Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies käy exänsä haudalla

Vierailija
04.11.2014 |

Onko teistä outoa? Mieheni siis kävi exänsä (jonka kanssa ehti olla n.7 vuotta) haudalla lauantaina, sitä ennen kävi elokuussa exän kuolinpäivänä. Minun kanssani on ollut kaksi vuotta, menimme viime kesänä naimisiin ja odotan esikoistamme. Mies kuulemma aikoo jatkaa käyntejään lapsen syntymän jälkeen, ja kun lapsi kasvaa isommaksi niin aikoo kuulemma kertoa hänelle että käy ystävänsä haudalla.

Mielestäni minulla on oikeus pahoittaa mieleni tässä asiassa, saamme aina riidan aikaiseksi koska mieheni mielestä se on sama kuin kävisi hyvän ystävän haudalla. Mitä mieltä olette?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita hyväksyä miehesi menneisyys ja se, että joku toinen on ollut hänelle myös rakas. Sinut hän on nyt valinnut ja odotat yhteistä lastanne.Anna käydä haudalla, ei nyt kuolleesta kannata olla mustasukkainen - koita asettua miehesi asemaan. Rakentakaa yhteistä tulevaisuutta toinen toistaan kunnioittaen.Älä anna turhan mustasukkaisuuden pilata liittoanne.

Vierailija
22/61 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 23:04"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 22:59"]Millä lailla kuollut exä on sinulle uhka? Miksei mies saisi käydä haudalla? Onko mustasukkaisuudella mitään rajaa, kun vainajiakaan ei saisi muistella. [/quote] Mun mielestä on jotenkin aina vähän "huolestuttavaa" jos exä on kuollut ja tiet on sillä tavalla eronneet. Ehkä se oli ja on edelleen rakkain ja itse olisi vain korvike.

[/quote] Ei se tarkoita sitä että tämä kuollut olisi rakkain. Voiko näin edes vertailla?  jokainen suhde on omanlaisensa. Lapsellista ja liian mustasukkaista ja ennenkaikkea helvetin itsekästä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn exäni haudalla silloin tällöin viemässä kynttilän. Ei nykyisellä miehelläni ole mitään ongelmaa asiassa. Ja jos olisikin, menisi ukko vaihtoon. Aika hurjalta tuntuu, että joku voisi olla mustis vainajasta.

Vierailija
24/61 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on myös itsensämääräämisoikeus käydä missä haluaa ja tehdä mitä haluaa. On täysin vapaaehtoista suostua toisen ihmisen asettamiin rajoituksiin. Kannattaa muistaa se.

Vierailija
25/61 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäätkö että se pettää sua?

Vierailija
26/61 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin näen sen niin että kun sinä kuolet, saako mies tulla haudallesi? Entä jos uusi kumppani saisi siitä pultit?

Vierailija
27/61 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vaarini ensimmäinen vaimo lepää meidän sukuhaudassamme. Nainen kuoli aika nuorena, eikä heillä ollut lapsia. Asia ei tuntunut koskaan mummoani haittaavan, edes silloin, kun vaari laskettiin sinne sukuhautaan lepäämään sen ensimmäisen vaimonsa viereen. Sinnehän mummonikin joskus tulee haudatuksi. Menneisyydestä on täysin turhaa olla mustasukkainen.

Vierailija
28/61 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isäni kuoli, kun olin lapsi ja äiti meni myöhemmin uudelleen naimisiin. Kävimme koko perhe, isäpuoleni mukaan lukien, aina jouluina ja isäni syntymäpäivänä haudalla. Se oli tärkeää sekä äidilleni, että tietenkin minulle. Olisin pitänyt (ja tuskin äiti olisi mennyt sellaisen ihmisen kanssa naimisiinkaan) todella epävarmana ja hirviömäisenä miestä, joka ei olisi ymmärtänyt edesmenneen puolison ja isän muistamista. Emme me menneessä muuten eläneet, vaan ihan tässä päivässä muiden elävien kanssa, mutta halusimme tuolla pienellä eleellä kunnioittaa läheisemme muistoa. 

Vierailija
29/61 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin paljon huolestuneempi jos mies ei kävisi exänsä haudalla. Kertoisi aikamoisesta tunnekylmyydestä jos ei välittäisi/muistaisi jotenkin. Varmaan heilläkin oli aikanaan hyviä hetkiä vaikka sitten parisuhde ei toiminutkaan.

Vierailija
30/61 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 22:56"]

Onko teistä outoa? Mieheni siis kävi exänsä (jonka kanssa ehti olla n.7 vuotta) haudalla lauantaina, sitä ennen kävi elokuussa exän kuolinpäivänä. Minun kanssani on ollut kaksi vuotta, menimme viime kesänä naimisiin ja odotan esikoistamme. Mies kuulemma aikoo jatkaa käyntejään lapsen syntymän jälkeen, ja kun lapsi kasvaa isommaksi niin aikoo kuulemma kertoa hänelle että käy ystävänsä haudalla.

Mielestäni minulla on oikeus pahoittaa mieleni tässä asiassa, saamme aina riidan aikaiseksi koska mieheni mielestä se on sama kuin kävisi hyvän ystävän haudalla. Mitä mieltä olette?

[/quote]

Pelkäätkö että se käy PANEMASSA????? 

Nekrofiliaa??  

t. mies  

Vierailija
31/61 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sä oikeasti mustis kuolleesta ex-tyttöystävästä? Haloo, nyt vähän valoja päälle. 7 vuotta on pitkä aika ja vaikka suhde onkin loppunut, muistot kyllä jäävät. Tehän olette juuri menneet naimisiin ja olette saamassa lapsen? Pelkäätkö, että exä nousee haudasta ja vie miehesi? Voi luoja.

Vierailija
32/61 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei voi olla totta :D

Miehesi vaikutta todella, todella välittävältä ja lämpimältä ihmiseltä. Lopeta hölmöily, avaa silmäsi ja näe millaisen miehen olet itsellesi löytänyt.

Vierailija
33/61 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 23:22"]

Olisin paljon huolestuneempi jos mies ei kävisi exänsä haudalla. Kertoisi aikamoisesta tunnekylmyydestä jos ei välittäisi/muistaisi jotenkin. Varmaan heilläkin oli aikanaan hyviä hetkiä vaikka sitten parisuhde ei toiminutkaan.

[/quote]

Parisuhde on voinut toimia loistavasti loppuun saakka ja päättyä toisen osapuolen kuolemaan. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö nykyinenkin parisuhde voisi toimia ja nykyinen vaimo olla aivan yhtä rakas. 

Kyllä minä ymmärrän, että kuolleelle voi olla tavallaan mustasukkainen. Tai paremminkin tuntea riittämättömyyttä sen kuolleen naisen paikan täyttäjänä. Tämä varsinkin siksi, että kuolemaan päättynyttä suhdetta on niin helppo alkaa glorifioimaan ja rakentamaan siitä omassa mielikuvituksessaan täydellistä. Näin voi käydä sekä sille, joka on itse elänyt kyseisessä suhteessa, mutta vähintään yhtä helposti sille uudelle kumppanille, joka arvioi suhdetta vain mielikuvituksensa varassa. Itselleni voisi olla todella kova paikka hypätä lesken kumppaniksi, juuri tästä syystä. Silti mielestäni on erittäin väärin kieltää haudalla käyminen.

Vierailija
34/61 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se on sulle ongelma? Mun mies käy edesmenneen vaimonsa haudalla viidesti vuodessa, ja arvaa mitä? Mä käyn mukana! Okei meillä on tietysti vähän eri tilanne, kun miehellä on lapsia edesmenneen vaimonsa kanssa, mutta en kyllä silti ymmärrä miten voi olla mustasukkainen kuolleelle. Aluksi tosin tuntu oudolta käydä muistamassa imhistä, jota ei ikinä ollut tavannutkaan, mutta nykyään se on tärkeä asia.

Vierailija
35/61 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käy yli kerran kuussa jätä se sika

Vierailija
36/61 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
37/61 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
38/61 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella toivon, ettet ole tosissasi kirjoittaessasi kommenttisi.

Vierailija
39/61 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
40/61 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi