Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään jota on pakkosyötetty työntämällä ruokaa suuhun?

Vierailija
04.11.2014 |

Onko kohtalontovereita? En siis tarkoita sitä että istutettu pöydässä kunnes on syöty (toki tämänkin kokeneet saavat tulla kertomaan kokemuksistaan!), vaan että ihan väkisin työnnetty ruokaa suuhun. Itselleni tehtiin tätä lapsena, enkä edelleenkään näin parikymppisenä osaa suhtautua ruokaan terveen ihmisen tavoin. Mites te muut tämän kokeneet, millaisia traumoja jäi ja miten pääsitte/pääsittekö ollenkaan niistä yli? Haluan tietää jos vielä joskus voin päästä yli tästä...

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
22/34 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsesta kiinni tarvitse pitää, riittää että ruokapöydässä on remmi valmiina ja jos lusikka ei mene suuhun, alkaa solkipää paukkua.

En syö lainkaan lihaa. Kesken ruokailun voi tulla stoppi jonka jälkeen ei mene palaakaan alas. Muutaman vuoden ajan ruokahalu ollut tiessään, syön lämmintä ruokaa jos joku tekee tai jos saan tsempattua itseni tekemään, muuten menee leipälinjalla. Ikää 44v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 22:08"]

Ei lapsesta kiinni tarvitse pitää, riittää että ruokapöydässä on remmi valmiina ja jos lusikka ei mene suuhun, alkaa solkipää paukkua. En syö lainkaan lihaa. Kesken ruokailun voi tulla stoppi jonka jälkeen ei mene palaakaan alas. Muutaman vuoden ajan ruokahalu ollut tiessään, syön lämmintä ruokaa jos joku tekee tai jos saan tsempattua itseni tekemään, muuten menee leipälinjalla. Ikää 44v.

[/quote]

yök millaisia vanhempia on :(

Vierailija
24/34 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmeita tarinoita. Minun on hyvin vaikea uskoa, että vielä 1990-luvullakin olisi pakkosyötetty koulussa. Kyllä se olisi ollut isojen otsikoiden paikka - ja viralta olisi pantu opettaja. Tulivatko nämä jutut siitä elokuvasta, joka oli telkkarissa toissapäivänä? Kodeissa toki tapahtuu vaikka mitä, mutta kouluissa on sosiaalinen kontrolli muiden opettajien ja lasten vuoksi. 

Vierailija
25/34 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran pakkosyötettiin päiväkodissa 70-80 -lukujen taitteessa, enkä ole sen koommin sitä ruokaa syönyt.

Vierailija
26/34 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorisopsykiatrisella osastolla teininä hoidossa mm. anoreksian takia, ja siellä oli pari hoitajaa joiden mielestä mun päälle istuminen, tai tuoliin väkipakolla istuttaminen ja käsien tuolin taakse "köyttäminen" ja leivän väkisin suuhun työntäminen oli hyväkin parannuskeino. Minusta se oli lähinnä väkivaltaa, etenkin kun itse olin aika arka enkä yleensä tippaakaan aggressiivinen, niin ei olis tarvinnut voimakeinoja käyttää.

Vierailija
27/34 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa suuhun laitettiin väkisin jotain vihanneskeittoa niin kauan että oksensin. Vasta aikuisena opettelin syömään esim sipulia, aiemmin pelkkä sen rakenteen tunteminen suussa sai aikaan oksennusrefleksin.

Vierailija
28/34 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 23:07"]Karmeita tarinoita. Minun on hyvin vaikea uskoa, että vielä 1990-luvullakin olisi pakkosyötetty koulussa. Kyllä se olisi ollut isojen otsikoiden paikka - ja viralta olisi pantu opettaja. Tulivatko nämä jutut siitä elokuvasta, joka oli telkkarissa toissapäivänä? Kodeissa toki tapahtuu vaikka mitä, mutta kouluissa on sosiaalinen kontrolli muiden opettajien ja lasten vuoksi. 
[/quote]
Aloitin koulun 90-luvulla ja muistan kun luokkakaveria pakkosyötettiin ruokalassa ekalla luokalla. Voin vain kuvitella miltä se tuntui, kun se tuntui pahalta meistä muistakin. Kaveri istui ensin sen jäähtyneen ruuan edessä välituntiin asti ja kun välitunti oli loppumassa, syötti opettaja väkisin. Oksensin kerran lautaselle koulussa kun pelkäsin että opettaja syöttää jos en syö. Onneksi ei tarvinnut syödä sitä oksennusta sentään.

Vierailija
29/34 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös oli koulussa opettaja joka nosti niskuroivat lapset paidankauluksesta seinälle (hän oli kyllä ainoa opettaja joka siellä teki noin ja jäi pian eläkkeelle). Tämä oli hyväksyttyä ja tapahtui 90-luvulla samassa koulussa jossa pakkosyötettiin. Myös suu pestiin saippualla jos kiroili. -34

Vierailija
30/34 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi nyyh

Vierailija
31/34 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:55"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 11:55"]

Pakkosyöttäminen on niin väärin, se jättää aina traumat:(

[/quote]

Höpö höpö, jos pari kertaa pistää lusikalla väkisin ruokaa lapsen suuhun niin paskat siitä mitään traumoja jää! Marttyyreja nämä "yyyyh kerran mut pakotettiin syömään mulla on niiiin suuret traumat:((((((((((((((((((((!!" tyypit.
[/quote]

Oot ääliö.

Vierailija
32/34 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 10:39"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 10:30"]En ymmärrä miten varsinkaan yhtään isompaa lasta voi pakkosyöttäminen :D kyllä lapsella on sen verran jo voimaa että pystyy estämään jos lusikkaa laitetaan väkisin suuhun. liioittelun makua aloittajalla...
[/quote]

HUH NO MIETIPPÄ?!?! AIKUINEN VASTAAN LAPSI
[/quote]

Niin että pikkulapsi pystyis taistelemaan aikuista vastaan??

Vierailija
33/34 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 20:14"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:55"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 11:55"]

[/quote]

Höpö höpö, jos pari kertaa pistää lusikalla väkisin ruokaa lapsen suuhun niin paskat siitä mitään traumoja jää! Marttyyreja nämä "yyyyh kerran mut pakotettiin syömään mulla on niiiin suuret traumat:((((((((((((((((((((!!" tyypit.
[/quote]

Oot ääliö.

[/quote]

Miten niin?

Vierailija
34/34 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:55"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 11:55"]

[/quote]

[/quote]

Yritä nyt provoilla paremmin -ei kukaan ota sinua tosissaan.

Ei täällä eikä tosielämässä.

Koita kestää. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan