vaikeassa valinratilaneessa - millä perusteella
Valintatilanteessa viimeisellä hetkellä välisen järjellä tai tunteella olemassaolevan tiedon/kokemuksen perusteella. Jos järkisyyt puoltavat,mutta kertovat myös esteistä ja vaikeuksista ennakkoon ja jostain mieleen nousee huoli, epäilys, ehkä jopa ahdistus, miten teette?
valitsetteko järkisyillä vai kuunteletteko alitajuntaa/tunteita? Vaikuttaako valinnan kohde? Kallis hankinta, sitoutuminen ihmissuhteeseen, työhön, projektiin, muuttoon?
Miten paljon muut ihmiset tai heidän odotuksensa vaikuttavat?
Kommentit (5)
Minulla järkisyyt puoltaisivat projektiin menoa, mutta isä porukasta tympii. Rahasta ei ole kyse.
Siis osa porukasta. En tiedä, pääsenkö/haluanko porukkaan. Asia olisi melko kiinnostava
Mulla on tapana ajatella että asiat menee niin kuin on tarkoitettu. Kuuntelen aika paljon intuitioita.
Eikös joku ole sanonut, että sen saa, mistä luopuu. Mitä tavoittelet valintatilanteessa, jos et rahaa? Hauskanpitoa? Arvostusta? Vaikea ajatella kun ei tiedä, mutta usein kun avaa oven, voi tupsahtaa uusi mahdollisuus
Aina valinta lopulta tehdään tunteella. Minä myös, vaikka järkeä on riittämiin ja kykyä analysoida asioita.