Kannattaako tehdä lapsi yksin?
Ja taas yksi parisuhde kariutui. Ikää ensi vuonna 35 eli mahdollisuus ns. normaaliin parisuhteeseen ja siinä tehtäviin lapsiin näyttää epätodennäköiseltä. Olenkin tässä pyöritellyt mielessäni muita vaihtoehtoja, koska kuitenkin haluan lapsia, eli
a) adoptio yksin
b) pikkuvisiitti esim. Hollantiin, jossa sinkkunaiset voivat saada keinohedelmöityksen.
Kellään mitään kokemuksia yllämainituista?
Kommentit (9)
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 16:44"]
Eikö suomessa saa?
[/quote]
En tiedä saako, ehkä yksityisellä. Asun tällä hetkellä ulkomailla, joten olen katsonut tämän maan tietoja. Täällä saa sinkku keinohedelmöityksen, mutta maksaa huomattavasti enemmän kuin lennot Hollantiin ja sen teettäminen siellä. Ja sperma joka tapauksessa tulee näiden klinikoille Hollannista. AP
Hei!
Etsimme juuri tätä asiaa pohtivaa ihmistä Superarkea!-nettitv-ohjelmaan. Ohjelma kuvataan loka-marraskuun aikana, ja sitä vetää toimittaja Anna Perho. Perho on kirjoittanut selfhelp-oppaat Anna Palaa sekä Superarkea. Asiaa olisi Annan lisäksi kanssasi pohtimassa asiantuntija ja toinen sinkkuna lapsen hankkinut ihminen.
Jos kaipaat ratkaisua, lisäinfoa tai pohdinta-apua, ota yhteyttä! http://www.radioaalto.fi/#!/muu/Superarkea%20-ohjelmahaku
Suomessa saa keinohedelmöityksen yksityisellä. Adoptiojonot ovat pitkät ja olet todennäköisesti jo liian vanha. Monet adoptiolapsimaat myös kieltävät lapsen antamisen adoptioon ulkomaille sinkkuvanhemmalle.
mä menisin baariin ja valitsisin mieleiseni isän ja antaisin pillua, en tod matkustaisi yhtään mihinkään. nainen saa AINA.
jos lasta yhtään ajattelet, älä tee yksin
Mietipä asiaa tulevan lapsesi kannalta. Hänellä ei olisi koskaan isää.
Kannattaa tehdä!
Itse olin samassa tilanteessaja kun sitten 36 v oli uusi vakaa suhde en enää tullutkaan raskaaksi. Käytiin tutkimuksissa mutta mitään syytä ei löytynyt ja aikaa hoidoille olisi ollut enää kovin vähän kun mahdollisuudet raskauteen iän mukana heikkenevät koko ajan. Hedelmällisyys alkaa heiketä kovaa vauhtia sinun iässäsi.
Sen miehen voi löytää ihan hyvin sitten sinkkuäitinäkin kun paine ja paniikki poistuvat. Lapsen saaminen ei taas välttämättä onnistu kaikilta lähempänä 40 vuotta.
Tee se kun vielä voit, minua kadutti kun en tehnyt.
ps. nyt minulla on kaksi pientä lasta ( ei biologisesti minun)i ihmeellisten ja odottamattomien tapahtumien kautta ja tajuan miten paljon olisin menetänyt jos en olisi saanut olla äiti.
Älä tee sitä, vaan keskity siihen hyvän miehen hankintaan. Ystäväni löysi aviopuolisonsa 34-vuotiaana, meni naimisiin 35-vuotiaana ja tuli samantien häiden jälkeen raskaaksi ja on nyt onnellinen odottaja. Ja lapsi saa kokonaisen perheen. En mä ainakaan haluaisi olla mikään erikoinen äitini sinkkuna kepulikonsteilla tuotettu isätön lapsi. Myöhemmät sisarukseni sitten olisivat perheen oikeita lapsia. Ei olisi kiva.
Eikö suomessa saa?