Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaanhoitajaopiskelijat/sairaanhoitajat huom!

Vierailija
04.11.2014 |

Jos keskiarvo lukiosta 7,6 ja kirjoituksista A, C,C,M. Pitääkö itse pääsykokeesta saada lähes täydet pisteet että pääsee sisään? Onko kukaan päässyt tällasilla papereilla sairaanhoitajaksi? Lähtöpisteitä siis vain 17. Kaikkia kokemuksia lukisin mielelläni.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin pääset edes pääsykokeisiin osallistumaan. Viime vuosina alaraja on ollut jotain 24-29 sille, että pääsee osallistumaan pääsykokeisiin. 

Vierailija
2/19 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kyllä pääse edes pääsykokeisiin noilla papereilla, paitsi ehkä johonkin todella, todella perähikiälle...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää

Vierailija
4/19 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 22:55"]Et kyllä pääse edes pääsykokeisiin noilla papereilla, paitsi ehkä johonkin todella, todella perähikiälle...
[/quote]
Niin sieltä perähikiältä saa saman tutkinnon kuin ei-oerähikiältä.

Vierailija
5/19 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jonnekin lande-amkiin voit noilla arvosanoilla päästä. Mutta kannattaa harkita sitäkin vaihtoehtoa, koska pääkaupunkiseudun ulkopuolella on asumiskustannuksetkin yleensä halvemmat. 

Vierailija
6/19 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin sosionomin pääsykokeeseen 7,6 keskiarvolla, joten ei tuo mahdotonta ole.

Vierailija
7/19 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii :) Pääsin pääsykokeisin 7,26 keskiarvolla ja myös sisään kouluun. Tosin kyse oli MAMKista..mutta ihan hyvin pärjäsin koulussa, opinnäytetyöstäkin melkein täydet pisteet :) Tsemppiä!

Vierailija
8/19 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et välttämättä tosiaan pääse edes niihin pääsykokeisiin, mutta rajat on kyllä laskenut viime vuosina ainakin TAMKissa eli kokeile ihmeessä!

Vierailija
9/19 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin pääsykokeeseen ja kouluun sisäänkin juuri ACCM-rivillä ja vieläpä vain 6,8 keskiarvolla. Sain muistaakseni 5 pistettä hakukohteeni ensisijaisuudesta ja hain syksyllä, jolloin on helpompi päästä sisään.

Tuosta on tosin vuosia, nykyään vaikeampaa päästä edes kokeeseen.

Vierailija
10/19 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietenkin mihin haet, yksi vaihtoehto jos asut pk-seudulle on hakea Lohjan Laureaan ja sitä kautta saat käyttöösi myös muut pk-seudun laureat ja siirtohaulla voi hakea. Sinne on suht matalat pääsykoevaatimukset ja koekin on tentti + parihaastattelu :)

Vierailija
11/19 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite pääsin MAMKiin sisään tollasilla papereilla...taisivat itseasiassa olla vähän huonommatkin.. :)

Vierailija
12/19 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja tässä vielä. Nyt on tosiaan vaihtunut nuo pisterajojen kriteerit. Ennen sai 5 pistettä ensisijaisesta vaihtoehdosta, nyt ei saa mitään. Eli sen takia pisteitä vain 17 :/ Lisäksi nuo pisteytykset ovat muutenkin muuttuneet.

Pääsykokeissa jo kävin ja meni ihan hyvin. Kirjallinen osuus jäi harmittamaan yhden pilkkuvirheen takia minkä vuoksi kaikki matikan tehtävät meni nollille (jos yhdessä tehtävässä oli virhe, kaikki matikan tehtävät meni siis nollille). Ryhmähaastattelu ja opettajan haastattelu meni hyvin: opettaja sanoi että ottaisi mut mielellään opiskelemaan ja kuulemma sopisin alalle. Noh, nyt pitää enää vain odottaa mutta todella paljon jäi tuo matikkaosuus harmittamaan. Aikaa oli niin vähän, että en ehtinyt enää tarkistamaan.

Vierailija
13/19 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten pisteytys on muuttunut? Eli millä perusteella pääsee sisään? Itselläni pelkällä todistuksella pisteitä vain 18. Saako työkokemuksesta lisä pisteitä? Miten siis nykyään?

Vierailija
14/19 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pääsikö aloittaja sisälle? ja mihin hait?

Vierailija
15/19 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö muka pisteitä saa enää ykköshaku toiveesta? KÄSITTÄMÄTÖNTÄ!

Vierailija
16/19 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs työkokemus pisteet?

Vierailija
17/19 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 17:29"]Entäs työkokemus pisteet?
[/quote]

Työkokemuksesta ei saanut ainakaan kevään haussa (nuoret) yhtäkään pistettä. Alkupisteet+5p 1.toiveesta ja +3 p ennakkotehtävästä oli mahdollista saada ainakin kesällä muttei muuta (ainakaan mihin itse hain) minulla oli ka joku 1,9 ja yhteispisteiksi sain n 73 p. Olisi päässyt sisään myös ilman noita ylim. Pisteitä, joten kyllä on mahdollista päästä sisään.

Vierailija
18/19 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittaja ja ajattelin tulla kertomaan, että ihmeitä näköjään tapahtuu. Minulla oli lähtöpisteitä ainoastaan 17 ja pääsin haluamaani ammattikorkeakouluun. Mainittakoon vielä, että se on yksi niistä ammattikorkeakouluista, mihin on korkeimmat pisterajat sh-linjalla. Ilmeisesti pääsykoe on mennyt ihan nappiin ja pisteitä on sieltä ropissut hyvin. Olen vieläkin todella ihmeissäni, itkin onnesta tänään kun tulokset sain kuulla! Eli nyt vain kannustan kaikkia muitakin vastaavassa tilanteessa olevia hakemaan rohkeasti! :)

Vierailija
19/19 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon aloittaja. Pääsykoe on todellakin mennyt normaalia paremmin, sillä aloituspisteet ei ole parhaimmasta päästä...