemmaksi. Tai siis jos lapsi vaikuttaa väsyneeltä, kipeältä tms. niin en minä ainakaan veisi. Siitä kuinka kipeän saa viedä niin en osaa sanoa. Kannattaa mittailla sitä lämpöä. Meilläkin tuo Jere oli kipeänä ja meni pahemmaksi päivien kuluessa. Kuumettakin oli vasta toisena tai kolmantena päivänä.
Noh Tamatu?! Täällä jännätään puolestasi!
Kirjoitellaanpa taas, 10kaks
ps. jos haluatte katsella kuvia Jerestä:
http://irc-galleria.net/archive.php?nick=MinDelSon&album_id=912277
Galluppiin vastauksia:
Suosikkipaikka taitaa olla nojailla parvekkeen oven lasiin joko seisten tai sit polvillaan ja siitä kuikuilla ulos. Ei uskois pienistä sormenjäljistä et pesin ikkunat vähän aikaa sitten! :)
Ja suosikkiäänne tai sanominen on ollut viime aikoina hyvä, hyvähyvä. :o)
en jaksa nyt tämän enempää raapustaa, viime yönä tuli nukuttua noin 3 tuntia, mutta oli kyllä ihanaa olla miehen kanssa kaksistaan. oltiin siis kaverin synttäreitä juhlimassa, ja anoppi oli meillä yötä vauvaa hoitamassa. toki siis mekin yöksi kotiin tultiin.. ja lähdettiin vasta kun olin laittanut poikasen nukkumaan yöunille. mut ensi kerralla sit lisää...
gerda
Meillä paras paikka on se missä on vettä. Ei väliä onko amme, lattia tai eläinten vesikupit. Perässä saa juosta ja EI sanaa käytetään paljon. Nooran lempparisanat/äänteet on ei ja mammammam.
Meillä oltu nyt 3pvää päiväkodissa ja minä töissä. To oli Nooralla mennyt tosi hyvin mut pe ja la oli menny kitisten kun neiti ollu kunnon räkätaudissa, sai mennä hoitoon koska ei ole kuumetta ollut. Minä ja mies myös nuhaisia. Huomenna pitäisi mennä iltaan hoitoon.
Noora on oppinut kävelemään tukea vasten ja alkuvkosta alkoi nousta itse seisomaan ilman tukea.
Neiti oon vaan jotenkin hassu kun on oppinut istumisen, konttaamisen, seisomisen/kävelemisen tukien ja seisomisen ilman tukea meidän parisängyssä. Kun on kunnolla oppinut niin sitten on vasta alkanut tekee samat kovalla lattialla. Haluaakohan olla varma taidostaan.. :)
Muuten meillä menee ihan hyvin. Vauvakuume vaivaa mua, mut miestä taas ei. Kuunteli niin tarkasti neuvolalääkäriä ja sen neuvoja ettei meillä taida pariin vuoteen homma edetä. Lääkäri ku neuvoi odottamaan parivuotta rajun pahoinvointini takia.. no höh..
Eipäs täs muuta..
t.nia ja noora
Mihin se kaikki aika oikein hujahtaa? Kumma juttu. Tänään ja eilen ollaan ulkoiltu " varastoon" kun on povattu sateisia säitä tulevalle viikolle. Eilen oltiin Jessen kanssa katsomassa peikkoja, possuja ja muita lapsia sellaisessa mukavassa lastentapahtumassa mikä järjestettiin pienen järven rannalla. Hyvin poika viihtyi, mutta kumman totiseksi pikku-miehen veti kun ympärillä oli niin ennennäkemättömän paljon muita lapsia. Katseli vaan kaikkea ihan ihmeissään, suu ja silmät ympyränä. Ja possua yritti mennä piiloon vaunuihinsa kun sellainen omituinen röhkijä rohkeni tulla juttusille. Ihan mykkyrälle veti itsensä vaunuissa, ihan kuin kilpikonna olisi kuoreensa vetäytynyt. Meillä siis vierastuskausi jatkuu edelleen.
Gerda: Kiva juttu että teillä oli miehen kanssa onnistunut ilta! Ja kiitoksia niistä edellisen pinon puhalluksista, hyvin on haava parantunut niiden jälkeen. ;-)
Jonskulle tsemppiä huomiselle! Tulen varmasti itsekin stressaamaan ja murehtimaan yhtä paljon sitten kun on meidän pojan vuoro mennä hoitoon. Vaikeampaa se taitaa aina äidille olla kuin lapselle. Koitahan saada nukuttua ensi yönä! Ja Mirolle pikaiset paranemiset!
Katzuska: Luin myös sen Kaksplussan viittomajutun kiinnostuneena. Vaan yllättävän hyvin sitä on oppinut nytkin tulkitsemaan mikä poikaa aina milloinkin harmittaa. Yövalvomiset on tosin asia erikseen, niitä yöhuutoja en läheskään aina osaa tulkita.
Nyt tarvii lähteä pojan kanssa vaunuttelemaan kun vielä pitäisi tänään pienet tirsat ottaa ettei mene ilta kiukutteluksi ja omassa sängyssä on näköjään nyt vaan kivempi seisoskella kuin nukkua.
Jos nyt vielä loppuun pikakommentoin muutaman jutun. Pyöräilykypärää meillä ei pojalle vielä ole, mutta pitäisi kyllä hankkia koska oon itse aika kova pyöräilemään (tai ainakin entisessä elämässä olin ;-). Maitotuotteita ei tulla kokeilemaan pojalle vielä pitkiin aikoihin sen maitoallergian takia, korvikkeella mennään kahden vuoden ikään näillä näkymin. Mitään järkevää ehkäisyä meillä ei ole, keskeytetyllä mennään enkä ole ainakaan vielä raskaaksi tullut. ;-) En jotenkin oo yhtään innostunut mistään hormonaalisista jutuista eikä ne kumiukotkaan houkuta.
Vaan nyt ulos. Heippahei!
ei oo kuulunut kumpaakaan ei menkkoja ei plussia, just äsken vasta testasin. Huomenna menen verikokeisiin, selviää ainakin jotain...
Tämäkin päivä meni niin nopeasti, aamulal tulin töistä 7.30 nukahin pari tuntia ja sitten onkin menny aika järjestellessä sitä asuntoesittelyä, enkä edelleenkään tiedä oliko ketään käyny :(...ja sittenpä otttiin teemu kanss apienet päikkärit nukuttiin 17-19.30 että varaan mennään yöunille toi aikaisin ;) täytyy lähteä ulkoilemaan ton katraan kanssa ja odotellaan huomista...
Pakko kysyä, että minkä ikäinen oot?? Oon itse nimitäin kotoisin Pihtiputaalta ja aattelin josko tunnettais..Itelläni on marraskuussa syntynyt poika!
no nyt se on tääkin viikonloppu kohta takana, uusi viikko ja uudet jutut!
Meillä alkaakin lasten harrastukset tulevalla viikolla, joten illoissakin riittää..Perjantai on vapaa päivä kaikista menoista:)
Galluppivastaus..Meidän poikasella ei ihan selkeetä lempipaikkaa ole..Kun ei ite vielä oikein liiku, niin ei ole kai vielä sellasta tullut. Mut tykkää olla vedessä, eli varmaan se kylpyamme sit tällä hetkellä.
Meillä on ollut uusien juttujen viikonloppu. Poika vilkuttaa jo pikkuisen, osasi jopa oikeassa kohdassakin vilkuttaa miehelle kun se lähti yöksi töihin. sitten poika osaa laittaa ilmeen niinkuin " OHO" eli suu auki ja oon muotoon, hämmästynyt ilme naamalle kun jotain ihmetystä näkee..Hauskan näköinen:) Ja hauskaa miten näppärästi sängyssä nousee ite istumaan mut lattialla ei.
Maitoasiasta.. Meillä ollaan kokeiltu nyt maidottomia päiviä pojan kans. Kun kakka alkoi olla lähes ripulia ja se jatkuva kitinä alkoi vähän mua mietityttää. Kyllähän hampaiden tulokin voi mahan löysyttää, mut silti. Sitten poskiin alkoi nousta ihottumaa ja poika ei ole saanut mitään uutta ruokalajia pitkiin aikoihin. Joten päätettiin kokeilla josko maidosta aiheutuisi nämä jutut, Ja nytpä näyttää siltä et maito tosiaan aiheuttaa oireita:( Soittelen huomenna neuvolaan, et mitä tehdään. Kokeillaanko hyla-maitoa vai mitä..en oikein näkis järkeväksi aloittaa enää mitään erityiskorviketta kun näin " iso" vauva jo kysessä.
Jos maito tosiaan aiheuttaa oireita niin kunpa se olis laktoosi juttu vaan eikä mikään kunnon maitoallergia! No aika näyttää..
Jonsku: jos lapsi on muuten virkeä ja jaksaa leikkiä niin ei nuha ole este hoitoon viemiselle. Mut jos on tosiaan itkuinen, väsynyt, kipeän oloinen niinku joku muukin jo sanoikin, niin kyllä sillon on kotona parempi olla. Toivottavasti ette tule kovasti kipeiksi!!
Tamatu: toivottavasti esittely sujuu mallikkaasti ja saate asunnon myytyä!! Ja vitsit kun pidät meitä jännityksessä...plussaonnea!!!!
Mut eipä meille sit ihmeempiä.Mä olen hirmu väsynyt, odotan niin ens viikonloppua jo! Hierojankin tilaan aamulla, päänsärky on lähes jatkuvaa... Mutta nyt meen hetkeks sohvalle, lapset kattoo kolmosen piirrettyä, oliko se nyt se Ice Age?
Mukavaa loppuiltaa:)
[color=pink] On tosiaan ollut aikas hiljaista meininkiä täällä!
Jeren lempipaikka.. kaikki kielletty? Ovia on kiva aukoa ja sulkea.
Lempiääni, " hehheeee" = heihei, vilkuttaa samalla.
[color=red] Koska meidän kasvupino on päivitetty viimeksi?
[color=pink] laitan jonkun vanhan pinon ja käykää lisäämässä sinne uudet tiedot. Päivittelen sen sitten.
10kakkonen