Miksi ihmiset haalii omaisuutta kiinteistöihin ja sijoituksiin?
Ihmiset jotka ostaa kiinteistöjä, asuntoja ja sijoittaa niin heillä on riittävästi rahaa pankkitilillä, miksi pitää saada vain lisää ja lisää tuottoa? Niitä tuottoja ette kuitenkaan tule käyttämään elämänne aikana niin mitä iloa niistä on? Onko ihmiset ahneita ja suuruudenhulluja?
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piensijoittaja kirjoitti:
Tarkoitus on, että voin eläkkeellä käyttää kuukaudessa saman summan kuin nyt saan nettopalkkaa. Aikaa tuhlaamiseen kun on tuplasti enemmän.
Ikäänkuin eläkkeelle pääsy olis varmaa? Suomessa kuolee yllättävän paljon työikäisiä vuoden aikana.
Kannattais elää nyt.
Eläminen = järjetön kuluttaminen, nimenomaan johonkin mikä ei säilytä arvoansa????
No sitähän tuo eläkettä odottava itse sanoi, että eläkkeellä on tuplasti enemmän aikaa tuhlaamiseen.
No se en ollut minä.
Itse oletan, että eläkeikää nostetaan ja reilusti ennen kuin on minun vuoroni todeta eläkkeiden pienuus.
Mutta sinälläänhän se on tuo ikuinen dilemma: sinulla on joko aikaa, mutta ei rahaa käyttöösi (työtön jne) TAI sinulla on rahaa, mutta ei aikaa käyttää sitä (töissä kävijä).
Tästä keskustelusta helppo löytää seuraavat
1. Tyhmä kokkare
2. Wannabe tyhmä kokkare
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1) On iloa itselle
2) Käytän varani itseeni, ei perillisiä
3) Olen ollut yrittäjä koko ikäni, kun kaverit menivät festareille, itse paiskoin kesäkuumalla 14 tuntisia päiviä, ja vieläkin, ja maksanut ennakkoveroja, ja jälkiveroja jne. niin meni aikuisikä uraa luodessa ettei edes perhettä tullut perustettua
Joten olen todellakin ansainnut jokaisen euron ja aion nauttia kohtapuoliin koko rahalla.
Raha raha raha. Ei edes perhettä kerennyt perustaa, kun rahan perässä täytyi juosta.
On tuo kammottavaa.
Totta. Tuo nykyihmisen rahanpalvonta on järkyttävää.
Elämä on huomattavasti mukavampaa taloudellisesti riippumattomana kuin ilman rahaa.
Elämä on mukavaa, kun on terve ja rakkaat ihmiset ympärillä. Näitä asioita ei saa millään rahasummalla.
Vierailija kirjoitti:
Onko teidän mielestä lasten kannalta hyvä, että vanhemmat ovat turvanneet heidän elämän taloudellisesti? Raha-asioiden kannalta se tottakai on hyvä, mutta miten se vaikuttaa elämän muihin osa-alueisiin?
Ei se ole hyvä asia, saavat kaiken liian helpolla varsinkin jos on suurempi omaisuus perittävänä. Ne rahat törsätään kalliisiin autoihin ym..
Vierailija kirjoitti:
Onko teidän mielestä lasten kannalta hyvä, että vanhemmat ovat turvanneet heidän elämän taloudellisesti? Raha-asioiden kannalta se tottakai on hyvä, mutta miten se vaikuttaa elämän muihin osa-alueisiin?
Itse olen viimeksi saanut vanhemmilta rahaa ylioppilaslahjaksi ja rouva suurinpiitein samaa kastia. Vaikka molempien vanhemmilla olisi ollut varaa tukea.
Ystäväpiirissä ihmeteltiin, että miten te asutte vuokralla kolmekymppisinä vaikka on hyvät duunit yms. No nyt nelikymppisinä ei enää asuta, mutta kyllä olis ollut elämä aika paljon helpompaa jos olisivat edes lainat taanneet. No ompahan jonkinlainen ylpeys siitä, että kaikki mitä on, niin on omasta selkänahasta revitty.
Lisäyksenä:
Omia lapsiani aion tukea mahdollisimman paljon.
t. 46
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen viimeksi saanut vanhemmilta rahaa ylioppilaslahjaksi ja rouva suurinpiitein samaa kastia. Vaikka molempien vanhemmilla olisi ollut varaa tukea.
Ystäväpiirissä ihmeteltiin, että miten te asutte vuokralla kolmekymppisinä vaikka on hyvät duunit yms. No nyt nelikymppisinä ei enää asuta, mutta kyllä olis ollut elämä aika paljon helpompaa jos olisivat edes lainat taanneet. No ompahan jonkinlainen ylpeys siitä, että kaikki mitä on, niin on omasta selkänahasta revitty.
Asunnon voi ostaa asp:llä, jolloin valtio takaa asuntolainan.
Vierailija kirjoitti:
No meillä on annettu tietty malli lapsille, koulutus, työn teko, vain järkevä kuluttaminen, säästäminen +sijoittaminen. Sekä myös se, että perinnöstä minkä me olemme edeltajiltämme saaneet pidetään huolta (mm metsää).
Jokainen lapsista on opetettu säästämään hiukan tuloistaan (os-tilille) ja 2/3 on tällä hetkellä ASP-tilillisiä. Kyllä he silti matkustavat ja 'nauttivat elämästä'.
Meidän varallisuutemme, mitä siitä jäljellä lieneekään, siirtyy heille toivottavasti vasta joskus kymmenien vuosien kuluttua. Mutta uskon kyllä, että se tuo heille tiettyä turvaa jo nyt. He tietävät, että jos paska osuu tuulettimeen, me olemme olemassa heitä varten. (Jos esim tulee sairautta, työttömyysjaksoja, eron tuomia taloudellisia vaikeuksia, mitä niitä nyt voi tullakaan).
Kun ei ehdi kaikkea käyttää nyt vaikka kuinka kuluttaa, on ne parempi sijoittaa kuin lepuuttaa tilillä. Eläkkeelle sit 55-vuotiaana. Ymmärtäisit, jos sun tilillä olisi jatkuvasti ”liikaa rahaa”.
Tällää viikolla rytisee ensimmäinen korjaus. Alamäki kestää seuraavat kymmen vuotta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öh?
Mihin ne 'ylijäävät' rahat sitten pitäisi laittaa?
Pankkitilillä makuuttaminen on idiotismia kun korko on lähellä 0 ja inflaatio vie niiden arvoa koko ajan. Turhuuksiin ja huvituksiin vai?Kuluttaa ja ostella eri asioita. Mitä iloa niistä siellä sijoituksissa ja kiinteistössä on kun niitä voittoja ei kuitenkaan tule hyödynnettyä elämän aikana.
Miksi voitot pitäisi hyödyntää elämän aikana? Onko se mielestäsi vastuuntuntoista ja ihailtavaa? Miksi? Miksi olisi ihailtavaa syntyä aikakaudelle, jolla luontoa riistetään ja ylikulutetaan ja kaikki samalla käytetään omiin nautintoihin? Seuraaville polville jätetään vain toinen toistaan suuremmat ongelmat? Ei, en todellakaan kokisi iloa siitä, että käyttäisin kaiken eläessäni.
Miksi minun pitäisi painaa töitä koko elämä ja maksaa asuntolainaa ja lopulta kun kuolee niin antaa se perintönä eteenpäin? En näe mitään järkeä tuossa hommassa, itselläkin on maksettu asunto niin olen ajatellut myydä asunnon pois ja nauttia elämästä kuluttamalla niitä rahoja pikku hiljaa, ehkä muutan halpaa vuokra-asuntoon. Ei mitään järkeä jättää omaisuutta tänne muiden iloksi.
Minä ainakin saan hyötyä ja iloa niistä omaisuuden TUOTOISTA. ja niin myös ne joille tuo jää perinnöksi. Miksi siis tuhlaisin omaisuuteni kun jo nyt pystyn elämään mukaavaa elämää, josta nautin. Noin puolet tuotoista menee takaisin ja puolet käytän elämiseeni.
Onko eläkeikää haaveilevilla varasuunnitelma, jos ei ole perillisiä? Kun mikään ei takaa, että sinne eläkeikään asti elää tai että on terve. Toki sitten jos on joku ALS tai vastaava, rahalla voi koettaa saada hoitoa, jos sitä joskus siihenkin vielä löytyy. Oma äitini teki ikänsä paljon töitä, mutta eläkkeelle ei koskaan päässyt. Yksi tuttu eli nuukasti ja haaveili koko ajan mitä kaikkea ehtii tehdä. Ehti sen verran, että varasi karibian risteilyn, mutta ehti kuolla sydänkohtaukseen ennen lähtöä, kuukausi eläkkeellejäämisen jälkeen, täysin yllättäen. Oli vielä puheessaan kiitellyt kuinka hyvästä työyhteisöstä pääsee terveenä eläkepäivistä nauttimaan.
Vierailija kirjoitti:
En tunne yhtään onnellista sijoittajaa / omaisuudenhaalijaa...
No et varmaan. 🤣
Mulla monta onnellista ystävää joilla vaurautta. Ja suurin osa tekee jatkuvasti hyvää läheisilleen ja lahjoittaa säännöllisesti hyväntekeväisyyteen. Itsekin teen paljon hyvää läheisilleni ja autan monella tapaa vaikka en olekaan rikas vain hyvätuloinen. Verokarhu saa myös mammuttimaisen osan meikäläisten ahkeruudesta ja taitavasta taloudenhallinnasta.
Kohta alkava hyperinflaatio aiheuttaa sen, että rahan arvo laskee, kaikki hinnat nousevat.
Onnellisia ovat ne, joilla on sijoitusasuntoja, koska velan maksu hoituu *simsalabim* itsestään
Rahan hankinta voi olla myös harrastus. Kun sen arvo on kasvanut, se tuo onnistumisen tunnetta. Lisäksi raha tuo turvallisuuden tunnetta myös sinne eläkepäiviin, kun ansaintamahdollisuudet ovat rajoittuneet reilusti. Vasemmistolainenhan ei tätä kuitenkaan ymmärrä. Käsi toisen taskuun vaan, jotta voidaan kaikki elää yhtä köyhästi. Itsekään kun ei osaa rahojaan tienata.
Vierailija kirjoitti:
Tällää viikolla rytisee ensimmäinen korjaus. Alamäki kestää seuraavat kymmen vuotta...
Puolisen vuotta. Talousnäkymät on hyvät. Kunhan koronahysteerikot saadaan hiljaiseksi ja lopettamaan maailman ihmisten hyvinvoinnin tuhoaminen niin nousu on edessä.
Omaisuutta tarvitaan tässä jatkuvasti muuttuvassa maailmassa turvaksi takaamaan oma ja läheisten hyvinvointi, terveys ja itse elämä sekä sen laatu. Jolla ei ole omaisuutta, ei ole turvaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1) On iloa itselle
3) Olen ollut yrittäjä koko ikäni, kun kaverit menivät festareille, itse paiskoin kesäkuumalla 14 tuntisia päiviä, ja vieläkin, ja maksanut ennakkoveroja, ja jälkiveroja jne. niin meni aikuisikä uraa luodessa ettei edes perhettä tullut perustettua
Joten olen todellakin ansainnut jokaisen euron ja aion nauttia kohtapuoliin koko rahalla.
Raha raha raha. Ei edes perhettä kerennyt perustaa, kun rahan perässä täytyi juosta.
On tuo kammottavaa.
Totta. Tuo nykyihmisen rahanpalvonta on järkyttävää.
Elämä on huomattavasti mukavampaa taloudellisesti riippumattomana kuin ilman rahaa.
Elämä on mukavaa, kun on terve ja rakkaat ihmiset ympärillä. Näitä asioita ei saa millään rahasummalla.
Minä olen sairas ja pienituloinen eikä täällä näy ystäviä. Lapsetkin vain silloin kun pyytää rahaa. Tämä sujuisi rikkaana paljon jouhevammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1) On iloa itselle
On tuo kammottavaa.
Mitäs kammottavaa ahkeruudessa on? Ja ehtiihän sitä ihminen naimisiin niin kauan kuin henki pihisee. Jos halua on ja löytyy sopiva kumppani.
Itse olen ollut aina köyhä duunari mutta palkastani saanut säästöön kivasti ja omaisuus karttunut vuosien varrella. Ahkeruuteni ansiosta olen voinut toteuttaa unelmiani, auttaa lapsiani kun heillä ollut vaikeita tilanteita jotka vaatineet myös rahaa ja nyt olen säästänyt lapsenlapsilleni(vauvoja) pienen pesämunan jonka avulla sitten joskus isompana voivat vaikka ostaa asunnon.
Kateellisten kitinää ja panettelua jos joku saa hiukan vaurautta hankittua.
Kerrotko missä ja kuka leikkasi lonkat ja minkä verran maksoi.