seksiäkö synnytyksen jälkeen
Muita kenellä on ollut ongelmia aloittaa seksielämä synnytyksen jälkeen? Itse synnytys meni huonosti mutta fyysinen toipuminen on ihan ok. Siitä on jo monta kuukautta, mutta seksiä ei vaan saa aloitettua. Pari kertaa vähän testattu ennen jälkitarkastusta, oli ihan hyvää mutta sen jälkeen ei mitään. Joku kynnys tullut. Muilla samaa, mistä tämä johtuu?
Kommentit (17)
Meillä meni lähemmäks 3-4kk synnytyksen jälkeen kun oli seksiä.
Paikat meni niin kipeäksi synnytyksestä, että pelotti jos sattuu ym.
Onnea on, kun mies ymmärsi asian ja jaksoi odottaa.
Me ollaan kanssa testattu jo muutamia kertoja. Synnytyksestä 2kk. Teknisesti kaikki ok ja onnistuu mutta itseäni ei vaan huvita. Liekö hormoonit tms. mutta ei vaan kiinnosta. Toivon, ettö tämä on tilapäistä ja että normaalit halut palaavat.
No miksei jälkeenkin, mutta mieluummin ennen.
T. Raskausfetissimies
Sybnytys ja imetys vei multa halut täysin. Kun imetys loppuu niin palasi.
Sybnytys ja imetys vei multa halut täysin. Kun imetys loppuu niin palasi.
On huonompi itsetunto nykyään. Tekee mieli mutta ollaan etäännytty tässä asiassa, muuten kyllä läheisiä. Henkinen este, ei fyysinen. Samaa muilla? Miten ootte päässy yli?
2kk synnytyksestä yritettiin ensimmäisen kerran ja koko hommasta ei tullut mitään. Sattui ihan järkyttävän paljon ja limakalvot oli ihan rutikuivat monta kuukautta. En tiedä johtuiko imetyksestä ja hormoneista, mutta ei tehnyt yhtään edes mieli. Pelkäsin myös uutta raskautta vaikka niillä harvoilla seksikerroilla oli ehkäisy käytössä. Vauvakin oli huono nukkumaan ja olin jatkuvasti väsynyt, joten vähissä seksit oli. Ja silloin kun vauva nukkui toisessakin huoneessa, en osannut edes kunnolla rentoutua kun odotin millon vauva herää ja alkaa taas itkeä.
Nyt synnytyksestä 10kk ja vauva alkanut nukkumaan paremmin ja imetyksenkin lopetin jo aikoja sitten, joten olokin alkaa olla jo normaali.
En tiedä miten yleistä tuo haluttomuus synnytyksen jälkeen on, vai oliko se pelkästään minun ongelmani, mutta en nyt suurta syyllisyyttä suostunut potemaan asiasta. Ensimmäiset kuukaudet on kuitenkin sitä vauvaavauvaavauvaa ympäri vuorokauden, synnytyksestä toipumista, muuttunutta kroppaa ja muuttuu se suhdekin siinä. Ihan luonnollista ettei seksi ole ensimmäisenä mielessä. Tuo kaikki on varsinkin äidille ihan valtava muutos. Koetteli tuo välillä suhdettakin, mutta kyllä suhteen pitää kestää muutama kuukausi vähän vähemmälläkin seksillä.
En tiedä puhutaanko tästäkään asiasta juurikaan missään. Tuntuu vain että synnytyksestä ja raskaudesta ei saisi rauhassa toipua vaan heti kun sairaalasta kotiutuu pitäisi olla jo treenaamassa kiloja pois, harrastaa seksiä, olla ottamassa omaa aikaa..Ihan kun se vauvan tulo ei saisi muuttaa mitään.
Imetyshormonit vaikuttaa. Kuivat limakalvot vaikuttaa. Liukkaria ja kärsivällisyyttä peliin. Joskus kannattaa pakottaa itsensä hommiin, voi olla loppujen lopuksi sitten rentouttava kokemus.
Aika ja läheisyys auttaa. Huumoria suosittelenja puhumista.
Mutta minulla myös imetys vei halut ja ne palasi takaisin kun imetys tasaantui ja varsinkin kun loppui. Sitten mies sai rintani takaisin. ;)
Hellyys, läheisyys ja romantiikka voi auttaa. Mutta on se kurja tunne kun ei vaan tahdo ja torjuu miestään.
Iso elämänmuutos, synnytyksestä toipuminen, hormonit, väsymys.. Kaikki vaikuttaa. Jos et itse jaksa innostua niin hiero vaikka liukkarille miehelle orkku. Siinä saattaa jopa itsekin innostua samalla mutta jos ei niin saa toinen ainakin rentoutua. Kyllä ne halut vielä paraa. Parisuhteeseen ja elämään ylipäätään kuuluu kauden jolloin seksiä on vähemmän. Ei se ole pysyvää. Toki kannattaa yrittää kannustaa itseä läheisyyteen ettei välit etäänny liikaa.
Mulla ei imetys ja sen vaikutukset voi olla syynä, koska sekin epäonnistui lähes täysin. Sekä synnytys että imetys meni pieleen. Tai no, ehkä syynä onkin se, kolauksen saanut naiseus... ap
epäonnistumisen kokemukset voi vaikuttaa muuhun elämään. tsemppiä!
Mulla on toisesta synnytyksestä nyt 2kk aikaa. Välillä on jo pieniä tuntemuksia halun suuntaan mutta useimmiten ei kiinnosta yhtään. Suurin syy on varmaankin väsymys, imetykselläkin on luultavasti oma osuutensa. Meillä on kyllä muuten paljon hellyyttä ja läheisyyttä mutta itse yhdyntä ei nappaa. Ensimmäisessä synnytyksessä sain pahat vauriot eikä seksi kyllä käyny mielessäkään kuukausiin. Lisäksi häpesin kärsinyttä kroppaani. Nuo ekan synnytyksen asiat vaikuttaa edelleen niin fyysisesti kuin henkisestikin seksuaalielämään, toinen syntyi sektiolla eikä onneksi enää huonontanut tilannetta. Uskon etä halut palautuu joskus.
Meillä oli ekaa kertaa seksiä 9 viikkoa sektion jälkeen. Se vauva vaan vie niin paljon aikaa ja mielenkiintoa, että seksi jää vähemmälle. Ensin piti tietty sen takia odotella että vuodot yms. loppuu. Eiköhän se tästä ala kohta ihan normaalisti sujumaan.
Onko sulla mielestäsi esim. Itsetunto muuttunut synnytyksen jälkeen?