HS: Liian iso treffeille
Linkki juttuun, valitettavasti taisi olla vaan tilaajille: https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008223964.html
Jutun pointtina on valittaa siitä, että lihavat kokevat "painosyrjintää" deittailussa. Näkökulma on ilmeisesti se, että globaali kauneusihanne on keksitty tyhjästä. Erikseen vielä jossain kohtaa mainittiin, että jos on pluskokoinen, niin oikea tapa olla sitä olisi muistuttaa plus-malleja ja olla siis "kurvikas oikeista paikoista".
En ymmärrä, eikö oikeasti haastateltava tai toimittaja ole kumpikaan koskaan lukeneet niitä tutkimuksia, joiden mukaan vyötärö-lantiosuhde ja kasvojen naiselliset estrogeenin tuottamat piirteet ovat universaalisti viehättäviä?
Samoin mainitaan, että hintelät miehet saavat kuulla olevansa liian pieniä. Ihan yhtä lailla naisia viehättää testosteronin muokkaama keho.
Alkoi oikein ärsyttää, kun ilmeisesti se on SYRJINTÄÄ jos ihminen ei viehäty keskivartalolihavasta, hintelästä tai vaikka naamastaan väärältä sukupuolelta näyttävästä. Ihan yhtä vähän tähän on mahdollista itse vaikuttaa kuin seksuaaliseen suuntautumiseen!
P.s. AP on nainen, jolle hintelä mies ei ole ongelma, mutta iso kaljamaha on yksi suurimpia turn-offeja miehessä.
Kommentit (1374)
Vierailija kirjoitti:
Jättäisittekö kumppaninne, jos hänestä tulisi lihava?
En jättäisi, mutta seksi loppuisi.
Vierailija kirjoitti:
Jättäisittekö kumppaninne, jos hänestä tulisi lihava?
Riippuisi varmaan miksi ja kuinka lihava. Voi hyvinkin olla, että jättäisin. Tai oikeastaan se menisi niin, että suhde alkaisi pikku hiljaa väljähtyä, läheisyys ja seksi vähentyä, itsestäni tulisi seksuaalisesti haluton, ja sitä kautta ajautuisimme ongelmiin. Voi olla, että lopulta minä olisinkin se, joka jätettäisiin, koska kumppani kärsisi haluttomuudestani ja siitä, ettei enää oikein ole läheisyyttä. Hyvät keskustelut ja toimiva arki kun ei riittäisi kannattelemaan suhdetta. Tai sitten jättäjä voisin olla minäkin, kun kokisin ettei suhde enää toimi, ei ole kemiaa, ei tee enää mieli seksiä toisen kanssa enkä halua häntä.
Kerran annoin lihavalle mahiksen, mutta eihän sitä kuittailua jaksanut kuunnella, kun tykkäsin ostaa jääkaappiin paljon salaattia, rahkaa ja muutenkin runsasproteiinista ruokaa. Muun ruuat vei kuulemma liikaa tilaa hänen vanukkailtaan. Lisäksi tuli marmatusta, jos kävin sen 3 kertaa viikos salilla, uimassa ja lenkillä. Oli kuulemma yhteisestä ajasta pois, mutta seuraksihan sitä kyseistä naista ei noihin aktiviteetteihin saanut. Lisäksi olisi pitänyt käydä vähintään kahdesti viikossa hakemassa se pitsa tai tilata ruoka woltilla, kun eihän sitä pysty mun tekemiä sapuskoja syödä, kun liikaa vihreää. Joten ei enää lihavia mulle kiitos, mutta mahiksen ainakin annoin.
Aina voi laihduttaa. Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa Hesari, mitä kritiikitöntä kuraa tämäkin juttu! Jutun naista tuntematta voin päätellä hänen olevan esteetikko ja oletan hänen täten asettavan myös ulkoisia kriteerejä miehille ja vaikkeivät ne painoon liittyisikään, mielestäni vähän turha jeesustella julkisesti koetusta syrjinnästä. Paino voi olla erittäin kivulias asia, minullekin se on, mutta silti pitäisi mielestäni hyväksyä se, että laihuusihanne on asia joka tuskin tulee muuttumaan, niin syvällä se biologiassamme on.
Itse olin aiemmin lihava (enimmillään 25-vuotiaana 110kg/170cm) ja silti nirsoilin lihavia miehiä, kaksinaismoraalistista tai ei, mutta halveksuin niin omaani kuin muidenkin lihavuutta. Minua motivoi rehellisesti painonpudotuksessa ennen kaikkea kaikki ne kuumat miehet, joita saatoin laihduttuani tapailla. Kyllä muuten tuntui hyvältä vietellä hoikistuneena (vaikkakin edelleen hitusen ylipainoisena) niitä miehiä, joista olin aiemmin vain haaveillut, ja jotka eivät kahdesti vilkaisseetkaan minuun päin. Nykyään onnellisessa suhteessa sellaisen miehen kanssa, jota tuskin olisin millään konsteilla saanut isokokoisempana.
Hienoa! Olet tehnyt asialle paljon, aivan kuten monet muut. Osa ei vain tahtoisi luopua mistään (herkuista, kurinalattomuudesta, tunteiden käsittelystä, tjms) ja silti saada kaiken. Kiva ajatus, mutta maailma ei toimi niin. Minäkin olin joskus ylipainoinen, ja minua motivoi liikkumisen ilo jota joskus nuoruudessani olen kokenut. Sivussa sitten parani elämänlaatu ja sitten jostain ilmesty ihana nainenkin. Vastuun ottaminen siitä omasta elämästä ei vaan ehkä se helpoin tie, vaan helpompaa on syyttää muita.
Vierailija kirjoitti:
Outoja kommentteja Hesarissa jutun alla. Joku kirjoittaa että haluaa kumppaninsa pystyvän vaikkapa pyöräretkelle tai vaeltamaan. Ja lihava ei tähän pysty. Miten niin ei pysty?? Olen ollut vaeltamassa etenkin paljonkin. Ei lihavuus sitä estä! Taas tuo typerä luulo, että lihavuus tarkoittaa liikkumattomutta. Ei tarkoita.
Ulkonäöllisesti ei tietenkään tartte viehättyä lihavasta, se on selvä. Muttei pidä luulla ettei lihava liiku.
Eipä ole yhtään tuon Hesarin artikkelin esimerkkinaisen kokoluokkaa olevaa tapausta näkynyt edes jollain muutaman kilometrin lasten luontopoluilla, saati sitten vaellusreitellä. Lienevät siis niin hc-vaeltajia, että menevät suoraan kairaan ilman merkittyjä reittejä.
Lihavakin voi liikkua, toki, mutta jokainen joka on liikkunut sekä hoikkana että vähänkin ylipainoisena, tietää kyllä kummassa painossa se on helpompaa, mieluisampaa -ja tulee parempia tuloksia.
Jännä tämä! Samaan aikaan vallataan katuja sateenkaarilippuja liehutellen, ja media, yritykset ja koko yhteiskunta rummuttavat tätä nykyajan riemuviestiä: Jokainen saa olla sellainen kuin on ja jokainen saa ihastua ja rakastua ihan kehen haluaa, eikä siitä saa tuomita!
Mutta nyt sitten lehti onkin sitä mieltä, että onkin lähestulkoon paha ihminen, jos seuraa omia mieltymyksiään ja viehättyy enemmän laihoista ihmisistä kuin lihavista.
Ja yleisemminkin voisi kysyä, eikö sateenkaarilipun mikään väri edusta perinteistä heteromiestä- ja naista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoja kommentteja Hesarissa jutun alla. Joku kirjoittaa että haluaa kumppaninsa pystyvän vaikkapa pyöräretkelle tai vaeltamaan. Ja lihava ei tähän pysty. Miten niin ei pysty?? Olen ollut vaeltamassa etenkin paljonkin. Ei lihavuus sitä estä! Taas tuo typerä luulo, että lihavuus tarkoittaa liikkumattomutta. Ei tarkoita.
Ulkonäöllisesti ei tietenkään tartte viehättyä lihavasta, se on selvä. Muttei pidä luulla ettei lihava liiku.
Kyllä se käytännössä estää. Ei kunto ole sellainen että jaksaa. Vaellus on enemmän kuin luontokävely ja ei tasslats pitkospuuta edes. Toki on pehmeämpi nukkua teltassa
Täyttä paskaa. Olin talvella eräässä saunasaaressa, jonne kävelimme päiväretken jäitä pitkin. Tehdessämme lähtöä saareen tuli reippaasti keskivartalolihava, kenties balkanilainen, parimetrinen mies ahkiota vetäen. Hän oli yöpynyt edellisen yön kauempana toisessa saaressa ja tuli nyt saunasaareen yöksi.
Aivan varmasti pitkospuutkin kestävät hänen allaan, kuten muidenkin isojen miesten alla.
Mutta tietenkin sekä jää että pitkospuut murtuvat lihavan naisen alla, koska hän kehtaa meikata ja pitää profiilia Tinderissä :P
Ei oikeasti tuon kokoinen voi samalla lailla liikkua, eikä edes pitäisi. Siinä menee nivelet paskaksi. Liikkumisen täytyy olla jotain joka ei rasita niveliä. Ei kannata juosta tai välttämättä edes kävellä pitkiä matkoja jos painoa on noin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Kerran annoin lihavalle mahiksen, mutta eihän sitä kuittailua jaksanut kuunnella, kun tykkäsin ostaa jääkaappiin paljon salaattia, rahkaa ja muutenkin runsasproteiinista ruokaa. Muun ruuat vei kuulemma liikaa tilaa hänen vanukkailtaan. Lisäksi tuli marmatusta, jos kävin sen 3 kertaa viikos salilla, uimassa ja lenkillä. Oli kuulemma yhteisestä ajasta pois, mutta seuraksihan sitä kyseistä naista ei noihin aktiviteetteihin saanut. Lisäksi olisi pitänyt käydä vähintään kahdesti viikossa hakemassa se pitsa tai tilata ruoka woltilla, kun eihän sitä pysty mun tekemiä sapuskoja syödä, kun liikaa vihreää. Joten ei enää lihavia mulle kiitos, mutta mahiksen ainakin annoin.
Deittailit siis kusipään kanssa. Sellaista sattuu, hyvä kun jatkoit matkaa.
ja minäkin avasin kun luulin sen ison tarkoittavan jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutussa mainittu Always-mainoksen nainen on lihava, ei normaalipainoinen, kuten haastateltava väittää.
Hmm. riippuu miten määritellään normaalipaino. Yhä harvempi länsimainen mahtuu BMI mitattavan normaalipainon rajoihin, yleisin naisen vaatekoko on meillä 42-44. Tummaihoisista osalle BMI mukainen normaalipaino on todella vaikea saavutettava, johtuen ymmärtääkseni heidän erilaisesta hormonitoiminnastaan ja sitä myötä sokeriaineenvaihdunnasta (länsimaisen ruokavalion sisältämä sokeri aiheuttaa heille muita useammin mm diabetesta tai metabolisen oireyhtymän). Mielestäni mainoksen nainen on aika lailla tämän päivän normaalivartaloinen.
Ja hoikat, älkää riehaantuko! En väittänyt, että hän on jollain lailla vartalonmallinsa puolesta viehättävämpi kuin te, rauhoittukaa!
Se että yhä suurempi osa ihmsistä on nykyään lihavia, ei tee heistä normaalivartaloisia. Hyvänen aika sentään. He ovat edelleen lihavia. Lihavuus on yleistynyt, mutta ei se tarkoita että normaalipainon raja nousee samalla. Samalla tavalla, jos jokin sairaus yleistyy, ei se tarkoita että jatkossa kyseisen sairauden saaneita pidettäisiin terveinä.
itse asiassa tekee.
bmi määriteltiin alussa sen ajan ihmisten vartaloiden perusteella..
Parasta oli se, kun miehenä itse olin ylipainoinen ja yritin ylipainoisia naisia, niin katsoivat nenän vartta pitkin ja tokaisivat, että sulla on vähän ylimääräistä ja että naisella kuuluukin olla ylimääräistä, koska parantaa muotoa. Miten se parantaa muotoa, jos on plussapallo? En aiemmin nähnyt lihavuutta ongelmana, mutta kyllä se heijastuu jo siihen niiden luonteeseenkin. Sitten kun laihdutin, niin johan alkoi tulla aloitteita kyseisiltä lihavilta naisilta, mutta en pakit minä annoin, jos en lihavanakaan kelvannut.
Vierailija kirjoitti:
Jännä tämä! Samaan aikaan vallataan katuja sateenkaarilippuja liehutellen, ja media, yritykset ja koko yhteiskunta rummuttavat tätä nykyajan riemuviestiä: Jokainen saa olla sellainen kuin on ja jokainen saa ihastua ja rakastua ihan kehen haluaa, eikä siitä saa tuomita!
Mutta nyt sitten lehti onkin sitä mieltä, että onkin lähestulkoon paha ihminen, jos seuraa omia mieltymyksiään ja viehättyy enemmän laihoista ihmisistä kuin lihavista.
Ja yleisemminkin voisi kysyä, eikö sateenkaarilipun mikään väri edusta perinteistä heteromiestä- ja naista?
Heteroilla on niin vaikeeta nykyisin :’(
On hirveää, kun osa on homoja ja osa lihavia, ja jotkut jopa trans :,((((
Missä heteroiden lippu???
Olen lihava. Minusta ei olla kiinnostuneita kun olen lihava. Mitä tekisin asialle?
A) Laihduttaisin
B) Kysyisin josko hesari tekisi jutun syrjinnästä
C) Miettisin olisiko sittenkin joku kiinnostunut, jos en syrjisi lihavia
D) Laittaisinko deitti-ilmoituksen arabiaksi?
E) Harrastaisin vaellusta
Vierailija kirjoitti:
Olen lihava. Minusta ei olla kiinnostuneita kun olen lihava. Mitä tekisin asialle?
A) Laihduttaisin
E) Harrastaisin vaellusta
Hesarilla oli aiheesta kysely jokin aika sitten. Jos luet jutun, siellä on eri henkilöiden vastauksia. Myös miesten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heteroilla on niin vaikeeta nykyisin :’(
On hirveää, kun osa on homoja ja osa lihavia, ja jotkut jopa trans :,((((
Missä heteroiden lippu???
Onhan se vaikeaa jos joku päättää sinun puolesta ketä saa deittailla. Nyt voitkin sitten ottaa iisisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A) Laihduttaisin
E) Harrastaisin vaellustaHesarilla oli aiheesta kysely jokin aika sitten. Jos luet jutun, siellä on eri henkilöiden vastauksia. Myös miesten.
Valitettavasti lopetin hesarin lukemisen tänään. Taso on laskenut, luen ennemmin me naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Deittailit siis kusipään kanssa. Sellaista sattuu, hyvä kun jatkoit matkaa.
Ei ollut edes hirveä kusipää. Pienen kusipäisyyden kestänkin, mutta se ääretön laiskuus. Työpaikallekin piti viedä autolla ja se oli kilsan pääs
Kylläpä sinulla on vastenmielinen käsitys miehistä. Että miehille kelpaisi mikä hyvänsä luonnevikainen, kunhan on hoikka?